
Naast de GT-R Nismo en Juke Nismo RS heeft Nissan nog twee verrassingen meegenomen naar de Tokyo Autoshow.
De IDx Freeflow en IDx Nismo hebben een retro uiterlijk met een moderne twist. Met deze auto’s wil Nissan zich richten op jongeren die op zoek zijn naar een leuke kleine sportieve coupé, en dat zou best eens kunnen lukken.
De IDx Freeflow is voorzien van een 1.2-liter of 1.5-liter benzinemotor, schakelen doe je met een CVT versnellingsbak. De Nismo-uitvoering heeft een direct ingespoten 1.6-liter turbomotor onder de kap liggen. En zoals je kan zien zit de uitlaat verwerkt in de dorpel, vlak voor het achterwiel.
leuk, ik houd wel van hoekig
Ziet er bruut uit!
Maak daar maar een productie model van, tenminste wel die nismo
Wat de GT80 had moeten zijn … een hedendaagse Corolla GT ipv rebadge Celica
“Schakelen doe je met een CVT versnellingsbak”, wat klopt hier niet?
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: zal wel een ecvt zijn
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
De CVT met vaste verzetten gebruikt Nissan al langer. Ook in de MG F/TF was die leverbaar met 6 voorgeprogrammeerde verzetten.
Schakelen als een DSG dus maar dan zonder alle onnodige en falende onderdelen.
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Ach, je moet hem vast ook wel eens een keertje in de achteruit zetten.
Ik vind ze nu nog wel wat te veel concept, maar dit zou nog wel eens een heel leuk ding kunnen gaan worden. En als ik kijk dat ze de Juke inclusief alle bizarre design-elementen (en niet te vergeten de krankzinnige R-variant) in de markt durven zetten, dan zie ik ze ervoor aan om dit ook door te zetten. Nissan wordt nog eens een echt cool merk zo.
Juich het werk van Nismo toe, hoe meer Nismo modellen hoe beter. De vraag is komen deze Nismo modellen naar Europa waaronder de GT-R Nismo en komen er rijtesten ervan?
Links wel een Opel van de voor kant
@rotaxmax: Niet verwonderlijk aangezien ze geinspireerd zijn door de oude Nissans en Datsuns, en dat waren weer klonen van Europese modellen, waaronder de Opel Kadett e.d. ;)
Niks meer aan doen! Nouja, het stuur & pedalen ook ff aan de andere kant monteren misschien.
En nu maar hopen dat ze het lef hebben om dit ongewijzigd in produktie te nemen. Maar ja, voor de produktieversie moeten ze op z’n minst een paar flaporen als buitenspiegels monteren
@potver7:
Die “flaporen” staan geheel Japan retrostyle al op de voorschermen.
hebben hebben hebben
Heerlijk!! Vooral die Freeflow. Lijkt enorm op de jaren ’70 Datsun f10
@Svenska_Aeroplan_AB: Ik vind hem meer van de 100A weghebben
http://www.abradley.co.uk/100a/100A%20Becomes%20150A_files/image001.jpg
@Simpson:
Ik las gisteren dat ze geïnspireerd zijn op de Datsun 510 BRE
http://www.teach4ever.net/Final/BHoey1/images/bre%20datsun%20big.jpg
@Donder: dat las ik ook, maar ik zie meer overeenkomst met de 100A en F10, eerlijk gezegd.
@Simpson: mijn vader had er 1, ook in zo’n zachtgele kleur. Modelletje staat nog op zn bureau, moest er direct aan denken!
Nu hopen, dat ze het niet al te duur op de markt brengen. Kom maar!!
Ziet eruit als geslaagde retro. Laat maar komen
Hoevaker ik hem zie hoe mooier ik hem vind. Een moderne muscle look á la Charger :D
Leuk concept, kan zeker wat worden. Doe maar a la Nismo, maar dan met de lichtunits van de FreeFlow; anders wordt BMW boos omdat t te veel op de units van de i3 lijkt.
Zou toch zeker het straatbeeld opvrolijken (wat de Juke overigens al doet!)
Heerlijke, geslaagde interpretaties van oude Datsun-modellen. Hoe retro en modern goed samengaan! (Hoi Beetle en Mini)