Vaak duurt het maar luttele seconden en een beetje dragrace is alweer voorbij. Handig voor autofanaten met een beperkte attentiespanne natuurlijk, maar soms zou je willen dat het allemaal net iets beter zichtbaar was. Nou, dat kan nu dus.
Strepen trekken op het asfalt blijft vooral in de VS populair. Ford komt zelfs zo nu en dan met een fabrieksdragracer aanzetten, die dan door handige huistuners weer een stukje verder wordt getuned. Maar in deze klasse gaat het vooral om de wat oudere voertuigen (jaren ’50 en ’60) met bizar veel vermogen aan boord. Ja, dat trekt allemaal best lekker weg. Ook in slowmotion zoals je hieronder kunt zien.
PS. Liever met iets snellers over de ragstrip? Pak dan gewoon de KillaCycle.
Met dank aan FlowMotion voor de tip!
bmw7 zegt
mooi filmpje, maar dat achtergrondmuziek ?? ik had eerder rock verwacht
Bosnia_love zegt
@bmw7: Nee, joh. Muziek past er perfect bij.
Vreemd dat ik daar nooit vierwielaandrijving zie. Het zou toch wel enig verschil maken? Of is het verboden om vierwielaandrijving te hebben? Quattro. :lol:
Timmie zegt
@Bosnia_love:
Die wagens accellereren zodanig snel dat al het gewicht van de vooras komt (vandaar die kleine wieltjes achter de achterwielen). Als je weinig grip hebt op de voorwielen, is het vrijwel nutteloos dat je daar aandrijving op plaatst. Dat vergt dan weer extra techniek (die kapot kan), die plaats in het vooronder wegvreet.
FiXeR zegt
Prachtig, pure kunst!
six-trey zegt
dit bewijst maar weer hoe krachtig oldskool muscle is en dat er geen replacement is voor displacement :D wel rotte muziek op de achtergrond
bakkerst zegt
@six-trey:
ga jij voor de grap eens op youtube opzoek naar filmpjes over RX7’ns op dragstrips..
six-trey zegt
@bakkerst:
hangt allemaal af van hoe veel een auto getuned is en hoeveel geld er in zit op youtube zijn 1000den dergelijke discuties aan de gang één hoop blah blah blah volgens mij
@jan1666
het is gewoon een feit dat motoren uit de 60s veel steviger zijn en daarom veel gemakkelijker op te voeren zijn en daarbij buiten de chassis en delen van de carroserie zit er niet veel origineel meer op hoor
@vanquish
rally is een hoop buizen met een plastieken omhulsel rond en een getalenteerde racer aan het stuur dragracen gaat voledig om de auto en is mechanisch gezien interesanter :P
RaKiM zegt
@bakkerst: jah maar ze noemen de rx-7 ook wel vaak de japanse viper dus dan zal dat wel de reden zijn
Laurens zegt
@six-trey: houwitser ;-)
OT: wat een geweld. En na een paar ritjes weer helemaal uit elkaar halen…
Gioor zegt
geweldig om die wielen zo te zien vervormen !
940 zegt
Dit is echt mooi.
AMG Powerrr zegt
Fantastisch! Het heeft haast iets sierlijks zonder motorgeluid en met dat muziekje, maar in het echt is het -natuurlijk- anders!
528i_touring zegt
Puccini: “O mio babbino caro” Wat een fantastische muziek…
Vanquish zegt
Ik vond het doodsaai om eerlijk te zijn :P. Die muziek draagt daar ook aardig aan bij. Misschien omdat dragracen ook niet mijn sport is, strakke stuurkunsten bij bijvoorbeeld rally vind ik boeiender.
Larrs zegt
Erg mooi gemaakt. :)
.
Op deze manier ga ik het dragracen ook bijna leuk vinden.
corvettez06 zegt
@vanquish probeer het eens kom je dr achter hoe bedreven je moet zijn en hoe moeilijk het is , net zo moeilijk als ieder andere auto sport , alleen niet jou smaak dat snap ik wel , dus kijk uit met je niet onderzochte uitspraak .
Vanquish zegt
@corvettez06: m’n niet onderzochte uitspraak? Wat had ik moeten onderzoeken dan? Ik doe in mijn bericht geen bewering, ik geef mijn mening. Dat dragracen moeilijker zou zijn kan me niks schelen, mij interesseert het niet. Dat staat er ook.
@jan1666: Hoe moeilijk het ook is, ik vind het saai om naar te kijken. Lelijke auto’s die zich in rechte lijn voortbewegen…
BMWmannetje zegt
@Bosnia_love, is verboden. Dat zou de sport behoorlijk vergallen! Bovendien
OT: Mooi filmpje, lekker foute muziek…
Wessee zegt
@BMWmannetje @ Bosnia_love: Ligt aan de klasse. In sommige klasses is AWD wel toegestaan.
jan1666 zegt
mooi, maar niet mijn smaak.
@vanquish: Dit is waarschijnlijk moeilijker dan snel bochtenwerk, 1 foutje en je ligt plat…
Wel zonde van die oude wagens…neem dan een nieuwe, als die plat gaat..naja..nieuwe kan nog..maar die oude..
Mee zegt
Erg knap filmpje met heel toepasselijke soundtrack.
Geweldig om te zien hoe die banden eerst worden ‘samengeplooid’ voor ze de tractie met het asfalt verliezen, prachtig!
Hendrik zegt
nee geef mij maar een volvo:
http://www.youtube.com/watch?v=1zyDgepdRDY&feature=related
Wessee zegt
Trouwens, die oude TF is wel machtig. Gewoon lekker de motor vlak voor je harses.
corvettez06 zegt
@ als je me ber goed gelezen had dan betwist ik je smaak ook niet , en nog wat tegen mij hoef je niet zo popie te doen , im not impressed, je geeft aan rally stuur kunsten wat denk je dat ze bij dragracen doen niet sturen of zo , daar lgigen de snelheden en g krachten een stuk hoger maat, dat bedoel ik met onderzoeken.
Vanquish zegt
@corvettez06: Als je geen commentaar terug wilt, reageer dan ook niet op mij. Overigens: ik twijfel er niet aan dat ze sturen bij het dragracen, wie denk je dat je voor je hebt? Een kindje die nergens verstand van heeft? Ik heb ook weer nergens gezegd dat de g krachten en snelheden bij dragracen lager liggen. Je zet jezelf een beetje voor schut.
gijsbert zegt
@Gioor de banden vervormen :)…
Benz.. zegt
@corvettez06: Serieus, dit slaat nergens op..
Wat is moeilijker en vereist meer inzicht:
Dragracen: Of te wel, je auto in een rechte lijn proberen te houden. Errug lastig voor sommigen. (Kijk maar op Youtube voor de vele crashfilmpjes)
Natuurlijk ligt de topsnelheid erg hoog, dat is absoluut een feit.
Rallyrijden: Op het scherpst van de snede het parkoer afleggen en met hoge snelheden door de vele bochten glijden/driften. Soms met ware doodsverachting.
I rest my case.
@Six-trey: “rally is een hoop buizen met een plastieken omhulsel rond en een getalenteerde racer aan het stuur dragracen gaat voledig om de auto en is mechanisch gezien interesanter”
Niet echt een bijster slimme uitspraak. Een Drag-auto is meer nog dan een rallyauto een buizenframe op 4 wielen met een lichtgewicht kappie erop en een getalenteerde racer aan het stuur om de auto in een rechte lijn te houden.
Bij het rallyrijden is het ook erg belangrijk dat de auto geen gebreken vertoont en optimaal kan functioneren. Dat kan schelen in de lap-times.
Dat jij het dragracen mechanische interessanter vindt is puur een mening, geen gegeven feit.
Vanquish zegt
@Benz..: Jij begrijpt het tenminste!
six-trey zegt
@Benz..:
I beg to differ de 1ste 4 autos zijn echte stalen carroseries met de originele chassis,.. er zijn veel soorten drag race auto’s en ik ben gewoon geen liefhebber van buizen frames :P ik heb mijn klassiekers liefst met een origineel uiterlijk en chassis een opgefokte motor en of een race ophanging daar in tegen… een rollcage is ook nog aanvaardbaar
Benz.. zegt
@Vanquish: Dank u, dank u.. ;)
Rob USA zegt
Heeel leuk zo in slomo maar mis het mooie geluid van onregelmatig lopende motoren en brullende V8 sound magistraal en onovertroffen.
Cantago zegt
Erg mooie beelden dit! Vind het vooral mooi om die banden zo om grip te zien smeken, met alle vervorming van dien.