







Met een paars interieur, want waarom ook niet?
Novitec is niet de beroerdste als het aankomt op uitbrengen van dikmaakpakketten. Sterker: het heeft er zelfs een speciaal label voor opgericht, N-Largo. Hier worden de meest populaire en extreme modellen waaraan het zich kan vergrijpen bij de lurven gepakt. Vandaag is het tijd voor de angstaanjagende 812 Superfast, die wij afgelopen jaar aan de tand mochten voelen.
De krachtigste Ferrari die je op dit moment nieuw kunt kopen is standaard al geen magere jongen. Met zijn 1,97 meter brede heupen heeft hij voldoende achterwerk om in de rondte te smijten. Novitec beseft dat het voor sommigen nooit genoeg is en heeft de billen van de 812 Superfast hierom met 14 centimeter uit elkaar getrokken, voor een totale breedte van liefst 2,11 meter. De carbon bodykit heeft daarnaast ook een aerodynamische functie, maar deze valt bij het ontwerp natuurlijk volledig in het niet.
Door de onfatsoenlijk grote bodykit te plaatsen, gaf Novitec zichzelf de ruimte een nieuwe velgenset onder de rappe Italiaan te leggen. De aangepaste 812 Superfast rolt op glimmend lichtmetaal van Vossen – de velgen zijn 21″ aan de voorzijde en 22″ aan de achterkant. Het oogt des te indrukwekkender omdat de Ferrari met 35 millimeter is verlaagd.
Novitec is uiteraard niet vergeten te knutselen aan de aandrijflijn. Waar het origineel zijn 800 pk verdeelt over de achterwielen, geniet de uitvoering van Novitec over 40 pk extra. Aan de onvergetelijke rijervaring zal het waarschijnlijk weinig veranderen. Hij schiet in 2,8 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van meer dan 345 km/u. Het geluid van de gillende twaalfcilinder trechtert door een systeem dat geïnspireerd is door de uitlaten van de huidige Formule 1-wagens. Magisch.
Ook beschikbaar voor mijn transit?
Die achterkant is net een moderne Corvette C6 met wat opsmuk
@janmetdelangeachternaam: C7 dus
Corvette ?
Huidige Formule 1? Hij klinkt dus als een 6 cilinder?
Helemaal !
Buitenkant dik! En geen zwarte velgen, ook +1. Paars interieur is dan weer minder..
Geluid…prima, wil ik wel. De rest…laat maar.
@ttr6: nou die 40 extra paarden mogen voor mij ook wel hoor!!,, is toch even net wat lekkerder als je bijvoorbeeld een vrachtwagen in wilt halen, of een nog sterker verhaal in de kroeg wilt vertellen??
lekker agressief
Pohhh dat interieur..??
Vind het wel vet, alleen de spoiler had er niet op gehoeven. Velgen vind ik wel een fraaie toevoeging! Nu nog IPE-uitlaten er onder en u hebt niet dezelfde auto als de buren meer..
Ik had gehoopt foto’s van de nieuwe 1000pk-Ferrari te vinden ipv deze 812. Hoop dat morgen één van de genodigden stiekem een foto kan nemen.
Dik! Enkel de kleurtjes aanpassen… Donkerblauw exterieur, bruin interieur en weg met die zwarte achterlichten. Velgen zijn perfect, de bodykit mag er ook zijn.
Mooi . Maar soms.zie ik iets van corvette c7
Als het geluid geïnspireerd is op dat van de huidige F1-auto’s, dan wordt het er niet beter op. Een Ferrari V12 klinkt mooier dan een F1 V6.
Superdik dit! Paars interieur had alleen niet gehoeven
Dit ziet er echt niet uit. Geef mij maar een gewone F12.
Ik heb medelijden met Flavio Manzoni. Die heeft echt een kvt dag.
Wel tof dat ze gewoon nog even 40 pk extra uit dat blok weten te persen!
@sr20det: Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat doen. Dat wordt er namelijk nooit bij vermeld. Iemand die dit weet?
@berlinetta: dmv een computer.
Porno in automobiele vorm. Lekker en ook vulgair. Voor mij graag in donker blauw met cognac interieur. Zonder achterspoiler graag. ??
Heeft veel weg van een gt racer zo!
En dat kan ik erg waarderen, wat zou het gaaf zijn als iemand op basis van de 812 een racewagen bouwt.
Potverdikkie ruig ding! Zet maar voor de deur.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=FYmAlyrHQ4A
Wat klinkt dat ding goed!!!
Normaal geen fan van verbouwde Ferrari’s, maar deze is wel heel dik… wellicht zonder het spoilertje
Meh, toch wel even schrikken als je instapt… Verder doet Novitec tov andere tuners vaak wel mooie dingen, niet volledig over de top.
Best wel dik dit. Ik vind Novitec wel één van de weinige goede tuners.. Stukken beter dan Mansloerie..
Geef mij maar gewoon de normale
De 812 heeft het gewoon net niet.
@ikschrijfookoverautos: holy bejeebus! Ik dacht dat je een grap maakte over dat paarse interieur. Maar, nee. Wat is het toch dat “Duits” en “goede smaak” niet lekker samengaan in één zin? Tenzij na het eerste woord een ontkenning volgt.