Als marketingstrateeg moet je steeds maar weer iets origineels vinden om je product aan de man te brengen. Het beste kan dit via een originele campagne die niet al te veel geld kost. Lukt je dit niet, dan kan je altijd nog voor grof geweld gaan. Zo deed BMW dit met behulp van enorme billboards en dito zandlopers, en Nissan volgt met een oversized spandoek.
Origineel is het niet, opvallend wel. De lap textiel (1200 vierkante meter oppervlakte), die aan het Nedlloyd-gebouw in Rotterdam is bevestigd, toont een Qashqai in een flipperkastdecor. Dit om de speelsheid van de crossover in het stadsverkeer te benadrukken. Bovenop het gebouw is een enorme startknop gemaakt, als extra detail voor de ‘flipperkast’.
Hoewel de harten van de autoblog-bezoekers waaraschijnlijk eerder harder gaan kloppen van de GT-R, is de Qashqai de auto die voor meer omzet moet zorgen. Op deze manier wordt nog een beetje gesleuteld aan de naamsbekendheid ervan. Het doek is afgelopen vrijdag opgehangen, uiteraard precies op tijd voor Bavaria City Racing.
dale zegt
hahah vet grappige reclame waarom hebben wij hier niet zulke reclames
dale zegt
met hier bedoel ik omgeving den haag
Michiel_vd_Brink zegt
Gezien het feit dat Autoblog een stukje digitale ruimte aan deze stunt besteed, zou ik zeggen: Campagne geslaagd.
joris zegt
waarom in godsnaam reclame maken voor een auto die ze nieteens kunnen leveren? wij zitten er nu 15 maanden op te wachten, in eerste instantie was het 6 maanden maar er kwamen er telkens 3 bij!!! nu totale levertijd 15 maanden en we hebben hem nog nieteens.. “Ja, hij is zo populair en we kunnen de productie niet aan” zeggen ze dan… En dan ga je voor zo’n auto ook nog eens reclame maken? dom dom dom
Jeff zegt
Joris, feit dat je er op blijft wachten zegt m.i. meer over jou dan over Nissan… *grin*
RobertJ zegt
@Joris: Opzich niet slecht als je inruilprijs toch al vast staat :D
AriM6 zegt
Ik ga zometeen toch naar het centrum dan neem ik meteen een kijkje.
Op de foto’s ziet het er wel stoer uit.
Aleen ben ik jammer genoeg te kort om bij die knop te komen. :P
Oul@ zegt
Ohw, wat is mijn stad toch mooi!
De Willemswerf heeft al heel reclames erop gehad maar ik vind deze wel goed geslaagd met de startknop er bovenop.
joris zegt
jeff en robertj, we hebben geen keus, het is een leasewagen en onze leasemaatschappij zegt dat we moeten wachten…
In het begin zou hij precies als opvolger van de huidige auto komen, maar er kwam telkens 1/2/3 maandjes bij, tja dat kan er dan ook nog wel bij zegmaar
sjazz zegt
Mag wat kosten… zo’n spandoek heb je niet voor onder de 10000€
laat staan incl huur kraan!
ogerr zegt
@sjazz
voor 10.000 euro heb je nog niet eens een kleine billboard reclame die je op de snelwegen vaak tegenkomt. dit gaat meer richting de 100.000 euro
Jeff zegt
@sjazz en Ogerr… Billboard langs de snelweg kost je minimaal 40.000 per 2 weken geloof ik. Ex productiekosten. Denk dat het een grapje van 250.000 euro kost maar de exploitant zal ook water bij de wijn doen als zijnde reclame voor hun reclame…
Johan zegt
Cashkai. Alweer zo’n Stupid Useless Vehicle er bij…
Civviej zegt
nog niet leverbaar???
Ik was zondag in den haag geweest, en toen scheveningen.
Hoeveel ik er daar wel kon tellen..
Nou wel meer dan 10 gezien! :D
Dus wat niet leverbaar?
Er rijden toch geen nissan projecten met opeens een qashqai mule?
JP zegt
reclame is idd lache maar toevallig vorige week in een Qashqai gereden voor 4 dagen, dat was echt een ramp!! Een wegligging van niets één zugje wind en je zit op de andere weghelft. Op de snelweg zie je de motorkap trillen en niet een mm maar cm omhoog en laag, je moet de radio harder zette om het enorme windgeruis niet te kunnen horen want dat is echt erg. De kofferklep is te laag als hij open staat kunne alleen kleine japannertjes onder, als je een deur open doet en weer dicht gooit is het net een koekblik. Was blij dat ik weer in mijn eigen auto zat snap ook niet dat mensen op deze auto zitte te wachte. Toevallig buurman ook een besteld en redelijk snel gekrege na 3 weken heeft hij hem weg gedaan. Rampe bak!!
simpson zegt
@jp, jij bent zeker een verlengde 7-serie gewend? :)
ik vond het wel een fijne wagen om in te rijden. die kofferbak zat ik overigens wel meteen met m’n knar op, daar heb je wel gelijk in.
ik zou hem ook gaan leasen, maar ik had geen zin in 6 maanden (30dkm) in de huurpolo of voorloop-seat en mijn wederhelftje vond het een tonka.
maar om er dan ook nog eens reclame voor te gaan maken…
aaaah u komt voor het actiemodelletje, helaas uitverkocht, maar ik kan hem wel voor u bestellen hoor
JP zegt
@ Simpson Nee :P Een 300c 5.7 hemi. Maar dan nog echt een rampe bak!! Buurman rijdt nu Dodge Journey ipv die Qashqai en zegt een wereld van verschil.
Francien zegt
Een hele mooie reclamen, ook Rich met de jongens heeft zijn best gedaan.