Tot Audi eindelijk eens doorkomt met een R8 V10 of V12 TDI moeten we uitwijken naar tuners voor een snellere R8.
De Zwitserse tuner Novidem grijpt naar een supercharger om het vermogen van de R8 op te krikken. Standaard heeft de 4.2 liter V8 FSI 420 pk en 430 nm. Na montage van de supercharger wordt dit 537 pk en 561 nm. De standaard R8 sprint in 4,6 seconden naar de 100, dus met een beetje geluk duikt de Novidem R8 onder de 4 seconden.
Phils zegt
Leuk, maar die blauwe troep onder de vitrine mocht toch wel rood of zwart voor mij
Superflip zegt
Mooie prestaties dat die supercharger levert
xaray zegt
G.E.I.L.
vla zegt
Twin-turbocharged kompressor of wat?
Henk zegt
@ Phils,
Dat is gewoon persoonlijke voorkeur, spuit jij het toch lekker rood of zwart! Racing blue, erg mooi om de specs niet te vergeten!!!
Toppertje.
iFi® zegt
Nee joh laat dat blauw maar, past goed bij het zwart en grijs. Maar die tekst mogen ze van de zijkant wel weghalen, het is geen sponsor auto :\
RobertJ zegt
@iFi: Dit misschien wel?
Verder mooie prestatie, niet heel veel meer power, maar toch even dat extra beetje.
JW zegt
lijkt verdacht veel op n normale Turbo… hoekanda?
The Godfather zegt
Wat me is opgevallen, is dat tuners bij de R8 niets aan het uiterlijk veranderen. Ik vind het geen lelijke auto maar een beetje tupperware mag wel vind ik.
Vooral als het gaat om zo’n specs.
RenJie zegt
mooi ding zeg, vooral met die letters: s u p e r c h a r g e r. :)
migg zegt
geef mij deze maar :-))
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/17/wieviel-ps-mtm-audi-r888
Mardec zegt
Rechtsboven ziet mijn oog toch een turbo?!
Pannekoek zegt
@ Mardec
Rotrex supercharger lijkt er veel op een turbo.. ;)
InfiniteNissan zegt
Top, ik ben voorstander van superchargers. Nu komt dit ding bij 430 specs in de buurt.
Over de 430 gesproken. Weet iemand hier waarom de 430 (niet de scuderia) zo’n “langzame” tijd heeft op de nurburgring? Langzamer dan een gallardo, 599, z06?
Mardec zegt
@ Pannenkoek
Je kan best gelijk hebben hoor, zo heel veel weet ik er niet van :-) Ben nog in opleiding laten we maar zeggen.
Maar ik dacht toch ook dacht een supercharger op de motor zijn as gemonteerd was? En een turbo werkte met de uitlaat?
Dus als ik het goed begrijp is dat grijs ding de luchtcompressor naar de motoringang bovenaan. En dat Zwart ding onder het grijs ding is dan verbonden met de motoras? Dan is het idd een compressor. :-)
Fijn toch die feedback van je mede autofanaten :D
GeeJee zegt
Ik zie idd ook alleen een joekel van een turbo, die doos met “supercharger” zou normaal vlak boven de drijfriem zitten, maar lijkt een beetje halfweg in de motorruimte te zijn geplaatst…?
InfiniteNissan zegt
volgens mij kan ook een supercharger er gewoon zo uitzien. enige verschil is waar het de lucht vandaan zuigt.
Windhoos zegt
Nice specs!…………….
:-D
pascal zegt
Ik vind em wel vet!
ZwerverRoodbaard zegt
Altijd mooi :) maar doe aub wat aan die slangen, dat mag mooi staan bij een Supra of iets dergelijks maar niet bij zo’n ingepakt zwart blok.
Ricosuave zegt
Niceee…. ziet er ook mooi uit!!
Echt een vette bak die R8!!
zeker met deze specs.
Heyhuub zegt
@Infinitenissan
Hoogst waarschijnlijk omdat de 430 totaal niet op de Nurburgring ontwikkeld is. En in het geval van de 599 is het waarschijnlijk ook nog het extra beetje rechtuit snelheid die bij een snellere tijd helpt.
hardcore hooligan1993 zegt
dass is GEIL
Arodin zegt
Natuurlijk niet verkeerd, maar wat zou het effect t.a.v. de temperatuur zijn? Er zijn al aardig wat R8’en met (bi)turbo uitgefikt.
Benjamin1 zegt
leuk, dat geblokte dak, lijkt het net een platgeslagen mini cooper
Pannekoek zegt
@ Mardec
In opleiding tot autokenner? :P Ik ben al 3 jaar bezig.. xD
FabianVTR16V zegt
Leuk hoor !
Inmiddels zijn er dus al 3 R8 varianten met Supercharger
– ABT
– MTM
– Novidem
@mardec
Een supercharger wordt inderdaad d.m.v. van een as OF d.m.v. een tandriem aangedreven !
Aangezien het hele tandwielenstelsel aan de kant van de passagierscabine zit, wordt daar ook de supercharger geplaatst (dus gok hier op een riemaangedreven variant)
Audi zegt
Is gewoon een Rotrex supercharger :) andere optie was een Eaton geweest die net zoals bij een 55AMG bovenop het blok zit.
Corrado vr6 slc zegt
Yeah, doe mij deze maar.
Tis toch wel 1 van m’n droomauto’s
Robin zegt
Mooie specs. De auto is zelf ook heel mooi met die zwarte velgen. Alleen inderdaad die stickers eraf. Verder vind ik het er wat rommelig eruitzien bij de motor. En om niet te vergeten… dat dak ziet er ook wel cool uit :D
Pannekoek zegt
@ Audi
Die kan je ook gewoon aan de zijkant doen…
Iceman zegt
Het betreft hier een riemaangedreven supercharger. (Compressor R-48)
Verder zit er een vloeistof koeling tussen (dat zwarte koekblik met de blauw/rode aansluitingen)
Een ander vooruitzicht is dat deze Kompressor set ook op de 525 pk 5.2 V10 FSI versie toe te passen is met 650+ pk tot gevolg.
Die blauwe slangen moeten in mijn geval gewoon zwart zijn. (valt het minder op)
Ice.
Windhoos zegt
Sorry jongens, maar ik ga ff lichtelijk offtopic.
Heey Ice, lang niet gezien op het audiforum man. Kom gerust weer es een keertje langs wippen ;-)
Rick zegt
Joh Phils jij zei dat dat van jou wel in een andere kleur mocht wezen he,
Je kan niet eens een simpelen audi a3 schaal model kopen joh dus wat klets je nou joh 1:18 misschien net als je effe wat cash bij je pa kan lenen!!!