In Molsheim zijn ze nog nét niet helemaal klaar voor een tweede supercar van Bugatti naast de Chiron.
Vorige week werd duidelijk dat VAG iets wil besluiten over drie van hun kleine doch prestigieuze merken Bugatti, Lamborghini en Ducati. Ook moet gekeken worden naar elektrificatie van die merken. Het zorgt er in ieder geval voor dat alle drie even rustig aan moeten doen tot pak ‘m beet november, wanneer er meer bekend wordt.
Absolute top
En dat is jammer voor Bugatti, het merk wat opereert op het hoogste niveau mogelijk in de straatautobusiness van het moment. Geruchten gaan en gingen namelijk dat zij ook eens bezig gaan met iets eenvoudigers. Het goedkoopste wat zij aanbieden is immers de Chiron, prijskaartje van meer dan 2,5 miljoen euro, achtliter W16 met vier turbo’s, dat soort werk. Er is wat ruimte om daar onder te zitten, zoals je wel begrijpt.
Corona
Er is een tijd geweest dat elk bericht begon met ‘afgelast door corona’. En ja, dat is wederom een reden voor het even niet vertellen over een tweede Bugatti, naast het verhaal over de aandeelhouders bij VAG. Het is sowieso lastig om beslissingen te maken bij Bugatti, gezien het feit dat qua milieu en uitstoot de broekriem steeds verder wordt aangetrokken. Wanneer elke beslissing potentieel de verkeerde is: gewoon even niks beslissen.
Goede zaken
Het is namelijk niet zo dat Bugatti in zwaar weer verkeert. De Chiron boert lekker, en heeft zijn basis verleent aan een scala aan nieuwe modellen. Het was een hele rits investeringen, waar nu het resultaat van te zien is. De Divo, Chiron Super Sport, Centodieci en Chiron Pur Sport hebben laten zien dat er keuze zat is, mits je enorm veel geld hebt en een W16-motor ziet zitten. Ondanks COVID-19 was en is 2020 een prima jaar voor Bugatti.
Wat dat tweede model van Bugatti zou moeten worden? Daar is nog niks over gezegd. Wel dat het een supercar wordt, misschien zoiets als de headerfoto (de Atlantic Concept uit 2014). (via Bloomberg)
lincoln zegt
Zou graag willen klagen ..
Maar eerlijkheidshalve denk ik dat Bugatti langer moet wachten op mij dan ik op Bugatti ..
Als mijn glazen bol me niet in de steek laat ..
dalmore zegt
Wat een gekke zin om te zeggen, maar misschien doen ze wel een goedkoop instap modelletje van 1 mil.
utregcity zegt
Is dat niet die nieuwe BMW, zo aan de neus te zien? ?
Dutchdriftking zegt
Tja, een Bugatti met een V8 instapper (het blok dat in iedere rappe VAG van RS6 tot Bentayga zit) is eigenlijk helemaal geen gek idee. Desnoods als hybride om de uitstoot van het merk wat naar beneden te krijgen.
gekketurbo zegt
Denk dat ze minimaal aan een 12 cilinder moeten. 8 is wel heel erg summier voor een bugatti. W12 met 1001pk zou prima kunnen lijkt me…