Nissan heeft de Nismo Z voorgesteld. En wat een lekker speeltje is dit.
Door strenge CO2-belastingen zijn nieuwe auto’s met veel pk’s en een beetje motorinhoud op Nederlandse bodem onbetaalbaar geworden. Helaas. Enkel in combinatie met een accupakket kun je nog rekenen op een fatsoenlijke pk-per-euro verhouding. De lol is er niet meer op geworden. Niet overal op de wereld gaat het er zo aan toe.
Specs
In de States kun je nog genoeg leuke speeltjes kopen. Ook in dit geval moeten we jaloersmakend toekijken hoe Nissan het doek heeft getrokken van de Z Nismo. Het nieuwe vlaggenschip van de Z-serie. De twinturbo V6 heeft er 20 pk’s bijgekregen en levert nu een gezonde 420 pk en 520 Nm aan koppel.
Zelf roeren is er dan weer niet bij, de Nismo komt uitsluitend met de negentraps automaat draaiende op Nismo software. Wat dit met de prestaties doet is dan weer niet bekendgemaakt.
Aanpassingen
Je herkent een Nissan Z Nismo aan zijn rode lippenstift, 19 inch Rays wielen, Dunlop SP Sport Maxx GT600 banden en fraaie Nismo kuipstoelen in het interieur. De Nismo is stijver afgesteld in vergelijking met een reguliere Z. Ook zijn de remmen verbeterd zodat de auto het op het circuit langer uit weet te houden.
Marktlancering
Kopers hebben keuze uit de kleuren Passion Red TriCoat, Brilliant Silver, Black Diamond Pearl, Everest White Pearl TriCoat en Stealth Gray in de configurator. Een prijs is niet bekendgemaakt. De Nissan Z is nooit voor de Europese markt geïntroduceerd. Bijna overbodig om te zeggen is dat de Nissan Z Nismo dan ook niet bij ons in Europa verkocht gaat worden. Deze verboden vrucht is met name een speeltje voor de Verenigde Staten. Een prijs voor de Amerikanen volgt pas in het najaar als de marktlancering dichterbij komt.
PunicaOase zegt
Sorry, maar vind dit echt geen fraaie auto, vooral de voorkant oogt heel iel en uit balans.. In de VS is wat mij betreft een musclecar zoveel gaver..
kennone zegt
Geen probleem,dan neem ik hem wel👌🏼👌🏼👌🏼
tenaci zegt
Wat een gaaf ontwerp is dit toch! Zoveel mooier dan de 350 en 370. Zou hem hier graag zien
ggj1987 zegt
Op zich is het wel een mooie auto maar standaard vind ik hem wat missen. De Nismo versie ziet er al wat beter uit maar zie er toch liever een bodykit op. De FFZ kit van Veilside bijvoorbeeld :)
kniesoor zegt
Naar de maatstaven van vandaag heeft-ie weinig vouwen en lijntjes. Dat zijn we niet meer zo gewend en daardoor oogt-ie misschien wat gladjes. Denk desondanks, dat-ie best mooi op zal drogen/oud zal worden.
karhengst zegt
Ik vind het een design wat op twee gedachtes lijkt te hinken. Aan de ene kant een ranke coupé willen zijn à la 911. Aan de andere kant, de achterkant, lijkt het design weer te flirten met het muscle car concept.
En ondertussen lijken de koplampen rechtstreek van een Fiat 500e te komen.
rollingstoned zegt
Zo rank zijn hedendaagse 911’s niet meer ;-), maar ben het verder met je eens. Het is een beetje een bij elkaar geraapt geheel.
Rudy zegt
Ben benieuwd hoe deze auto het doet in de VS. Je ziet er in filmpjes etc niet zo gek veel van volgens mij? Wel veel waar voor zijn geld volgens mij?
fisto zegt
Het is een relatief simpele en daardoor makkelijk te tunen auto. Goed concept als je het mij vraagt. En ziet er goed uit ook. Check de laatste episode van the late brake show op YouTube eens zou ik zeggen.
jaso013 zegt
Als een Dodge Charger en een Mazda MX-5 een kindje zouden maken dan krijg je dus een Nismo Z…
mustang750supersnake zegt
voorkant is echt ruk….die koplampen staan echt niet…verder top, ook vanbinnen