Bij Novitec hadden ze nog een 430-tje achterin de garage staan, daar moesten natuurlijk twee superchargers in komen. Noem het een soort afscheidsritueel.
Als basis werd de 430 Scuderia genomen, het sportiefste wat Ferrari zelf biedt voor de F430-reeks. De V8 levert in standaard trim 510 pk, maar dankzij de NOVITEC ROSSO Bi-Compressor conversie worden het er iets meer. 747 Stuks om precies te zijn, en het koppel stijgt naar 738 nm. De prestaties zijn er dan ook naar: 0 – 100 km/u duurt minder dan 3,4 seconden, in 9,4 seconden staat 200 op de klok en de benchmark 0 – 300 km/u kost 22,9 seconden. De topsnelheid is 351 km/u.
Dat klinkt allemaal prima, mits je vervoersbudget voor dit jaar nog toereikend is. Alleen die kleuren hè, die kunnen echt niet. Novitec probeert het nog wel: “And with its matte yellow and grey paintjob it is also one of the most spectacular-looking cars of our time”, maar geheel overtuigd zijn we niet.
Wessee zegt
“Noem het een soort afscheidsritueel.”
Stopt Novitec ermee? Jeeeeej!
Of niet? Hmmm…ah wel…:lol:
R1k zegt
@Wessee: Ik denk dat ze het afscheid van de 430 bedoelen. Omdat de 458 er nu is. Zou ook goed kunnen dat ze stoppen hoor maar ik denk het niet.
Wessee zegt
@R1k: Zou het?
FuelMinded zegt
@R1k & Wessee: Ze zouden met het “afscheidsritueel” ook kunnen menen dat het blok niet meer atmosferisch is maar geturbocharged.
Wessee zegt
@FuelMinded: Zal ik maar verklappen dat ik het sarcastisch bedoel. Misschien voorkomt dat dergelijke reacties. ;)
shenkie zegt
Dan vind ik Bumblebee knapper;)
DIPSHIT zegt
Ik hou van Novitec en hun Ferrari’s :-)
nee geen sarcasme
Pietertje26 zegt
ff ophouwuh eeyy… Novitec heeft wel wat krediet opgebouwd in de loop der tijd
Mathias zegt
Hey!!! Die kleurstelling is gepikt!!! Mijn Lancia Ypsilon Momodesign is ook in’t geel onder/matzwart boven
Simpson zegt
beetje maja de turbo-bij met dat geel-zwart,
maar in 9.4 seconden naar de 200 met een dak boven je hoofd is wel uitzonderlijk snel.
leuk als je geld over hebt en bij de duitse grens woont.
of veel meedoet aan track-dagen.
Hoeveel versies van de T5 met 9ff blok kun je hier voor halen?
sebastianchubasco zegt
je bent toch echt gestoord als je twee compressors op een scuderia laat schroeven en dan ook nog even afgarneerd met zulke lelijke wielen en kleuren.
Thijsj zegt
WTF?! zie ik nou weer voor ’n veel te grote bij in m’n achterruit? :P
Frederik zegt
ik vind de novitecs over het algemeen wel mooi hoor beter dan bijvoorbeeld haman etc. die met kilo’s tupperware het uiterlijk verzieken. novitecs zien er op de donkere achterlichten na nagenoeg hetzelfde uit
christophe zegt
Wel mooi maar ik vind het er gewoon wat over… Gewone scuderia is naar mijn mening pakken mooier!
GeoBem007 zegt
Dat matgeel is wel leuk, maar de rest is te druk.
Ook de wielen.
Geef mij maar een zo goed als standaard Scuderia met de Novitec motor ;)
BananaFlip zegt
Harstikke lekker hoor.
Toch vallen 3,4 seconden me tegen.
Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Citrofiel zegt
Niet? Nou, ik ben wel overtuigd hoor. Ik vind het fantastisch staan, deze kleurencombo! :o Alleen daarom is het al een interessante auto, het vermogen is slechts een bijkomstigheid. ;)
CupRacer zegt
Vind die kleuren wel ok :>
rikkon zegt
Oeps:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Opel_Manta_A_%282%29.JPG
Laue zegt
en manta is dik. :)
Treff zegt
de specs klinken spectaculair, alleen die kleuren zijn inderdaad niet echt heel erg mooi!!
Dus andere combinatie en het is een superwagen :-)
EJS zegt
ik heb er een tijdje overnagedacht, maar ik vind de kleurstelling eigenlijk zo belachelijk nog niet.. En ach, die superchargers neem ik er wel voor lief bij(A)
commentaar1:P zegt
Hmmm als ik de Novitec Rosso website bekijk en ik vond het al raar 2 superchargers, maar op de Novitec Rosso website praten ze over Bi-Kompressor. Deze worden gekoeld doormiddel van een Ladeluftkuhler en ik denk dat het dus om Bi-Turbo gaat en niet om superchargers. Daar zit nogal een verschil in he… of het wordt aangedreven met een riem of met uitlaatgassen…
Wessee zegt
@commentaar1:P: Je geeft het ook nog zelf aan hè. Ik help je wel op weg. Zoek in een Duits woordenboek oid eens op wat Kompressor betekent en daarna hoe Duitsers een turbo noemen… Ok, die krijg je van mij cadeau. Turbo is turbo. Nu de andere nog…
EJS zegt
@commentaar1:P:
ja, en met een kompressor bedoelen de Duitsers net als de Nederlanders een mechanische compressor, in het Engels dus een superchager. Als ze turbo’s bedoelden hadden ze dat er ongetwijfeld neergezet, en aangezien Novitec al vrij lang mechanische compressoren op ferrari’s schroeft…
Buyck zegt
Absoluut motorisch ziek goed getuned ! Maar over de buitenkant tja… we hebben al veel slechtere gezien dan dat. Maar mooi is anders natuurlijk.
Wessee zegt
@EJS: Nouuu, hij moest zelf zoeken!
EJS zegt
@Wessee:
de kans dattie dat ook daadwerkelijk ging doen was vrij klein denk je ook niet? Anyway, een turbo op zo’n hoogtoerige motor zou bovendien nóg slechter zijn voor de duurzaamheid als zo’n motor zo opfokken met een compressor
laurens324 zegt
deze tuning is al maanden beschikbaar
troublesome88 zegt
Zeikerds! Ik vind em dik..
EINDBAAS zegt
IK ZEG EEN DING FORZA 3 IT’S MINE….
GuidoBmw zegt
Ik vind ‘m ruijg :D
acacac zegt
Volgens mij is het F430-je
BmwMPower zegt
Novitec is nog steeds de beste tuner voor Ferrari’s.
Geen gezeik, prachtig afgewerkt en een wagen die synoniem staat voor ‘Beest’.
Flamingo zegt
hebben jullie op foto33 al die lettertjes op de lichten gezien. Schande!
Flamingo zegt
lettertje nummertjes tekentjes..
doe mij trouwens maar een gewone Scuderia
troublesome88 zegt
@Flamingo: Hoe bedoel je oog voor detail haha, inderdaad schande, meesterlijk!!
Megakix zegt
De 430 (F) gaat er inderdaad uit; 458 neemt het roer over…vandaar. Overigens een lekker wagentje hoor !
Cantago zegt
Prestaties zijn top in een lijntje, in een bochtje zal het ook wel prima zijn, maar de kleur had beter gekund hoor…
Timmie zegt
Elke niet-door-een-huistuner-getunede Ferrari is er één te veel! Laat die Ferrari’s nu toch eens met rust: jullie verknallen het design helemaal!
Martin zegt
Ik ben het helemaal met Timmie eens. Als je eens auto niet goed genoeg vind koop je toch gewoon een betere! Iemand zegt dat Hamann tupperware is, maar als je het standaardontwerp niet waardeert moet je er gewoon vanaf blijven.
Maar ieder zijn ding. Daar ben ik het wel mee eens, maar niet in mijn uitzicht gaan rijden als je een auto verpest want dan verpest je ook het landschap;)
jzaero zegt
Ik ben meer fan van mechanische kompressors dan turbo’s. Ook al is de huidige techniek in staat om het turbogat zo klein mogelijk te maken, het principe blijft hetzelfde omdat de turbo moet wachten op de uitlaatgassen om de druk op te bouwen. Bij een supercharger wordt het meteen omgezet in meer druk en meer vermogen. Overigens wil ik het geluid van dit ding welleens horen, want atmosferisch klonk die 510pk uit het Scuderia V8 blok toch wel erg lekker. Hoop dat de superchargers het geluid een beetje intact laten.
gummer zegt
Een Ferrari hoort gewoon rood te zijn punt.
Timmie zegt
De enige manier om dit soort praktijken te laten stoppen, is de vraag weg te nemen. Dan zal het aanbod automatisch mee verdwijnen. Die tuners mogen in hun perscommuniques zeggen wat ze willen: tuning wordt gedaan, hoe smakeloos ook, om poen te scheppen. Dan maakt het voor hen niet uit hoe extreem een mooie wagen eruit komt te zien.
Zoiets van “xxx vond dat auto yyy nog wat meer vermogen kon gebruiken”: dat is larie. Men neemt gewoon elk model onder handen om de omzet te verhogen. Dan geven ze geen moer om het design zelf…
jorden zegt
zonder twijfel mooist getunede auto ooit. al zullen de diehard fans wel wat meer spoilers en toestanden er op willen
RobGTR zegt
Ik vind het uiterlijk iets té. Je had iets veel mooiers en ingetogeners als je alleen de aangepaste velgen en achterlichten erop zette. En dan bijvoorbeeld een rode lak (staat beter), dan gaat het tenminste niet te ver. Maar wel mooie specs, nu nog even kijken of die ook goed tot z’n recht komen.