Daar kun je er tenslotte niet genoeg van hebben. Met de rendering kunnen we ook meteen de laatste geruchten even met jullie delen.
De eerste gedachtes waren dat 149 (die zeer waarschijnlijk een naam krijgt) zijn platform zou delen met concerngenoten Bravo en Delta en dus voorwielaandrijving krijgen. Later kwamen de mooie geruchten dat de 149 en de opvolger van de 159 achterwielaandrijving krijgen. Nu zijn we weer terug bij af: de 149 maakt toch gebruik van het platform van de Bravo/ Delta. Het platform is wel hevig aangepast, zo ver zelfs dat er een nieuwe naam aan wordt gegeven: C-Evo. Ondanks dat er schijnbaar 90% van het platform is aangepast, blijft het wel een voorwielaandrijver. (via progretto940.it)
mln zegt
Had niet anders verwacht na de achterwielaandrijving “geruchten”… Zou veel te duur worden. Daarnaast had lijkt me aan de begin van de ontwikkeling al voor RWD moet zijn gekozen, dat wissel je niet zo snel. Wel jammer natuurlijk!!
Bertus zegt
Jammer, ik vind nog steeds dat een sportieve wagen achterwielaandrijving dient te hebben. Vierwielaandrijving mag evt. ook, maar dan nog moet het meeste vermogen naar achter overgebracht worden.
En die rendering vind ik maar zo-zo, doekje erover, hoef je geen lijnen te tekenen, en die neus is een rommeltje zo.
GerreLekker zegt
Een rommeltje: die lelijke Mietoo onderkin zit er nog duidelijk in, gelukkig hebben ze wel die lelijke Mietoo koplampen weggelaten… Van Mietoo naar Cievoo sterk bezig…
Jurrian zegt
Ow Wow! deze rendering mogen ze van mij zo in productie nemen. jummie!
baert zegt
volgens mij is dat de 169. Er hangt een koffer aan.
Lexus zegt
Wat een mooie neus! Als ze die lijnen in de motorkap en voorkant erin houden wordt het een ernstig mooie auto!!
dotternetta zegt
inderdaad, ziet er veel belovend uit!
christophe zegt
Voorkant is mooi maar ik heb al eens wat plaatjes gezien van de achterkant en ide is dan weer superlelijk met 4 van die aparte ronde achterlichten.
Ilquadrifoglio zegt
De meer potente versies zullen Q4 krijgen… De Giulia, opvolger GT en Spider krijgen toch achterwielaandrijving! De Mito GTA wordt momenteel getest op Balocco en de 1750cc TT levert 270-280PK, de productieversie zal het met ongeveer 260PK moeten doen. Overigens wordt de auto wel lichter dan de standaard Mito.
http://www.alfablog.nl/2008/09/09/toekomstplannen-alfa-romeo-update/
Pino zegt
waanzinnig mooi neus !!!!
IlCuoreSportivo zegt
Zie je wel,
godverdomme
dat was enkele weken geleden al te lezen op autoweek. Dat het een complexe zaak was.
Toch vind ik zelf niet veel mis met een voorwieler.
Er wordt soms net gedaan alsof er geen rijplezier aan kan zijn.
Bij alfa is dit wel degelijk het geval. Wat mij betreft stukken aangenamer dan een RWD bmw.
Maar het was mooi geweest.
Als het maar terug een echte alfa is zoals zijn voorganger is het goed.
Wouter zegt
“De Mito GTA wordt momenteel getest op Balocco en de 1750cc TT levert 270-280PK, de productieversie zal het met ongeveer 260PK moeten doen.”
Alfa heeft al aangekondigd dat het 230 pk wordt.
IlCuoreSportivo zegt
Mooi zal hij zijn,
alle alfa’s zijn namelijk mooi.
De mito valt in het echt ook heel goed mee, mits juiste velgen, verlaging,… om m wat mannelijker te maken.
Ilquadrifoglio zegt
@ wouter
Houd er rekening mee dat het hier een Italiaans bedrijf betreft. Wat vandaag wordt beslist is morgen al niet meer van toepassing ;)
IlCuoreSportivo zegt
En iedere alfa lijkt weer zijn eigen gezicht te krijgen, ook een goeie evolutie.
IlCuoreSportivo zegt
Voor mij mag het nog een hele tijd duren voor ze m uitbrengen.
Want dan zit ik met een oud model, en zal ook de gt verdwijnen :(,
BlueVFRank zegt
Ik vind deze voorkant toch echt wel een plaatje. Al hebben de lampen iets van de XF weg
Thomas zegt
Een beetje delta-achtig. Maar ow ow ow, wat wordt dit een mooie. Wat doen ze zo goed bij Alfa, wat ze zo slecht doen bij andere fabrikanten? Echt werkelijk, het ene topontwerp na het anderen. Chapeau!
Klassiekerrally zegt
Natuurlijk is achterwielaandrijving leuk, maar 90% van de mensen zal het verschil nooit merken. Met dank aan de elektronica die bestuurdersfouten wegfiltert…
Ligt het aan mij, of lijkt de koplamp enigszins op die van Maserati?
(wat ik kan zien vind ik in elk geval wel mooi!)
Jesper zegt
Het begin is er, maar de boel moet nog een beetje uitgestreken worden… zoals ie nu is is het veel te rommelig. Er zitten teveel lijnen rondom de grille en de lampen…
Nu lijkt het net een chacherijnig (hoe schrijf je dat??) gezicht met onderkin, kraaienpootjes, en wenkbrauwen die nodig geepileerd moeten worden :P
Laurens zegt
Voor of achterwiel aandrijving, vooral marketing ben ik bang (voor 99.9% van de automobilisten). Maar dat geldt voor zovele “innovaties”.
Ik lees in de Autoweek van deze week dat een Cayman geen airco heeft, blijkt te zijn dat deze niet automatisch geregeld is, alsof dat belangrijk is als ik in de auto het meest van de tijd toch niets te doen heb en best zelf even aan het “warm/koud/luchtverdelings/ventilatorsnelheid” knopje kan draaien.
Mijn Alfa 164 3.0 van jaren geleden had ook al voorwielaandrijving, heerlijk om BMW’s op te duwen in een hobbelig bochtje en dan te zien hoe zo’n ding bijna achterste voren ging :-)
IlCuoreSportivo zegt
haha, wat lees ik op alfablog.
De opvolger van de honderdnegenenvijftig, “giulia”, krijgt wel RWD. En al de rest ook.
RWD dus, behalve de mito en honderdnegenenveertig.
P.S de giulia zal trouwens 20 cm korter zijn dan het huidige model.
Desondanks toch ruimer vanbinnen.
Ik hoop dat ie ook 300 kilo lichter zal zijn.
CSL zegt
@IlCuoreSportivo
Ik snap niet waarom ze er zo moeilijk om doen om een simpele RWD te maken. Is het nou zo moeilijk? Of zijn ze bang dat die extra zware auto’s van hun nog zwaarder worden?
Ik vind voorwielaandrijvers hellemaal niks. Tenzij het echt een lichte, lage sportauto’tje is met veel camber op die voorwielen.
Vorige week nog de laatste Renault Clio RS Cup auto gereden. Nou als al die FWD zo’n wegligging hebben, dan mogen ze blijven.
Ik moet zeggen dat het nogsteeds erg irritant is dat je voorwielen hun eigen gang gaan als je veel vermogen aanspreekt. En dat hoort niet. De voorwielen zijn gewoon bedoeld om mee te besturen. Vooral als je veel koppel hebt vind ik dat zeer irritant en gevaarlijk.
martin zegt
ik vind het zo jammer dat het kenteken plaat niet in het midden kan,,misschien een afwijking van mij,alfa is voor de rest een pracht wagen.Maar een schilderij hang je ook niet scheef.
LaTiNo156 zegt
Who cares, ze gaan um toch verneuken door dezelfde Tweety-neus als op de Mito erop te gooien….
Chrisjuh RS6 zegt
is er een keer een prachtige auto is er allemaal gezeur over kentekens en aandrijving en weet ik het wat.
Prachtige auto zo in productie nemen!
Jesper zegt
@ Martin: Ik vind dat juist typisch iets voor Alfa’s, de plaat rechts op de bumper. Veel jammerder vind ik het dat een kentekenplaat bij sommige auto’s met spitse neus de hele stroomlijn e.d. verkloot :(
alex zegt
Heilige Maria!
je kan wel zeuren over RWD of FWD, maar als een ” normale” hatchback er zo uitziet dan moet je eigelijk je mond houden, en gewoon kwijlen! ik vind ‘m echt fantastisch, en misschien zitten er inderdaad wat schoonheidsfoutjes op.. maar zet hem naast een golf, dan is dit toch wel heel exotisch! ik hoop alleen dat ze er naast de 1.4 ( t) ook nog een wat dikkere benzine inleggen, 2.0 of zoiets.
maar als conclusie: BRILJANT!
Frasker zegt
Dat ziet er goed uit!
marruk zegt
Hij is idd wel erg lang en breed voor een mogelijke 149…..
lijkt me meer een verkleinde of totale 169.
Birger Afla 147 zegt
Deze rendering stond al een tijd bovenaan de 149blog website.
Zo vind ik de 149 echt wel super, gewoon PERFECT!! Die mogen ze zo in productie nemen (de neus dan toch :) ) Al blijft het een moeilijke klus om de huidige 147 nog mooier te maken :)
Wat de voorwielaandrijving betekend, vind ik niet zo erg en zo blijft hij mooi aan de baan kleven.
Achterwielaandrijving is een stuk duurder en in deze klasse van auto is het niet echt nodig. Vor de opvolger van de 159 zou dan wel goed passen.
Birger Afla 147 zegt
@ Martin
das iets waar ik totaal geen problemen mee heb, trouwens alle echte sportwagens hebben vooraan geen goeie plaats om een plaat op te hangen, (Ferrari, Maserati, Pagani, … :) )
Nanning zegt
Wat ik zie wordt nooit een Alfa; de lijnen van het zichtbare front zijn te hard en te druk (lees: Duits..).
Een moderne Alfa heeft veel organischer vormen!
Geen RWD is helaas minder verrassend dan het zou moeten zijn..!
IlCuoreSportivo zegt
plaats van de nummerplaat bij alfas is net cool.
Vorm voor functie, daar gaat het om.
Anders zouden we die mooie grilles moeten missen.
IlCuoreSportivo zegt
csl
ergens heb je gelijk.
Voor mij is het meer een zaak van imago,
want in mijn 14zeven heb ik nog geen enkel moment gedacht, “had ie maar rwd”. Ik vind m super in de bocht, het is zeker niet zo dat er geen beweging in de achterkant zit, al is driften natuurlijk uit den boze. Maar om fijn een bocht door te komen is alles aanwezig, ik vind het echt fijner dan een bmw. Vooral het sturen op zich.
Maar om het imago van sportauto te verkondigen moet je in deze wereld rwd hebben.
Ik ben van plan het op te lossen met de aanschaf van een vijenzeventig 1.8 turbo voor erbij. :D
Gerben zegt
Leuk natuurlijk met zo’n doek erover, ff googlen en je komt uit op de website
http://www.alfaromeo149.it. Hoe makkelijk wil je het hebben??
Draeckendoder zegt
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/229656/alfas_beautiful_little_number.html
zie hier de foto’s. Lijken erg sterk op die van de 149 link hierboven van Gerben