







We hebben de uiteindelijke productieversie van de elektro-SUV nog niet eens gezien, maar je kunt nu al een bedrag inleggen om zeker te zijn van een plaatsje op de lopende band.
In EV Paradise, beter bekend als Noorwegen, kunnen enthousiastelingen alvast 20.000 kronen inleggen om alvast een e-tron Quattro te reserveren. Dat bedrag is omgerekend zo’n 2.200 euro. De volledig elektrische SUV krijgt naar verluidt een actieradius van meer dan 500 kilometer dankzij een 95 kWh accupakket.
Qua formaat komt de e-tron Quattro tussen de Q5 en de Q7 in. De auto staat volgend jaar bij de dealer en krijgt een vermogen van 435 pk. Wie op weg naar z’n schoonouders net even wat extra power nodig heeft drukt op de boost-knop, waarmee het vermogen stijgt naar 503 pk. Het koppel bedraagt in die modus een bandenrokende 800 Nm en de sprinttijd van 0-100 km/u is 4,6 tellen. Niet slecht! De e-tron Quattro wordt trouwens in België gebouwd.
De power wordt op alle vier de wielen geleverd met behulp van drie elektromotoren (twee achter, één voor) en de topsnelheid ligt op 210 km/u. Ook niet onbelangrijk: je kunt maar liefst 615 liter aan spul kwijt in de kofferbak. Verwar dit ding overigens niet met de onlangs onthulde e-tron Sportback Concept. (via: Inside EVs)
Eindelijk eens echte “Vorsprung Durch Technik” bij Audi. Ik vrees wel dat het daadwerkelijke model er een stuk minder spraakmakend uitziet dan de concept…
Als ik in de markt was voor een hoog elektrisch hok zou ik voor de Jaguar I-Pace gaan.
@trustmeiamanengineer: hoog? hij ziet er eigenlijk heel laag uit
Ben eerder benieuwd naar een nieuwe elektrische GLC, komt ook dit jaar. Maar met dit nieuws moeten we dus ook al gauw weer afscheid gaan nemen van de A1.
Het lijkt wel een all-road met dat plastic
Op weg naar de schoonouders boost nodig? Meestal probeer je de heenreis zo lang mogelijk te rekken en rijd je met piepende banden al over/ondersturend weer uit je parkeervak.
Zijn ze eindelijk van het olieverbruik af :-)
@mercbenz: een elektomotor zal toch ook wel een lager hebben in een oliebadje?
Hiermee ga je toch niet op bezoek bij je schoonouders , afzichtelijk ding.
Vorsprung durch Technik, eindelijk. Spirituele opvolger van de a2?
Grappig dat hier met “echte” Vorsprung durch Technik wordt gerept terwijl we al jaren Tesla en VW’s FE’s hebben. Meer Hinterlaufen mit Technik imo.
Altijd weer dezelfde flauwe opmerkingen van de anti vag ers. Kijk eerst eens wat je zelf rijd en geef daar commentaar op door je ervaring !
@dijan: Ik zie niet hoe dat relevant is, maar vooruit, hier gaat ie dan:
Ik rij (onder andere) een 17 jaar oude Yaris, waar ik tevreden mee ben. Tja het is geen grote auto, maar de beenruimte achterin is ook goed. Deze auto kent bijna geen onderhouds of reparatie kosten door de hoge betrouwbaarheid maar ook een distributie ketting waar je nooit wat aan doen. Veder is hij lekker zuinig en rijdt hij soepel. Alleen een tikje rumoerig op de snelweg.
Veel feedback in de besturing is er niet, maar kun je de auto vol vertrouwen hard de bocht door sturen omdat de wegligging goed is.
Zoiets? Of toch liever flauwe opmerkingen over hoe Audi hun “voorsprong door techniek” niet waar maakt?
Ik vind het een gaaf ding en hoop dat prijzen weer een stukje onder Model S of X komen te liggen.
Ik zeg nee volmondig!
Ik denk dat ik liever een Tesla zou willen, ik vind dit design niet echt geslaagd.
Wat mist is dat deze auto met 150kW kan snelladen. Dat is sneller dan de 120kW van de Tesla Supercharger.
Fastned gaat vanaf 2018 dat ook aanbieden.
@widodh: Dat is zeker ook voor de Duitsers zeer relevant. Moeten we wel hopen dat fastned het ponzi scheme nog en aantal jaar draaiend kan houden.
@5cilinder: stevige uitspraken Fastned een ponzischeme te noemen!