Een van de grote verrassingen in Genève was de Lagonda Concept, een SUV op basis van de Mercedes GL. Binnen een paar maanden wil men echter nog een conceptcar tonen…
Het Franse Leblogauto mocht in het Hotel du Castellet even kort praten met David Richards, bestuurslid van Aston Martin. Met een kleine glimlach kon hij melden dat de Lagonda concept een soort test was, alleen gemaakt om te zien welke reacties het zou uitlokken. Een echte “conceptcar” dus, in tegenstelling tot de bijna-productiemodellen waar de beurs tegenwoordig vol mee staat. Richards liet weten dat er begin mei een nieuwe conceptcar van Lagonda zal worden onthuld, volledig het tegenovergestelde van hetgeen we in Genève hebben gezien…
Dusss, wat wordt het? Een tractor? Een shooting break? Een kleine stadsauto? Een enorme cabrio? Een vierdeurs coupe op basis van de Rapide? You name it!
Benjamin1 zegt
@ titel No thanks!
vierdeurs shooting break? Hell Yeah!
Citrofiel zegt
Wat een opluchting… Die olifant komt er in ieder geval niet. Ik denk ook niet dat Lagonda met een (semi-)sportieve auto gaat komen, omdat dat het terrein is van Aston Martin. Dus… Ik ben benieuwd. Hopelijk hebben ze geleerd van de negatieve reacties op dit concept.
Citrofiel zegt
@ Benjamin; Een vierdeurs shooting brake? Een stationcar dus… Een shooting brake is namelijk een soort stationcar met twee deuren minder. ;)
AutoInformatief zegt
Een shooting break zal natuurlijk super zijn!
Ik denk echter dat het een veredelde Rapide zal gaan worden. Maarja de tijd zal het leren…
Een betere ontwerper zegt
So far the samenwerking tussen MB en AM, dit ding is wel echt afzichtelijk zeg. Dan maar liever de SsangYong met dakkapel in.
FFFBBB zegt
@citrofiel
Precies wat ik wilde zeggen haha.
Tjhaa ben toch wel blij dat deze het niet word dan. Maar lijkt me nog een beetje geld verspilling.. zo nutteloze concept bouwe maar goed..
stefan zegt
Laten we hopen op t mooie zusje van deze concept :S
Headhunterz zegt
en als ze nog niet genoeg negatieve reacties hebben gekregen dan heb ik er nog wel een voor hun :P
vla zegt
YES!! Pak van m’n hart!! :D
haerum zegt
damn!! ugly…….. kruising tussen een cayenne met te veel plastic en een opgerekte alfa romeo!
erik zegt
iemand in mijn wijk heeft regelmatig zijn prachtig gerestaureerde lagonda-cabriolet (British racing green) buiten staan… een ongeëvenaarde klasse!
Papa zegt
op zich leuk, alleen moeten ze er wel andere velgen onder zetten. Deze zien eruit alsof ze rechtstreeks van de kwikfit komen.
Bob zegt
ff een zakje pakken .. moet even overgeven.
Guan zegt
Leg eens uit, hoe test AM reacties door zulk een auto te tonen.
Is het niet zo dat iedereen die er zn bedenkingen bij heeft, dit nooit persoonlijk tegen een medewerker op de beurs zal zeggen? Die gasten hebben zo’n concept in elkaar geknutseld, zeg je dan ‘leuk geprobeerd maar hij ziet er niet uit’?
Of lopen ze nu alle weblogs bij langs om de reacties te lezen?
En wanneer is een ontwerp goed als je naar reacties van het publiek gaat luisteren. Een AM Astra of Golf heeft niemand behoefte aan lijkt me..
Guan zegt
Maar tip voor die volgende concept: kijk eens naar het behangetje achter deze Lagonda concept…
Voor zo´n unieke auto zou ik dus echt grof geld willen betalen mocht ik dat hebben!
MetalPig zegt
Ik vind de achterruit eiegenlijk een tikkie te groot.
L-Fred zegt
“…de Lagonda Concept, een SUV op basis van de Mercedes GL”, kunnen jullie dat uitleggen, aub. Lees ik ergens overheen?
VivelaFRANCE zegt
pff, Aston moet bij zijn lees blijven!
Klassiekerrally zegt
Ik hoop op iets met meer klasse. Dat is niet zo moeilijk, maar je blijft je tegenwoordig verbazen…
Ze zullen wel een marktsegment boven Aston Martin moeten aanboren. Misschien slagen zij waarin Maybach gefaald heeft?
Lustigson zegt
Als Lagonda aanvullend op Aston Martin zou moeten zijn, en Aston Martin tegenwoordig ook een relatief goedkoop model in het gamma heeft, moet Lagonda dus up-market gaan. Minder sportief, meer luxueus. Beetje Bentely- en Rolls-Royce-terrein, dus.
L-Fred zegt
@ Lustigson – Bovenstaande Lagonda wordt niet het model dat uitgebracht wordt. We kunnen er vanuit gaan, dat een Lagonda er anders uitziet.
Opereren in hetzelfde segment zou wel mogelijk zijn. Hoe gek het ook klinkt, er zijn mensen die niet geïnteresseerd zijn in een AM, niet meer wensen uit te geven dan de nieuwwaarde van een Aston Martin. Neem het voorbeeld van Fiat en Alfa Romeo. Die horen bij elkaar en opereren ook in hetzelfde segment. Of Seat en Skoda.
Da Vinci zegt
“…volledig het tegenovergestelde van hetgeen we in Genève hebben gezien…” De volgende keer dus een MOOIE conceptauto?
Bobel zegt
Aston Martin zal het ook nooit leren. Ze kunnen gewoon geen auto’s ontwerpen.
L-Fred zegt
Ik vind de achterkant juist heel veel op een Bentley Continental lijken, op de achterlichten na dan. De voorkant straalt enorm veel power uit. Van mij mag ‘ie komen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Guan: er zijn altijd persdagen, en vakdagen waarop mensen uit de autowereld komen. En VIP-dagen voor leasemaatschappijen en grote fleet-owners.
Hier komt de feed-back vandaan, niet van het ‘algemene publiek’ die met een trolley-voor-de-folders en heuptasje-voor-de-bammetjes komt kwijlen op de auto’s…
:D
H zegt
oh zelfde verhaal als met Bentley, vanaf het moment dat RR het overnam, zijn er geen bewonderenswaardige Bentley’s gekomen zelfde met Lagonda En aston. Na 1947 zag je ook (en nog duidelijker dan RR en Bentley) dat het maar een zij-projectje was, Aston was het hoofdproduct. 20 jaar later zelfs verdween de naam lagonda als apart merk, allez aston martin lagonda, da’s toch geen naam. En daarenbij het was een heel wansmakelijke auto.
Hun naam rapide is trouwens afkomstig van lagonda (1961), de laatste lagonda die als een lagonda genoemd werd, tot binnekort aldus de plannen. Ik wil het nog weleens zien, ze hebben nog veel werk.
Sjaakk zegt
aan de ene kant vindt ik hem wel mooi, maar aan de andere kant is die gewoon weg afschuwelijk. ik weet niet echt wat ik hier van moet vinden.
L-Fred zegt
Het is ook de achterkant die mij nu doet twijfelen. Maar de voor- en zijkanten zijn wel erg lekker
Geert Schoots zegt
Ik denk dat ze Lagonda wat meer willen positioneren als Jaguar, voor mensen die aardig verdienen maar ook gewoon een praktische auto willen die je niet elke dag ziet rijden. Lijkt me best een haalbaar doel.
AutoGeek zegt
Ik denk dat ze er een soort Rolls Royce van gaan maken…
Cantago zegt
Ik vind het helemaal niks. Net zo dom dit als dat Ferrari groen zou worden:S
Wat? Ferrari wordt groen? Ow… ja, dan zou het kunnen…
SJ zegt
Die grote foto bovenaan: Een kruising tussen een Skoda Roomster/Yeti en Superb. Hoe dan ook een belediging voor de naam Lagonda.
L-Fred zegt
Ik zou nog wel iets meer info willen horen over de samenwerken tussen Aston Martin en Mercedes. Autoblogger?
Maus zegt
Na de Rapide zou je verwachten dat ze een 4-zitter zullen maken met de nieuwe 4.7l V8 uit de V8 Vantage. Britse concurrentie voor de Maserati Quattroporte?
De originele Lagonda had ook een V8, hij was er trouwens ook als shooting break. De nieuwe concept zou dus best eens een shooting break kunnen zijn, naar Lagonda traditie. Denk aan iets a la de Bellagio Fastback, maar dan van Aston Martin. Dat lijkt me wel wat, zolang hij maar niet teveel op die SUV lijkt.
Laat SUVs maar aan Range Rover over, die weten tenminste hoe ze mooie SUV-concepts maken… (zie de LRX)
wapz zegt
Laat ze maar nog een concept tonen en deze vergeten. Ik dacht dat we met de Cayenne Turbo S wel de wansmaak top hadden bereikt. Maar dit ding is werkelijk verschrikkelijk lelijk.
BananaFlip zegt
Een mislukte SUV met een veel te lage daklijn?
Nee, dit kan echt niet.