De auto is niet langer een computeridee. De Nissan GT-R50 Italdesign is tot leven gekomen.
De zeer, zeer exclusieve Nissan GT-R50 Italdesign. Al jaren horen we over dit project. Dit jaar is het dan eindelijk zover. Na het concept te hebben gezien werd eind 2019 het productiemodel voorgesteld. De allereerste auto van een klant is nu af en zie je op deze vrijgegeven foto’s.
Eigenlijk wilde Italdesign de Nissan GT-R50 Italdesign presenteren op de autoshow van Genève dit jaar. Door het coronavirus ging dat feest niet door. We zijn inmiddels een paar maanden verder en vandaag trekt het designbedrijf het doek van de eerste GT-R50 die daadwerkelijk van een klant is.
Er worden slechts 50 exemplaren gemaakt van de Nissan GT-R50 Italdesign. Aan het prestigeproject hangt een prijskaartje van maar liefst 990.000 euro per stuk. Het bedrijf is druk bezig met de productie van de auto. Naar verwachting zal eind 2021 het laatste exemplaar geleverd worden. Volgens Italdesign zijn al een groot deel van de orders gevuld. Er zouden nog slechts een handjevol van die 50 stuks beschikbaar zijn.
In de basis neemt Italdesign een Nissan GT-R Nismo en bouwt deze om tot een GT-R50. Het vermogen van de 3.8-liter twinturbo V6 ligt op 720 pk en 780 Nm koppel. Nismo is verantwoordelijk voor het leveren van de krachtige motoren.
In het verleden maakten Nissan en Italdesign al eens een video van de ombouw. Het ging toen nog om het conceptmodel. Die video kun je hieronder bekijken.
[bbmediaclip clipID=”3745939″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
Dutchdriftking zegt
Hij is vast heel bijzonder, maar net als bij de Alfa Romeo Disco Volante is het origineel vele malen mooier.
leaper035t zegt
@dutchdriftking: de voorkant vind ik een geslaagde evolutie. Maar die achterkant en het zijaanzicht zijn idd nogal vreemd
pietertjep85d zegt
Is wel heel erg aan de prijs voor een facelift. De achterkant vind ik niet echt geslaagd. Het past allemaal net niet lekker naar mijn mening. Voorkant is wel erg gaaf.
kniesoor zegt
‘Mooi’ is misschien niet de juiste term, maar toch een auto, die hebberigheid opwekt.
baklava zegt
Hondslelijk en 1 miljoen? Gtfo. Doe maar een gewone GT-R.
spence zegt
Like it ! En net die achterkant is hot.
De prijs is echter van de pot gerukt.
iphonistvongates zegt
€ 990k voor een “special” Nissan?
Koop dan een Porsche 911 Turbo S en laat ‘m 2 weekjes logeren bij de kinder von TechArt. Hou je vast een heleboel euros in the pocket met toch hetzelfde resultaat qua prestaties en rijplezier. Mijn bescheiden mening hoor!
mashell zegt
Hoe maak je weinig subtiel duidelijk dat je als Audi een Nissan GTR gaver vindt dan je eigen R8? Je laat je eigen dochter onderneming Nissan’s aanpassen.
Ram-G-maN zegt
Ben je een miljoen verder kun je nog steeds niet je golftas kwijt. Leuk zo’n actieve spoiler maar als je van een Gran Turismo de GT weghaalt uit een GT-R haal je alleen nog maar Racing over.
maferick74 zegt
Hahaha wat grappig, nee serieus? Zoveel centen voor zo n auto. Ach ze zullen wel een marktonderzoek gedaan hebben dat positief uitviel. Wat moet je anders met je centen gedaan hebben??? De zoveelste ferrari? Een horloge? Een heule dure sekspop? De openhaard ermee aangestoken hebben? Gekkenhuis…
ty5500 zegt
Dan vond ik indertijd de nissan r34 gtr z tune een veel leukere ‘limited edition’ waar ik toch een stuk hebberiger van werd.
clubbtraxx zegt
Gaaf kleurtje wel, maar verders honds lelijk.
reset zegt
Ik denk dat 50 miljoen kosten wel reel is. Dus ze maken een met een team van minimaal 20 personen ( in video ) die voor minimaal 4 jaar lang hieraan voltijd bezig zijn. 2 jaar voorontwikkeling en 2 jaar productie. Daarnaast moeten alle mallen handmatig worden gemaakt, alle kunststof delen handmatig gefreesd en anders ook matrijzen voor gemaakt worden.
Stel met een gemiddelde loon van 50k per persoon zit je al voor 4 jaren is dat al 4 miljoen aan loonkosten.
Overhead a 1 miljoen voor 4 jaar.
Ontwikkeling en testen, dus werkende protoype’s maken, proefmodellen, kleimodellen, leveranciers zoeken, materaalinkoop, afkeursamples, homologatie, etc, schat dat op 10 miljoen omdat er wellicht 500 onderdelen zijn die veranderd worden en er geen massaproductie is.
Weet iemand hoeveel het kost om een prototype supercar bouwen kost? Ben oprecht benieuwd of de schatting correct is.
Daarnaast moet je ook een volledige 50x GTR-nismo inkopen a 200k p/s dus 10miljoen
Ben hier al 25miljoen verder.
Omdat het ook geen liefdadigheidsproject is, wil je ook geld opzij kunnen zetten voor een toekomstig project. Dus al weer 25miljoen opzij zet kan je dus opnieuw een soortgelijk project doen.
Owja, en de belastingdienst heeft zijn ronde nog niet gedaan.
Dus ja, ik vind 1miljoen p/s voor gtr50 voor 50 stuks wel reeel.