De Nissan GT-R is nog maar net uit, maar nu duiken al foto’s op van een dikkere GT-R versie.
De experts zijn er nog niet helemaal over uit wat dit is. Het is duidelijk geen standaard Nissan GT-R, de grille is anders en bij de A-stijl lijkt iets van een rolkooi zichtbaar te zijn. Dat zou het werk kunnen zijn van een enthousiasteling die zijn GT-R meteen aanpast naar zijn eigen smaak. Dat lijkt onlogisch, want in Japan kan de GT-R vanaf 6 december worden gekocht. Deze foto’s schijnen al eerder gemaakt te zijn, wat tot geruchten leidt dat dit wellicht een prototype is van een V-Spec of Groep N variant van de GT-R. (bron, via)
Michael zegt
Ik vind het maar rare fotoos…
w0o0dy zegt
het “gat”aan de voorkant lijkt ook een stuk groter en de motorkap lijkt bol(ler) te zijn. Die is een duidelijk hetere versie…. maar wat het precies is?
STJ zegt
Het is al lang bekend dat er een V-spec komt dus er is veel kans dat dit de mule voor die is.
Alec zegt
Een rolkooi zecht nog niets over een mogelijke “v-spec” variant, ook de grill voegt niet veel toe…
misschien gewoon een voorbereiding op een specifiek type racer? Nurburgring ofzo?
StormRAM zegt
Vind deze nu al cooler dan de standaard gt-r :P
rob(botje) zegt
prachtige wagen alleen jammer genoeg ongrijpbaar voor het arbeidersvolk
dekster zegt
Men neme een GT-R en spuite een overdosis Botox in…
dude db zegt
die rolkooi is duidelijk zichtbaar, als je kijkt waar misschien ooit een achterbank heeft gezeten. Ik vind de kwaliteit nu niet overweldigend. We soon know what it’s!!
CSL zegt
Carbonen motorkap!
Racer X zegt
Heerlijk, een V-Spec!
Gooi nog maar 100 paarden extra onder de kap, het chassis kan het ongetwijfeld aan. En als ze toch bezig zijn mogen ze meteen 100-200 kg van het gewicht afhalen, want de standaard GTR is echt te zwaar.
Roy zegt
@Racer X
De GT-R’s zijn altijd al zwaar geweest, komt waarschijnlijk door de AWD en de all-wheel-steering, wat redelijk wat kilo’s met zich mee brengt.
VonStroke zegt
Doe mij dan maar meteen een nog iets performantere, lichtgewicht versie met manuele bak en dan is de GT-R volledig af in mijn ogen.
Racer X zegt
@ Roy
De laatste GTR heeft geen All Wheel Steering meer.
STJ zegt
hij heeft geen hicas meer maar wel veel andere electronische systeemen. En volgens geruchten gaat de V-spec ongeveer 100KG lichter zijn dan de standaard GTR dankzij carbon onderdelen.
don_pablo zegt
wanneer gaat dat bakske uitgebracht worde??
ik bedoel in de productielijn??
dat duurt wel echt echt lang hoor
Jesper zegt
afgezien van de carbon motorkap, de rolkooi en de andere opsmuk, lijkt er ook een flinkere difuser aan de achterkant te zitten, wat -op zijn minst- een V-spec kan betekenen.
V-specs hebben volgens mij van oudsher 120pk meer, en aangezien er op de foto geen luxe what-so-ever meer zichtbaar is, wat scheelt in gewicht, gaat dit een redelijk rappe versie worden :D
VonStroke zegt
@Don Pablo: 6 december in Japan. (is dus al uit)
boogie zegt
als ik dit soort foto’s bekijk lijken het wel shots uit de nieuwe gran turismo game:)
maar goed doe mij er maar 1 of 2 hoor
Chrisjuh zegt
3 of 4 mag ook hoor…..
rider zegt
dit lijkt me meer een groep N versie ervan. de V-spec versie krijgt een hogere achterspoiler en luchtinlaten net voor de achterwielen en oogt ook meer gespierd dan de standaard versie. hier zijn ze volgens mij gewoon de race versie aan het testen.
user888 zegt
Ik denk dat ze deze op tijd klaar willen hebben voor Gran Turismo 5 ;-)
Citrofiel zegt
die 2e foto is echt geshopt…
kijk maar naar de wielen,geen lichtval alleen maar een kleur
The Devil Tuner zegt
@ jesper
de V-spec modellen van de R32, R33 en R34 hadden geen pk meer dan de gewone GT-R’s…
wél hadden ze het ATTESA-ETS PRO systeem, (de ”gewone” GT-R had ATTESA-ETS zonder PRO…( voor de n00bs die niet weten wat ATTESA-ETS is… da’s het 4WD systeem..)) hardere vering, ze waren 30MM lager dan de gewone, hadden een koolstofvezel achter diffuser, en een plastic voordiffuser..
de V-Spec II modellen hadden een koolstofvezel motorkap, een donkere middenconsole en zwarte bekleding… (de bekleding van de gewone GT-R was grijs)…
en dan was er ook nog de V-Spec II nür hadden alles van de v-spec II
PLUS de Nür motor.. dat is een verbeterde RB26DETT gebaseert op de N1 Racemotor..,(1000 van dat soort motoren gemaakt maar deze waren echter wél krachtiger.. de grapjassen van nissan zijden dat ie 280PK had maar in werkelijkheid was het tegen 350pk vanaf de wielen…)
verder hadden de Nür modellen andere stiksels op de stoelen, een snelheids meter die tot 300 kmpu gaat, andere velgen, en een speciale kleur (die kleur heet millenium jade, een heel aparte kleur/tint grijs-groen..)
110% zegt
Zitten er nu racesluiters op de motorkap bij de eerste foto? Geen lelijke auto, alleen de velgen zijn wat minder.
SXKLSVEN zegt
ik zie geen dikke vier uitlaten?
Rick dos zegt
Die voorkant doet me hier aan denken…
Rick dos zegt
En dan doen we het trucje nog één keer…
607 zegt
@ Rick dos
Maak u zelf toch niet belachelijk man. Kunt ge nu er echt niet tegen dat Nissan iets beter maakt dan uw lievelingsmerken ? Je kan lachen met alle japanse sportauto’s, maar niet met de Skyline / GT-R !!
@ foto : ja de kleur is grijs metallic en de voorkant is zwart. Wat een gelijkenis !! Ik heb ook gisteren een zwarte Lada gezien en toen daarna een zwarte BMW 5, die BMW deed mij ook aan de Lada denken ;-p
thomas zegt
nouw idd bmw doet me soms sterk aan lada denken. Maar ff sirieus ik vind die nieuwe skyline helemaal niet mooi , de R34 heeft gwn de look en als ik nog eens het geld heb… dan word het die . en niet de nieuwe. de Motor uit de ouwe skyline is 3keer motor van het jaar geworden en dat zegt wat. en ik vind de futeristische lijnen op de ze auto zo lelijk, bijna een daihatsu matira. Maarja hij is wel snel:P maar het oog wil ook wat en dat is geen plat-geslagen vis
dekster zegt
I still don’t like the looks of it.
Maarja, die snelheid zal wel veel goedmaken zekers :)