Het is maar goed dat hij stilstaat, want al die stands vormen serieuze obstakels voor de Nissan crossover. Gelukkig heeft hij Active Ride Control, wat elke hobbel tot een zuchtje moet reduceren.
Maagdelijk wit prijkt de X-Trail op zijn net zo witte draaischijf. De rode achtergrond geeft het allemaal een macaber uiterlijk, maar daar mogen we de auto zelf niet op afrekenen. Het oogt als een lekkere, stevige wagen, wat crossover/SUV-minnend Nederland wel kan waarderen.
De X-Trail kreeg vierwielaandrijving met het ALL MODE 4x4i systeem, maar we verwachten niet dat het een echte off-roader zal worden. De nette 19 inch velgen zijn al een goede visuele hint, maar ook het Active Ride Control (elektronisch geregelde actieve schokdemping), Active Engine Brake (ondanks de automaat toch remmen op de motor) en Active Trace Control (elektronisch geoptimaliseerde remkracht) laten zien dat er meer wordt gekeken naar comfort en efficiëntie dan naar ploeteren door de klei.
Wat er onder de motorkap komt te liggen weten we nog niet, maar het zou ons niets verbazen als er een bijtellertje tussen zit. In het eerste kwartaal van 2014 zullen we ‘m vast snel de dealer uit zien rollen.
SnowRider zegt
Lijkt net een Lexus RX met die achterlampen zo hoog!
rovalo zegt
Murano upgrade?
gregorius zegt
Ik denk dat het een vak is op zich: een auto ontwerpen die 2013/2014 lijkt, met succesvolle elementen van andere (succesvolle) modellen, waarvan het lijkt alsof ie er altijd al is geweest: de nieuwe X-trail.
Ik ben een van de laatste die modellen gaat vergelijken; maar dit lijkt het kindje van een gigantische orgie waar de Murano, Lexus RX en Mitschu Outback/Outlander (hoe heet dat ding?) aan mee hebben gedaan.
Wacht nog 1 jaar en het blijkt dat de Leaf de echte vader blijkt te zijn (of de elektrische Outlander); want er gaat natuurlijk een elektrische versie aankomen!
eklasse zegt
Kijk SAAB, zo had jullie front er ook uit kunnen zien.
Mooie auto. Bewezen techniek. Een van de weinig overgebleven mooie Nissans.
toyotafortuner zegt
Zoals ik eerder zei: Ziet er helaas softer uit dan de eerste X-Trail. Net als de huidige Outlander VS de vorige Outlander.