Daarmee kun je met de Novitec SF-90 Stradale nog niet echt lekkere burnouts maken. Of wel?
Het is en blijft toch altijd een dingetje. Je hebt een speciale Italiaanse supercar. Eentje waarvan er niet heel veel gebouwd gaan worden. Dan is het ook nog een auto die geen vermogen te kort komt en op zich zelf al een technologisch meesterkwerkje is.
Moet je daar aan gaan knutselen? Bij Novitec denken ze van wel. Nu deinst de Suitse tuner nergens voor terug. In principe wordt elke Ferrari namelijk onderhanden genomen. De ene keer wat extremer dan de andere keer. In het geval van de Novitec SF-90 Stradale hebben ze zich redelijk ingehouden.
Novitec SF-90 Stradale
We beginnen met de motor. De standaard SF-90 Stradale is een plug-in hybride. Dat maakt het ietsje lastiger om te gaan chippen. Dat hebben ze dan ook niet gedaan. De motor is voorzien van een nieuw sportuitlaatsysteem. Deze moet in eerste instantie zorgen voor een veel fraaier geluid. Het origineel klinkt een tikkeltje tam.
Daarnaast heeft de Novitec SF-90 Stradale nu ook meer vermogen. Het vermogen van de verbradingsmotor was 780 pk. Dat is nu gestegen naar 813 pk. Het systeemvermogen stijgt met een paar paardjes naar 1.033 pk. Het maximale koppel is nu 858 Nm. Dat waren voorheen precies 1.000 steigerende paarden en 800 Newtonmeters. Novitec geeft exact dezelfde prestaties op voor hun versie: 0-100 km/u in 3,4 seconden en een top van ‘meer dan 340 km/u’.
Ketchup
Qua ‘fitment’ is de Novitec SF-90 Stradale nog iets ‘beter’. Dankzij extreme NF-10 velgen van Vossen zijn de wielkasten goed gevuld. Al helemaal dankzij de verlagingsveren:” 25 millimeter aan de achterkant en maar liefst 30 millimeter aan de voorkant. Het knaagt wel een beetje. Geen state-of-the-art schroefset van Ohlins, Bilstein of KW Suspension, maar gewoon verlagingsveren. Alsof je een gerecht van Noma verbetert met wat ketchup.
Dit zijn de eerste upgrades die Novitec in de aanbieding heeft. Er komt nog een door Vittorio Strosek onworpen bodykit aan. Ook staan er nog heftigere motorische upgrades in de planning. Ook qua interieur kun je alles aankleden zoals je het zelf wenst qua leer, alcantara en koolstofvezel.
Prijzen van de Novitec SF-90 zijn nog niet bekend, maar je kan wel bij ze aankloppen. Het zal niet goedkoop zijn.
Dutchdriftking zegt
Het blijft toch bizar wat wielen en stace doen met de looks van een auto!
osmo zegt
Ik blijf het een raar model vinden, meer Corvette dan Ferrari. Wat ik me afvraag als ik die wielen met dunne spaken zie: zouden die lang meegaan als je wel eens gebruikt maakt van het volle vermogen van die wagen? Prachtige velgen maar het ziet wat fragiel uit.
pindakoning zegt
@osmo: komt dat wellicht omdat de Corvette meer dan ooit op een Ferrari lijkt ;)
denniss00 zegt
0-100 moet geen 3.4 sec. zijn geloof ik.
S zegt
T.A.V de redactie. Van 0-100 in 3,4 sec moet zijn 2,5 sec!
erwinlagcher1977 zegt
Maar wees eerlijk; dit kan toch onmogelijk tippen aan een 288 gto? Wat zijn de huidige Ferrari’s toch enorm lelijk.
remarkable zegt
verbradingsmotor? Loopt deze motor op Croma (om in auto termen te blijven)?