Duitse tuner Nothelle had als eerste een bodykit beschikbaar voor de Q7, nu is het tijd om ook motorisch het één en ander aan te passen. De 4.2-liter V8 heeft standaard 350pk maar Nothelle maakt daar met behulp van een bi-turbo kit maar liefst 580pk van! Wat nou Cayenne Turbo S?
Het max koppel van de Q7 Bi-Turbo is 720Nm, dit was 440.
Aan de buitenkant heeft de Nothelle Q7 een “body-styling kit” met voorspoiler, luchthappers, side skirts, achterspoiler en natuurlijk 4 sportieve pijpjes. De velgen zijn in het heerlijke maatje 22-inch, te weten de “NOVEDRA IX SPORT”. Speciaal gemaakt om op de KUMHO bandenmaat 295/30-22 te passen.
Remco zegt
Helemaal niet slecht….echt niet slecht. De booskijkers maken van Q7 een echte killer!!
Kakel zegt
Ik vind hem meer een beetje stoned uit zijn ogen kijken. En waarom toch al dat plastic. Om misselijk van te worden.
Stan zegt
Vind hem echt wel mooi, doe er maar een strik om.
kuil zegt
Mijn suzuki alto is mooier
nashua zegt
Ik heb gisteren op de snelweg een Q7 voorbij gestoken, de originele achterkant zint me niet, er is iets loos met de lichtblokken, kheb het in het algemeen niet zo voor SUV’s…
Ed: waarom is er altijd een verschil tussen de linkervelgen en de rechtervelgen bij Tuningsfirma’s ( cfr: opc op lpg e.a.) :)
Martin zegt
Hmmm… opzich niet slecht, en ik ben echt geen fan van optische tuning… Ze zijn aan de voorkant toch een beetje te ver gegaan. Voor de rest best mooi
John zegt
Vraag me af of ze die zelfde bi-turbo kit zonder problemen op een A6/A8 4.2 kunnen zetten. Dan wordt ’t pas echt leuk. :-D
larz zegt
zo hoort een auto te zijn!
Mpower zegt
lelijkheid niet normaal, bah.
Kakel zegt
@ nashua Ik heb net even de Nothelle site bekeken. De NOVEDRA IX SPORT wielen kun je in het zwart of in het zilver bestellen. Op beide foto’s zitten deze velgen er dus onder, maar dan in een andere kleur.
Tjerk zegt
Het blijft hoe dan ook een lelijk monster!
w0o0dy zegt
meer is duidelijk niet altijd beter…. getverdemme wat een lelijke tupperware!
Djivy zegt
Dit heeft al de finesse van een duim in je oog.
janjaapie zegt
MOOISTE SUV allen die booskijker dr af dan is i compleet super mooi ding even doorspare dan hem k m ook de normaale q7 dan
janjaapie zegt
kan k die fotos ook op wallpaper formaat krijge aub??
G-nvd zegt
prachtig!
Guz zegt
**chuch**BMW X5 LM**chuch**
w0o0dy zegt
Leuk Guz, maar dat is een “one -off” om te laten zien wat er kan, dit is een getunede straatuitvoering…. die X5LM bestaat in feite niet echt (alleen als rijdend prototype)
silasse zegt
zeer mooi
en 580 pk is ook ni slecht
weet iemand de specs?
S-andy zegt
Als een BMW X5 bestuurder deze snuit in zijn spiegel krijgt te zien, zal hij wel vanzelf opzij gaan.
Prachtig.
luben zegt
Indrukwekkende voorkant voor een Audi. Jammer van de burgelijke station-achterkant.
christoff zegt
dit is de mooiste SUV dat er op de markt is. zeker met die motortuning en de uitbouwkit.
autoblogger zegt
@silasse: hieronder het volledige persbericht:
For over 38 years, the name “nothelle” has been synonymous with a passion for engineering excellence. Our tuning products for top automobiles of the Audi and Volkswagen brands meet the highest standards and combine our many years of experience in motor sports with the traditional nothelle values of quality and exclusivity.
The customizing products for Audi vehicles are born out of a passion for motor sports and innovative design. The Q7 is the latest addition to the Audi family. And nothelle, based in Ratingen, Germany, has already responded to the market launch of the new model by enhancing it both visually and in terms of power and dynamism.
Nothelle’s prime aim was to lend the huge SUV a sporty lifestyle look without detracting from its off-road capabilities. As a result, the nothelle Q7 is no yuppy-mobile, but continues to be a real all-rounder. A visit to a flashy restaurant? High-speed highway driving? Speedy uphill climbs on winding roads? Driving on rough terrain? The nothelle Q7 takes it all in stride, while at the same time cutting a sharp figure.
A real head-turner
Nothelle is changing the external appearance of the Q7 by equipping it with a sporty and elegant body-styling kit. The kit consists of a lift-reducing front spoiler, an air inlet grille in the front apron, side skirts, a totally new rear apron including 4 sports tailpipes, wheel arch extensions and a roof spoiler for enhanced stability at high speeds.
With nothelle’s own-brand wheel rim from the Novedra series, the king size 10.0 x 22-inch “NOVEDRA IX SPORT”, fitted to the nothelle tires of technology partner KUMHO in sizes 295/30-22, the Q7 acquires a more powerful and individual look. The Q7 can be even more exclusively equipped with “NOVEDRA IX SPORT titanium edition“, “NOVEDRA IX SPORT black edition“ and “NOVEDRA IX SPORT brilliance edition“ wheels.
The new look and additional power is set off by the electronically lowered suspension in the form of an electronic module which nothelle has developed especially for the “Audi adaptive air suspension“ of the SUV produced in Ingolstadt, Germany. Needless to say, nothelle also has a sports spring kit for the factory-provided dynamic chassis.
In order to enhance the braking performance of the 2.3-ton vehicle, nothelle also developed a brake kit – for every eventuality.
Naturally, nothelle also offers multiple options for the alteration of the interior of the Q7. In the portfolio, for example, is a real leather interior range which lends the vehicle a luxury feel. As the crowning glory of the elegant interior, it is possible to build in an office complete with state-of-the-art multimedia components.
All products can be installed at any Audi dealer.
Sheer power
Scarcely visible from the outside, the alterations are all the more noticeable under the hood. The Q7 starts out with two engines, namely a large three-liter turbo diesel engine, the 3.0 V6 TDI with 500 nm of torque and 171 KW (233 HP), in addition to the large 4.2-liter V8 gasoline engine with 257 kW (350 HP). With a curb weight of 2.3 tons, it is hardly possible to talk about powerful motorization at this point. Each additional unit of horsepower and each nm of torque would produce superior locomotion.
Consequently nothelle is also boosting the power of both these engines. After passing through the hands of nothelle engineers for chip tuning or the installation of the N TRONIC BOX©, the 3.0 TDI generates an impressive 275 HP and delivers 600 nm of torque to the crankshaft at upwards of 1,750 RPM. The prices of such power enhancements range between 1,100 (chip tuning) and 1,500 euros (N TRONIC BOX) and include a two-year warranty.
As a rule, nothelle offers three enhanced performance options, each with different characteristics.
First is the N TRONIC BOX©, the intelligent power box for diesel engines. It is an additional ECU, which provides a significant yet not excessive power boost.
The LEADERCHIP© chip tuning type delivers similar power outputs and is designed for the demanding driver who wants more controlled power. The vehicle unleashes its full potential while at the same time maintaining its outstanding handling and consistently smooth running qualities. With well-balanced values, the engine offers significantly improved torque and enhanced power. It is the diplomat of the tuning chips with untamed pizzazz.
The third option offered by nothelle is BULLCHIP©, the power boost for drivers with sporting ambitions. It is characterized by its full power, breathtaking torque and phenomenal acceleration. It is the real muscle among the tuning chips.
In all its innovations, nothelle pays particular attention to ensure compliance with current exhaust emission standards.
In the case of gasoline variants as well, nothelle is reaching for the stars. A bi-turbo kit is being developed for the 4.2 V8, which draws up to 580 brute horsepower and 720 nm at 3,200 RPM from the direct injection engine. This should enable the Q7 to mutate into a real road beast!
Since the standard muffler failed the sound test, nothelle is replacing it with its own rear muffler featuring a sonorous purr and a 4-pipe look. nothelle also offers the option of replacing the entire exhaust system, allowing the Q7 to broadcast its newly gained power in no uncertain terms.
You can find out more information about the extensive Audi tuning range from nothelle at http://www.nothelle.com
silasse zegt
bedankt autoblogger
jens zegt
heel mooi.
Z-Rider zegt
Ik ben absoluut geen audi fan, maar ik vind dit echt een hele mooie auto!
Nothelle is goed bezig, wellicht inspireren ze audi wel met dit werk.
LJ_T zegt
De voorkant vind ik maar niets, zelf lelijk. je kan tunen, en je kan tunen… en te is te. Maar de achterkant vind k wel iets hebben. ookal ben ik geen Q7-fan.
Zowiezo niet echt een SUV-fan. ik vind het meer storende elementen worden op de openbare weg.
Rits zegt
Doe mij maar zonder al dat plastic, maar laat de bi-turbo er maar op zitten
Sir Smokalot zegt
Elke keer dat ik de Q7 zie rijden wordt hij mooier, maar het is een echte “hate it or love it” auto, zoals eigenlijk elke SUV, waar toch aardig wat mensen tegenaan menen te moeten schoppen.
Dit is typisch een auto die je in Marbella ( http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/06/gespot-op-vakantie-marbella ) tegen kan komen. Ik vraag me alleen af hoeveel van dit soort exemplaren er nou precies over de toonbank gaan, want ik denk dat het er bar weinig zijn….
JeffreyG zegt
met die snellere motor is hij opeens een stuk aantrekkelijker :D
hangt waarschijnlijk alleen een prijskaartje aan :(
Navarone zegt
S-andy schrijft:
Als een BMW X5 bestuurder deze snuit in zijn spiegel krijgt te zien, zal hij wel vanzelf opzij gaan.
Zal wel meevallen wanneer we de X5 Lemans V12 met 700 pk erbij nemen
Toch interessant dat wanneer er een snelle Audi versie wordt uitgebracht, men gelijk BMW begint af te zeiken. Maar goed, dat zien we dan maar als een compliment!
Jeroen zegt
Navarone; lekker wakker jij ben jij ooit in je leven op de openbare weg zo’n X5 tegen gekomen……. ;)
Droom maar lekker verder
Boormachine zegt
Dat is pas een auto! :D Nu word de Porsche Cayenne naar de 2e plaats verwezen waar die hoort! :D Echt mooi gedaan met die site skirts, gooi die moter ook maar in de vw Touareg! ;)
Rick zegt
Audi kennende gaat hem ook nog wel met een sneller blok uitbrengen, alleen is het even wachten hierop. Maarja hij is nog echt niet zo lang uit, maar een sterk block kun je ZEKER nog wel verwachten. Hier een aantal mogelijkheden:
de V10 diesel uit de R10 Lemans auto van Audi
de V10 benzine uit de Lamborgini Gallardo (eventueel nog met de biturbo erop)
geheel nieuw block waarin de FSI techniek zal worden gebruikt (deze laatste betwijfel ik aangezien de 4.2 FSI al uit is)
Hoe dan ook zal de Q7 een killer worden, zeker met een origineel S pakket van Audi erop. Alleen hoop ik en dat hoop ik echt uit het diepst van mijn hart dat er een RS uitvoering uitkomt, want geloof mij, dan zal er geen ander merk zijn met een snellere SUV :)
w0o0dy zegt
even rechtzetten.. De diesel die in de R10 racer ligt is geen V10 maar een V12 en die is zeer waarschijnlijk voor vrijwel alle productiemodellen te groot en vooral veel te duur (heel erg exotische materialen of anders veel te zwaar)
Die zien we dus vrijwel zeker niet op de weg terug (binnen nu en 5 jaar).
autoblogger zegt
En een snellere SUV zal er zeker wel komen, denk op korte termijn aan Spyker…
Maar ook ik hoop op een RS uitvoering;)
Stevoo zegt
echt een toppie toppie auto , echt niet normaal
Chief zegt
Damn, ik d8 dat het niet dikker kon worden…
pro tuner zegt
heb zelf een Q7 en nu ben ik er zeker van en komt een sprt kit op echt cool
thomas zegt
wat is dat ding toch spuuglelijk
Jos J zegt
heerlijke bak! zet maar voor de deur!
Johannes V zegt
Ik vraag me af welke turbo-kit ze gebruiken? Een kkk? Is er een losse kit beschikbaar voor de 4.2 v8? Of alleen voor deze geledenheid?
Dat zou briljant zijn voor de eigenaar van een RS4 of S5. Mischien een nieuwe tak voor HGP-turbo’s?