Na een foto van één achterlicht is Opel wat guller vandaag: we krijgen een foto met maar liefst twee koplampen van de Insignia.
Pas op de Londen Motor Show in juli zal Opel naar verwachting de nieuweling echt onthullen, hoewel we niet uitsluiten dat het pas in Parijs wordt na de zomer. Eind van het jaar kunnen potentiele kopers zich melden bij de Opel dealer en hun oude trouwe Vectra inruilen. De Insignia moet veel meer een premium look & feel krijgen dan deze Vectra en ook behoorlijk wat groter zijn. De nieuweling wordt gebouwd op een nieuwe versie van GM’s Epsilon platform (Epsilon II) en er zullen zowel sedan, hatchback als station varianten komen. Opel heeft zichzelf tot doel gesteld om jaarlijks 130.000 Insignia’s te verkopen. (via motorauthority)
fffbbb zegt
Hopen dat het nu eens niet zown standaart-model auto word..
VonStroke zegt
Dit wordt een teleurstelling op voorhand. Een mak aftreksel van die concept.
Business as usual.
Mark zegt
@VonStroke:
Een teleurstelling op voorhand? De Insignia-verkoopdoelstelling voor Europa is 130.000. Inmiddels bijna 150.000 verkocht en 2009 is nog niet eens afgelopen. Jammer voor jou, maar de Insignia is een succes. Althans, dat is mijn mening als ik kijk naar de verkoopcijfers.
F430Rijder zegt
@ VonStroke: Zo jij bent goed zeg, dat je dat nu al kan vaststellen, met zo’n talent kun je het nog ver schoppen! Maar nu even realistisch, aan zulke comments heb je natuurlijk helemaal geen zak want je weet niet of het een teleurstelling op voorhand gaat worden.
Wacht nu eerst maar eens af.
Robbert_W zegt
werk zelf bij opel. heb hem al
gezien als concept in de opel fabriek.
ik kan jullie vertellen dat dit echt top gaat worden.
echt een hoger kwaliteitsniveau.
foto’s maken daar mocht niet helaas.
bakkerst zegt
@ Robert-W
“goh, wat appart” ;)
LC zegt
@Robbert_W ; Welke komt er dicht bij in de buurt?
Robert zegt
(niet Robert W)
Wel handig dat ze de auto in het donker fotograferen. Is de kans nog groter dat je in slaap valt van het ontwerp. Tuurlijk gaat de auto feel flitsender worden dan de vorige, maar je moet ook kijken naar wat de concurrentie biedt. Dan is de conclusie dat het qua uiterlijk gemiddeld is, de kwaliteit zal ongetwijfeld omhoog gaan maar het blijft een OPEL. Dan gaat toch echt het merkimago wringen. Een lease-rijder, de belangrijkste doelgroep, zal niet zo snel deze auto aanvinken zo verwacht ik.
luc zegt
@ robert, en wat ik kan zeggen
Jou opmerking blijft een kinderachtige opmerking.
Wat is mis met opel, leg dat eens uit, of aap je de rest na?
masta zegt
http://www.diablomotor.com/2007/09/03/mas-sobre-el-nuevo-opel-vectra-2009/
de foto’s op deze site komen er volgens mij wel heel dicht bij in de buurt
kijken dus!
Robert zegt
@luc
Het imago van Opel samengevat in steekwoorden:
-spruitjes
-aardappelen met jus
-center parcs
-caravan
-aftellen naar pensioen (of reeds behaald)
-Debiteuren Crediteuren
Daar willen de meeste leaserts niet mee geassocieerd worden. Daarom.
Hoezo kinderachtig trouwens? Iets meer onderbouwing graag!
VonStroke zegt
@F430: Ik kan dat idd niet en tegelijk wel afleiden uit die plaatjes. Enerzijds vallen alle spannende details aan concepts sowieso altijd af bij de productiemodellen, anderzijds is dit een Opel dus gaan die spannende dingen er sowieso vanaf.
En die teasers zijn al helemaal makkelijk, we krijgen de achterlichten te zijn (met LED’jes), de laatste tijd zitten die dingen overal op. Een wel erg makkelijke manier om iets “sportief & spannend” te willen maken. Dus dat zegt wederom veel als je daar mee uitpakt. En die laatste teaser is al even makkelijk. Een chroomstrip en 2 lichtblokken in de schemering. Met teasers toon je de meest spannende dingen van je wagen om het publiek warm te maken. Maar van led’jes en een smoel in de schemering wordt ik echt niet warm.
Esprit_de_Flandre zegt
@luc
Opel is gewoon afschuwelijk saai, en als ze dan eens een mooi concept op poten zetten – wat ze wel degelijk doen – wordt de productieversie enorm zwaar afgezwakt, want het moet natuurlijk saai blijven! Deze teaser ziet er leuk uit, maar het wordt opnieuw ‘met de caravan naar centerparcs om spruitjes en aardappelen met jus te eten’.
bruistablet zegt
Wat een autokenners op deze site,ik vermoed dat deze opel een succes word ook omdat het een opel is,met hun kwaliteits/prijs verhouding heeft het altijd goed gezeten,kun je van bv bmw niet zeggen .
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Esprit de Flandre en Robert:
Gelukkig houdt de gemiddelde Nederlander van saaie auto’s!!
Heb het verhaal hier al eerder verteld: bij de intro. van de nieuwe Golf en Astra, zeiden een paar mensen: wow, spannende auto die Astra, en wat is die Golf weer saaaaaaaai! Waarop ik dus zei: saai verkoopt beter in NL. En kijk, best verkochte van de 2: ruim de Golf…
Het probleem bij Opel: ze maken ze niet saai genoeg, zoals bijvoorbeeld een Passat.
Erwin zegt
@ masta: Nissan Primera, iemand?
Oom Agent zegt
@Robert
En ondertussen lachen ze zich bij Opel blauw om dit soort altijd terugkerende commentaren over het imago van het merk.
Want de Astraatjes, Corsaatjes en Zafiraatjes vliegen al jaren als warme broodjes over de toonbank.
Robert zegt
@Oom Agent
Robert zegt
@Oom Agent
Hoe duurder het blik hoe belangrijker het imago. Mijn conclusie blijft overeind.
p.s. Ga eens aan het wer i.p.v. te klagen over de centen ;-)
harry.. zegt
zielige reacties weer van sommige…
Opel doet het juist goed de laatste tijd, kijk naar de Astra, veel spannender uiterlijk dan een Golf bijv.
Ook de Vectra GTS is nog steeds mooi,
wij krijgen nog steeds complimenten met onze 3.0 CDTI hij valt veel meer op dan een bmw 3 serie bijv.
ook de prijs is een stuk leuker, 43000 euro voor de Executive uitvoering 1 jaar geleden ofzo en dan had je al lederen bekleding, navi, park pilot voor een achter etc. ga dat maar eens aanvinken bij bmw, dan kan je nog een leuke kleine auto erbij kopen van dat geld
bmw 325d executive kost al 52000 euro!!! en dan heb je nog geen navi en lederen bekleding!!
velgen hetzelfde verhaal, bij ons kon je voor 600 euro prachtige 18″ velgen kopen, bmw 1500 euro!!
oke de opel is wel wat langzamer, maar zeg nou eerlijk 9000 euro voor die 17 pk meer?? kan je beter de vectra laten chiptunen.
Luc zegt
Ik denk dat als Opel niet zo goed verkocht, veel meer mensen een ander merk zo bekeken vanuit een opzicht.
Ganryu zegt
Nee man, de Volkswagen Golf is pas spannend,
of liever gezegd, heel Volkswagen is spannend…
Of zullen we het over heel VAG hebben?
Robert zegt
@Harry
Met alle respect, maar een Opel met BMW vergelijken is vragen om reakties.
Kijk niet vreemd op als je zeker net zoveel, waarschijnlijk meer, afschrijving hebt als de Beamer. Als je de auto tot op de sloop bezit heb je een punt. Zo niet dan is de BMW een veel betere koop (en betere auto). Dan hebben we het nog niet eens gehad over het rijplezier wat een achterwielaandrijver meer biedt dan jouw voorwieldribbelaartje!
JH zegt
Ik vindt het design van Opel verouderd te snel . De eerste weken denk je “ziet er leuk uit”, daarna wordt het beeld al snel verouderd. De Golf is saaier maar daardoor tijdlozer. De Opel’s missen net dat laatste waardoor je denkt “wow” (wat waarschijnlijk ook door de oppervlakken komt, wel eens de highlights op een Opel bekeken?) Zelfde was bij Ford met “new-edge”, is misschien vernieuwend maar daardoor minder tijdloos en de auto’s zie je toch minstens 4 jaar rondrijden voordat er een kleine “facelift” komt
matthis zegt
nu al lelijk. komt denk ik doort dat logo.. (A)
Hans zegt
Dames,dames toch,
Ik rijd zelf in een vectra gts v6 3.0 cdti ben er zeer tevereden mee. Bmw en Audi kun je zeker niet met Opel vergelijken maar
dat zie je ook terug in de prijs! Kwaliteit/prijs verhouding tja zo kan ik er nog weel een paar.
Leven en laten leven mensen