Spijtig. Tijdens een Britse shootout tussen verschillende auto’s kwam een Jaguar F-Type niet ongeschonden uit de strijd.
Autotesters die badend in het zweet wakker worden. Nachtmerries van schrikbarend dure supercars of andere auto’s die ze (op een haar na) de puinpoeier inrijden na een foute handeling, en later op het internet nog eens worden uitgelachen door recalcitrante blogs. Noem het een keerzijde van een verder uitermate fijn vak. En dit keer was iemand van een Brits magazine de klos.
Volgens dit forumdraadje op Pistonheads verloor de bewuste F-Type zijn grip in een flauwe, vochtige bocht. De achterkant zou zijn weggegleden (ESP uit?) waarna het corrigeren overduidelijk niet lukte. Auwtsj.
Gelukkig hebben we de foto nog. Crashpic HIER in groter formaat. Maar goed dat we Lana hebben om de pijn iets te verzachten.
norge zegt
Beetje plamuur en tape en het kan de weg weer op……..De journalist dan…
alcantara zegt
Beetje vreemde weg ook met aan weerszijden een muur.
norge zegt
@alcantara: Heb je liever een sloot?
alcantara zegt
@norge: Ja, met berm en fietspad ertussen, heb je wat meer speling als je van de weg raakt.
norge zegt
@alcantara: Dat is voor angsthazen wel beter ja. Vind het zelf wel uitdagend met een stukje rots of ravijn langs de kant van de weg.
alcantara zegt
@norge: In een Hyundai rijden is al uitdagend genoeg lijkt me.
rufctr01 zegt
@alcantara: die gaan niet kapot.
lamborgfan zegt
@rufctr01: Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar beton veert niet mee..
lamborgfan zegt
@lamborgfan: *correctie steen/rots
bofkont zegt
@rufctr01: dream on :)
utregcity zegt
@alcantara: wel eens in GB geweest?
Hupke zegt
Risico’s van het vak, het is gelukkig genoeg geen bijzonder zeldzame wagen die hier vernielt is.
workhardplayhard zegt
Zonde, achja iedereen maakt wel eens fouten.
lincoln zegt
waar zijn de zedenprekers nou ??
want een leasebak met een schroevendraaierkrasje leverde minimaal nog levenslange celstraf veroordelingen op ..
adyton zegt
@lincoln: Sorry, maar dat is gewoon willen provoceren zonder enige logica. Je kan overdrijven.
rufctr01 zegt
Zonde
lincoln zegt
@rufctr01:
omdat ??
je graag een door journalisten afgetrapte auto wil kopen ..
adyton zegt
Geen drama. Journalisten proberen nu eenmaal het maximum uit een wagen te halen in die korte test. Al eens bij Autoblog gebeurd?
vale46 zegt
@adyton: Zeker en vast! Maar dat steken ze wel vakkundig in de doofpot ;)
Is het niet @ricardo ?
ricardo zegt
@vale46: Ik link nota bene nog naar een bloopertape waarin Sjoerd een F12berlinetta bijna het ravijn in sjoerd. Maar een échte schade is nog niet gereden nee. Hooguit een lekke band (BMW 1M) of een grindbakfaalactie (Wouter in een Scirocco). Als we het stukmaken, laten we het zien. ;)
vale46 zegt
@ricardo: Jaja.. ;)
Ik moest ook meteen denken aan de Berlinatta!
adyton zegt
@ricardo: Ik doelde ook op schade.
Houden zo. Wouter kan de wagens ook best hard aanpakken. Mr een bekwame chauffeur doet veel.
adyton zegt
@ricardo: Ging Sjoerd niet op regelmatige basis een luxewagen testen? Of doet hij niet veel meer vr Autoblog?
xiran zegt
@ricardo: die cooper works langs de bomen was ook een close call.
Rick-dos zegt
En dan lees je de “verdict” in het blaadje en staat er dat de wegligging van de Jaguar ruk is. Dit kan natuurlijk niet aan de journalist liggen. Daar is zijn ego te groot voor…
heidekonijn zegt
@Rick-dos: Het verhaal dat blijkbaar wordt opgehangen is dat de electronica zou falen door de kou. Daar sta je dan als ingenieur en je team na het ontwikkelen van een prachtige automobiel. Reputatie omzeep door een idioot met meer ego dan kunde nog voor de eerste auro is uitgeleverd. De amerikaanse bond van advocaten zal al wel champagne aan het drinken zijn.
Rick-dos zegt
@heidekonijn: Precies. En dan het afdoen als een “geintje”.
w0o0dy zegt
@Rick-dos: ik schrok me rot toen ik in geneve op een bordje zag staan dat de V6(!!!!) 1853kg LEEGGEWICHT zou hebben… dat het ding dan lastig kan zijn onder bepaalde omstandigheden snap ik wel…. al dat driften voor de camera’s moet wel af en toe fout gaan.
Rick-dos zegt
@w0o0dy: Die gewichten zijn eerder regel dan uitzondering tegenwoordig. Kan het begrijpen maar eigenlijk ook weer niet. We willen allemaal luxe in die dingen maar om nou met tweetonners rond te gaan rijden is absurd.
Voor de rest; tja, blijft toch vaak overschatting van de “coureur” zelf.
valentino1352 zegt
Wat een lomperd !!!
toroloco zegt
Misschien is de achterzijde nog intact, dan kan ik dat misschien gebruiken als bureau of 2 zit zetel. of de versnellingsbak als bij zet tafel.
mout zegt
Zolang ze geen auto’s in de prak rijden die niet meer worden gefabriceerd gaan ze hun gang maar.
dennisr zegt
Volgens mij is hier gewoon weer een koplamp dief actief geweest..
Die krengen zitten goed vast bij Jaguar..
bofkont zegt
Wat wil je ook met dat stuur aan de verkeerde kant!! kan ook nooit goed gaan ;)
salberts93 zegt
anderhalf ton voor een V8 Supercharged? kolere maar je hebt er dan natuurlijk wel wat voor!
potver7 zegt
Ach, die persauto’s verdwijnen toch in de shredder, of worden door Top Gear ingezet voor een partijtje auto-curling. Dingen worden over het algemeen zodanig afgeragd dat ze onverkoopbaar zijn.
heidekonijn zegt
@potver7: Geen interesse in deze dan? http://pedroapproves.com/1996-integra-type-r-press-car-for-sale/
heidekonijn zegt
Vraag me al langer af wanneer de eerste dode gaat vallen tussen die haantjes. Hopelijk op een circuit zonder anderen te betrekken. En verwacht je maar op repercussies vanwege de overheden als dat niet zo zou zijn.
jessetje zegt
Zeer jammer:(
jrk68 zegt
@jessetje:
Hoogstwaarschijnlijk een preproduktie auto, die eindigen allemaal op de schroothoop.
BMW heeft nu 30 i8’s rondrijden voor test werkzaamheden, daarvan gaan er misschien 2 het museum in en de rest wordt gesloopt. Jammer of niet zo gaat dat nu eenmaal.
potver7 zegt
@jrk68: Ik denk niet dat ze het journaille laten rondrijden in hun eigen testwagens. En als dat wel gebeurd is het onder voorwaarde dat de journalisten er geen conclusies uit mogen trekken voor wat betreft bouwkwaliteit en wegligging. Bij persintroducties hebben ze toch echt wel nieuwe wagens in final spec, ingereden en wel. En inderdaad, ook persauto’s verdwijnen meestal in de shredder.
bartsmit zegt
Zonde van die muur….