Om aandacht van tuners hoeft de R8 niet te vragen, want zo ongeveer elke aftermarket-specialist is in zijn vijfjarige bestaan al eens een keer over de sportieve Audi geklapt. O.CT is (voorlopig) de laatste in het rijtje, laat het uiterlijk van de R8 intact, maar zorgt wel voor iets meer prik onder de motorkap.
Standaard heeft de R8 420 pk / 430 Nm, maar met behulp van de compressor wordt dit 565 pk / 560 Nm, en dat zijn mooi 40 pk’s meer dan de R8 V10. Volgens OCT is dit goed voor een 0-100 tijd van 3,9 seconden (4,6 standaard), en wordt de 250 al na 24 seconden aangetikt. Het lijken me wat optimistische cijfers, maar het is wel na te meten natuurlijk.
Behalve de drukvulling biedt OCT ook nog een RVS-uitlaatsysteem en de optie om je ‘motorkap’ met een carbon-motiefje te laten wrappen. Zegt u het maar: liever deze wolf in wolfskleren, of toch maar de grote boze wolf in grote boze wolfskleren die MTM heeft gemaakt?
dennisr zegt
aah, toen ik de titel zag staan dacht ik.. weer een bedrijf die er een paar pk;s bij doet, maar dit is een behoorlijk verschil :D netjes!
gregorius zegt
Maar we willen deze toch niet? We weten nu toch dat we voor de 911 GTS moeten gaan?
(alsnog ene leuke bak… afgezien van de navigatie uit de oude A3).
jobh zegt
Ziet er goed uit, nu is de vraag is dit goedkoper dan een v10?
baasbas zegt
MTM heeft ook een supercharger voor de V8. Ze claimen 560pk met hun kit (à €31.490,00). Niet heel goedkoop, maar ik denk dat áls ik zoiets zou doen, dat ik eerder naar MTM ga dan een onbekende tjoenert. Of staat deze goed bekend? Wat vraagt deze club voor de kit overigens?
baasbas zegt
@baasbas: Ook MTM claimt 3,9 seconden voor de 0-100 trouwens…
Jesper zegt
Weet niet of ik mijn R8 zou toevertrouwen aan een bedrijf dat nog steeds denkt dat de motor bij dit ding voorin ligt… (zie de link) ;)
dennisr zegt
@Jesper: het woord motorkap staat wel tussen haakjes..
norge zegt
@Jesper: Misschien hebben ze hem verwisseld met een scirocco ?
glashelder zegt
“je R8”.
Mag ik vragen wie er hier een R8 heeft of binnenkort kan bestellen?
B_Mulsane zegt
van 420 naar 565 pk, is toch niet 40 pk extra ?!
laurensl zegt
@B_Mulsane: Dan de R8 V10.
B_Mulsane zegt
@laurensl: snap hem! Danku :)
B_Mulsane zegt
@B_Mulsane: lezen kan best moeilijk zijn…
holycrap zegt
O.CT gebruikt de supercharger kit van VF Engineering, werkt prima.
Prijs 27.500 EUR + btw
ErikkNL zegt
Qua uiterlijk zou ik deze nemen. Qua upgrade de MTM (toch iets bekender en hopelijk iets betrouwbaarder)
Gregor zegt
Zet een compressor op een R8 V10 en je hebt meer dan 700 pk…
EJS zegt
@Gregor:
Je moet ook nog ruimte hebben onder de motorkap en de boel koel houden..
DennisS65B40 zegt
@Gregor: yep, that’s what I thought.
RazorHead zegt
@Gregor:
maar ik vind dat die V8 toch stuk beter klinkt dan de V10
als ik mocht kiezen, de V8!!
birdboy zegt
Elke keer dat ik een R8 zie is ie een tikkeltje lelijker. Jammergenoeg geen tijdloos ontwerp dus…
Megakix zegt
De huistuner Abt doet het voor veel minder, hou je 520Pk over…inclusief garantie. Dan is de keuze snel gemaakt.
baasbas zegt
Niet echt minder.. meer eigenlijk
Althans, voor de 560pk variant die ze ook leveren. Bijna 42.000. Dat is 10.000 meer voor een garantie waarvan ik niet weet wat ze vergoeden als je schade hebt?