Durf jij het aan om deze Nogaroblauwe Audi RS6 Sedan te kopen?
Voordat we met het artikel beginnen: we weten het. Een vierdeurs Audi heet eigenlijk ‘limousine’. Niet onaardig bedoeld, maar het klinkt hetzelfde als een Happy Meal een viergangen diner noemen. Ergens zal het vast kloppen, maar logisch is het niet.
Enfin, nu we dat achter de rug hebben, kunnen we verder. Dat doen we met deze Nogaroblauwe Audi RS6 sedan. De Audi RS6 is voornamelijk bekend als stationwagon, de Avant. Dat past natuurlijk ook het beste bij het karakter van de auto. Aanvankelijk was de auto er enkel en alleen als stationwagon, maar na de facelift besloot Audi toch een sedan toe te voegen. Opmerkelijk, bij de facelift van de M5 kwam er ook een M5 Touring. Nog opmerkelijker: bijna niemand wilde een M5 Touring of RS6 Limousine.
Nogaroblauwe Audi RS6 Sedan
Van de sedan zijn namelijk maar zo’n 1.500 stuks gebouwd. De overige 6.500 exemplaren waren stationwagons. Deze Nogaroblauwe Audi RS6 sedan is dus één van die 1.500 exemplaren. De kleur is identiek aan die van de Audi RS2 uit de jaren ’90. Het was niet een kleur die je zomaar kon kiezen uit de folder. Het is een zogenaamde SK-optie, een Sonderlackierung. In dit programma van Audi Exclusive kun je kiezen uit bijna alle Audi-kleuren die er ooit geweest zijn. Uiteraard is het ook mogelijk om je eigen kleur samen te stellen.
Niet alleen het exterieur is een speciale optie, hetzelfde geldt voor het interieur. Dat is een combinatie van zwart nappa-leer en Nogaroblauw alcantara. Het interieur ziet er keurig uit en dat blauwe alcantara geeft de auto iets bijzonders, zonder dat het meteen extreem fout wordt.
Vorstelijke V10
In dit geval ziet de Nogaroblauwe Audi RS6 Sedan er niet uit alsof er onvrijwillig mee is gepind. Er is weliswaar een kleine schade aan de voorzijde, maar dat krijg je nu eenmaal met zo’n ontiegelijke frontoverhang. Voor de vooras ligt namelijk een vorstelijke 5.0 V10 met Lamborghini-genen. Deze enorm relaxt afgestelde motor is voorzien van twee enorme turbo’s en is goed voor 580 pk en 650 Nm. Met een paar eenvoudige aanpassingen (chip, downpipe) zit je ver over de 700 pk.
Kortom, een keurige auto. Natuurlijk, bij Domeinen heb je iets minder garanties dan bij de betere Youngtimer specialist. De auto komt uit juli 2010 en heeft sindsdien 143.673 km gelopen. In 2018 is deze Nogaroblauwe Audi RS6 sedan naar Nederland gehaald. De nieuwprijs is mede dankzij die uitrusting 182.488 euro! Ook leuk, officieel is het op kenteken geen Audi, maar een Quattro GmbH.
De kavel van de auto kun je hier bekijken.
Met dank aan Lennart voor het tippen!
alcantara zegt
Rij je zo’n dikke bak en dan tyf je er Uniroyal bandjes onder, man man man…
flatsix010 zegt
@alcantara: Denk dat de eigenaar zijn financiële zaken niet helemaal op orde had…
Maar de vraag wat levert zoiets op tov de ‘normale’ marktwaarde?
willeme zegt
@alcantara: Uniroyal Rainsport zijn topbandjes voor als je ergens woont waar het veel regent.
Die huidige sportieve banden zijn in veel gevallenen extreem goed op warm en droog asfalt, maar minder als het koud is en veel regent.
Overigens, zó goedkoop zijn de Rainsports niet in deze maat. Je bent zo 250 euro per band kwijt, slechts een paar tientjes minder dan een Michelin Pilot Sport 4S volgens mij.
alcantara zegt
Heb die Rainsport toevallig gehad op m’n vorige auto en daarna naar Bridgestone Potenza overgegaan. Toen merkte ik flink verschil in grip op droog, al doet vers rubber het sowieso al beter. Op natte wegen niet genoeg gepusht om het verschil te merken, dan ben ik niet zo’n held namelijk want een zwieper is zo gemaakt. Lekker DTC aan laten staan en die knijpt het vermogen wel weer af als ik te fanatiek op het gas stamp in de bocht…. wat dat betreft heb ik dan ook liever een band die het bij droog weer extra goed doet.
sntial zegt
@alcantara en wat was je vorige auto ?
alcantara zegt
323Ci
dalmore zegt
Een RS6 sedan.. kan je daar ook een plofkraak mee doen dan?
flatsix010 zegt
Lijkt op het eerste gezicht een vrij nette wagen in een zeer goede spec. Maar die budget banden verraden dat er waarschijnlijk bespaard is op het onderhoud.
The Stig NL zegt
@flatsix010: En een ‘check engine’-light. Niet dat dat een enorme ramp hoeft te zijn, maar toch.
thestino zegt
@00carguy00: Komt er altijd op als contact op staat, vanaf de motor start gaat dit weg. Als het dán blijft staan is er inderdaad iets mis.
rikus zegt
@flatsix010: dit zijn budget banden hoor.
Flatsix zegt
Eigenlijk is van dit deze sedan/ limousine in RS6 uitvoering, mooier/ sportiever dan de stationwagen/ Avant die wat plomper oogt in mijn beleving. Deze kleur staat m ook goed. Ik ga bieden denk ik :-)
Johanneke zegt
Ik wil wel maar ik heb geen geld.
peewee05 zegt
@Johanneke: Hehe de vorige eigenaar ook niet… ik ook niet overigens
superman zegt
Krijg je dan ook gratis bezoek van de vorige eigenaar ?
Cuprafan123 zegt
Jep, inclusief een aanbod om de auto voor een zacht prijsje terug te verkopen aan de vorige eigenaar, met behoud van je knieschijven.
rikv99 zegt
Zou je hem voor 20/25 ruggen meekrijgen?
thestino zegt
Het is zelfs een RS6 Plus! Nóg exclusiever!
Honda NSX zegt
Peperdure, onbetrouwbare auto. Niet kopen.
911targa zegt
@Honda NSX: V10 is nooit goedkoop in onderhoud, ongeacht het merk.
JanJansen zegt
@Honda NSX: bijna alles is onbetrouwbaar vergeleken met een Honda
Variomatic zegt
@Honda NSX: jaja, van jou moeten we allemaal aan het Honda infuus, nou weten we het wel..
Variomatic zegt
Apart, in 2018 geïmporteerd en sindsdien drie particuliere eigenaren: een reed er vijf maanden in en de andere twee ieder maar vier dagen.. verder alleen bij handelaren gestaan. En in oktober is ie bij BVA geveild voor 26k.. Wel 1 van 500 stuks en helaas een auto zoals ie niet meer zal terugkomen: V10, heerlijk..
ericd zegt
Immense motor, maar dit model RS is de saaimans onder de A6 serie.
Zjonnie zegt
heren, er staat ook een RS2 te veil daar, wie wil er deze dan nog?