Naast de GT-R Nismo en Juke Nismo RS heeft Nissan nog twee verrassingen meegenomen naar de Tokyo Autoshow.
De IDx Freeflow en IDx Nismo hebben een retro uiterlijk met een moderne twist. Met deze auto’s wil Nissan zich richten op jongeren die op zoek zijn naar een leuke kleine sportieve coupé, en dat zou best eens kunnen lukken.
De IDx Freeflow is voorzien van een 1.2-liter of 1.5-liter benzinemotor, schakelen doe je met een CVT versnellingsbak. De Nismo-uitvoering heeft een direct ingespoten 1.6-liter turbomotor onder de kap liggen. En zoals je kan zien zit de uitlaat verwerkt in de dorpel, vlak voor het achterwiel.
baasbas zegt
leuk, ik houd wel van hoekig
michal zegt
Ziet er bruut uit!
mrrallycross zegt
Maak daar maar een productie model van, tenminste wel die nismo
linkador zegt
Wat de GT80 had moeten zijn … een hedendaagse Corolla GT ipv rebadge Celica
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
“Schakelen doe je met een CVT versnellingsbak”, wat klopt hier niet?
dotternetta zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: zal wel een ecvt zijn
tupperware zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
De CVT met vaste verzetten gebruikt Nissan al langer. Ook in de MG F/TF was die leverbaar met 6 voorgeprogrammeerde verzetten.
Schakelen als een DSG dus maar dan zonder alle onnodige en falende onderdelen.
Simpson zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Ach, je moet hem vast ook wel eens een keertje in de achteruit zetten.
dondeboer zegt
Ik vind ze nu nog wel wat te veel concept, maar dit zou nog wel eens een heel leuk ding kunnen gaan worden. En als ik kijk dat ze de Juke inclusief alle bizarre design-elementen (en niet te vergeten de krankzinnige R-variant) in de markt durven zetten, dan zie ik ze ervoor aan om dit ook door te zetten. Nissan wordt nog eens een echt cool merk zo.
agera zegt
Juich het werk van Nismo toe, hoe meer Nismo modellen hoe beter. De vraag is komen deze Nismo modellen naar Europa waaronder de GT-R Nismo en komen er rijtesten ervan?
rotaxmax zegt
Links wel een Opel van de voor kant
screamer zegt
@rotaxmax: Niet verwonderlijk aangezien ze geinspireerd zijn door de oude Nissans en Datsuns, en dat waren weer klonen van Europese modellen, waaronder de Opel Kadett e.d. ;)
Simpson zegt
Niks meer aan doen! Nouja, het stuur & pedalen ook ff aan de andere kant monteren misschien.
potver7 zegt
En nu maar hopen dat ze het lef hebben om dit ongewijzigd in produktie te nemen. Maar ja, voor de produktieversie moeten ze op z’n minst een paar flaporen als buitenspiegels monteren
tupperware zegt
@potver7:
Die “flaporen” staan geheel Japan retrostyle al op de voorschermen.
lambowambo zegt
hebben hebben hebben
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Heerlijk!! Vooral die Freeflow. Lijkt enorm op de jaren ’70 Datsun f10
Simpson zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Ik vind hem meer van de 100A weghebben
http://www.abradley.co.uk/100a/100A%20Becomes%20150A_files/image001.jpg
Donder zegt
@Simpson:
Ik las gisteren dat ze geïnspireerd zijn op de Datsun 510 BRE
http://www.teach4ever.net/Final/BHoey1/images/bre%20datsun%20big.jpg
Simpson zegt
@Donder: dat las ik ook, maar ik zie meer overeenkomst met de 100A en F10, eerlijk gezegd.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@Simpson: mijn vader had er 1, ook in zo’n zachtgele kleur. Modelletje staat nog op zn bureau, moest er direct aan denken!
lacker zegt
Nu hopen, dat ze het niet al te duur op de markt brengen. Kom maar!!
burninrubber zegt
Ziet eruit als geslaagde retro. Laat maar komen
Osca zegt
Hoevaker ik hem zie hoe mooier ik hem vind. Een moderne muscle look á la Charger :D
gregorius zegt
Leuk concept, kan zeker wat worden. Doe maar a la Nismo, maar dan met de lichtunits van de FreeFlow; anders wordt BMW boos omdat t te veel op de units van de i3 lijkt.
Zou toch zeker het straatbeeld opvrolijken (wat de Juke overigens al doet!)
toyotafortuner zegt
Heerlijke, geslaagde interpretaties van oude Datsun-modellen. Hoe retro en modern goed samengaan! (Hoi Beetle en Mini)