De sportcoupé uit Japan kan er weer tegenaan.
Als het gaat om de sportieve modellen van Nissan, dan is het merk erg voorzichtig met updates. Zo is het uiterlijk van de R35 GT-R (aankoopadvies) nooit extreem gewijzigd en datzelfde geldt voor de 370Z (aankoopadvies). Het model werd in 2009 geïntroduceerd en werd altijd van kleine updates voorzien. Ook voor modeljaar 2018 doet Nissan voorzichtig.
De 370Z MY18 is te herkennen aan zwarte deurgrepen en een zwarte achterbumper. Daarnaast heeft de coupé donkere voor- en achterlichten gekregen. Voorheen werd enkel het Nismo-model zo uitgevoerd. De 370Z MY18 komt standaard met 19-inch wielen en met deze update introduceert Nissan een verse kleur. Het model is voortaan leverbaar met een nieuwe rode metallic lak.
Het interieur is grotendeels hetzelfde gebleven. Wel heeft de 370Z MY18 een nieuw optioneel infotainmentsysteem gekregen met een 7-inch touchscreen.
Op technisch gebied zijn er ook wat wijzigingen. In samenwerking met EXEDY is er een nieuwe koppeling ontwikkeld voor de 370Z Coupé met handbak. Daarnaast is het onderstel opnieuw afgesteld. Qua vermogen is er niets veranderd. Dit betekent nog steeds een 3.7 liter V6 met 328 pk onder de kap. Men kan kiezen voor een handbak met zes verzetten of een zeventraps automaat. De update is alleen doorgevoerd op de coupé. De 370Z Nismo en 370Z Roadster blijven wel leverbaar. Of deze modellen ook de MY18 update gaan krijgen is niet bekend.
Mixpower zegt
Waarom? Dat ding verkoopt totaal niet!
fmgarcia zegt
@Mixpower: Hahaha mooi antwoord
viezefreddyw zegt
@mixpower: In Europa niet heel spannend, in Nederland al helemaal niet maar buiten dit continent toch wel aardig.
woudloper zegt
@viezefreddyw: ik vind de nismo 370z toch in zijn categorie al een van de betere auto’s waar ik mee reed.
Maar wel een zuiper
berlinetta zegt
@mixpower: De wereld is groter dan alleen Nederland.
deora zegt
@Mixpower: in Nederland niet nee. Daar zorgt ons belastingstelsel wel voor.
Edge zegt
@mixpower: Het kost natuurlijk (voor R&D begrippen) ook geen drol, een facelift als deze. In principe kunnen ze zo goed als alle mallen die ze voor de “oude” gebruikten ook voor deze gebruiken. Een kleurstofje toevoegen aan het kunststof of een ander kleurtje lak erop en klaar is Keisuke. Het enige noemenswaardige zijn het nieuwe navigatiesysteem (al is dat waarschijnlijk hetzelfde als in andere Nissans wordt geleverd en daardoor spotgoedkoop qua ontwikkeling) en die nieuwe koppeling. Grote kans dat die koppeling straks ook zijn weg vindt naar een andere wagen of de opvolger van de 370Z.
Met deze marginale facelift brengt Nissan de 370Z weer onder de aandacht en kan men met een beetje geluk toch weer wat extra plaatsen op de productielijn vullen tot ‘ie aangepast wordt voor de “390Z”
Loek zegt
@Edge: gezien milieuontwikkelingen acht ik de naam 180Z voor de volgende waarschijnlijker
Ram-G-maN zegt
@720s: Eerder Veganlady Zero Emission.
kilum zegt
@Mixpower: ik zie ze hier (niet Nederland of België) nog wel regelmatig rijden. Simpelweg omdat ze hier niet kapot belast worden.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
Daarmee kunnen we de geruchten dat er op de autosalon van Tokio een nieuwe Z onthult zou worden dus wel vergeten.
Edge zegt
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Dat zal dan hoogstens een conceptwagen zijn. Ik verwacht inderdaad ook niet dat Nissan nog zoveel werk in de 370Z steekt als men binnen 8 weken al een opvolger zou presenteren. Hoewel… Bentley presenteerde vier weken geleden nog vol trots een speciaaltje van de Continental GT en kwam gisteren al met de geheel vernieuwde Conti op de proppen.
trustmeiamanengineer zegt
Blijft een toffe kar. Maar door die prehistorische (en heerlijke) V6 met die enorme C02 uitstoot volkomen kansloos in Nederland.
gove zegt
lol 2 keer een focus rs kopen en nog geld over hebben
futse zegt
wat zijn hier de verkoopscijfers van? In Nederland en België? En zijn er markten waar dit wel goed verkoopt/verkocht?
mout zegt
Da’s de moeite! Als ik de cijfers goed zie, zijn er in al die jaren 83 verkocht in NL, waarvan de laatste 5 in 2013.
Met deze update is het natuurlijk meteen een kassa-knaller!
futse zegt
@mout: Sinds 2014 al geen meer verkocht? Wow, das nog slechter dan ik dacht…
poes zegt
Blijft een raar ding. Waar de 350Z goede proporties had, is de 370Z veel te kort.
Ding verkoopt ook voor geen meter, waar de 350Z juist een groot succes was.
alcantara zegt
Nog nooit in het echt gezien, terwijl je de 350Z regelmatig tegenkwam, laatste tijd ook steeds minder btw.
bitteeinbit zegt
@alcantara: 350z koste je 50k in het begin aan euro’s. Laatste jaren betaal je rond de 100.000 euro voor deze prachtige wagens..
carmasterr zegt
@bitteeinbit:
Ik zie een nulletje teveel. Je hebt de 350Z namelijk al vanaf 10,000 tegenwoordig.
Een goede heb je dus voor 15 à 20K. Die ton van jou slaat helemaal nergens op.
jpoers zegt
@carmasterr: die ton slaat zeker wel ergens op hij bedoeld namelijk de nieuwprijs van die auto’s.
Één 350 was destijds te koop vanaf ca 50.000.
Als je nu een 370 besteld bij de nissan dealer ben je minimaal 97000 euro armer. Bedankt Co2tax
Edge zegt
@720s: Het hóeft natuurlijk niet hè. De 63 AMG-modellen van Mercedes rijden ook niet meer met blokken van 6.3L (lees: 6.2L) en bij wagens als de BMW 318i of 330i zeggen de laatste twee cijfers ook niks meer over de motorinhoud. Vanwege”heritage” of “traditie”, zeggen de paarse broeken dan.
rob5nismo zegt
Ziet er goed uit
ardonjr zegt
En toch.. de 350Z blijf ik mooier vinden.
tarquesh zegt
Ik ben een echte mierenzifter, want ik vind die klinken echt afschuwelijk. Notabene in een tijd dat deurklinken bij auto’s niet meer nodig zijn door keyless entry.