• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nowack weet hoe je een Mini Cooper S aanpakt

Auteur: ricardo, gepost 8 mei 2010 om 12:30 – 26 Reacties


Nowack Motors, die naam zegt je misschien niet veel. Eerder sleutelden ze aan de X5M/X6M, en gaven deze Bimmers een vermogen van 725 pk mee. Nu zijn ze bezig om een aantal Mini’s wat extra power mee te geven.

Zowel de Mini Cooper S als de Cooper S JCW kunnen er terecht voor een aardige vermogens-upgrade. Deze komt in drie verschillende varianten: de N210, N230 en N260 (ja, het getal staat voor het aantal pk’s). De N210 bestaat uit een ECU-update en een ander luchtfiltertje. De N230 krijgt daar een andere uitlaat bij en de N260 haalt dit aantal vanwege ‘snelle’ nokkenassen, een andere downpipe, wat aanpassingen aan de cilinder kop en een intercooler met meer koelvermogen.

Voor alle teveel-vermogen-op-de-voorwielen-roepers heeft Nowack ook iets in de aanbieding: een sport-differentieel en strakkere dempers+veren, gaat waarschijnlijk net iets lekkerder door de bocht. Optioneel kan er 18″ lichtmetaal onder gezet worden. En vergeet niet om de matgroene wrap aan te vinken als je de tuner een bezoekje brengt.

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
    Nederlandse prijs MINI Rockingham GT bekendgemaakt
  • MINI Cooper SE met daktent ideaal voor Hollandse vakantie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper, cooper-s, jcw, MINI, tuning

Vorig bericht: « Ultieme supercar-meeting: 21 keer de McLaren F1
Volgend bericht: Autoblog feliciteert: de Suzuki Jimny! (40 jaar) »

Lees Interacties

Reacties

  1. i-love-suv zegt

    8 mei 2010 om 12:36

    Ziet er wel heftig uit zo maar is het nog rijdbaar/confort of zo ? Als ik het circuit op wil koop ik wel een X-bow maar hier wil ik toch wel dagelijkse dingetjes mee doen.

    Login om te reageren
  2. frits zegt

    8 mei 2010 om 12:36

    erg gaaf! zo te zien ook het nieuwe type motor!
    kleur bevalt me ook goed!

    Login om te reageren
  3. Tonnie zegt

    8 mei 2010 om 12:39

    ziet er erg goed uit :D als ik toch eens geld teveel had..

    Login om te reageren
  4. nielsje188 zegt

    8 mei 2010 om 12:44

    ziet er toch wel strak uit!

    Login om te reageren
  5. Autogek zegt

    8 mei 2010 om 12:48

    Andere velgen en dat zwarte lipje op de voorbumper en die Cooper RS sticker eraf graag. Dan inpakken, ik ben binnen een jaar jarig. ;)

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      8 mei 2010 om 18:47

      @Autogek: hij is niet electrisch hoor ;)

      Login om te reageren
      • Autogek zegt

        8 mei 2010 om 19:15

        @bpc: Nog niet! LOL

        Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    8 mei 2010 om 12:53

    Hier de prijslijst… nou doe maar dan, lol
    Motor / Modell V/max Leistungszuwachs Drehmomentzuwachs Preis
    N230 (Basis 184PS) +ca. 46PS / 34kW ca. 60-65Nm 0,00 EUR*
    N230 (Basis 175PS) +ca. 55PS / 40kW ca. 60-65Nm 0,00 EUR*
    N210 (Basis 184PS) +ca. 27PS / 20kW ca. 40-45Nm 0,00 EUR*
    N210 (Basis 175PS) +ca. 35PS / 26kW ca. 40-45Nm 0,00 EUR*

    Login om te reageren
    • cliff15 zegt

      8 mei 2010 om 13:53

      @w0o0dy:
      Hahah lol. Vergeet de benzine kosten niet he. Dus kost toch nog wat :)

      Login om te reageren
  7. petervd3 zegt

    8 mei 2010 om 12:53

    Best vet ding!

    @ Autogek:
    Anders haal der gewoon alles vanaf???

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      8 mei 2010 om 13:03

      @petervd3: Die velgen zijn gewoon vreselijk. Ik hou helemaal niet van “Badging”. Als het een optie op een auto is zou ik altijd type/motor nr laten verwijderen. En dat lipje haalt net de leuke vorm van zijn neusje weg. De techniek mag blijven. En inderdaad mag je mij ook een gewone Cooper geven voor mijn verjaardag hoor. LOL

      Login om te reageren
  8. AW zegt

    8 mei 2010 om 13:06

    AW® goedgekeurd deze Mini. Alleen… “Cooper RS” op de flanken hoeft van mij, i.v.m. Porsche heritage, niet persé. Op een VAG product zie ik het wel weer zitten… niet echt consequent misschien :\ Zie voor me dat een beroepsmilitair er zo een aanschaft en er vervolgens met de beroeps kentekenplaten mee rond skeurt. Ziet er wel kek uit natuurlijk. Mooie velgen!

    Login om te reageren
  9. x250 zegt

    8 mei 2010 om 14:21

    En dat voor een PSA blokje :-)

    Login om te reageren
  10. Biemert zegt

    8 mei 2010 om 14:28

    Nice color, bad wheels!!!

    Login om te reageren
  11. MrHyde zegt

    8 mei 2010 om 14:46

    ipv mat groen, mat zilver, andere achterbumper (die roostertjes aan de zijkanten zien er niet uit) en dan inpakken met een rode strik svp. Danku.

    Login om te reageren
  12. Baofan zegt

    8 mei 2010 om 15:10

    @ woody, Zijn ze gratis?? Lekker!

    Login om te reageren
  13. HDM zegt

    8 mei 2010 om 15:13

    @woody: wahahaha. Nou doe mij die ook maar dan.

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    8 mei 2010 om 18:28

    Ziet er goed uit! Enkel die cooper rs eraf en ik wil er wel in gezien worden ;)

    Login om te reageren
  15. bimmerfahrer zegt

    8 mei 2010 om 19:22

    Horen!

    Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    8 mei 2010 om 22:06

    Ziet er best stoer uit!

    Login om te reageren
  17. BaKpouwww zegt

    8 mei 2010 om 23:48

    zitten we we hier eigelijk wel op te wachten :?

    Login om te reageren
  18. Vincenzo zegt

    9 mei 2010 om 13:51

    ohhh deze draad is heet hoor, een echt mini!

    Login om te reageren
  19. JanJansen zegt

    9 mei 2010 om 19:29

    Voor degenen met een Cooper op deze site; dat limited slip diff is echt een aanrader. Een paar maanden geleden in Keulen met een Cooper S met zo’n diff gereden. Het onderstuur bij aanremmen van de bocht is bijna verdwenen en bij accelereren na de apex kan je veel eerder op het gas. Een ding is zeker, dit levert je meer winst op dan 30 pk extra!

    Login om te reageren
  20. Mr. Dj M. zegt

    9 mei 2010 om 19:45

    Doet het in ieder geval wel lekker op het netvlies :)

    Login om te reageren
  21. Jokkebrok zegt

    10 mei 2010 om 15:42

    VET!

    Login om te reageren
  22. Chantal zegt

    18 mei 2010 om 14:52

    ik zit er niet op te wachten . Houd het wel bij mijn eigen autoje.

    Mvgr,
    Chantal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North