Hippies uit de sixties, stop maar met lezen. Deze sedan met V-motion grille is speciaal voor kindjes van ná 1980.
De Lannia Concept is het tweede model uit de koker van Nissans Chinese designcenter en lijkt een directe afstammeling van het Friend-ME concept dat het merk vorig jaar presenteerde. Helaas zonder suicide deuren achter, maar soit.
Met de Lannia mikt de Nissan op de Chinees van na 1980, de ‘balinghou’. Niet gek, daar zijn er zo’n 240 miljoen van en is met recht een groeimarkt te noemen. Zoals gezegd zien we de V-motion grille, evenals zogenaamde boomerang koplampen en een ‘zwevend dak’.
Dat front ziet er lekker agressief uit, zo met die strakke lijnen en die grille en koplampen waar Nissan moeilijke namen voor bedacht heeft. Die kont, dat weet ik nog niet hoor. Jullie?
Voor meer inside info, check hier een FILMPJE.
mrniesoe zegt
Kruising veloster en lfa…..
nvhuijkelom zegt
Weer die rare lijnen
dimi zegt
Prachtig. Nissan heeft al genoeg bewezen dat ze lef hebben, dus hopelijk brengen ze deze in productie.
BloodSeaker zegt
Nog eens blauw, gaat goed :D
mashell zegt
Waar Lexus qua design helemaal de mist in gaat lukt het bij Infiniti en Nissan dus wel goed.
roppp zegt
@mashell: daarom verkoopt infinity ook zo geweldig en Lewis bijna niets……
roppp zegt
@roppp: Lewis is Lexus!
bedirhan zegt
De kont is ook mooi gelukt vind ik
baasbas zegt
Mazda?
mipmip zegt
@baasbas: was ook mijn eerste gedachte. Nissan heeft qua grotere autos niet zo’n super successen gehaald in het verleden. De primera misschien. De maxima was meer voor de amerikaanse markt. Met dit design zou het wel kunnen lukken.
tupperware zegt
Dit kind van de jaren ’60 kan hem anders ook waarderen, laat hem maar deze kant opkomen.
Waardige opvolger van de Sunny/Almera en zeker mooier dan het gros van wat er nu in dat segment rond hobbelt.
Disclaimer:
De laatste zin is een persoonlijke mening..
norge zegt
Inderdaad hier wordt tie ook goedgekeurd… Zou @jipino dan gelijk hebben?
norge zegt
Nissan Lan(c)ia?
jipino zegt
In het verleden (afgelopen 10 jaar) is het toch vaak zo geweest dat merken die hun nieuwe model als ”jong, hip, niet voor oudjes” proberen te profileren, alsnog veel auto’s aan oudjes verkopen. Als een auto die jonge doelgroep heeft, moet ‘ie dat op zichzelf kunnen laten zien zonder marketingpraatjes.
tupperware zegt
@jipino:
Door ze als “jong en hip” in de markt te zetten kopen juist de oudjes die auto’s, dat geeft ze het gevoel dat ze nog “jong en hip” zijn. Die mensen zien zichzelf ook liever niet als oude l*l.
Bijkomend voordeel voor de meeste reaguurders hier is dan dat zij de nieuwprijs en de bijbehorende afschrijving voor hun rekening nemen en jij over een paar jaar wel die hippe auto op de stoep kan zetten.
Zo zie je maar, elk verhaal heeft meerdere kanten..
sulobb zegt
Wacht maar tot het productiemodel komt…