Uiteraard is er meer uit zo’n Scuderia te halen. Wat dacht je van 717 pk en een topsnelheid van 348 km/u?
Standaard heeft de Ferrari 430 Scuderia een vermogen van 510 pk, met een topsnelheid van 320 km/u. De jongens van NOVITEC ROSSO hebben op basis van die specs een zeer nette winst behaald. Dit alles dankzij een speciale twin-supercharger versie van de achtcilinder uit de Scuderia. Het max koppel steeg van 470 Nm naar 722 Nm (6,250 rpm).
De getunede Scuderia gaat in 3,5 seconden naar de 100 en zit na 10,1 seconden op 200 km/u! Na slechts 26,1 seconden doorbreekt de supersnelle Italiaan de grens van 300 km/u.
Ook aan het uiterlijk is natuurlijk het één en ander aangepast. Wat denk je van driedelige 20-inch sloffen in plaats van die magere 19-inchers? En er is gebruik gemaakt van diverse “discrete componenten” zoals zwarte achterlichten, laterale richtingaanwijzers en reflectoren.
Each cylinder bank is equipped with its own toothed belt driven high-performance mechanical supercharger and a generously dimensioned water-cooled intercooler. Boost pressure of the superchargers is limited to 0.48 bar. A newly designed heat-insulated intake manifold with larger ports provides the engine with pre-compressed air. Two high-performance air filters and eight larger injectors complete the engine conversion on the intake side.
The perfect interaction of all NOVITEC ROSSO performance components is coordinated by a newly programmed engine management system. This benefits perfect running smoothness as well as maximum power output and unquestionable durability.
The conversion further includes higher-capacity coolant systems for water and oil plus additional dedicated coolant cycles for both compressors and intercoolers.
NOVITEC ROSSO also offers exclusive and functional details for the interior of the lightweight-design Ferrari. The NOVITEC ROSSO sport steering wheel with its leather/carbon-fiber material combination features a flattened bottom for easier entering and exiting of the vehicle while its ergonomically correct shape provides optimal grip. The carbon-fiber NOVITEC ROSSO shift paddles are longer than their production counterparts and make manual gearshifts of the F1-SuperFast2 transmission even easier.
Scuderia owners can choose any colors imaginable for the NOVITEC ROSSO treatment of the interior.
hans zegt
mooi mooi, doe hem maar in her rood voor mij
RenJie zegt
hou hem maar gewoon atmosferisch…
FordKa zegt
Geil/geel
Pixed zegt
Jezus, Maria, Jozef, van een heilige koe gesproken!
aston martin zegt
en wat is zijn top?
RenJie zegt
@aston martin
kan je niet lezen?
prop zegt
Wauw.. normaal trek ik die tuningsprojecten niet… ze worden er nooit
m ooier op maar dit is een superconcept
RenesisHP zegt
Fuck dat gaat hard. :o Toch blijft het een zonde, een supercharger op een Ferrari.
prop zegt
Wat is overigens het nut van het Autoblog watermerk in de persfoto’s,, mag aannemen dat deze voor iedereen toegankelijk zijn?
Guan zegt
@RenJie
AM bedoelt hoe hoog hij kan, ben ik ook wel benieuwd naar… ;-)
Mooooi ding.
Tjerk zegt
Mooi, maar ik had wel meer van die acceleratie verwacht, dit is nauwelijks sneller. Komt natuurlijk omdat hij vast niet die extra PK’s kwijt kan.
Klassiekerrally zegt
Is een trekhaak een optie?
Bert zegt
t zijn bezige “bijtjes” daar bij novitec…
Die scuderia mag mij in welke kleur dan ook zo afgeleverd worden hoor :)
RA999 zegt
Zolang ze ‘m uiterlijk min of meer intact laten vind ik hier niks mis mee, integendeel zelfs…
@mx5/rx8owner
De F40 had ze ook, en dat vond ik in ieder geval geen zonde ;)
DJD zegt
jammer dat de diffusor + uitlategedeelte nog steeds een hoog hobby-gehalte hebben. Voor de rest een lekkere bak!!
lolzor zegt
de F40 had turbo’s trouwens, twin turbo om precies te zijn, net zoals de 280gto
mr dit is wel een lekker concept ^^
hoewel het tunen van een Ferrari altijd eventjes schokkend is
Nick-G zegt
Ik ben het wel eens met mx5/rx8owner. Al ben ik toch een groot fan van de F40 en de 288 GTO. Maar zolang Ferrari zelf er geen turbo’s/supercharger opplakt hoort die er ook niet op.
Pieter zegt
het ziet er mij een hete banaan met chocoladesaus uit ! :D
Super! :D
RenesisHP zegt
@RA999.
Die was zo door Ferrari bedoeld. Dan mag het wel. :P
RA999 zegt
@mx5/rx8owner
Ah, er zijn kleine lettertjes :P
RenesisHP zegt
@RA999.
Zo klein dat ze niet zichtbaar zijn. ;)
Ejay zegt
Zonde eigenlijk, de Scuderia is de mooiste Ferrari op het moment en dan mag je er vanaf blijven. Allen de top van 348 snap ik niet. Is de Scuderia niet zo efficient met de luchtweerstand, want er zijn auto’s met minder vermogen die daar ook bij in de buurt komen.
Brian zegt
Dat geel en zwart staat em ook wel erg goed!
Maxi zegt
ik zie het nut hier niet van
deze scuderia heeft 10 pk en 10 Nm meer dan de ‘gewone’ Novitec F430
big diff voor een auto die standaard zo’n 60.000 euro meer kost
a_tomba zegt
wat zijn drie-delige-sloffen? Banden, metaal en …?
dekster zegt
Zouden die hun naam niet beter veranderen naar Novitec Nero?
RenJie zegt
@Guan
haha :P ;)
Holy Cow zegt
@ Pixed
Heyyy!! Waarom wordt er over mij gepraat:P?
Iig, zeer mooie auto, lijkt wel of Ferrari met opzet zo weinig mogelijk uit de V8 heeft gehaald.
bozewolf zegt
Ziet er nog goed uit ook…zwart en geel is zo’n grof lekkere in-your-face kleurencombinatie…mooie shit…
Niks met het onderstel gedaan lijkt het. Niet dat er iets mis is met het standaard 430 onderstel, maar met nog eens 200 hengsten erboven op, kon je de boel dan niet wat tweaken?
Ik weet het ook niet, misschien rijdt ie nog steeds superstrak ondanks de niet-zo subtiele powerhike.
Geluid, trouwens? Is d’r een filmpie o.i.d.?
SimonMc zegt
0-200 in 10,1 seconde is snel, maar niet indrukwekkend snel.Carrera gt doet 0-200 in 9.9 seconden, met een handmatige vernellingsbak,100 pk minder en 100 Nm minder.
thom zegt
@ a tomba
Velgen die uit 3 delen bestaan
frank zegt
wat is daar het voordeel van ?
MB zegt
Ik vind de specs nogal tegenvallen.
Als je hem vergelijkt met mercedes black bullit arrow (een Sedan) stukke zwaarder en niet zo aerodynamisch dan deze ferrari.
Voor de rest hebben ze ongeveer evenveel PK.
Merc-B black bullit arrow: 0-100 in 3,9
0-200 in 10,5 sec!
0-300 in 24,5 sec!
En de mercedes heeft en top van 360 km/h
Dan heb ik toch liever de Mercedes. (kan ik nog fatsoenlijk spullen kwijt als ik op vakantie ga :p)
RenesisHP zegt
@MB.
WTF? Een mercedes met een Ferrari vergelijken…. Vreemd. :roll:
Volgens mij vergeet jij ff dat een Ferrari een berg meer downforce produceert. Dat remt af. Zet de twee tegen over elkaar op een bochtig parcours en je ziet de Mercedes nooit meer terug.
Solstice zegt
Gelijk maar het hele karakter van de auto om zeep geholpen? Een compressor of turbo op een motor schroeven is wel de minst originele manier om het vermogen op te schroeven. Enkel voor zonnebanktypes met teveel geld die graag getalletjes roepen in de lokale kroeg lijkt me…
clijde zegt
Een van de mooiste ferrari’s en dan moeten ze hem weer opkrikken. Hou hem maar lekker origineel, snel genoeg. De kleustelling vind ik ook wel lijp.
Birger zegt
Heel mooi of beter prachtig in dat geel en die velgen staan hem ook.
Stukken beter dan die groene kikker van laatst. Maar de motor zou ik laten zoals die is, het geluid is niet meer mooi met die turbo erop: http://www.youtube.com/watch?v=eY82ndS1lJg
Hij gaat wel gruwelijk hard vooruit!! :)
BasaBas zegt
717pk en 720Nm uit een motor met drukvulling (dus relatief vlakke koppel kromme, toch??) en hij is 0,2s langzamer van 0-200 dan een Carrera GT. Is een CGT dan zo verschrikkelijk snel voor zn vermogen, of?
Silverarrow zegt
Ik vind de vergelijking van MB eigenlijk wel een goeie, ik zou ook voor de Mercedes/Brabus gaan. :D
Op die foto’s lijkt het door het camber van de wielen en verleging (?) trouwens net of de auto door z’n assen is gezakt…
Silverarrow zegt
Verleging = verlaging
RenesisHP zegt
@BasaBas.
Ja, een Carrera GT is zo snel en ik dacht dat hij ook iets lichter is. Dat helpt ook. ;)
SimonMc zegt
Carrera gt weegt ongeveer 1380 kg.Wat zou deze wegen?In ieder geval wel meer, misschien zelfs meer dan 100 kg .
CSL zegt
Dat is fout want een standaard Scuderia weegt al zo’n 100kg minder dan Carrera GT.
SimonMc zegt
@CSL: heb het net opgezocht.De scuderia zou zoiets van een 1250 kg wegen en dat is echt licht !Des te meer vreemd dat de carrera gt dan sneller is?
Want deze novitec scuderia is op alle vlakken in het voordeel !Meer pk, meer koppel, minder gewicht ( wie weet hoeveel is bijgekomen door toevoegen van onder andere twin supercharger enz…)
Wouter zegt
Dit klinkt bekkend in de oren: http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/21/novitec-f430-verde-ithaca
Ben blij dat ze hem deze keer geel gemaakt hebben.
sjz zegt
voor de verandering een uitzondering op de regel (van ferraris moet je afblijven) deze is wel ok.
keizer zegt
@ silver arrow
Een Mercedes is niet uniek!
Een Italiaans raspaardje echter wel!
Maar goed, mooi duits is niet lelijk.
JR zegt
hebbe hebbe hebbe
JR zegt
hebbe hebbe hebbe
9ff GT9 zegt
”De getunede Scuderia gaat in 3,5 seconden naar de 100.” Niet bepaald indrukwekkend…
T. zegt
juij
eindelijk een ferrari die er een beetje rebels uitziet !
CSL zegt
@SimonMc
Ja, maar een Carrera GT is ook een echte Superauto. Carrera GT zou nog veel sneller kunnen met zo’n Porsche dubbele koppeling met flippers etc.. Maar de GT is toch echt een rijders auto.
SimonMc zegt
@CSL: ja, de carrera gt is enig in zijn soort,een echte superauto.Maar zou een scuderia dat ook niet moeten zijn?Ok, de puurheid van een carrera gt heeft de scuderia niet door bv die flippers enz…
T593F zegt
NOrmaal hep ik het niet zo op tuning maar deze auto mag er wezen. zowel de specs als de vormgeving. Eindelijk een normaal getunede auto
Harbol zegt
Zou er ook een caravan achter passen?
Ringroller zegt
Dit is kunst!
Windhoos zegt
9ff GT9 schrijft,
27 June 2008 om 16:20
”De getunede Scuderia gaat in 3,5 seconden naar de 100.” Niet bepaald indrukwekkend…
———————————————————————–
Niet? Volgens mij maakt dat wanneer je er zelf inzit echt wel indruk hoor…..