De nieuwe GT2 RS werd onlangs getoond op een dealerbijeenkomst in Leipzig. Porsche heeft nog geen officiële persplaatjes de wereld in geslingerd en we weten verder ook nog niet veel over deze auto. Toch duiken er hier en daar plaatjes op.
Eerder hadden we al een plaatje van de launch van deze über 911. Dit keer komen we de GT2 RS tegen op Flickr, waar iemand dichterbij stond met een iets betere camera. Het geheel ziet er prima uit en de goudkleurige velgen liggen erg prettig op het netvlies.
De GT2 RS wordt de lekkerste 911, met een sprint van nul naar honderd in 3,2 seconden, een topsnelheid van 330 kilometer per uur en een gewicht van 1350 kilo. Dat is 90 kilo lichter dan de normale GT2. De ‘Ringtijd zou op 7:22 komen te liggen. Naar verluidt gaat de GT2 RS in Duitsland ongeveer 240.000 euro kosten.
Jokkebrok zegt
Zeker een van de vetste Porsches!
John zegt
Mooi ding hoor maar die 911 wordt wel erg uitgemolken.. Hoeveel verschillende modellen zijn daar nu op gebaseerd?
911 911s 9114s 911Targa 911Turbo 911TurboS 911RS 911GT3 911GT2 911 GT2RS en dan laat ik de cabrio’s maar even buiten beschouwing..
bakkerst zegt
@John:
belachelijk he, en dan vergeet je nog een zelfde rijtje voor de Boxter en de Cayman, en een vergelijkbaar rijtje voor de Cayenne, en zo een rijtje komt er ongetwijfeld ook voor de panamera..
laat ze verdorrie eens wat logica en eenvoud aanbrengen in hun modellengamma. nu heb je echt geen idee meer hoe alle verschillende modellen en submodellen zich nu tot elkaar verhouden.
dit is gewoon de zoveelste 911, nu met zichtbaar carbon, en goudkleurige velgjes, dat maakt (helaas maar waar) het tokkie gehalte alleen maar hoger..
Ferdinand1 zegt
@bakkerst: logischer dan het systeem van de 911 wordt het niet hoor. Ligt echt aan jou als jij het niet begrijpt.
OT: Ik kan niet wachten!
Rhyo zegt
@Ferdinand1: Logischer dan het systeem van de 911 wordt het niet?
Ferrari´s systeem is dan toch al 100x duidelijker, maar goed. Dat ligt dan aan jou denk ik.
Ferdinand1 zegt
@Rhyo: Nou, dat valt wel mee. Het is dat Ferrari geen Targa maakt of vierwielaandrijving of turbo aanbiedt. En maar één hardcore versie uitbrengt, en niet vier. (als je naar de F430 kijkt). Oftewel, veel aanbod= meerdere type-namen.
Steiger zegt
@John:
.
En vergeet niet die extreem dure limited edition de 911 sport classic.
Olivier zegt
Hij is gaaf maar in Nederland gaat hij waarschijnlijk onbetaalbaar worden helaas.
meneer sander zegt
Een Golf uit de buurt, hier heeft ook die velgen.
Mr GT2 zegt
@meneer sander:
dat lijkt me sterk, die velgen hebben een centrale wielmoer..
GeoBem007 zegt
Very, very nice.
Carbon “motor”kap?
Carbon zijluchtinlaat?
fab zegt
@meneer sander: is da dan een golf gt2 rs? :p
KUYL zegt
@meneer sander, zullen denk ik dan gewoon OZ ultraleggera`s zijn. Lijken er best op.
PCCB zegt
Nog meer Porno:
porsche911turbo2 zegt
oehoe wat is ie lekker!!!
FeRaRi zegt
In nederland word ie ongeveer 360 duizend euro
Loos zegt
Ziet er zeker lekker uit, alleen een stuk minder als je de Nederlandse prijs ziet ja…
Piet zegt
Lichtere auto, nog betere rijeigenschappen, lager verbruik, allemaal knap en zinvol. Maar nog meer peekaas…. waarom???
Cantago zegt
Nou, dat ziet er toch wel erg lekker uit!
timo zegt
Geilness Alert!
Hupke zegt
Een “917 GT2 RS” zou volgens mij toch veel sneller rond de grüne Hölle gaan.
MC959 zegt
Beste in zijn prijsklasse tov Ferrari Italia, LP570-4 SL, SLS zal veel te zwaar zijn, Mclaren MP4-12 wordt waarschijnlijk ook heel goed. Dit karretje zal evengoed presteren als een 599GTO voor 1/3 van de prijs…
GT-R zegt
Leuke specs, maar ondertussen word ik totaal niet meer warm van de zoveelste 911. De 911 is helaas een soort ‘Golf’ onder de sportauto’s geworden..
Philip zegt
Forza zegt
Zou toch fijn zijn als met deze über-911 meteen
wordt aangekondigd dat de 911 ophoudt te bestaan…
Ze wilde ‘m al eerder opgeven ten faveure van de 928,
ik zeg: nieuwe ronde, nieuwe kansen! ;)
911GT2 zegt
@Forza: Gaat nevernooit gebeuren, ik heb het al eerder gezegd de 911 is Porsche en Porsche is de 911. Ze hebben idd eerder geprobeerd hem er uit te laten lopen, dat is (terecht overigens) niet gelukt toen.
Dus de 911 zal nog wel even rond blijven hangen denk ik. En terecht als ze er dit soort dingen mee kunnen doen. Vergeet niet dat deze rechtstreeks 60 jaar terug gaat. Kom daar maar eens om bij ieder ander merk…
OT: Ik zeg regelrechte Porno! Maareuh mag ik nou mijn naam aanpassen op mijn profiel ;)
Donstil zegt
@911GT2: jep zodra jij je gt2rs hebt mag jij je profiel aanpassen ;)
henri zegt
@bakkerst
Heb je al eens naar het gamma van mercedes en bmw gekeken.
Dat is pas uitgemolken
316-320-325-330-d-i-cabrio-estate etc etc
paulusrx7 zegt
super strakke bak ik hou niet zo van porsches zeker niet die van de laatste jaren maar dit ziet er echt rete strak uit lekker extreem!!
Tschilpje zegt
wauw, wauwer, wauwerst, Porsche 911 GT2 RS. Wat ’n wagen…
..
..
Ik heb er geen woorden voor; zo erg ben ik onder de indruk.
robbie zegt
Bron: http://www.flickr.com/photos/41155156@N05/
Inclusief meer foto’s…
Laurens zegt
Wat zijn uw ideeën over de toekomst van de verbrandingsmotor?
“Die zal een functie houden. Het is heel simpel: in het transport moet je ook energie transporteren. Je kunt die energie chemisch opslaan in batterijen, in waterstof of in vloeibare brandstof. Met de laatste methode heb je de meest compacte vorm. De energiedichtheid, dus de hoeveelheid energie per liter, is daar het grootst. Op dat vlak is er geen concurrentie, het scheelt wel een factor honderd met accu’s.” NRC
OT: dit alles in slechts 1350 kg, inclusief NCAP 5 sterren…
Philip zegt
EJS zegt
Van mij hoeft ’t niet.. Tenzij je professioneel coureur bent heb je met de gewichtsverdeling van de 911, zoveel pk’s én achterwielaandrijving niks te zoeken.. En een GT3RS is eigenlijk veel cooler, klinkt beter en reageert vermoedelijk ietsjes directer!
Svensson zegt
@EJS:
Goed gezegd, ben het met je eens. Ook een GT3 RS voor mij graag. Kan me ook niet voorstellen dat je voor de openbare weg iets nóg snellers nodig hebt. Alhoewel je natuurlijk niet kan ontkennen dat dit een beest van een auto is.
EJS zegt
@Svensson:
’t is idd wél een beest van een wagen, maar volgens mij heeft bijna niemand die dit koopt er ook daadwerkelijk wat aan.. je koopt ’t echt voor de status, zoiets.. Een turbo S met z’n 4wd is veel handelbaarder en confortabeler, en een GT3RS is voor de meeste mensen om mee te spelen op ’t circuit leuker;)
bram89 zegt
Gaat er nu in de facelift reeks nu ook nog een gewone GT2 komen? want de GT3 wordt anders een paar maanden voor de GT3 RS aangekondigd, en van de gewone GT2 facelift die deze zomer zou moeten uitkomen, heb ik nog niks gehoord…
frarissimo zegt
Voor dit geld kun je ook een supercar a la 458 en superleggera kopen. Zelfs een DBS valt te preferen over dit 911 op anabolen model.
De handling zal er niet op vooruit zijn gegaan, zeker niet voor de normale piloot.
bozewolf zegt
Met al die spoilers issie minder obees dan de Turbo en minder braaf dan een gewone. Voor een 911 ziet ie er goed uit (voor een 911…).
Ik blijf er echter bij dat die 7:22 uit de reet is getrokken. Laat ze het eerst maar bewijzen.
w0o0dy zegt
@bozewolf: tja, wie zal het zeggen… hier heb je nog zo’n claim waarvan je denkt, dat kan nooit!
“Chief Engineer Haruhiko Tanahashi mentioned during the world’s press at the Nürburgring in Germany that the LFA has lapped the Nürburgring Nordschleife in “better than 7 minutes 20 seconds”, although no further specifics were given to the record lap.”
Say what? Ik kan zoiets niet geloven, maar goed, waarom zou zo’n vent zoiets zeggen?
Zo ook voor deze GT2 RS… als Porsche het niet haalt staan ze voor joker, als ze sjoemelen dan kan dat uitkomen, staan ze helemaal voor joker…. misschien haalt dit ding het wel, geen idee….
Stripped out GT2 met GT3 go fasterbody, rolkooi en veel pk’s en turbo-koppel. Wie zal het zeggen?
bram zegt
wanneer gaan ze het uiterlijk veranderen? iig zichtbaar..
Svensson zegt
@bram:
Als de 998 op de markt komt, waarschijnlijk ergens volgend jaar.
MOON zegt
Jammer dat ie niet wat meer afwijkt van de Turbo.. ps, wat een lijstje zeg!
Carrera 2
Carrera 4
Carrera 2S
Carrera 4S
GT3
GT3 RS
Turbo
Turbo S
GT2
GT2 RS
(en dan nog Cabrio, Targa en gelimiteerde Sport Classic)
bozewolf zegt
Lijkt me ook epische lulkoek dat de LFA onder de 7:20 zou rijden.
Jij weet net zo goed als ik dat op een bepaald moment meer vermogen of (marginaal) minder gewicht je niet sneller meer maakt.
w0o0dy zegt
@bozewolf: lijkt me wel ja, maar goed, we dachten ook dat 7:29 tamelijk ongeloofwaardig was voor een auto van 1720kg en 480pk en toen reed die maf een 7:26 met de GT-R….
Als de man over de Ring-editie praat op slicks, dan wil ik het nog wel geloven, maar op straatbanden? Dat zie ik niet gebeuren…
Deze GT2 RS heeft wel veel meer koppel dan de meeste concurrenten en weegt ook weinig.. wie weet.
bozewolf zegt
@w0o0dy: De GT-R wint zoveel (tov gewicht/pk) omdat die wagen het volle potentieel bijna ten alle tijden kan benutten. Vooral op zo’n baan als de Ring met alle types bochten en hoogteverschillen. Waren “we” verbaasd @ 7:27? Ja, maar de limiet is daarmee ook wel bereikt voor het platform denk ik. Met 700pk zal een GT-R niet een denderend snellere tijd neerzetten.
Op slicks is 22 wellicht haalbaar, maar dan gaat de vergelijking met slickloze rondetijden weer mank.
@ GOD: Die Loaded CSL was omgebouwd tot halve racewagen mbt onderstel, gearbox en aero pakket.
Ferdinand1 zegt
@bozewolf: Wacht nou maar af :D ;)
Dimglor zegt
Wel leuke knipoog naar de gt3rs met die velgjes ;)
Ziet er toch wel echt mooi uit…
GOD zegt
Ik vind deze heel erg vergelijkbaar met die supercharged CSL dus die 7.22 kan heel goed kloppen.
GOD zegt
@ bozewolf
En deze Porsche is een maar een gewone straat auto?
Is gewoon vergelijkbaar hoor.
Heeft ook een dik onderstel, remmen, banden, aerodynamica, achtervleugel, rolkooi, etc. ook lichtgewicht, geblazen met vergelijkbaar vermogen, ook veel carbon noem het maar op en de Porsche heeft het ook alleen al af fabriek.
w0o0dy zegt
@GOD: Dat kun je niet serieus menen…. die Loaded CSL is geen straatauto.. die auto is VEEL extremer dan deze GT2 RS.
Plaatje…
integralechubasco zegt
@GOD
dejavu, dit is al eens uitvoerig uitgevochten…
volgens mij rijdt de loadedCSL met slicks, dat kan je herkennen aan de flinke negatief camber. Dit camber hebben ze nodig bij slicks zodat de binnenkant van de band goed heet blijft ivm met rubbersamenstelling. Volgens mij win je daar al 10 seconden mee op de ring… Blijft natuurlijke een fucking snelle auto…
GOD zegt
@ w0o0dy
Ik zeg ook helemaal niet dat het een normale auto is verre van dat. Ik zeg alleen dat de Porsche heel erg vergelijkbaar is.
Een GT3 RS is al extreem en de GT2 RS word nog een klap extremer. das ook niet echt een normale auto meer als je het zo bekijkt.
Kwa veel opzichten is het heel vergelijkbaar en de tijden zouden ook heel vergelijkbaar moeten zijn.
Je moet ook niet vergeten dat de CSL al een oudje is en gebaseerd op een 3 serie en later aangepakt door een tuning bedrijfje.
De GT2 RS is fabriek af al een “semi racer” en daar op gebouwd en ook nog eens het zoveelste evo model er van.
In mijn ogen heel vergelijkbaar met de loaded.
w0o0dy zegt
@GOD: de lijst met aanpassingen is langer dan de auto zelf… die Loaded CSl heeft nog maar weinig met een CSL te maken. Compleet GTR-spoilerpakket, verlaagd tot een paar mm veerweg, alles eruit gesloopt en de meeste grote delen van de body zijn van lichtgewicht materiaal. Daarnaast een full roll-cage
Tuning-bedrijfje? Een paar jaar lang hebben ze niet anders gedaan dan verbouwd en geld erin gepompt… de aanpassingen zijn duurder dan de basis…. sorry hoor maar de GT2 is bijna een zwabberende SUV ivm die racer met kenteken van Loaded… (een heel klein beetje gechargeerd ;-) )
bozewolf zegt
Zoek de aanpassingen aan die Loaded maar es op. Veel extremer dan een Porsche RS, die als puntje bij paaltje komt een gewone straatauto is die door iets te dikke miljonairs gereden moeten kunnen worden.
GOD zegt
@ w0o0dy
Interesseert mij toch niet of die CSL std. is of niet, het gaat mij er om dat die redelijk vergelijkbaar is met de Porsche. Niet op alle vlakken maar wel op veel vlakken.
Als we Porsche moeten geloven is de tijd ook vergelijkbaar. Veel dingen die achteraf op de CSL zijn gezet zitten std. op de Porsche.
En Vergeet niet dat de Porsche bijna 10 jaar jonger is.
Heb al eens een test gezien tussen een group A E30 M3 DTM vs. 320si wtcc. De 320si was als ik het me goed herinner 8 seconden per ronde sneller als de E30 M3 DTM.
Terwijl de M3 in zijn tijd ontiegelijk geavanceerd was is het deze dagen een slome hond.
Dit verhaal gaat ook op tussen de CSL en Porsche.
Verder is bijvoorbeeld het onderstel van de Porsche fabriek af gebouwd. De CSL had wel een leuk kitje er onder maar een ophanging is zoveel meer als veren, schokbrekers en een stabilisator stang.
GOD zegt
De Loaded is uiteindelijk wel een stukkie extremer maar uiteindelijk zal het in mijn ogen wel redelijk vergelijkbaar zijn.
Of misschien zit ik er ook wel helemaal naast dat kan ook.