• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec vergrijpt zich aan de 8C Spider

Auteur: CasperH, gepost 3 mei 2011 om 09:53 – 29 Reacties

Novitec doet de 8C
Novitec kon het niet laten om zich alsnog te vergrijpen aan de Alfa Romeo 8C Spider. Oordeel zelf over het resultaat.

Novitec claimt hiermee de sterkste, snelste Alfa Romeo ooit te hebben gebouwd. Hoewel bij het persbericht alleen foto’s van de Spider zitten is ook de coupé leverbaar met het door Novitec gerealiseerde vermogen van 600 pk. De topsnelheid van 305 kilometer per uur is ook voor beide modellen gelijk. Omdat de 8C is gebaseerd op de Maserati GT werd er een pakketje geleend van zusterbedrijf Novitec Tridente om de 8C een upgrade te verschaffen. De aanpassingen bestaan onder meer uit een RVS high performance uitlaatsysteem, custom wielen in de maten 21 inch voor en 22 inch achter en een in hoogte verstelbaar sportonderstel.

De 4,7 liter grote V8 is voorzien van een supercharger met een maximum boost van 0.37 bar. Deze turbocharger wordt gekoeld door een intercooler met eigen radiateur. Uiteraard is de software aangepast om één en ander soepeltjes te laten draaien. Niet alleen stijgt daardoor het vermogen naar 600 pk, er is nu ook een koppel van 588 Nm beschikbaar. Een sprintje naar de honderd duurt voortaan nog maar 3.9 seconden.

Gelukkig is het uiterlijk van de Italiaanse schone vrijwel onaangetast, sterker nog: de lichtmetalen wielen zijn misschien wel een verbetering, hoewel ik persoonlijk de zwarte versie een tikkeltje ordinair vind. Wat vinden jullie?

Ook interessant!

  • Heerlijke Alfa Romeo 8C van bekende Nederlander te koop
  • Dít is de duurste (en geelste!) Alfa Romeo van Marktplaats
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

8c, Alfa Romeo, Cabrio, novitec, spider, tuning

Vorig bericht: « Saab naar de Chinezen, hier zijn de details!
Volgend bericht: Terug in de tijd: Gemballa Mirage »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arnold-JR zegt

    3 mei 2011 om 09:57

    Geslaagde upgrade als je het mij vraagt.
    Doet niets af aanhet uiterlijk gelukkig.
    Echter zou de auto nog hanterbaar zijn met het vermeende slechte stuurgedrag.

    Login om te reageren
  2. ruyjo zegt

    3 mei 2011 om 10:11

    Ziet er goed uit hoor, zet maar voor de deur

    Login om te reageren
  3. 288gto zegt

    3 mei 2011 om 10:11

    I.d.d., de zwarte velgen maken ‘m niet mooier.

    Login om te reageren
  4. janklaassen zegt

    3 mei 2011 om 10:12

    ja alleen ik zou zo’n Alfa niet donkergrijs maken,

    maar zwarte wielen zijn altijd oke.

    Login om te reageren
  5. 1NteNSe zegt

    3 mei 2011 om 10:21

    Behalve de velgen en de lak zie ik eigenlijk geen verschil, en die vind ik allebei lelijker dan het origineel, dus nee, bedankt…

    Login om te reageren
  6. Vincent_van_B zegt

    3 mei 2011 om 10:28

    Afblijven, barbaren!

    Login om te reageren
  7. kevinc3 zegt

    3 mei 2011 om 10:47

    als ik een 8c had gehad wist ik wel waar ik em langs zou brengen! en dan deze velgen erbij nemen maar de oude “telefoonschijf” velgen houden om af te wisselen.. ^^

    Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    3 mei 2011 om 10:48

    Deze turbocharger wordt gekoeld door intercooler met eigen radiator.

    De lucht wordt gekoeld door de intercooler, en in dit geval heeft de supercharger ook nog’s zijn eigen radiateur.
    Dus geen radiotor, die is voor in huis.

    Login om te reageren
  9. neal zegt

    3 mei 2011 om 11:03

    Jack abarth: men heeft gebruik gemaakt van een watergekoelde (of water to air) intercooler. Als je goed kijkt op de foto’s van de motorruimte zie je vooraan dat grijze blok voor de motor zitten met gevlochten leidingen er naartoe.

    een watergekoelde intercooler heeft dus nog een apart radiator vooraan in de bumper om het water te koelen. vandaar…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      3 mei 2011 om 11:33

      @neal:
      Jack bedoelde dit (o.a.):

      Radiator:

      Radiateur:

      :)

      Makkelijk gemaakte fout, aangezien het in het engels wél “radiator” is

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        3 mei 2011 om 21:17

        @baasbas: “Radiatoren worden gebruikt in centrale verwarming en in het koelsysteem van auto’s en worden dan radiateur genoemd.” http://nl.wikipedia.org/wiki/Radiator

        In een RadiatEUr zit dus een RadiatOr

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      3 mei 2011 om 12:17

      @neal:

      Dat bedoel ik niet.
      Er staat dat de Supercharger gekoeld wordt door de intercooler, en dat klopt niet.
      Er bestaan wel watergekoelde turbo’s en dergelijke, die heb ik zelf namelijk. Maar die worden door de “normale” radiateur gekoeld.

      Login om te reageren
  10. jobh zegt

    3 mei 2011 om 11:09

    Hebben ze nou alleen de rechter wielen zwart gemaakt, dat ziet er niet uit

    Login om te reageren
  11. dondeboer zegt

    3 mei 2011 om 11:33

    Vind ook de zwarte velgen mooi staan, fraaie upgrade. Alleen vraag ik me inderdaad af of een ritje langs Bilstein niet een verbetering zou kunnen zijn :)

    Login om te reageren
  12. dymf zegt

    3 mei 2011 om 11:48

    Zo’n type velgen kon je toch ook op de 8c bestellen?.
    Als het rijgedrag beter word, dan is het prima, meestal houd novitec het erg netjes. Qua creatie’s

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      3 mei 2011 om 12:33

      @dymf: Maar dan zonder die afzichtelijke schroeven, ja.

      Login om te reageren
  13. GH zegt

    3 mei 2011 om 11:57

    Als ik kijk naar foto 20, kreeg ik even de gedachte dat ik naar een verlengde Elise keek. Maar wat een apparaat, Autoblog heeft mij weer voorzien van een nieuwe wallpaper!

    Login om te reageren
  14. Nico94 zegt

    3 mei 2011 om 12:02

    Het blijft een hele mooie auto!

    Login om te reageren
  15. Vanquish zegt

    3 mei 2011 om 12:33

    OMG, velgen met schroefjes onder een Alfa, FOUT!! Zwart zijn ze dan naar mijn idee beter te pruimen, maar houd het uiterlijk gewoon maar standaard. Bij sommige auto’s hoef je er gewoon niets meer aan te doen.

    Wat betreft die prestatieupgrade: als ie maar hetzelfde blijft klinken!

    Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 mei 2011 om 12:58

    Doe mij de uitlaat en het instelbare onderstel maar, en hou de rest…

    Novitec is trouwens wel echt kwaliteit. Maarja, kwaliteit en smaak gaan niet altijd samen.

    Login om te reageren
  17. lambo4all zegt

    3 mei 2011 om 14:07

    doe de powerupgrade maar! voorderest lekker de standaardvelgen der onder. je kan perfectie namelijk niet verbeteren.

    Login om te reageren
  18. jeremyclarkson zegt

    3 mei 2011 om 15:47

    Beter blijven ze gewoon de volgende keer van die auto af!
    Hij wordt er alleen maar lelijker van.

    Login om te reageren
  19. ascari15 zegt

    3 mei 2011 om 17:28

    Eindelijk heeft de 8C de pk’s die hij verdient.
    Alleen past een turbo niet echt op een 8C.

    Login om te reageren
  20. spiderman zegt

    3 mei 2011 om 19:21

    Gelukkig valt de pimpschade erg mee, maar doe mij maar een gewone 8C Spider. Aan de mooiste auto ter wereld moet je niks willen veranderen.

    Login om te reageren
  21. nielsvangelder zegt

    3 mei 2011 om 19:40

    WAW, wat een verschijning. Standaard al een mooie bolide, nu nog mooier gemaakt! Respect!

    Login om te reageren
  22. jippie zegt

    3 mei 2011 om 20:56

    Alleen de uitlaat vind ik een vooruitgang.

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    3 mei 2011 om 21:24

    Niet overdreven, dus kan het nog net…

    Login om te reageren
  24. jzaero zegt

    3 mei 2011 om 23:22

    De power die deze auto nodig had. De standaard 450pk is wat tammetjes tussen de andere GT’s. 550pk was voldoende, maar 600 is ook goed. Moet wel zeggen dat ze echt iets aan het onderstel moeten doen, er staat wel dat er een sportonderstel in zit, maar heeft dit de handling ook zodanig verbeterd? Ik vind het wel raar, want een Maserati GT rijdt een stuk beter volgens mij. De 8C is ook gebaseerd op dit onderstel.

    Login om te reageren
  25. NicoLauda zegt

    4 mei 2011 om 20:36

    Die zwarte wielen zijn natuurlijk wel mooier op een rosso..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North