De Lamborghini Aventador inspireert vele mensen, zo ook de tuners van Oakley Design. Ze kleden de LP700-4 uit, doen hun ding en laten haar lichter en sneller heen gaan. Vijf maal.
Voor de Aventador heeft Oakley een verbeterde versie van haar tuningpakket voor de Ferrari 458 Italia bedacht. Hierin pakken ze alles aan. Het gewicht moet omlaag, het vermogen omhoog. Een nieuw in- en uitlaatsysteem en een ‘chipje’ moeten zelfs 760pk mogelijk maken. Ondertussen komen de aandrijfassen naar de vooras er onderuit.
Met de nieuwe titanium uitlaat besparen ze 30kg, per wiel besparen ze 4kg. Er worden nog geen cijfers genoemd maar ga er vanuit dat ook de tweewielaandrijving-conversie zo’n 50kg zal besparen.
Het eindproduct zal niet de vriendelijkste auto op de weg worden. Voor puristen biedt deze tuner wellicht uitkomst. (bron: jackdarton.com)
Bwlian zegt
Kijk, zo hoort het.
E34M5Touring zegt
Is dat nog wel te rijden met 2 wiel aandrijving wel vet hoor daar niet van
Bwlian zegt
@E34M5Touring: staat iets over in z’n blog.
E34M5Touring zegt
@Bwlian: Tnxs
GOD zegt
Je betaald flink wat voor zon Aventador, waarom krijg je daar niet gelijk een titanium uitlaat bij?
En dat hele ding is inmiddels zon beetje van carbon en nog weegt ie bijna 1600kg, waar komt al dat gewicht vandaan?
HDM zegt
@GOD: waarschijnlijk toch weer allerlei luxe onder invloed van de VAG groep?
bassie zegt
@GOD: titanium is zeer moeilijk te lassen, de naden gaan snel lekken, er kan ook geen garantie op woren gegeven af fabriek door de strenge eisen. After marktet daarentegen kan en mag een tuk meer.
The360box zegt
Ik vind deze controverse wel ok, je hebt er ook van die sjoniies tussen zitten die het totaal verkeerd aanpakken, voor het eerst in tijden lijkt me dit wel wat
rotarypowah zegt
Mocht er iemand impressies willen zien:
-edit: thanks! de impressies staan er bij-
tvrspeedsix zegt
Yeah Nice,die paintjob doet het Design goed zeker in het laatste plaatje van ‘rotarypowah’. De specs klinken goed, alleen die 4wd er nog ff uit idd.
ben het ook wel eens dat die uitlaat fabrieks-AF al van titanium had mogen wezen.
pexiges zegt
Netjes, al vraag ik me af of die conversie naar alleen achterwiel aandrijving zo’n verbetering zal zijn
SimonMc zegt
Weegt die extra aandrijving “maar” 50 kg?
Bwlian zegt
@SimonMc: Precies, er staat rond de 85 in z’n blog :P
majinstar zegt
Beetje jammer van de buitenspiegels, maar voor de rest picobello !
agera zegt
De auto was al mooi, maar de mannen bij Oakley hebben er een meesterwerk van gemaakt gruwelijk gewoon. Subtiel mooier geen rare fratsen, geen blimbling, niet extreem anders, geen lelijke velgen.
Ik vind deze echt geslaagd, het is een van mijn meest favoriete auto’s. Enige kritiekpunt vond ik het interieur vooral het dashboard had mooier gekund naar mijn mening.
Zet de Aventador maar voor mijn deur.
Dev zegt
Credit voor het design gaat wel naar Jack Darton, wat kan die gast toch fotoshoppe.
ErikkNL zegt
Zeer geslaagde veredeling deze mogen ze zo uitbrengen. Ben ook de oakley design 458 tegen gekomen op circuit park Zandvoort en die vond ik ook al erg mooi.
diffus zegt
Huh!?
Moeten de eerste Aventador’s nog niet uitgeleverd worden???
Mooi Photoshopje dus, en vermelde vermogen pure speculaties!
norge zegt
Ziet er inderdaad goed uit ,beetje zoals hij af fabriek zou moeten wezen .
Vierwielaandrijving mogen ze echter van mij laten zitten .
Blijft het een beetje bruikbaar buiten het circuit ook.
girls_VS_cars zegt
Oke dit ziet er erg goed uit. Dit noem ik pas tunen/verfijnen. Geen gekke fratsen, geen poespas, gewoon subtiel te werk gaan en voila, zo krijg je de Aventador mooier. Voor mij mogen ze ‘m zo voor mijn deur parkeren/weggeven! (Alhoewel er geen debiel bestaat die zoiets zou doen.)