De Zonda is dood? Dacht het niet!
Nog steeds blijven nieuwe versies van de Pagani Zonda uit de fabriek rollen en daar zijn we blij mee! Die Huayra is zeker geen lelijk ding en absoluut een technisch hoogstandje, maar de Zonda vinden we gewoon gaver. De Fantasma Evo is de meest recente versie die Horacio cum suis in elkaar schroefden en het is weer een meesterwerkje, al zeggen we het zelf. Overigens is dit geen nieuwe Zonda, maar een bestaand model met upgrades. Vandaar “Evo”.
Wie de eigenaar van de Fantasma Evo is? Pagani houdt de lippen stijf op elkaar, maar het is wel een “very special friend” van het merk. De originele Fantasma stamt trouwens alweer uit 2013 en de eigenaar besloot dit jaar om een paar verbeteringen door te laten voeren.
Zo is de motorkap gewijzigd, kreeg de AMG V12 meer power, werd de semi-automaat vervangen door een handbak en is het interieur opgefrist. Hoeveel pk’s het blok nu levert en wat de Evo door de wijzigingen weegt, weten we helaas niet. Je zult het verder dus met de overheerlijke gallery moeten doen!
UPDATE: de eigenaar van dit apparaat komt uit Hong Kong, zijn Instagram vind je hier.
fapfap zegt
De Huayra is echt wel een lelijk ding!
kennone zegt
@fapfap: eens!! Maar toch zou ik hem graag willen hebben?? Gewoon voor de mooi!!,, uhhh lelijk
keeper1 zegt
wat moet het fijn zijn om zo ongelooflijk veel geld te hebben dat je een auto/ruimteschip kan bestellen die eigenlijk al uit productie is. wat een prachtbak
rhellema zegt
@keeper1: de eigenaar had deze auto al geleverd gekregen toen de Zonda nog in productie was. Auto stamt uit 2013 en is nu aangepast zoals ik het uit de tekst opmaak.
keeper1 zegt
@rhellema: dan heb ik het verkeerd begrepen. mijn excuses
rhellema zegt
@keeper1: ach iedereen ziet wel eens iets over het hoofd. Geen probleem??
Gulli zegt
Ik weet nog dat ik de C12 voor het eerst zag en dacht “wat is dat voor onzalig ding!!” Nu zou ik een F/Cinque/R/HH kiezen boven iedere andere supercar die er gemaakt is.
berlinetta zegt
@gulli: die C12 vond ik ook niet erg bijzonder mooi. Zeker niet in de grijze lak waarin je hem vaak zag. De latere versies werden pas echt mooi.
Forza zegt
@berlinetta: “vaak”
Gulli zegt
@forza: @Berlinetta begeeft zich in de betere kringen ?
“Pffff wéér zo’n grijze C12!”
Maar idd, dat kleurtje hielp ook niet mee
baklava zegt
Zoveel mooier dan een Huayarghdagyaaaa. Klinkt ook nog eens mooier.
Ik wist het wel als ik het geld had.
macmiller zegt
De eigenaar heeft volgens mij ook een instagram account, maar als ik me het goed kan herinneren is dit geen nieuwe Zonda maar gewoon ge-upgrade.
E34M5Touring zegt
Ik had me als Horatio toch een keer achter de oren gekrabt als ik nog zoveel vraag naar het vorige model had. Ben je dan met de nieuwe wel de goeie weg ingeslagen.
Prachtige auto weer hoor, daar niet van. Maar ik lees vaker berichten over Zonda’s dan Huayra’s. Terwijl dat het nieuwste model is.
Gulli zegt
@E34M5Touring: of niet en alleen maar speciaaltjes uitbrengen tegen een premium omdat hij eigenlijk niet meer gebouwd wordt ?
E34M5Touring zegt
@gulli: Oh hij zal er nog steeds mega aan verdienen. En hij moet natuurlijk lekker doen wat hem goeddunkt maar ik vraag me dan altijd af, waarom koopt zo’n man geen one off Huayra? Als je toch dit soort bedragen kan stukslaan op speeltje nummer zoveel, had ie ook wel een Huayra special kunnen laten maken. Misschien doet ie dat nog ofzo ;)
berlinetta zegt
@e34m5touring: Ik denk dat de motor het verschil maakt. Ik kan me goed voorstellen dat iemand liever voor de NA V12 gaat dan voor het turboblok van de Huayra.
E34M5Touring zegt
@berlinetta: Ik denk dat de Huarya teveel afwijkt van de Zonda waar iedereen toen is gevallen. Die active aero vind ik erg cool, maar kan me ook voorstellen dat het voor sommige een beetje teveel kermis is geworden allemaal. De Zonda had die mix van show en power beter voor elkaar. Die had genoeg performance maar was ook bijzonder genoeg. Die Huarya heeft extreme performance met een extreem design. Misschien net teveel van’t goede.
E34M5Touring zegt
@e34m5touring: Toen voor is gevallen moet dat zijn.
berlinetta zegt
@e34m5touring: Je hebt wel gelijk. De Huayra heeft designelementen waar ik ook niet zo weg van ben. Toch vind ik de Huayra wel fraaier dan de Zonda en volgens mij ben ik een van de weinigen. Als ik bij Pagani mocht gaan shoppen, maar zou ik eens informeren of het mogelijk is om het blok van de Zonda in de Huayra te lepelen.
woudloper zegt
@E34M5Touring: zonda is om te vormen tot manual. Huayra niet. Dat speelt ook mee
SimonMc zegt
@e34m5touring: Dat komt omdat de Huayra een model naast de Zonda is. Het is geen vervanger van. Ik heb eens een filmpje gezien waar de meeste van deze misverstanden behandeld worden. Ik zal straks eens kijken of ik het nog terugvind.
E34M5Touring zegt
@simonmc: Graag, ben benieuwd. Meen toch dat de Huarya als vervanger werd aangekondigd destijds.
exotic zegt
Ugh, ga eens deud! Onderhand heeft men al 10x afscheid genomen van dit beest.
viezefreddyw zegt
Wat een machine, man man. Hét bewijs dat de Zonda veel mooier is dan de Huayra. Alleen de naam wint het al.
dromedaris zegt
Aan de chauffeur te zien lijkt het me Kim Jong-Un te zijn.
spykerboy zegt
Tja een zonda blijft de ultieme auto voor mij, wel een van de latere uitvoeringen… (Cinque als ultieme). Kan een Huayra niet aan tippen voor mij, in geen enkel aspect.
woudloper zegt
Hier kan geen koenigsegg aan tippen
Tenzij ze ooit eens met een manuele Agera komen.