
Je ziet het inderdaad goed, Nissan heeft een elektrische raceauto met Leaf techniek ontwikkeld. Door het (zeer) ruime gebruik is deze Leaf NISMO RC (Racing Competition) ook nog een 40% lichter dan een normale Leaf. Het enige nadeel is dat na 20 minuten racen je accupakket al leeg is. Om de accu’s voor 80% op te laden ben je 30 minuten bezig. Dus dat worden hele lange pitstops, of hele korte races.
Op de autoshow van New York zal Nissan deze elektrische raceauto met Leaf techniek officieel onthullen en de komende tijd zal de auto regelmatig gebruikt worden om demonstraties te geven. Ook denkt Nissan er over na om over enkele jaren een speciale raceklasse op te zetten voor deze 109 pk sterke racer. Mede dankzij het lage gewicht sprint je wel in 6,85 seconden van 0 naar 100 km/u. Helaas ligt de topsnelheid maar iets minder dan 150 km/u. Zie jij het zitten om hiermee te gaan racen?
Gohja, dan gebruik je toch 2 of 3 auto’s per coureur?
@Yeelen:
hiermee blijven ze traag..
Het schijnt dat deze een rondje nurburgring sneller klokt dan een Porsche GT2 RS!
@SimonMc: daar heeft ie niet genoeg range voor ;)
@SimonMc: Het schijnt dat hij sneller op Mach 2 zit dan de JSF!
@SimonMc: er staat dat de topsnelheid minder is dan 150kmu. 0-100 duurt een eeuw en dan durf jij te beweren dat hij sneller is dan een auto die dubbeldik zo’n hoge topsnelheid en ongeveer dubbel zo snel op 100 zit? En ga nu niet over downforce beginnen want dat heeft ‘le Porsche’ ook. ;)
@SimonMc: oh, sorry, je beweert het niet. Het schijnt. :P
@240sx: GT-R vs 911 (hint hint!)
@Renesis: *klapt langzaam in handen* :D
haha Shell ad faal
@jelamo: haha, ja echt hè, je was me net voor met je post…
Owkee. Dat gewicht moet wel hééél laag liggen, om met 109 pk in twintig minuten een heftige race te kunnen hebben.
Dat is één keertje karten. En hoe sterk is een wedstrijdkart eigenlijk?
@mout: Dat verschilt ongeveer per klasse maar een beetje race kart heeft zo’n 25-35 pk, 0-100 in 3-4 seconden en top van ongeveer 150..
@aallex: oftewel, met een kart geef je deze Leaf compleet het nakijken? Neem aan dat je met een lager gewicht ook nog later kunt remmen en harder door de bocht kan.
of ik hier in wil racen? NEE
@spykerboy: En weet je wat? Ook normaal relaxt rijden sla ik af.
dan blijft electrische ijs races toch leuker.
@VSTMcLaren: Of radiografisch.. weet je dat ik even dacht dat het een elektrische model auto was? Dacht nog.. vet.. mooie body voor zo’n ding.. je weet toch.. RC staat voor Radio Controlled.. maar hé het is een echte.
Het enige positieve aan dit initiatief van Nismo RC is dat er nu blauwe tuning koplampen beschikbaar zijn voor getunde Leafs.. optisch dan hè.. want je ziet hierboven wel.. zelfs deze raceversie is niet vooruit te branden.. 150 .. kom op hé.. waar hebben we het over.
ik dacht dat met RC radio Control werd bedoeld xD
Puur omdat het kan en omdat het publiciteit oplevert. Geen coureur zal dit boven een benzineauto kiezen.
@robbie: “Door het (zeer) ruime gebruik is deze Leaf NISMO RC (Racing Competition) ook nog een 40% lichter”
Ruim gebruik van aardappelmesjes? Van kiezelstenen? Of van carbon?
Ook denkt Nissan er over na om over enkele jaren een speciale raceklasse op te zetten voor deze 109 pk sterke racer. Mede dankzij het lage gewicht sprint je wel in 6,85 seconden van 0 naar 100 km/u. Helaas ligt de topsnelheid maar iets minder dan 150 km/u
Zelfs mijn auto is nog beter dan dit! 130 pk + 310 nm. Top = 220km/u Als ze in deze klasse gaan racen doe ik mee!
@130peeka: Wow, 130 hele pk’s?? :P
Als je de race looks van deze auto wegdenkt en alleen naar de vorm kijkt ziet ‘ie er wel 500.000 miljoen keer beter uit dan de vierdeurs.
6,85 seconden naar de 100? Traag! 150km/u max? TRAAG! 20 minuten racen? Dat is compleet hopeloos! Ik hoop dat ze een grapje maken, maar volgens mij is dit de miskleun van de eeuw, wat een stuk verdriet zeg.