Dus jij dacht dat het om slechts een suffe LED-update ging? Nee hoor, Nissan bouwt met de GT-R facelift gewoon haar voorsprong nog verder uit. De Ferrari 458 Italia (3.4), Porsche GT2 RS(3.2), Audi R8 GT (3.6) en zelfs Ferrari 599 GTO (3.4!) kunnen inpakken. Schokkend.
Een klein maandje geleden was de update officieel. Om Porsche te laten zien dat de 997-II update nog steeds niet voldeed gooide Nissan er ook maar een update tegenaan. Meer vermogen, minder luchtweerstand. Misschien wel het belangrijkst: het feit dat nu eindelijk de versnellingsbak met de krachten overweg kan. Zowel het schakelmechanisme als de launch-control zouden flink beter moeten presteren.
Harde cijfers werden er nog niet genoemd. Zo hard zijn die bij Nissan ook niet. Uiteindelijk moeten praktijk-tests uitwijzen hoe snel de auto werkelijk is. Nou, de “2011” Nissan GT-R is F-U-CK-ING Snel! Vol gas uit de startblokken en je rolt het asfalt simpelweg achter je op. De 530pk, 612Nm Nissan GT-R rijdt in 3,046 seconden naar de 100km/u.
Het verhaal wordt nog sterker: temperaturen waren laag op de testdag. Het asfalt was slechts 13 graden celcius, met een warmer wegdek zou de Nissan GT-R goed onder de magische 3 seconden grens kunnen duiken. Bedenk hierbij ook dat met de launch-control, vierwielaandrijving en automaat bijna iedereen dit kan reproduceren. Enkel een Bugatti Veyron en in de toekomst Lamborghini Aventador kunnen hier met veel moeite nog iets tegenin brengen. Dit worden slapeloze nachten voor Porsche. (bron: autoblog.it)
Laue zegt
toch wel zieke stock car.
AMGknul zegt
Wow…
KaCh1ng zegt
wow en dat maar voor 80k in belgië :O
Jochempie zegt
@KaCh1ng: How about a nice warm broth of STFU.
KaCh1ng zegt
@Jochempie: waar slaat dat nu op?
Osca zegt
@KaCh1ng: dat het hier 120k kost :(
robert-123 zegt
@Osca: Wij betalen dan wel wat meer voor zo’n auto, maar dan kan je d’r uiteindelijk wel mee over goede wegen rijden hier.
Jochempie zegt
Hm. Best wel ziek. Ben benieuwd of de Panamera genoeg tegengas kan geven als er een vierdeurssedan van wordt gemaakt.
jzaero zegt
@Jochempie: Als de 911 al geen tegengas kan bieden, of nauwelijks, zal een zware Panamera al helemaal zoek gereden worden ;). Er waren ooit geruchten voor een 4deurs GTR, maar dat is volgens mij ook daarbij gebleven.
BmwMPower zegt
Serieuze wagen, die GT-R. Nissan heeft er goed aan gedaan om hem weer uit te brengen.
Maar goed, er zit een prachtige techniek in die wagen verstopt, en een beul van een motor die alles er uit moet schreeuwen via 4 enorme uitlaten. Verslaat Porsches, Ferrari’s en ander spul.
Maar dan de Nissan badge..
Vanquish zegt
@BmwMPower: Wacht maar tot die Nissan badge steeds vaker blijft terugkomen, dan wordt het juist iets om te willen hebben.
KoenMB zegt
@Vanquish: Die komt al zeer vaak terug, op elke hoek van de straat namelijk, op de achterkant staat er dan meestal “Micra”, “Pixo”, “Note” of “Qashqai” op.
Cantago zegt
@KoenMB: lol! Precies daarom hoef ik hem al niet…
S2000 zegt
@BmwMPower: zit tussen je oren.
Ik wil dolgraag en niets anders dan een Nissan, Honda, Lexus badge….
jzaero zegt
@BmwMPower: In Japan is zo’n auto, samen met de NSX en andere Japanse coupé’s en roadsters een werkelijke statusauto. Hier is het misschien ‘slechts’ een Nissan, maar reken maar dat mensen je respecteren als je in Japan of Hong Kong met zo’n wagen rijdt.
Cantago zegt
@jzaero: Hoe vaak kom jij met je auto in Japan? Ik rij vooral in Nederland, en dat ik dan het zelfde merk auto heb als mijn 70 jarige buurman? Nee dankje!
jzaero zegt
@Cantago: Het zit allemaal tussen je oren. Ik ben van oorsprong Aziatisch, dus ik mag best een voorliefde hebben voor dit soort auto’s toch? Geloof me, er zijn zat liefhebbers voor Japanse auto’s hier, dat hoeven dan nog niet eens Aziaten te zijn, ik ken er zat. Daarnaast kom ik vaak zat in Hong Kong, dus tjah…
Cantago zegt
@jzaero: Het zit zeker tussen je oren! En niet alleen bij mij, maar bij iedereen. En dat is ook precies de reden waarom Nissan in Nederland niet heel hoog aangeschreven staat. Als ik in de kroeg Nissan-Autosleutels op de bar gooi zal niemand opspringen en vragen of ik een GTR heb. Maar dat neemt absoluut niet weg dat jij geen voorliefde voor dit soort auto’s mag hebben, graag zelfs! Iedereen een eigen mening. En dat is maar goed ook! En ik wil ook helemaal niet zeggen dat het een prutauto is, zeker niet. Alleen het merendeel van de Nederlanders komt gewoon niet met hun auto in Hong Kong. Voor jou lijkt me de GTR dan prima;)
jzaero zegt
@Cantago: Die vergelijking is trouwens nogal krom. Een Merc A-klasse met een 70 jarige opa erin zal dan ook de merknaam verpesten, uitgaande van jouw beredenering? Hoe zou jij je dan voelen als je een SLR rijdt?
Osca zegt
@jzaero: hij zal zich wel tof voelen want hij heeft uiteraard een ster op zn motorkap !
Cantago zegt
@jzaero: Ik vind de A-klasse inderdaad een afbreuk van het merk Mercedes, walgelijk ding dat. En een SLR is hoe dan ook hondslelijk, dus daar zul je me nooit in zien;) Maar mensen kopen toch eerder een Mercedes omdat het een Mercedes is. Dat is gewoon het imago dat rond het merk hangt. En zo heeft Nissan ook een beetje een boodschappenwagen karakter. Maar begrijp me niet verkeerd! Want ik vind het goed dat ze daar vanaf willen komen, en de GTR lijkt me daar een prima middel voor;)
Max zegt
denken die jappen nu echt dat ze hier premium elite meg supercars kunnen bouwen??
technopatat zegt
@Max: ja, en terecht ook!
Repsac2712 zegt
@Max: Niet dat gezeur weer, omdat ze hier nooit supercars uit hebben gebracht mogen ze dat ook nooit? Wat een bullshit. So sue them. Neem jij maar je 13 in een dozijn 911, ik neem deze wel voor de helft van het geld en haal je lekker in in een Nissan.
technopatat zegt
howly sh*t, die auto vliegt ervan door! man als je spreekt van een spectaculaire launch :D!
frank zegt
wat een geweldige auto, niet de badge, maar zeker de prestaties!
Tim zegt
Wat boeit het wat voor een badge erop zit, als het maar snel gaat, en of het dat gaat! Techniek die erin zit is gewoon spectaculair. De badge is gewoon extra geld vragen omdat het kan, merknaam, pure marketing.
jtb zegt
Geweldig dit. Daaaaaaagg Porsche, Ferrari, etc etc
Lan_Evo zegt
Godzilla wordt nog steeds sneller ook!
davido-89 zegt
alsjeblieft zeg,
ik durf er om te wedden dat een 599gto deze er vierkant uit rijdt
bij snelle auto’s draait het niet om 0-100 tijden maar om de 0-300 tijden, natuurlijk zal de nissan met 4wd zn winst op de eerste meters pakken maar winnen van de 599, echt niet
Megakix zegt
@davido-89: de 599 is de auto (ná de Veyron) die het snelst zijn topsnelheid haalt…alleen, dat was 2 jaar geleden. Ben erg benieuwd naar een wedstrijdje tussen die 2 inderdaad !
technopatat zegt
@Megakix: en m’n grasmachien doet het nog beter, de snelste topsnelheid halen doet er niet toe, enkel relatief gezien doet het er toe ;)! maar toch denk ik eigenlijk niet dat de 599 de gtr er uit rijdt …
Megakix zegt
@technopatat: lezen…’het snelst op z’n topsnelheid’…dat wil zeggen dat de factor aerodynamica op hogere snelheden het beste is bij de Veyron, gevolgd door de 599….lezen…zucht…
technopatat zegt
@Megakix: haha en jij komt bij mij klagen dat ik niet lees, ik zei RELATIEF gezien doet het er toe, topsnelheid halen kan mn grasmachien in 2 seconden, maar relatief gezien is fe veyron idd de snelste zoals jij uitlegt! Voordat je dus zucht, lees eens aub!
Ik weet dat dit een late reactie is, enkele weken nadien, maar khoop toch dat je ze nog ziet :)!
rider zegt
@davido-89: jullie vergeten de porsche 911 turbo S (997), die zit sneller aan de 300km/h dan de 599GTO. Auwts, en dat moet ik toegeven als bekennede Ferrari fan. SportAuto heeft sinds 2 jaar het 0-300-0 event en deze Porsche en de Lambo SV waren verreweg de snelste op de sprint naar de 100 en de 200. pas erboven kwam de Koenigsegg was sneller naar de 300.
wil trouwens wel eerst zien of een onafhankelijk tijdschrift dit weet te evenaren/te verbeteren. aangezien het een turbo voertuig is, is luchtdruk/temp/vochtigheid van grote invloed op de prestaties.
neemt niet weg dat het een mega prestatie is van Nissan als het maar half zou kloppen gezien de prijs welke er voor gevraagd wordt!
Olé zegt
Niet te vroeg juichen. Eerst wachten totdat onafhankelijke tests deze claim bevestigen!
Wie zegt dat Nissan niet stiekem de turboboost, met 0,3 bar, hebben verhoogt voor deze actie.
Niet vergeten dat dit filmpje er, wereldwijd, enorm inhakt als reclame.
Wel een enorme spectaculaire acceleratie en een brok super techniek!
Nissan snapt het helemaal.
Osca zegt
Boeit me niet wat voor badge eropzit DAMMM IK HEBBEN WILLE :D
Kyanite zegt
Leuke acceleratie, maar goed de buitenkant van de Nissan GT-R is en blijft ronduit lelijk. Als ik het geld voor een dergelijke auto zou hebben dan wordt het absoluut niet de GT-R (weet ook nog niet wat het dan wel wordt).
Cantago zegt
@Kyanite: Eindelijk iemand die het met me eens is! Dit ding ziet er echt niet uit, ik vind hem gewoon NIET mooi, echt niet:S En dan al dat plastic speelgoed binnenin en dat schermpje met die goedkoop uitziende meters… Nee, niks voor mij dit ding. Goedkoop of niet. Ik heb liever een M3 en rij zelf naar de 100;) Zit nog een mooier geluid in ook! En drift wss ook iets beter;)
ds3lover zegt
dat is snel
vale46 zegt
Zit er in elke uitlaat een straalmotor ofzo? :O
Zou wel meteen verklaren waarom ze zo groot zijn!
jasper zegt
fantastisch filmpje, haha die gekke jappen met hun laboratorium jassen aan. Ze flikken het toch weer!
JanJansen zegt
De eerste versie van de GT-R had ook veel meer pk dan opgegeven. Om in 3s met zo’n zware auto naar 10km/uur te gaan heb je echt meer dan 530pk nodig.
Mijn Caterham (515 kg) zou ook in 2,9s naar de 100 moeten kunnen, in de praktijk moeten daarvoor wel alle factoren kloppen (lege tank, warm weer, nieuwe toyo 888’s en goede timing bij de start) en dat is bijna nooit. Dat maakt als het wel lukt des te leuker! Dat is dan ook meteen de reden dat ik elektronische hulpmiddelen nooit op mijn auto zou willen; dan kan ik nooit meer die voldoening proeven van de perfecte start/drift/heel-and-toe/uitremactie, want je hebt het niet zelf gedaan of het is te makkelijk.
JPM zegt
Het Amerikaanse Motor Trend heeft de Porsche Turbo S handgeschakeld(!) getest op 2,9 seconden.
CSL zegt
@JPM:
Ik wilde net zeggen, De Porsche 911 doet het zonder opvoer tricks het ook onder de 3sec en daar hoefd de versnellingsbak denk ik niet na 3 launches vervangen te worden zonder garantie!
Daarnaast zijn er regels voor het nemen van de 0-100 0-200 tijd. Zoals een passagier met 3/4 brandstof en wat baggage.
Ik kwam net achter dat de M3 GTS 3.8 sec naar de 100 doet.
En BMW had daar uit mijn hoofd 4.4 voor op gegeven.
Ikke zegt
@JanJansen:
Jouw caterham heeft achterwielaandrijving, dus dat is zowieso een ander verhaal.
Het verhaal dat de eerste GTR meer pk had dan opgegeven klopte uiteindelijk niet.
Het vermogen scheen wel te kloppen, maar het was door de persoon die claimde dat de opgave van nissan niet klopte gemeten op een oudere rollerbank, een rollerbank die er vanuit gaat dat 15% van het vermogen verloren gaat aan weerstand van deversnellingsbak en aandrijflijn.
Later werdt de wagen getest op een rollerbank die ook dit kon meten door na het bereiken van het topvermogen de auto in zijn vrij te zetten. Zo kan de rollerbank de weerstand meten van de versnellingbak enz.
Dit bleek veel lager te zijn dan de normaal gangbare 15% en dus klopte het opgegeven vermogen van nissan wel.
Yeelen zegt
De GT-R badge vind ik toch wat stoerderder dan de zoveelste Porsche-badge hoor…
RSX zegt
@Yeelen: eens, voor elke 10 pk extra heb je bij porsche te maken met een “super deluxe gelimiteerde” oplage van maar liefst euro. Hoezo uitmelkerij? geef mij maar een GTR
Stijn zegt
@RSX:
Klopt, hoeveel versies van de GT-R komen er nu wel niet? En hoe gekloot moet je jezelf niet voelen met modeljaar 2010 GT-R? Met andere woorden, je wordt even hard voro schut gezet maar dit keer door Nissan in plaats van Porsche.
Osca zegt
@Stijn: er zijn maar 3 versies
Normale GTR
V-Spec
M-spec ( EGOIST )
bij porsche gaat het om een heel waslijst.. en dat over die 2010 GTR , heb je bij porsche ook hoor !
Osca zegt
@Yeelen: helumaal mee eens :D
JPM zegt
Heel vreemd dit, Nissan kwam met een verklaring dat er geen standaard launch control meer inzat en dat de 0-62 tijd nu rond de 4 seconden was. Ze zijn er dus op achteruit gegaan. Uit alle tests die ik heb gezien komt niemand onder de 3,5 seconden uit.
Overigens doet een 997 turbo S met PDK het ‘officieel’ in 3,1 en onofficieel onder de 3 seconden.
Alwood zegt
@JPM: Volgens mij heb jij het over een tussen-updat die Nissan een half jaar/jaar geleden gedaan heeft. Voor het nieuwe modeljaar (met leds, andere bumper, etc…) hebben ze juist heel veel technische verbeteringen doorgevoerd.
JPM zegt
@Alwood: technische verbeteringen ok, maar een launch-control ook? Overigens geeft Ferrari voor de 458 een minimum tijd van 3,4 seconden op, veel filmpjes bewijzen dat dat ook in 3,1 seconden kan. Als ik jou was zou ik dus een slag om de arm houden.
w0o0dy zegt
@JPM: Yep Launch control en een hoger toerental bij de launch dan de “safe-setting” die de fix gebruikte… (die Fix zorgde voor langzame tijden omdat de turbo’s nog niet voldoende druk leverde voor een optimale tijd).
Jezus on speed zegt
Deze auto blijft bovenaan in mijn lijstje staan ondanks de lelijk ogende ledjes.
Als ik toch ooit het geld er voor heb.
bram89 zegt
http://www.youtube.com/watch?v=W-6JUvqhLK8
Porsche neemt altijd de maximum tijd onder de extreemste omstandigheden, het kan dus sneller zoals te zien in bovenstaande omstandigheden, ook voor de turbo S en de gt2 rs.
Ik hoop dat Nissan weet waar het aan begonnen is, denken ze nu echt dat ze een 46 jaar oud icoon zo maar gaan verslaan, Porsche is namelijk nog lang niet uitgespeeld…
Bwlian zegt
@bram89: Oh jeetje een passagier erbij ook…:)
JPM zegt
@bram89: Ik heb ze ook al onder de 3 seconden gezien met de turbo s met PDK en sport chrono.
edzo zegt
@bram89: jaja Porsche meet de tijden in de sneeuw en telt er dan voor de zekerheid nog een seconde bij op.
Face it, er is (nog) geen enkele standaard 911 die de rondetijd van een standaard GTR op de Nordschleife kan evenaren.
De GTR is alleen langzamer als er een testrijder van Porsche achter het stuur zit hahaha
Geniet liever van de rivaliteit, worden beide modellen alleen maar sterker en interessanter van…..
SimonMc zegt
@edzo: mja waar, maar die tijd is gereden door de testrijder genaamd Suzuki, en die heeft naar’t schijnt als een bezetene keer op keer rondetijden proberen verbreken.
Misschien als iemand bij porsche zo fanatiek is?En als ze ook zo’n jonge testrijder gebruiken ipv de 60 jarige Röhrl…
SimonMc zegt
@SimonMc: Excuseer, 63 jarige!
Osca zegt
@SimonMc: Nissan z’n testrijder bewijst dat leeftijd er niks mee te maken heeft :p Suzuki is niet zo jong meer namelijk
joep zegt
@bram89:
Hou toch eens op met dat navelstarige idee dat alleen europese fabrikanten historie hebben. De eerste GT-R komt uit 1969
jzaero zegt
@joep: Amen.
En eigenlijk werden ze dáárvoor ook al Skyline genoemd, maar vanaf 1969 kwam pas de naam GTR tot leven.
Osca zegt
@jzaero: -kwijl- dat ding is onbetaalbaar :( en mocht je het geld hebben… nogsteeds moeilijk om het te kopen..
w0o0dy zegt
@bram89: 0-60 is geen 0-100… het is 0-96km/u…
bram89 zegt
@w0o0dy: ja maar je gaat me niet zeggen dat hij 1,6 sec doet over die 4 km/h meer…
Megakix zegt
@bram89: machtig snel ! Alleen – zoals het artikel en het filmpje al aangeven – is de temperatuur dus ook niet gunstig. De Nissan komt dan echt wel sneller naar de 100 dan de Porsche.
bpc zegt
@bram89: hebben ze al gedaan met de vorige dit is gewoon weer beter ! wat een ongelofelijke bak , zo zie je maar dat we eigelijk al jaren bij de neus worden genomen door de grote supercarfabrikanten
FredT zegt
@bram89: Ik ben blij dat jij bevestigd dat Porsche toch beter presteerd! Hoe dan ook , als het enkel om de looks zou gaan, zou ik nog steeds voor de Porsche kiezen.
Die Nissan vindt ik er maar speelgoed uitzien.
speedlimit zegt
@bram89:
De oorspronkelijke GT-R stamt al uit 1969…5 jaar verschil maar met de porsche en dus is de GT-R al 41 jaar ’n icoon ;)
Eric zegt
Eerst testen door europese journalisten en dan geloven. Fabrieksopgaven komen zelden overeen met de echt gemeten waarden. Wait and see….
daviddewijnnl zegt
GT2 RS blijft handgeschakeld, dus zonder Launch Control en heb daar dus ver uit het meeste respect voor!
SimonMc zegt
@daviddewijnnl: én alleen maar achterwiel aangedreven!
w0o0dy zegt
@daviddewijnnl: foutje… de GT2 RS heeft ook launch control…
SimonMc zegt
@w0o0dy: Zeker? Is launch control mogelijk in combinatie met een handbak?
Stijn zegt
@SimonMc:
Duh, Porsche hun ‘launch control’ is er trouwens voor het eerste gekomen op de ‘oude’ 997 GT2, die enkel verkrijgbaar was met handbak. De nieuwe GT2 RS heeft het ook enja is er ook enkel met handbak.
mclarenf1lm zegt
Och nee komen al die nurburgring ringtijden weer. :|
edzo zegt
@mclarenf1lm: daar kun je tenminste het potentieel van een auto op beoordelen, van 0 tot 100 onder de 4 seconden kan ook met een opgevoerde golf ….
jeanclaude zegt
3.046 word tog afgerond naar 3.1 haha nee maar dit is wel een beest natuurlijk, maar hij weegt ook wel wat minder dan een r8 gt en een ferrari 458 volgens mij tog
Emitgs zegt
@jeanclaude: kweetni waar jij naar school ging maar bij ons was 3,04 gelijk aan 3.
MarkieS zegt
@jeanclaude: een GT-R is twee- tot driehonderd kilo zwaarder.
jzaero zegt
@jeanclaude: Alles onder de x,49999999999999999999999 wordt naar beneden afgerond bij wiskunde.
frarissimo zegt
Wat een apparaat, de GTR is een statement dat de Japanners ook auto’s voor liefhebbers maken.
Nissan staat hiermee ver boven Porsche.
willie zegt
GTR rules, lekker schijt hebben aan “gevestigde” merken en iedereen – inclusief, of beter gezegd vooral, de status kinkels – snot voor de ogen rijden.
DavidZ zegt
Tuurlijk kunnen Porsche en Co een auto bouwen die minstens zo snel is als deze ge-update GT-R. Alleen niet voor die prijs…..
Fascinerende auto, en dat zeg ik niet snel van een Nissan.
(Die nieuwe McLaren zou toch ook heel snel zijn? Is die al onafhankelijk getest?)
Rick-dos zegt
En waar blijkt uit dat hij daadwerkelijk 3.046 heeft gehaald? Ik zie alleen maar een GT-R op afstand met Nissan ingenieurs (ga ik van uit) eromheen die snel optrekt. En vervolgens zie je een presentatie met wat grafiekjes en daar moet het dan uit blijken.
Naar mijn mening een hoog “Wij van WC-eend…” gehalte.
Benjamin1 zegt
@Rick-dos:
Haha, heb jij er zelf naast gestaan op de nurburgring? Misschien spelen ze dat wel 0,005% sneller af.
IK ZIE EEN COMPLOT!
Rick-dos zegt
@Benjamin1:
En dan spreken ze ook nog Japannernesisch. Pffff dan weet je het wel…
Lan_Evo zegt
@Rick-dos:
Inderdaad, Japanners die Japans praten, dat is wel verdacht. Zou ik ook niet vertrouwen.
Rick-dos zegt
@Lan_Evo:
Wat!? Zijn het Japanners? Goed, bij deze is alle twijfel weggenomen…
speedlimit zegt
@Rick-dos:
Hehe eindelijk heb je ’t door…toevallig je bmw ingeruild voor ’n jap ;)
MarkieS zegt
Als Porsche succes heeft met een model zie je dat een halve eeuw later nog, en Nissan komt in 2013 gewoon met de R36.
Osca zegt
@MarkieS: dat is nog maar een Concept alhoewel vreselijk lekker :p
jeanclaude zegt
@Emitgs dan heb ik het anders geleerd dan jij, achter die .04 zit nog een 6 en dat betekent dat je naar boven moet afronden wat dus in houd dat de 0.4 een 0.5 word wat ook weer naar boven afgerond moet worden dus op een hele decimaal moet uitkomen, althans dat heb ik geleerd
Alex zegt
@jeanclaude:
Ja maar als je naar duizendste van seconde’s gaat kijken, en je wil dat afronden naar tiende’s van seconden dan moet je dus het stapje naar honderdste van seconde’s overslaan en kom je gewoon uit op 3.0 seconden
Cantago zegt
@Alex: Heel simpel dit, 3,046 kun je afronden naar 3,05 of naar 3,0. Niet naar 3,1!! Natuurlijk wel als je 3,05 af gaat ronden (dat wordt wel 3,1), maar je mag maar één keer afronden per getal he;)
Dus, 3 seconden!
spykerboy zegt
veel te saai, trekt bijna zonder geluid weg, nee geen supercar dus :D
BaySideBlueBoy zegt
@spykerboy: Misschien een titanium Borla catback exhaust voor jou?
spykerboy zegt
@BaySideBlueBoy: nee liever een langzamere 2e hands ferrari F355 :D
MRStephan zegt
@BaySideBlueBoy: Zie liever titanium Trial/Amuse/TopSecret/HKS onder een GT-R ;)
Maarten zegt
Al spreken de cijfertjes voor zich, ik kan er niet warm voor lopen. Voor auto’s in dit segment, speelt gevoel en beleving naar mijn idee net zo grote rol. En dan gaat het niet eens om platte status.
Ersin Demirci zegt
Ik heb een maand geleden in de huidige GTR meegereden MET de Launch Control updat maar zelfs dat deed pijn aan je nek. Vraag me af wat dit ding met je Lichaam doet…
Volgens mij voel je je dan een Kogel die uit een Desert Eagel wordt uitgeschoten.
Megakix zegt
@Ersin Demirci: …snatch ! ;-)…lekker film
BaySideBlueBoy zegt
Bij het zien van deze filmpjes ging er iets krankzinnigs door mijn hoofd. Wat als de DBA-R35 van Alpha12 upgrade pakket wordt voorzien… :twisted:
Osca zegt
@BaySideBlueBoy: heb je je R35 al? :3
BaySideBlueBoy zegt
@Osca: Nope, ik heb in ieder geval een krabbeltje gezet onder een voorlopig koopcontract. Oftwel een pre-order in normale mensen taal. ;) Mijn vriendin weet het alleen nog niet.
P.S. Excuses voor de nogal late reply.
Orichy zegt
Al zou het niet geheel waar zijn en meer dan 3 seconden zijn, dan nog is het een prestatie om U tegen te zeggen. Omdat Nissan deze auto aanbiedt voor een bedrag dat werkelijk ongelofelijk laag, is in verhouding met zijn concurrenten.
Nissan verdient het respect, omdat zij ook al een aantal jaren GT-R’s bouwt, maar het met deze GT-R, het extra goed heeft aangepakt. En juist omdat hij anders is dan zijn concurrenten vind ik hem erg gaaf en begerenswaardig. Ik kies dit boven de Porsche 911, in welke vorm dan ook, gewoon omdat hij mij meer aanstaat.
Onehp zegt
Testje van autocar
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid83090674001?bctid=593576758001
De GT-R heeft veel goed te maken op ons Porscheke. Olé voor Porsche. Of mss is de Nissan nu even snel. Who cares? Je wordt het allemaal gewoon en er is er altijd een die sneller is. Een Top Fuel dragster zit aan een halve seconde aan 100km/h… we have a winner! Waar gaat dit over? Niet eerlijk? Nu niet komen zeuren over verbruik en een actieradius van 6km, dat is allemaal niet belangrijk hé, alsof er hier iemand rekening houdt met de praktische relevantie van het brandstofverbruik van een GT-R…
Het gaat om beleving mensen, een GT-R ben je gewoon binnen een week, een halve ton later heb je dan een Alpha 12 waar je dan écht de benzine niet meer voor kan betalen, en dan stap je op je fiets en besef je tot je eigen verbazing dat je daar meer snelheidsbeleving hebt. En wil je G-krachten meemaken, rem eens hard (want je hebt goede schijfremmen, uiteraard) en je hebt minstens evenveel G’s als een GT-R in acceleratie. Ziezo, dat was een stuk goedkoper en gegarandeerd succes bij de dames in vergelijking (de GT-R is de ultieme Gay car – een geile jongetjes magneet pur sang)!
Slaaplekker kindjes,
/Tante Kaat
Osca zegt
@Onehp: wtf lul jij nou weer ?!?
Citrofiel zegt
@Onehp: Dus eigenlijk moet je maar 2CV rijden zodat je die enkele keer in een andere auto van de snelheid kunt genieten. Of geeft een gammele 2CV juist al teveel snelheidsbeleving?
Ik ga maar fietsen dan…
bpc zegt
@Citrofiel: haha je hebt gelijk …mar je spreekt nu wel tegen je eigen merk
Citrofiel zegt
@bpc: Nee, snelheidsbeleving is toch goed? (A) Een 2CV is hartstikke leuk om te rijden, juist omdat het zo primitief is.
bpc zegt
@Citrofiel: ja ok maar ik kies toch voor echte snelheid in combinatie met snelheidsgevoel het is niet dat je in een eend spraakloos gaat worden van acceleratie e :p
w0o0dy zegt
@Onehp: sommigen buigen voor de prestaties van Nissan en dat is niet hetzelfde als dat je bukt voor de marketing van Porsche.
Some comments from Paul Horrell (respected UK Car-journo)
“But Schoysman was right. The real revelation of the new GT-R is the step forward made in its chassis development.
w0o0dy zegt
@Onehp: Past GT-Rs have come across as remote and almost aloof devices, keen to exclude the driver from the action and relegate him to a directing role, but with this car we felt much more part of it, a talent that may or may not make it a quicker sports car. And being an involving driving machine makes it substantially superior to its parent.
The real achievement of this new GT-R is not that it has been made faster but that it is now both easier to drive and more entertaining. In short, the one missing piece of the puzzle, let’s call it the human factor, has been found and added. The 2012 Nissan GT-R is, at last, complete.”
Onehp zegt
@w0o0dy (en de rest):
Ik heb de grootste bewondering voor de ingenieurs van de GT-R en hoe die rijdt, en ik ben ook van mening dat ie nu volgroeid is (eerste facelifts van nieuwe modellen zijn bijna altijd de beste uit een autogeneratie).
Maar dat zeuren over 0-100 tijden ben ik kotsbeu. KOTSBEU. 3,064s??? Was dat nu 3,0636 naar boven afgerond, of 3,0644 naar beneden afgerond?? Komaan zeg.. dit ding is al zo snel, waar kan je dat nog echt ten volle gebruiken en van genieten?? 3,4 of 3,0 naar de honderd is de laatste zorg van een echte liefhebber…
Oh ja, en hélemaal zat ben ik van al die commentaren van “die is lelijk die wil ik niet”, wat doen die mensen eigenlijk op AB?? Ga klagen op een of ander fashioncarblogze.ur ofzo… (sorry voor de slechte parodie in mijn vorige comment)
Ziezo, nu is dat weer duidelijk…
Martijn zegt
Zeer jammer van het geluid.
Ik hoop dat er nog even een tuner wat beter geluid uit gaat halen.
Nu voelt en ziet het er niet echt snel of spectaculair uit..
Stefje zegt
GT2-RS heeft toch echt 3.5 seconden nodig.
De 997 Turbo S daarentegen…
bozewolf zegt
Onder de 3? Meh, geloof er weinig van. Net als Porsche die met droge ogen en zonder bewijs claimt dat hun GT2 RS onder de 7:20 zit op de Ring. Heeft niemand ooit wat van gezien.
Prove it, then brag. Until then, you’re just blowing smoke.
rider zegt
@bozewolf: Lees SportAuto en je weet dat het niet te doen is. die heren huren tijden af om een auto er even flink van langs te geven en kwamen niet onder de 7.24min! op de Nürnbergring. die laatste 6 seconden lijken me niet echt reëel, gezien het fijt ook dat Porsche dat gedaan zou hebben met ander verkeer op de baan. Er zijn echter nooit filmpjes verschenen die dit ook onderbouwen dat ze die fabel tijd van 7,18min daadwerkelijk hebben gehaald. neemt niet weg dat 7.24min verrekte snel is. vergelijkbare voertuigen die dat ook doen zijn Ferrari Enzo/ Maserati MC12/ Pagani Zonda F clubsport. wat wel aangeeft welke kant het is opgegaan want die wegen ongeveer net zoveel en hebben ook ongeveer netzoveel vermogen. alleen die maserati is flink zwaarder maar is aerpdynamisch erg goed/stabiel.
HeZz zegt
Ik ben een fan…………
exotic zegt
Ik vind het werkelijk een prachtig apparaat, maar daar blijft het ook bij. Een apparaat. Emotieloos gevoelloos.
Heb net een nieuwe computer gehaald, hij doet het echt super goed en is zeer snel. Maar om nu van mijn computer te houden?
Cantago zegt
@exotic: Je slaat de spijker op de kop;) Een auto moet je een speciaal gevoel geven! Hiervan krijg ik alleen snelle cijfers…
scuzi zegt
Mensen wat een onzin toch allemaal weer.. Wie zegt dat minder wheelspin gunstig is ? Je valt dan ook terug in toeren als nadeel..
Daarnaast zal een FI motor beter presteren bij koud weer.
De turbodruk gaat namelijk pieken, doordat koude lucht meer zuurstof bevat. De moleculen zitten namelijk dicht op elkaar.
Dit betekend dus dat dit soort tests zeer afhankelijk zijn van de omstandigheden op dat moment.
Staar je dus niet zo blind mensen……..
Ben echt een GTR-lover, begrijp me niet verkeerd. Maar om nou te gaan miereneuken over het feit of de GTR nou in 3.0000000005435 of 3.13482423 sec naar de 100 accelereert.
yoreon zegt
om nog even over het verhaal in het begin terug te komen over een 4 deurs versie tegen de panamera…4deurs zou prima mogelijk zijn, dat hebben ze bij nissan al eens eerder verzonnen in een Skyline R32 & R33 en zelfs van de R34! dus waarom niet van de Gt-r? zou wel apart zijn en doe mij maar een coupe maar toch? panamera is ook mijn ding niet ;)
clijde zegt
De porsche 911 turbo s maakt gehakt van de GTR.
Fout zegt
@clijde : bron? (vergeet niet dat het om de facelift gaat -> pak sneller dan de pre-facelift)
Turbo was al iets trager dan de pre-FL GTR, de Turbo S is maar heel marginaal sneller dan Turbo.
Anyway, respect voor die ingenieurs bij Nissan
corvettez06 zegt
laten ze eerst maar eens de zr1 verslaan dan ben ik onder de indruk , maar neemt niet weg dat het allemaal goed in elkaar zit , toch mijn complimenten aan nissan.
GTR zegt
heeeeerlijk.
haters mogen janken om porsche. maar iedereen weet..
de gtr laat de porsche spreiden, en pakt ‘m mooi van achter.
veeeeel minder geld. en snellerrrrr.
Benjamin zegt
OK mss zal ik de GTR binnen 20 jaar mooi vinden en kopen… Als ze niet allemaal kapot zijn …
porscheturbosmk2 zegt
jullie zijn de porsche turbo s mk2 vergeten die gaat hard plus hij heeft 700nm 88nm meer als de gtr plus de gtr is zwaarder.
qwerty zegt
leuk en aardig dat ie zo snel is, maar ik heb toch liever een stoerdere bak die iets minder snel is. en deze auto is ook niet geschikt als dagelijkse bak, omdat ie dan sneller is dan je zondagse auto.
nee, liever snel en cool en mooi. dan SUPER snel en gewoon mooi.
Want snel is snel genoeg bij deze bolides
Mr. CO2 zegt
Ik vermoed dat Nissan deze facelift gaat aangrijpen om de prijs flink te verhogen… Ik denk in NL minimaal 150K. Ik vraag me af ofdat hij dan nog net zo populair is, de techniek is nog beter maar de GT-R begint wel zijn underdog positie te verliezen.
bpc zegt
@Mr. CO2: op de belgische zebsite kan je je 2011 modek al samenstellen en de prijs blijft het zelfde 90 k
zo zie je maar dat we eigenlijk jaren zijn afgezet door de autoindustrie
ps autoblog dit is mijn 800ste reqctie mag ik nu ook een auto testen ;p doe dan maar deze gtr , liever niet de maybach van op de voorpagina.
Benz.. zegt
Indrukwekkend.. Mooier én sneller dan een platte Kever of een brandgevaarlijk Paard (repectievelijk Porsche en Ferrari dus)
In Japan een waar status-symbool. In Nederland en omstreken wordt er schamper om gelachen aangezien het een Nissan is. Deze geweldenaar zou ik (mocht ik het financieel kunnen bolwerken) preferen boven een SLS AMG, 458 Italia of 911.
Alsof iemand hier even 140K uit z’n mouw tovert?! Ik niet hoor..
Dimglor zegt
Wat een zotte wagen… Even doodleuk Porsche uitlachen ;-)
Bassie zegt
Wat een geweldige auto, nu nog sneller! Echt waar voor je geld als je een snelle opvallende niet nette auto zoekt. Toch denk ik daarom dat Porsche hier niet wakker van ligt. De 997 is echt van een andere categorie. De vergelijking iedere keer met Porsches is onterecht, echte autokenners zullen het ermee eens zijn. Appels en peren.
Badboy zegt
that’s why i love that car!
Benz.. zegt
@Bassie: Ik zou graag uitleg krijgen van jou.
Waarmee zou je een GTR dan willen vergelijken? Een MB CL? Een Porsche Panamera?
Ik vind de 911 997 Turbo (S) prima vergelijkend materiaal ten opzichte van een Nissan GTR. Beiden een 6-cilinder, beiden ongeveer hetzelfde vermogen, beiden echt sportwagens om op circuits het gooi en smijt werk uit te proberen, qua N’ring-rondetijden ontlopen ze elkaar nauwelijks. Het zijn mijns inziens echt concurrenten van elkaar. Dat vinden Porsche en Nissan tenminste wél. En die zullen daar heus wel kijk op hebben.
Bassie zegt
@Benz..: GTR kent geen vergelijking en dat is misschien wel het sterke. Hij komt het meest in de buurt van de Evo en de Impreza, maar dan helemaal voor het zoab. Nissan vindt Porsche een concurrent, Porsche vindt Nissan hooguit knappe engineers hebben met een sterk product. Het gaat er uiteindelijk om wie deze auto koopt. De GTR wordt gekocht door een Playstationfanaat die hem nu echt kan proberen met snel geld. De doorsnee Porsche wordt gekocht door mensen die iets duurzamer zakelijk succes hebben. Als advocaat staat een GTR je niet, maar een porsche staat hem wel. Natuurlijk zijn getallen leuk, maar de keuze voor een auto is voor een groot deel subjectief: gevoel en smaak. Deze auto’s zijn niet te vergelijken.
Benz.. zegt
@Bassie: Ik moest er even achterkomen.. Je hebt gelijk. Qua smaak/gevoel is de doelgroep welke voor een GTR zal kiezen bijna, al niet geheel anders dan de doelgroep welke een Porsche zou prefereren boven een GTR.
Ik doelde eigenlijk meer op de verschillende aspecten van beiden auto’s.
Mijn conclusie: Deze auto’s zijn 1 tegen 1 redelijk met elkaar te vergelijken. Toegegeven: De Nissan GTR is net wat meer hardcore i.t.t de 911. Echter, wanneer het aankomt daadwerkelijk op het kopen van dergelijke auto’s (lees: Porsche 911 of Nissan GTR) dan liggen de doelgroepen erg uit elkaar, dat klopt.
Ik kan me zo indenken dat een vastgoedhandelaar eerder zal gaan voor een 911 Turbo..
w0o0dy zegt
Vergelijking tussen de oude en de nieuwe GT-R in een (niet al te lange) dragrace…. los van het feit dat de auto volgens de mensen die hem gereden hebben veel meer feedback geeft en veel meer een echte drivers-car is… is de auto dus ook duidelijk sneller in de sprint.
Die 3,0 sec kan wel eens kloppen.
http://www.youtube.com/watch?v=fydOh1irkds