• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Obama gaat de Amerikaanse auto’s zuinig maken

Auteur: Alwood, gepost 27 januari 2009 om 16:29 – 101 Reacties

Barack Obama is nog maar net begonnen of hij is al druk in de weer met ‘de grote schoonmaak’ (tempo team?). Waar de voorgaande president weinig wist te bereiken met milieuwetgeving, drukt Obama er in zijn tweede week al een paar regels door die de uitstoot van auto’s terug moet dringen. Het wordt mogelijk om autofabrikanten bij wet te verplichten zuinige modellen te maken. Schijnbaar is er niet zo heel veel vertrouwen in de naleving van de groene doelen die GM en Chrysler met de leningen zouden nastreven.

De regels worden zelfs nog een tandje aangescherpt, zeker ten opzichte van de EU, in 2011. Obama heeft aangegeven dat voor dat modeljaar ‘zuinigheids’-eisen vastgesteld zullen worden voor nieuwe auto’s. Een flinke stok achter de deur moet het land van de grote pick-ups dan toch eindelijk zuinig maken.

Uiteraard is de industrie zelf helemaal niet enthousiast over de nieuwe koers. Ze geven aan helemaal achter klimaatverbeteringen te staan maar hebben niet zo veel zin daar nu iets aan te doen. De strenge regels en de slechte autoverkopen van het afgelopen jaar (18% daling) kunnen de shock die deze regels zouden brengen, niet aan. Het zou te grote gevolgen hebben voor de economie. Ook de credietcrisis heeft schijnbaar nog niet alle kortzichtige bestuurders uit de autoindustrie gewerkt.

De belofte om minder afhankelijk te worden van buitenlandse energiebronnen lijkt hiermee ook nageleefd te worden. Waar het al jaren gezegd wordt dat Amerika minder buitenlandse olie nodig zou moeten hebben, zag Bush hierin alleen maar de reden om Irak te kolonialiseren. Gaat echter het gebruik omlaag dan kan de VS over een aantal jaar daadwerkelijk weer op eigen benen staan. Op dit moment wordt bijna 70% van de olie, gebruikt in Amerika, geïmporteerd. (via: AP)

Ook interessant!

  • VDL Nedcar gaat auto's bouwen voor Amerikaanse startup
  • Video: automobilist wil auto rammen, gaat zelf nat
    Video: automobilist wil auto rammen, gaat zelf nat
  • Ook deze smartphonemaker gaat elektrische auto's maken
  • Mijn Auto gaat weer van start, geef je nu op!

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

barack-obama, milieu

Vorig bericht: « Strijd der titanen: Amerikaanse pickups in de ring
Volgend bericht: Ultieme wintersport: ijsglijden met een Lamborghini LP560-4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Remon zegt

    27 januari 2009 om 16:33

    YES, HE CAN!

    Deze man gaat een grote stempel drukken op de geschiedenis van de USA.
    Eindelijk iemand die van aanpakken weet en niet, zodra ze in het pluche zitten, op zijn lauweren gaat rusten.

    Go Obama!

    Mvg,

    Remon

    Login om te reageren
  2. Sander zegt

    27 januari 2009 om 16:43

    Je 2e week en gelijk al zulke nutteloze dingen. Lang leve George W. Bush

    Login om te reageren
  3. super zegt

    27 januari 2009 om 16:44

    @Alwood,
    Wat Obama voornamelijk heeft gedaan is staten de vrijheid gegeven om zelf emissie/zuinigheids eisen te stellen, iets wat door de Bush regeringen altijd is tegengehouden.

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 januari 2009 om 16:46

    Goed verhaal natuurlijk, maar aan de andere kant ook niet meer dan logisch…

    De ‘California-uitstoot-regelgeving’ is natuurlijk een voorbeeld hoe Bush het deed: California wilde de uitstoot aan banden leggen, GM klaagt bij Bush, Bush klaagt de staat aan en houdt de regel tegen…

    Dit soort old boys politics moet eruit en het ziet ernaar uit dat Obama daar wel de man voor is.

    Mooi hoe hij het ook verkoopt aan de Amerikanen: niet het milieu (kan ze toch niks schelen…) maar ‘minder afhankelijk van de Olieproducerende landen als Irak, etc.

    Schitterend!!

    Login om te reageren
  5. super zegt

    27 januari 2009 om 16:46

    @Sander
    Bush, met zijn “small government” mantras liet niet toe dat staten hun eigen emissie eisen stelden. Het enige wat Obama nu doet is staten hun vrijheid teruggeven.

    Login om te reageren
  6. WieAndersDasAuto zegt

    27 januari 2009 om 16:47

    Goed! Hij toont het initiatief om direct het land te verbeteren. Niet dus in z’n luie stoel zitten en eerste paar jaartjes van zijn salaris genieten maar meteen die bende daar aanpakken! Zulke mensen heeft Amerika nodig. Nu maar hopen dat het goed komt

    Login om te reageren
  7. Lexus zegt

    27 januari 2009 om 16:49

    ik word die kop van obama vreselijk zat. overal waar je kijkt zie je hem met z’n gebroken smile…..

    OT: Hij is wel goed bezig. Cker om de Amerikaanse auto’s zuiniger te maken…

    Login om te reageren
  8. Apache zegt

    27 januari 2009 om 16:53

    Even die laatste paragraaf daar negeren. Over een paar maand of misschien jaar zul je begrijpen waarom. Ik ben blij dat Obama president is, omdat doordat hij zo afschijnt, zal de buitenwereld eindelijk begrijpen dat ze Bush onrecht hebben aangedaan met al die kritiek. Bush was de juiste man op het juiste moment, en niemand had de VS zo goed kunnen besturen in de situatie and hijzelf.

    Vraag iemand waarom Bush nu zo zogeheten “onbekwaam” was, en de enige antwoorden die je krijgt zijn ofwel:
    – zeer vaag
    – berust op goedkope hypothesen van hippies à là “bedrijven regeren de regering”
    – oorlog is nooit het antwoord (dikke vette stiereschijt)

    De media had weer een zondebokje nodig om haar verhaaltjes, filmpjes, blaadjes, webartikels en boekjes over te kunnen verkopen. En dat is, zoals gewoonlijk, weer zeer goed gelukt.

    Afganistan vreemd genoeg was nog goed, maar toen Irak (EXACT zelfde oorlog) binnengevallen werd, stonden de media klaar als gieren om hem te verslinden.

    Één ding staat als een paal boven water: Onder Bush is in de meest risicovolle tijd tot nog toe vor Amerika (op vlak van terreur) in zeven jaar tijd na 9/11, tot het eind van zijn regering NIET ÉÉN aanslag meer geweest in de USA (wel Madrid en London) en JA, door Amerikas “arrogante houding”. Goddank dat ze zo’n “arrogante houding hadden”. Denk na, mensen. Hulde aan hen die tegen de media en de door hen opgejaagde bevolking Bush zijn blijven steunen in de hoogste posities. Ik denk aan Rice, Howard, Blair, Sarkozy enzomeer.

    Danku Bush.

    Login om te reageren
  9. Freeway zegt

    27 januari 2009 om 16:53

    OT: door al deze regelgeving drukt hij de Amerikaanse autoindustrie nog veel verder in de grond laat staan de economie. Mensen denk na.

    OFF Topic
    Niet goed, hij komt met carbon taxes op ademhaling??? Dieren kunnen via de staat mensen aanklagen? Sorry maar Obama is een puppet voor the NWO Elite. Don’t believe the hype.

    Probeer hier eens een weekje naar te luisteren.
    http://www.infowars.com/audiobox.html

    Login om te reageren
  10. Vive la FRANCE! zegt

    27 januari 2009 om 16:56

    Juist door te investeren in zuinigere modellen kunnen de grote drie (GM, Ford en Chrysler) de kredietcrisis overleven. Mensen zijn namelijk geneigd om nu een zuinigere auto te kopen.

    Login om te reageren
  11. Emile_Benz zegt

    27 januari 2009 om 17:00

    USA-cars zuiniger maken; kan makkelijk… Kijk maar naar ’t verkleiningsproces van de jaren 70…

    -edit: foutje kan iedereen gebeuren, we hebben het er niet meer over ;-) –

    Login om te reageren
  12. NLBUURMAN zegt

    27 januari 2009 om 17:02

    misschien moet hij zelf het goede voorbeeld geven door Hybride te gaan rijden, of volledig elektrisch, ik bedoel, voor afstanden groter dan 50 km pakt hij waarschijnlijk zijn privéjet. en nou niet gaan zeuren over gewicht van zijn caddy, dat heeft dat ding toch al idioot veel. dus een ton batterijtjes meer of minder maakt ook niet uit.

    Login om te reageren
  13. RX8 zegt

    27 januari 2009 om 17:04

    Hij is zeker op de goede weg. Nou hopen dat hij het ook lang volhoud, want hij stoot met dit soort maatregelen onvermijdelijk machtige figuren voor het hoofd die tot alles in staat zijn…

    Login om te reageren
  14. Danny zegt

    27 januari 2009 om 17:17

    Zo kan Amerika voorkomen dat er oorlog ontstaat op bv de Noordpool om olie.
    Als de voertuigen net zo zuinig worden als in Japan of europa schiet het al een eind op. Beetje mooie modellen maken en met wat meer toepassingen. (altijd je eigen stroom bij je op de camping ect)

    Login om te reageren
  15. Franco zegt

    27 januari 2009 om 17:18

    @Apache,

    Waarom kom jij nu opeens met een lofrede voor G.W.?!?
    Dat er geen aanslag is gepleegd (iets wat G.W. Bush ook zijn, hetgeen een zeer zwak verweer is) kan ook komen omdat er geen in de planning zat???

    De inval van Irak was volstrekt onnodig! Het gaf de Al-Quaida slechts een podium om tegen het Westerse Kwaad te strijden met vele doden tot gevolg…
    En dat noem jij ‘dikke vette stierenschijt’?!?

    Ga nooit de politiek in, Apache! Ik wil graag in vrede leven… :roll:

    OT; WAt Obama doet is niets meer wat G.W. Bush heeft nagelaten. Daarbij komt Obama op voor de Amerikaanse belangen en daar hoort een krachtige economie bij. Dus geen verspilling van dollars aan het buitenland in de vorm van oorlog en olie (in willekeurige volgorde)!

    Ook ik ben blij met Obama als president, maar ik houd wel in het achterhoofd dat Obama vooral president van de USA is. Pas daarna komen de EU en Azië in beeld…

    Login om te reageren
  16. gogogomagazine.com zegt

    27 januari 2009 om 17:23

    God, god, gaat hij dat ook al verbeteren..

    Login om te reageren
  17. JH zegt

    27 januari 2009 om 17:27

    @ Apache. Irak en Afganistan is niet gelijk omdat Afganistan geen olie bezit.
    En hoeveel aanslagen waren er voor 11 sept. 2001? De Amerikaanse geheimdienst sliep tot dat moment, nu zijn ze scherper. De gehele financiele crisis is voor een groot deel aan Bush te danken. Hij was voor goedkope kredieten/hypotheken die na zijn toespraak in 2002 omhoog schoten.
    En Bush heeft nooit bestuurd, dat hebben een hoop andere mensen gedaan, hij was een marionet. En hoeveel Al-Qaida aanhangers waren er voor de Irak oorlog en na de Irak oorlog denk je?
    Ik hoop dat Obama iets doen kan maar als je een winkel overneemt die bankroet is kan je weinig doen.

    Login om te reageren
  18. mathijs zegt

    27 januari 2009 om 17:35

    @ Das Auto:

    Familie Obama gaat er de komende jaren financieel op achteruit vergeleken met de situatie voordat hij voor het presidentschap ging.
    Zijn vrouw verdiende namelijk ongeveer $300.000. Wat Barack verdiende weet ik niet.
    Nu krijgt meneer ongeveer $ 400.000.

    De periode na zijn presidentschap zal hij flink binnenlopen, zie Clinton.

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 januari 2009 om 17:36

    Apache is een grote grapjas…

    Login om te reageren
  20. Apache zegt

    27 januari 2009 om 17:43

    Ik denk dat er een radicaler substituut voor het object “auto” nodig is. Iets dat niet in kleine stapjes werkt, maar één grote revolutie. Anders komt er alleen maar vertraging, en eventueel langtijdig afstel van. Een volledig herdacht idee van het concept “auto”.

    De Japanners waren daar met een aantal concepten van Nissan en Mitsubishi op een heel goeie weg mee. Vraag me niet wat dat idee moet inhouden, dat laat ik aan de specialisten over, mede als de haalbaarheid.

    Maar tot zover dus mijn bescheiden mening.

    @ Franco

    Jij toont aan wat ik bedoel met “- berust op goedkope hypothesen van hippies” ivm die fameuze “planning” van jou… maar ik kan er nog om lachen :) En ook ivm die “olie” Hadden de media echt niets beters kunnen verzinnen? Ik dacht trouwens dat de kijker/luisteraar/lezer echt wel kritischer zou zijn dan dat. Gewoon slikken wat men zegt…

    In verband met je vrede: niet alle mensen op deze wereld willen in vrede leven. Om in vrede te kunnen leven met die heethoofdjes (moslimextremisten) is men (Frankrijk is daar goed in) compromissen sluiten waarbij we toegevingen die in ruil voor geen geweld. Ik hoef u vast niet uit te leggen dat dit een benedenwaardse spiraal is. Je moet ingrijpen. And war is often the only answer they understand. Dat is waarom ik volgend jaar naar oostelijk Congo ga. En niet als VN-er… Om de bevolking zo goed en zo kwaad als we kunnen te beschermen tegen beesten van rebellen die uit zijn op moord, marteling en rekrutering van kinderen om er zelf materieel wat beter van te worden (en ze verkrachten er ook op los…). Dat is enkel iets dat echte mannen begrijpen. No offense, even goeie autoblogvrienden. :)

    Login om te reageren
  21. WieAndersDasAuto zegt

    27 januari 2009 om 17:51

    @ mathijs

    Ik hoop dat je mijn punt begrijpt. Ik bedoel ermee te zeggen dat hij i.p.v. op z’n luie stoel Amerika daadwerkelijk gaat helpen en er alles aan doen om dat land weer een beetje economisch op te bouwen.

    Helaas heeft de Amerikaanse staat geen geld en moet er weer geleend worden. Ze stonden al 10.000 miljard (!) in de schulden. De auto-industrie helpen is slechts 1 van de vele dingen die in Amerika gebeuren moeten.

    Het is alleen een moeilijke taak en hij neemt het zo te zien heel serieus op!

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    27 januari 2009 om 17:56

    Mooi dat er daar ook eens wat gaat gebeuren. Volgens mij sluiten de EU en Obama meer bij elkaar aan dan de EU met Bush… ’t Is maar een gokje. ;)

    Login om te reageren
  23. M-Roadster zegt

    27 januari 2009 om 18:01

    Ben het met Remon eens, die man gaat een hele dikke, vette stempel zetten op de Americaanse geschiedenis!

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 18:02

    @Apache

    “En ook ivm die “olie” Hadden de media echt niets beters kunnen verzinnen?”

    Zoals wat dan? Weapons of Mass Destruction ofzo?

    “Ik dacht trouwens dat de kijker/luisteraar/lezer echt wel kritischer zou zijn dan dat.”

    Waren ze ook.

    “Gewoon slikken wat men zegt…”

    Deden ze ook niet. En daarom hadden die miljoenen demonstranten over de hele wereld gelijk gekregen toen ze zeiden dat er geen WMD’s in Irak waren. En daar hadden ze niet eens de CIA ofzo voor nodig om die conclusie te kunnen maken. Maar wat deed Bush?

    Login om te reageren
  25. Emerald Green Jag zegt

    27 januari 2009 om 18:03

    Amerikaanse autofabrikanten zullen moeten investeren in nieuwe motorblokken, waar motorefficiëntie (ofwel “more bang for your buck”) de boventoon voert.

    Waarom (bv) een 3.5 liter blok bouwen als er maar 190 PK uitkomt?
    Tegenwoordig doen de Europese merken dat al met een 2 liter blok!

    Om over “fuel economics” maar te zwijgen.

    Als de Amerikaanse autofabrikanten niet staan te springen betekent dat dat het water ze nog niet aan de lippen staat. Er is dus nog geen “sense of urgency” om te innoveren. Luiigheid en gemakzucht ten top.

    Login om te reageren
  26. 572 zegt

    27 januari 2009 om 18:04

    @ Apache

    Eindelijk iemand die het begrijpt en niet luistert naar de linkse media van Nederland.

    @ Alwood

    Ga fietsen hippie!

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 18:06

    “linkse media” :roll:

    GeenStijl mist je…

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    27 januari 2009 om 18:11

    een goed voorbeeld van .. nooit iets aanpakken van vreemden ..

    voor dat je het weet moet je naar hun pijpen dansen ..

    Login om te reageren
  29. Apache zegt

    27 januari 2009 om 18:15

    @ Rick Dos

    Ja, zoals die biologische en chemische wapens “die ze niet hadden” maar waarmee ze wel Koerden uitgemoord hebben, dat vreemdzaam regime.

    En die miljoenen demonstranten van jou zullen dat vast allemaal wel empirisch achterhaald hebben. Dat is wat ik bedoel met “opgejaagd door de media”

    Hé maar pas op, ikzelf heb ook gedemonstreerd tegen de oorlog in Irak. Dat was een demonstratie met de middelbare school waar ik toendestijds in de lagere cyclus zat. Ik vroeg aan de organiserende leerkrachten (“godsdienst” natuurlijk) “En moet je daaraan meedoen, is het verplicht?” En het antwoord was dat ik mij moreel verplicht moest voelen om mee te doen. Manupulatie van de jeugd. We kregen meer dan een uur lang in een sportzaal pacifistische gedichtjes te horen, voorgelezen door leerkrachten, expliciete anti-Bush propaganda en liedjes als “meneer de president slaap zacht” enzomeer enzovoort. En toen moesten wij door de stad trekken met witte T-shirts en het idee was een “stille mars” te houden omdat dat zoveel meer indruk zou maken…

    Tot zover de westerse vrijheid en de democratie. Ik zou willen zeggen RIP, maar het is er eigenlijk nooit geweest.

    @575

    Belgisch

    Login om te reageren
  30. Freeway zegt

    27 januari 2009 om 18:17

    OT:

    Amerika heeft een pipline naar Alaska. Hier kunnen ze heel veel meer olie uithalen dan dat er momenteel gereguleerd wordt door de ‘regering’

    http://www.infowars.com/gunther.html

    Begrijp me niet verkeerd ik wil ook schonere lucht inademen maar de werkelijke gedachte achter deze hype is veel zwarter dan een oude roetfilter…

    Off topic:

    Niemand ‘wakker’ hier?

    Login om te reageren
  31. six-trey zegt

    27 januari 2009 om 18:19

    @Emerald Green Jag
    waarom grote blokken met “weinig” pk? Koppel, Koppel en koppel ;)
    en het is ook goedkoper om een 5.7L motor te bouwen met 350PK dan dat uit een 2L te halen, en cadillac haalt meer uit een 3L dan jij zegt hoor
    dit zijn de motoren uit de Caddy CTS
    3.6 L LY7 V6 (263 hp)
    3.6 L LLT V6 (304 hp)
    6.2 L S/C LSA V8 (556 hp)

    Ik hoop toch echt dat Obama geen einde maakt aan de V8 monsters, geef mij maar een echte auto zonder al die elektronica,

    Login om te reageren
  32. Bas zegt

    27 januari 2009 om 18:22

    Nou nog even wachten met de huid verkopen heh.
    Ik heb het vannacht gezien op CNN…en ik kan me vergissen…maar volgens mij had de man het over 35miles to the gallon.
    1 op 15 of zoiets.

    Okee…ik geef toe…een hele verandering t.o.v. nu….maar geen schokkende en wereldverbeterende actie hoor.

    Kijk anders, als je er enthousiast over bent….even de andere richting op…naar de jappen bijvoorbeeld.

    Die hebben echt geen Obama nodig om NU al met concepten te komen die 0,0 olie verbruiken.
    Die kun je, bij wijze van spreken, opladen met de stroom die je in je achtertuin kunt opwekken (of via groene stroom van een energiemaatschappij).

    DAT is vooruitgang…..

    Login om te reageren
  33. wilco zegt

    27 januari 2009 om 18:39

    Lef heeft Obama wel. Ben benieuwd hoever ie komt.

    Login om te reageren
  34. super zegt

    27 januari 2009 om 18:42

    @six trey
    motorkoppel doet er (tot op zeker hoogte) niet toe, het gaat om het koppel op de wielen en dat kun je met de juiste overbrengingsverhouding prima beinvloeden. De enige reden dat een honda niet kan wat er op dat plaatje wordt getoond is omdat hondas voorwielaandrijving hebben, een willekeurige auto met achterdrijving en de juiste overbrengingsverhouding kan het wel.

    Uiteindelijk is het het totaalplaatje van motor koppel/toeren karakteristiek en versnellingsbak dat de prestaties van een auto bepaalt (qua snelheid) Echter, vermogen is wel een betere (maar niet perfecte) maatstaf dan koppel.

    Login om te reageren
  35. super zegt

    27 januari 2009 om 18:45

    @Freeway
    fijne samenzweringstheorieen weer hoor.

    @Apache
    “Hé maar pas op, ikzelf heb ook gedemonstreerd tegen de oorlog in Irak. Dat was een demonstratie met de middelbare school waar ik toendestijds in de lagere cyclus zat”

    je bent nu dus 17?

    Login om te reageren
  36. saasken zegt

    27 januari 2009 om 18:46

    lang lang lang leve george W. Bush

    Login om te reageren
  37. six-trey zegt

    27 januari 2009 om 18:53

    @super
    ik weet dat wel hoor ik heb mijn eigen garage ;) je kan me niet veel meer leren. Maar motor koppel doettruck met 5.7L met 350 pk dan een 3L geloof mij de 5.7L zal meer aankunnen.

    Ik hou gewoon veel van autos met grote motoren zonder elektronica, die puure muscle, maar dat vind je nu enkel nog bij bepaalde Amerikaanse wagens, ik wil niet dat dit uitsterft.

    Login om te reageren
  38. Apache zegt

    27 januari 2009 om 18:54

    @ super

    18. Is dat soms een punt dan? Kijk liever naar de inhoud van wat ik te zeggen heb.

    Login om te reageren
  39. BaRa zegt

    27 januari 2009 om 18:58

    @ Apache. De reden waarom Bush de verkeerde man op de verkeerde plaats was, blijkt uit zijn curriculum. Pas na 9/11 is hij in staat geweest om zichzelf een profiel aan te meten. Maar het profiel zelf bleek op drijfzand gebouwd. Niets doen aan milieuproblematiek, veel geld in de oorlogsmachine pompen, het financiële systeem niet aan banden gelegd – hoeveel voorbeelden heb je nodig? Het heeft niets te maken met z’n politiek strekking, want z’n vader, Nixon, zelfs Reagan hebben veel beter gedaan. En die hebben allemaal hun eigen crisis gehad, maar wisten er wel mee om te gaan. Bush is een van de weinige presidenten die consequent de verkeerde beslissingen op het verkeerde moment heeft genomen.

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 18:59

    @Apache

    Dat vreedzame regime?

    O, je bedoelt die tijd dat Irak dikke maatjes was met Amerika? En waar Rumsfeld (je weet wel, de minister van defensie onder Bush en die het had over “Shock and awe”.) lachend en handenschuddend met die vreselijke dictator op de foto stond? Dat regime bedoel je toch?

    Login om te reageren
  41. super zegt

    27 januari 2009 om 19:09

    @six trey
    volgens mij blijft het afhangen van het samenspel van versnellingsbak en de motor-karakteristiek, bovendien zal die 5.7L wel een stuk meer wegen (als het goed is).

    Dat je van “simpele” motoren houdt kan ik me wel indenken, vind het ook altijd een teleurstelling als ik onder de motorkap kijk en ik zie een 2e kap van plastic en eigenlijk nergens een motor.

    Login om te reageren
  42. super zegt

    27 januari 2009 om 19:16

    @Apache
    Ja, dat is een punt, toen ik 18 was dacht ik ook dat ik alles wist. Als je 18 bent zijn je hersenen nog niet eens uitontwikkeld (medisch feitje) dus ik zou maar een beetje voorzichtig zijn met allerlei “meningen” over een jaar of wat denk je er vast weer anders over.

    Login om te reageren
  43. Apache zegt

    27 januari 2009 om 19:17

    @ Rock Dos

    inderdaad een schande dat Amerika indertijd, in het pré-Bush jr tijdperk, zich met een regime van Irak ging bevrienden om zo het pas opekomen ayatollahregime in Iran te counteren. Getuigd van niet veel ballen, maar van compromissen, zoals ik het er eerder over had.

    Login om te reageren
  44. Apache zegt

    27 januari 2009 om 19:18

    ja lol Rock Dos, ik bedoel Rick Dos

    Login om te reageren
  45. Een betere ontwerper zegt

    27 januari 2009 om 19:19

    Heb dit gelezen op teletekst, kwam er op neer dat Californie gewoon z’n strenge milieueisen kan invoeren, de Republikeinen maken zich al weer zorgen dat het nu nog meer problemen schept voor autofabrikanten.

    Login om te reageren
  46. johnny t-jet zegt

    27 januari 2009 om 19:19

    @Apache , is de credid crisis je ontgaan , iedereen , ja iedereen een hypotheek ! Dank Bush….lekker weer naar de ranch en je olie.

    Login om te reageren
  47. Apache zegt

    27 januari 2009 om 19:23

    @ johnny

    Dat heeft met Bush niks te maken. Dat heeft te maken met de dommigheid van een aantal carrièremensen.

    – een student economie, universiteit Gent. Als dat ook maar enige indruk maakt.

    Login om te reageren
  48. Freeway zegt

    27 januari 2009 om 19:25

    quote: super schrijft: @Freeway
    fijne samenzweringstheorieen weer hoor.

    Het is erg makkelijk om je oogkleppen op de te houden en alles onder het kopje samenzweringstheorie te schuiven omdat deze ‘onzin’ er niet bij je ingaat.
    Het probleem is echter dat al deze feiten gedocumenteerd zijn maar de pers niet halen omwille van een andere agenda.

    Hou nauwlettend het beleid van Obama in de gaten het komende half jaar.

    – Meer fanatieke (of moet ik zeggen fascistische) milieu regels
    – Vaag beleid mbt Irak en Afghanistan.
    – Het leger wordt niet alleen uitgebreid maar hij creëert er een privaat leger naast, voor zichzelf… (waar hebben we dat meer gezien)

    zo is er nog wel veel meer op te noemen. Als je geen interesse hebt moet je er zelf maar achter komen.

    Ik zal de rest een off topic discussie besparen.

    Login om te reageren
  49. rotorhead zegt

    27 januari 2009 om 19:33

    @Freeway: Goed om te zien dat er hier tenminste nog iemand is die verder denkt, kijkt en leest! :D

    Ik ga me er verder niet in de discussie mengen, zolang iedereen blijft vasthouden aan wat de reguliere media laat weten is er geen beginnen aan.

    @ de rest: Wacht af.. En zie dan nog maar eens wie het bij het rechte eind heeft ;)

    Oh en, Freeway: 15 maart, ‘The Obama Deception’. Maar dat wist je vast al ;)

    Login om te reageren
  50. super zegt

    27 januari 2009 om 19:33

    @freeway
    “Het leger wordt niet alleen uitgebreid maar hij creëert er een privaat leger ”

    en je denkt echt dat ik dat serieus ga nemen? prima dat je denkt je oogkleppen af te hebben gedaan maar beetje jammer dat je daarna kennelijk blind bent gaan staren op een of andere neo-con propaganda site. Heb even op je site gekeken maar zag daar direct al zoveel onzin dat ik wist wat voor vlees ik in de kuip had. Het internet staat vol van dat soort rotzooi, is het m’n tijd niet waard om mee in “discussie” te gaan.

    Login om te reageren
  51. Apache zegt

    27 januari 2009 om 19:36

    @ Freeway
    @ Rick Dos
    @ Franco
    @ JH

    OK…

    Autoblogger, Dennis, Michiel van den brink, Casper, Alwood, Robbie en Sir Smokalot, die bestaan eigenlijk niet. Zij zijn onbestaande personen, in wens naam wij, een maffia-organisatie, allerlei onzin verspreiden op websites als dit. Auto’s, mensen, die BESTAAN eigenlijk NIET. Het zijn allemaal verzinsels om jullie zo op het Zomoto, ebay, of één van onze andere sites een overdracht van ergens tussen 20.000 en 200.000 euries te laten doen, en die dan naar een buitenlandse rekening over te zetten. Wouter, Aimée, Sacha en Ruben Baeten, dat zijn marionetten, geassocieerd met onze maffiabeweging, om de boel wat geloofwaardiger te laten lijken. Net als met Top Gear, Fifth Gear, wheels on seven… we MANIPULAREN JULLIE TV’S! Om zo miljardenwinsten op te strijken! En daarmee Ferrari’s en Maybachs te kopen die niet bestaan! We messen zelfs met de regeringen zodat ze ons miljarden laen overboeken om onze niet-bestaande “megabedrijven” te “redden”!

    Auto’s bestaan niet! Ze zijn verzonnen door een ondergrondse maffiabeweging die alle media in handen heeft en de hele mensheid! Kom in opstand tegen deze hersenspoelerij! Voor de mensheid voorgoed verdoemd is!

    Ziedaar. Jullie.

    Login om te reageren
  52. Benz.. zegt

    27 januari 2009 om 19:40

    @ Apache

    :?

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 19:40

    @de vlaeminck

    Zeg me dat jij nog normaal bent en denkt! Anders ga ik hier dadelijk geloven dat ze ALLEMAAL gek zijn geworden in Vlaanderen!

    So Vlaeminck! Say it ain’t so!

    Login om te reageren
  54. lincoln zegt

    27 januari 2009 om 19:41

    wel fijntjes om te lezen dat we Obama zo,n lief knuffeltje vinden ..

    als hij in nederland mee zou doen aan de verkiezingen ..
    had ie toch echt in de extreem rechtse populistische hoek gezeten ..
    met precies hetzelfde partijprogamma ..

    Login om te reageren
  55. rotorhead zegt

    27 januari 2009 om 19:41

    Autoblogger, Dennis, Michiel van den brink, Casper, Alwood, Robbie en Sir Smokalot, die bestaan eigenlijk niet.

    Ah! Dat betekent dat Wouter, Sacha, Aimee en ik wél bestaan :D

    Login om te reageren
  56. Apache zegt

    27 januari 2009 om 19:45

    @ Rick Dos

    Nu even beleefd blijven hé. Je verliest de discussie niet omdat ik meer post of omdat ik meer retorisch aangelegd zou zijn, maar eerder omdat ik goed beargumenteer en toch eens wat kritischer kijk.

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 19:47

    Obama zou geen kans maken. Hij heeft namelijk dan een dubbele nationaliteit. En dat kan natuurlijk niet. In Nederland…

    Login om te reageren
  58. lincoln zegt

    27 januari 2009 om 19:53

    reken maar dat in die jongen zijn pink meer strijdlust en trots zit dan in het nederlandse kabinet .. daarom is hij bij meerderheid verkozen in amerika ..

    dus hij zou hier iid geen kans maken ..

    Login om te reageren
  59. Gnermo zegt

    27 januari 2009 om 19:53

    Ik denk toch dat de fabrikanten de auto’s zuiniger gaan maken.

    Login om te reageren
  60. JH zegt

    27 januari 2009 om 19:54

    @lincoln: daarom moest ik zo lachen als republikeinse amerikanen obama een socialist noemen (als scheldwoord natuurlijk)…de democraten zitten zwaar in de rechtse hoek terwijl de republikeinen nog rechtser zijn.
    Is leuk dat er mensen zijn die zeggen dat je moet nadenken dus ik wacht wel af wat er met zijn priveleger gaat gebeuren ;) regering Bush had ook al een prive leger (die net zoveel huurlingen leveren in irak als er soldaten in irak zijn) In ieder geval heeft obama al voor meer opzien in zijn 6 dagen gezorgd als bush in 8 jaar…

    Login om te reageren
  61. vla zegt

    27 januari 2009 om 19:56

    @ Rick dos
    Nu ben ik niet mee! En zoals het een echte Belg betaamt ben ik te lui om àl die reacties te lezen! :D But I’m more than happy to do you all a favour, just give me a couple of yes-or-no question. :mrgreen:
    Als het daadwerkelijk over het artikel gaat: op dit moment vind ik dat je geen nieuwe beperkingen mag stellen voor Amerika’s economie; dat kan later nog steeds. Wat (vooral de autoindustrie dan) de economie nodig heeft, is een jumpstart, en een subsidietje hier en daar. Waarom heeft hij anders zo’n kapitaal vrijgesteld voor de heropbouw? Nog iets: het is goed dat hij zijn beloftes nakomt, maar de markt in Amerika is de laatste keer dat ik checkte, een vrije markt. Door dit in te voeren gaat Obama duidelijk (maar mss onbedoeld) snoeien in het aanbod en de vrijheid van de ‘zelfstandige’ (kan nu op geen beter woord komen). En wat gaat dit dan beteken voor de echte kern van SUVgebruikers of supercars? Er zijn mensen die beide echt nodig hebben hoor! En als Amerikaanse autofabrikanten geen performance auto’s meer mogen bouwen, hoe gaan ze dan nog naambekendheid krijgen? Tuurlijk wordt het allemaal groen tegenwoordig, maar de vraag van het volk zal wel zorgen voor groene ontwikkelingen, daar hoeft de overheid geen handje in toe te steken. Wel is het een feit dat de milieuwetten in Amerika nog misselijkmakender zijn dan 2 flessen Bacardi 151 achter de kiezen.
    Conclusie: ik weet het niet! Het is beter om de politieke situatie even gerust te laten, drastische wijzigingen zijn nu niet op hun plaats. Maar dat is mijn visie. :)

    Login om te reageren
  62. vla zegt

    27 januari 2009 om 20:01

    @ Rick dos
    Er is al een spoedreactie onderweg, maar Apaches reactie lezende zie ik dat die compleet overbodig is! :D Joh, we kennen Apache toch? Die maakt gewoon een erg goeie grap! :lol:

    Login om te reageren
  63. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 20:01

    En reken maar dat in die jongen zijn vijf vingers meer strijdlust en trots zit dan in de nederlandse bevolking!

    Gutverdegutver! Je moet er toch niet aan denken dat die vent hier MP zou zijn? Heeft het Nederlandse volk niks meer om over te zeiken!

    Nee, bij deze is die gediskwalificeerd! Door overmatige competentie…

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 20:03

    @Vla

    Je gaat me toch niet zeggen dat ik er ingestonken ben hè?

    Login om te reageren
  65. vla zegt

    27 januari 2009 om 20:08

    @ Rick dos
    Wel, als dit artikel binnen 24 uur niet meer bestaat, zou ik onder mijn bureau kruipen met mijn laptop, een verse pak thee (bosfruit), een honkbalknuppel en ik zou de komende 72 uur de voordeur niet meer open doen.

    Login om te reageren
  66. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 20:12

    Hello? HelloHellohello

    Echo? EchoEchoEcho

    Waar is mijn pak thee? TheeTheeThee

    Login om te reageren
  67. lincoln zegt

    27 januari 2009 om 20:23

    Obama gaat Amerikaanse auto,s zuinig maken ..

    hoe dan .. gaat ie ze duwen ofzo ?? ha ha ha ha ha ha ..

    zo .. wie doet de volgende dijenkletser ..

    Login om te reageren
  68. Freeway zegt

    27 januari 2009 om 20:28

    @Super:
    Prima. fijn dat je de moeite hebt genomen even verder te kijken dan je neus lang is. Jammer dat je geconditioneerde mindset het meteen verwijst naar het land der fabelen.

    Toch fijn te weten dat er meer mensen wakker zijn.

    @Rotorhead Naast de informatieve waarde -die je ten alle tijden kritisch moet beoordelen- is het een vermakelijke radio/tv show. Ik ga hem wel even bekijken op Youtube.

    WW3 is al lang bezig…

    Login om te reageren
  69. vla zegt

    27 januari 2009 om 20:29

    Ikke! Okee, jongens, daar komtie!
    edit: Negermoppen mogen hier niet, jij infantiele idioot!-
    Hah, ik doe het toch!
    Laat die neger mijn kar maar trekken, en als hij klaagt, de zweep!
    Mwoehahaha!
    Dat was een goeie hé jongens! Jongens? Hallo?
    Hé, er kraakt iemand mijn computer! Vlug opschrijven: OGMB… Nee! Het is de ondergrondse ma-…..

    Login om te reageren
  70. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 20:30

    Oké! That’s it! Where the fuck is Candid Camera guys!

    Kom op! Ik trap er niet meer in! Wie zijn die grapjassen?

    Login om te reageren
  71. Citrofiel zegt

    27 januari 2009 om 20:39

    :lol: Wat is AB toch heerlijk. :D :lol:

    Login om te reageren
  72. Freeway zegt

    27 januari 2009 om 20:42

    Gooit nog 1tje in het kippenhok:

    Terrorisme uitgevoerd in het belang van fundamentalisten of extremisten bestaat vrijwel niet in onze samenleving.
    Global warming is een hoax! (Iets met zonnestraling)

    Ja mensen dan blijft er vrij weinig om te vrezen over nietwaar…

    Login om te reageren
  73. Apache zegt

    27 januari 2009 om 20:45

    @ Rick Dos

    Fijn :) Die comment staat nu even mooi gequoted op mijn myspace. Ik geniet :D

    Login om te reageren
  74. Apache zegt

    27 januari 2009 om 20:48

    Die grap was trouwens gewoon om eventjes aan te tonen hoe idioot je moet zijn om… Iedereen kan overal samenzwering achter zoeken :D

    Login om te reageren
  75. WieAndersDasAuto zegt

    27 januari 2009 om 21:08

    Laten we fijn van de bloemetjes geur genieten die Amerikaanse auto’s over 5 jaar uitstoten ;)

    Login om te reageren
  76. Esprit_de_Flandre zegt

    27 januari 2009 om 21:11

    @Apache; “Afganistan vreemd genoeg was nog goed, maar toen Irak (EXACT zelfde oorlog) binnengevallen werd, stonden de media klaar als gieren om hem te verslinden.”

    Wat nou, Exact dezelfde oorlog??? Bush & Co noemde dat misschien exact dezelfde oorlog, maar dat was het niet. Waar zijn de WMD’s? Waar is het plutonium dat ze van Pakistan gekocht hadden? Waar zijn de gigantische voorraden chemicaliën en biologische wapens???

    Nergens te vinden. Toch wel vreemd hé, dat ze zo goed verborgen kunnen zijn, terwijl de US-regering honderden satellietfoto’s had van fabrieken, ziekenhuizen (!) en trucks die er vol mee zaten …

    @Apache: “in zeven jaar tijd na 9/11, tot het eind van zijn regering NIET ÉÉN aanslag meer geweest in de USA (wel Madrid en London) en JA, door Amerikas “arrogante houding”.”

    Denk jij soms dat de terroristische groeperingen in de wereld plots dachten: ‘Oei, Amerika schiet uit zijn sloffen! We gaan hier maar best mee stoppen want anders komen ze ook achter ons aan. Boehoehoe, ik ben bang!’

    Op 9/11 toonden ze beelden van mensen in Islamitische landen, zelfs bevriende landen zoals Pakistan, Saudi-Arabië, Egypte, enz…, en daar stonden de mensen op straat te juichen en te feesten, omdat een Amerikaans symbool samen met 3000 mensen tegen de vlakte ging. De Amerikanen waren verbijsterd. Hoe kan dat nu???
    De US heeft alleen maar meer tegenstanders gewekt onder de Bush-regering. En ze begrijpen het GVD nog altijd niet!

    OT: Goeie zet. Dat er misschien bedrijven gaan sneuvelen, dat is erg, maar de overblijvers kunnen er alleen maar beter van worden.

    Login om te reageren
  77. Rick dos zegt

    27 januari 2009 om 21:12

    @Apache

    Mij quoten? Dat gaat je geld kosten mannetje! ;)

    Login om te reageren
  78. Apache zegt

    27 januari 2009 om 21:19

    @ Rick Dos

    Weet je wat? In plaats van dat saaie geld altijd maar, krijg je van mij in ruil voor die quote een auto-die-niet-bestaat. :) Wat zeg je? I’ll make you an offer you can’t refuse.

    Login om te reageren
  79. C6.R zegt

    27 januari 2009 om 21:57

    Fantastisch topic dit weer, heerlijk! Vooral die zelfingenomen houding van sommigen: “wij geloven de linkse media niet en dus zijn wij slimmer dan al die domme schapen die het allemaal voor zoete koek slikken” Als je dat eenmaal gelooft dan ga je de gekste dingen voor waar aannemen omdat het ‘onnozele volk’ ze niet gelooft.

    Ik wist wel dat dat soort mensen rondloopt maar dat er ook zoveel op autoblog zitten had ik nooit geweten.

    As you were peepz! :lol:

    Login om te reageren
  80. Apache zegt

    27 januari 2009 om 22:28

    Hola C6.R!

    Plaats geen woorden in mijn mond. Ik had daarentegen liever gewild dat je eens las wat ik schreef.

    Heel goedkoop hoor.

    Login om te reageren
  81. Stefan zegt

    27 januari 2009 om 23:27

    Naar mijn mening is het juist prima dat Obama deze veranderingen doorvoert. Zuinigere auto’s in de USA > minder vraag naar olie > lage olieprijs… Daar kunnen we allemaal van profiteren en het is ook nog eens goed voor het milieu! ;)

    Login om te reageren
  82. Stefan zegt

    28 januari 2009 om 00:11

    Bovendien hebben GM en Chrysler niet zoveel te willen op dit moment en moeten ze zich gewoon aanpassen. Aangezien er nu aardig wat miljarden in de Amerikaanse autoindustrie worden gepompt, mag Obama in ruil daarvoor ook wel wat eisen op tafel leggen lijkt me…

    Als de Grote Drie met hun tijd waren meegegaan met de Europese/Japanse emissie- en zuinigheidswaarden dan hadden ze nu waarschijnlijk veel minder problemen gehad. Maar de arrogantie om veel te zware en benzineverslindende auto’s te blijven bouwen (omdat de Amerikaanse consument daar volgens hen om vroeg) in plaats van zich aan te passen aan de rest van de (Westerse) wereld doet ze nu de das om.

    Ford daarentegen kan gebruik maken van de kennis en motorblokken van Ford Europe en heeft mede daardoor wel de mogelijkheid om z’n eigen boontjes te doppen.

    Login om te reageren
  83. Bas zegt

    28 januari 2009 om 01:40

    …”Nee, bij deze is die gediskwalificeerd! Door overmatige competentie…”…

    @Rick Dos
    Net als het Hollandse weer…te bot of te zot.
    De prutsers die er nu zitten…blinken uit in incompetentie.

    Login om te reageren
  84. Emerald Green Jag zegt

    28 januari 2009 om 07:23

    Kort en generalistisch gezegd hebben Nederlanders van meet af aan een wantrouwen jegens politiek gehad. Dat was in de 16e eeuw al zo en dat is nu nog steeds. Maar om daarmee de wereldpolitiek even op een blogje (over AUTO’s nota bene!) af te serveren gaat toch wel ver hoor.
    Iedereen heeft recht op haar/zijn mening, maar men moet niet denken dat men daarmee de wereld kan veranderen, of dat men de ander van zijn/haar gelijk kan overtuigen.
    Om een zinvolle discussie te hebben moet je het gezamenljik een s zijn over het doel, en dat lees ik hier dus niet.
    Verspilde moeite dus.

    Login om te reageren
  85. Apache zegt

    28 januari 2009 om 09:14

    Mja , deze discussie is voor mij afgelopen, ik heb gezegd wat er te zeggen is. Wat jullie ervan maken is jullie zaak, maar ik zie dat de comments doorgaan aan het verwateren zijn in een spelletje beledigen. Tijd om me terug te trekken hieruit dus. Maar ik heb mijn punt zo wel duidelijk gemaakt geloof ik. Emerald Green Jag, no offense, jouw comment is zo kwaad niet :)

    Login om te reageren
  86. Emile_Benz zegt

    28 januari 2009 om 10:35

    @ edit bij mijn post van 17:00 gisteren: huh, wat? Welk foutje?

    Login om te reageren
  87. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 10:48

    @ Apache:

    Ik heb nog een tipje voor je:

    Lees State of Fear van (inmiddels wijlen…) Michael Crichton eens.
    Dat verbreedt je visie wellicht wat…

    Login om te reageren
  88. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 10:48

    Linkje: http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/state-of-fear/1001004002534640/index.html

    Login om te reageren
  89. Apache zegt

    28 januari 2009 om 11:32

    @ SAAB

    mja, ik heb de omschrijving op wikipedia gelezen, en die staat, ondanks de fictiviteit van het boek, 100% in lijn met mijn gedachtengoed. Alleen het feit dat men per sé wilt laten geliven dat de aarde opwarmt, wat volgens dat boek niet zo is, wilt men in onze situatie per sé laten geloven dat Bush jr. een slechte president was en oorlogsmisdadiger en wat nog allemaal, zonder dat dat waar is. Maar het principe is 100% hetzelfde. Danku voor deze illustratie.

    Login om te reageren
  90. C6.R zegt

    28 januari 2009 om 11:38

    Hola Apache! Voel je je aangesproken jongen? Was meer gericht aan Freeway en Rotorhead. En ik leg je geen woorden in de mond ik verwoord slecht hoe jullie bij me over komen.

    Op jouw wereldvreemde uitlatingen wou ik eerst wel gaan reageren, maar ik begreep pas dat je in dit topic slechts de clown aan het uithangen was toen je over niet bestaande auto’s begon te zwetsen. Nice one! :lol:

    Login om te reageren
  91. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 januari 2009 om 11:42

    @ Apache: zo, je draait het gewoon om!

    Je moet de politiek ingaan!
    :D

    Login om te reageren
  92. Apache zegt

    28 januari 2009 om 12:06

    @ C6.R

    zand erover :)

    @ SAAB

    ok, maar eerst nog een aantal andere punten op mijn enige agenda, die niet zo geheim is ;) lol

    Login om te reageren
  93. Jelmer zegt

    28 januari 2009 om 14:15

    Verplichte kost voor Apache:

    Noami Klein – De Schokdoctrine

    Meer dan vage aantijgingen tegen Bush. Gedegen onderzoeksjournalistiek.

    Login om te reageren
  94. Franco zegt

    28 januari 2009 om 15:38

    @Apache,

    Oh..je bent 18 jaar en daarom een “Echte Man”?!?
    Dan doe je het een stuk beter dan mijn 36 jaar… :roll:
    Genoeg tijd om te ontdekken dat je als burger sowieso genaait wordt. Of dat nu door ‘links’ of ‘rechts’ gebeurd!

    Hou je het netje in ‘oostelijk Congo’?!?

    Login om te reageren
  95. Apache zegt

    28 januari 2009 om 18:08

    @ Franco

    Het is best wel netjes om een nationaal park beschermen. Alleen in O-Congo heb je daar nu eenmaal een wapen voor nodig.

    Login om te reageren
  96. Franco zegt

    28 januari 2009 om 20:22

    @Apache,

    Oh, je wil bij de Rangers van het Virunga National Park?!?
    Je geraakt daar niet zomaar binnen, jongeman!
    Zit je nu niet te dagdromen???

    Login om te reageren
  97. Apache zegt

    28 januari 2009 om 20:53

    @ Franco

    Oh leuk, ken je ze? :) dagdromen… lol dacht het niet :D Maar goed, we zullen er voorlopig niet dieper op in gaan.

    Login om te reageren
  98. C6.R zegt

    29 januari 2009 om 11:12

    Wedden dat je na terugkeer uit Congo heel anders over Bush en zijn prestaties denkt!?

    Login om te reageren
  99. Apache zegt

    29 januari 2009 om 13:02

    @ C6.R

    Wedden van het tegengestelde :D Wat weet jij ervan :) Ik zou je aanraden doe ook eens zoiets, dan zit je midden in de werkelijkheid, en besef je pas echt waarvoor je vecht.

    Login om te reageren
  100. C6.R zegt

    29 januari 2009 om 14:33

    We’ll see…

    Wat ik er van weet? Niet veel, ik weet wel dat ik in 2008 5 maanden in Cambodja midden in de werkelijkheid stage heb gelopen en dat ik een master opleiding getiteld international development studies volg.

    Login om te reageren
  101. Apache zegt

    29 januari 2009 om 14:40

    @ C6.R

    Interessant. Sorry, ik had je niet zo vlug moeten proberen op je plaats te zetten. Ik ben wel erg vastberaden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North