Die dekselse Japanners wilden al het goeds weer voor zichzelf houden (en UK, Australië, Zuid-Afrika). Nu blijkt er toch ook een linksgestuurde Track Pack GT-R te komen. Yay.
Als je nu op het punt staat naar de dealer te rennen of ‘een mannetje’ te bellen, dat is niet direct nodig. De productie van dit speciaaltje start pas in mei. Om te beginnen gaan die auto’s bovendien niet naar de VS, Rusland of Oekraïne. Dat betekent dus meer auto’s voor ons.
Waarom zo graag een Tack Pack? Als je het geld toch kan missen brengt dit pakket de GT-R weer iets dichter bij perfectie. Want wie gebruikt de achterbank in zijn Nissan GT-R werkelijk? Dat ding kan er best uit, bespaart je bovendien een paar kilo’s. Verder krijg je remmen die koeler blijven, betere maar nog steeds comfortabele Bilstein dempers, lichtere wielen en Recaro’s. Het vermogen blijft 550pk (en 632Nm).
Wat het pretpakket in Nederland mag gaan kosten is nog even niet zeker. De Britten moeten 10k GBP bijlappen. (via carscoop.blogspot.com)
jeffreym3 zegt
TE bruut!
Allroundnoise zegt
Wat blijft het toch een heerlijke auto!!! :)
bonkers zegt
Nice!!, voor de hoogbetaalde hollander. Dit zijn toch weer van die momenten dat je baalt dat je een modaal inkomen hebt.
rechercheur zegt
Hahaha, dus ze gaan de GT-R volstoppen met Duitse onderdelen, om ‘m beter te maken.
Logisch, natuurlijk, Duitse kwaliteit! Die Japanners kunnen het zelf niet ….
bonkers zegt
@rechercheur: Japanse auto hebben ook goeie kwaiteit, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt, misschien de prius, maar das slechts één geval die (bij mij) bekent is vam slechte kwaliteit
integralechubasco zegt
@rechercheur: het duitse naoorlogse marketing machine heeft you goed bij je ballen zeg… in welk land woon je eigenlijk? Derde rijk west?
rechercheur zegt
@integralechubasco:
Ze schroeven er niet voor niets Duitse Billstein dempers onder …. en Brembo remijzers uit Italië, Recaro stoeltjes uit Germany, en Dunlop bandjes uit Engeland. Heeft niets met marketing te maken, des te meer met kwaliteit!
integralechubasco zegt
@rechercheur: oh, nu is het ineens niet allemaal duits meer… er zitten dus kennelijk 2 produkten van duitse makelij op de Nissan, het gaat alleen nog maar om de schokbrekers en de stoeltjes.
btw …. ik lach me rot als er op je porsche, audi of bmw aziatische onderdelen zitten… zitten er vast en zeker… en waarschijnlijk nog hele belangrijke ook..
norge zegt
@integralechubasco: Het schermpje waar hij op zit te tikken komt alvast uit Korea :)
integralechubasco zegt
@norge:
verandering van spijs doet eten… tenzij je van onverwarmde blikbockwurst houdt.
rechercheur zegt
@integralechubasco:
Shit, je hebt gelijk, de ventieldopjes op mijn BMW komen uit Japan. Maar ik betwijfel of dit “af fabriek” zo is, waarschijnlijk heeft Profile dat gedaan …
pikes83 zegt
@rechercheur: je bent de versnellings bak nog vergeten die komt ook uit duitsland.
pikes83 zegt
@pikes83: volgens mij?
integralechubasco zegt
@pikes83: The Nissan GT-R’s rear transaxle six-speed dual-clutch transmission also contains the differential for the car’s all-wheel drive (AWD) system. The dual-clutch system was built by BorgWarner,[10] partnered with Nissan’s gearbox supplier Aichi Machine Industry, and weighs a total installed mass of 117 kg (258 lb).[69][70] Code named the GR6, the transmission is quite durable being able to hold in excess of 600 ft-lbs of torque. Nissan reports shift times of 200 milliseconds.[71]
pikes83 zegt
@integralechubasco: ik wist het ook niet zeker,maar bedankt ben weer wat wijzer.
speedlimit zegt
@parkeerwacht:
Duitse kwaliteit…yeah right net als die fikkende bmw’s zeker :)
dennisr zegt
Vind het altijd zo jammer als de stoelen helemaal strak in het leer zitten, behalve dan dat ene plekje.. in dit geval de wang.. moet anders kunnen lijkt me..
ben ik de enige? xD
primer zegt
@dennisr:dacht een stofje te zien te hebben, maar idd die kreukjes zijn jammer
dennisr zegt
@primer: alcantara hoop ik, voor die prijs..
Dino2400 zegt
@dennis:
Ik vind het ook vreselijk, maar dat doen ze expres, zodat ook de leek gelijk ziet dat het leer is.
joosthoeve zegt
@dennisr: Ik zou zeggen vanwege leer minder stroef is dan stof. Zodoende kan je beter stof in de wang doen zodat je strakker en vaster in de stoel zit. Als je leer doet heb je kans dat je lichtelijk gaat schuiven in de stoel (ookal is het in kleine mate).
hema36 zegt
wanneer stoppen ze nou met het uitmelken van de GT-R ben het inmiddels wel zat kom dan gewoon met een nieuw exemplaar is iemand het met me eens?
maxx1 zegt
@hema36: +1
dennisr zegt
@hema36: zei ik bij het vorige GT-R topic ook, maar zoiets mag je hier eigenlijk niet zeggen joh..
Renesis zegt
@hema36: kuch porsche kuch 911 dat is pas uitmelkerij.
dennisr zegt
@Renesis: Zie anders vaker de GT-R voorbij komen..
maxx1 zegt
@hema36: Het zo niet slim om telkens meer prestaties uit de auto te halen. Stel dat je een van de eerste GT-R hebt van R35, dan wordt je hier toch totaal niet vrolijk van. Niemand wil die oude GT-R meer hebben.
Commercieel gezien is Nissan echt het toppunt van FAAL.
joosthoeve zegt
@maxx1: …?
Ten eerste is dat de occasion markt, waar Nissan minder mee te maken heeft. Mochten ze een occasion van het vorige model hebben staan, is het prijs technisch vast interessant.
Ten tweede willen nog genoeg mensen het vorige model hebben, gezien die ook snel genoeg is.
Ten derde: niemand wil de vorige GT-R hebben? Dan kopen ze de nieuwe, wat is hier een commerciële misser aan?
Ten vierde: Het zou pas een misser zijn als Nissan een nieuw model van de GT-R uitbrengt en dat deze evenveel of zelfs minder vermogen zou hebben, wie zou dan de nieuwe kopen?
Ten vijfde: Heb je een vorig model, koop je de nieuwe als je je echt kut voelt over je auto, weer kassa voor Nissan.
Ik zie weinig haken en ogen voor Nissan?
maxx1 zegt
@joosthoeve: ik bedoelde over dat ik vind dat ze commercieel gezien de GT-R veel vaker zouden kunnen verkopen. Ik praat alleen over de R35. Niet over voorgaande modellen. Ik heb geen idee hoe ik die verschillende versies moet catagoriseren.
De r35 is snel genoeg maar waarom koop je een GT-R? Om hard te kunnen accelereren. Als je van te voren weet dat er versies gaan komen die nog harder gaan als het model met 485pk die je nu in je hoofd hebt koop je hem toch niet? Nissan zorgt voor extra (totaal) overbodige afschrijvingen en misschien een onverkoopbare auto?
Nissan naaid de eigenaren van eerdere R35 versies en toekomstige eigenaren.
joosthoeve zegt
@maxx1: Waarom koopt men een Carrera 4S? Waarom koopt men een een GT3 RS en niet een GT3 RS 4.0? Waarom koopt men een GT3 als je een GT2 kan kopen? (Denk daarbij ook dat mensen deze auto niet puur kopen voor de snelheid, maar wellicht voor het uiterlijk / bochtenwerk / traditie omdat zij vroeger een eerdere GT-R hebben gehad, dus snelheid hoeft zeker niet het voornaamste verkooppunt te zijn)
Wat ik bedoel te zeggen is, om commercieel een succes te worden moet je verschillende opties leveren. Auto’s die maar in 1 model geleverd worden en een commercieel succes zijn, zijn moeilijk te vinden. Ook is de GT-R altijd al een redelijk waardevaste wagen geweest in zijn klasse.
Alsnog, wat ik bedoel, is dat mensen verschillende dingen willen. Zoals in dit artikel staat zijn de schokdempers nog steeds comfortabel, echter is het met enige zekerheid te zeggen dat deze schokdempers nog strakker staan afgeveerd (het is immers een track pack). Iemand zou dit wellicht te hard vinden, vind misschien een 10.000 (GBP in engeland) een te groot bedrag voor een voordeel dat diegene niet nodig heeft, iemand wilt wellicht wel een achterbank / geen recaro race stoelen.
Je kan er simpelweg niet onderuit dat zulke opties alleen maar je kansen op succes vergroten, en zeker niet verkleinen.
speedlimit zegt
@maxx1:
Klinkt als “waarom een golf 5.2 slowmotion…er komt later toch een gti”…ben jij ff flink genaaid zeg :)
maxx1 zegt
@speedlimit: veel Golf eigenaren zijn ander soort mensen als GTI/R32 rijders..
speedlimit zegt
@maxx1:
Dus?
desoper zegt
@speedlimit: als ik een golf 5.2 slowmotion koop, koop ik deze omdat hij zo zuinig en anoniem is. Het zal mij dan een zorg zijn dat er volgende week een snellere is.
Als ik een golf R koop, koop ik deze omdat het de “dikste” golf is, waarover ik kan opscheppen met verjaardagen en in het cafe. Het is dan natuurlijk niet leuk als er volgende week een golf R2 komt.
speedlimit zegt
@desoper:
Zit er dan n week tussen de GTR track pack en de gewone versie…
maxx1 zegt
Beetje nutteloze bijdrage dit pakket. Laat het dan behoren tot standaard uitrusting of iets dergelijks? wie betaalt nou (hoogst waarschijnlijk) een grote som voor geld voor deze nutteloze toevoegingen? Haal er dan nog wat extra prestaties uit.
primer zegt
@maxx1: Bij een tuner zal je met dit bedrag een betere zaak doen.
maxx1 zegt
@primer: daarom, heb je gelijk 800 pk. Niet dat je daar veel mee opschiet. ziet er toch ook niet uit. Kijk dat plaatje van die GT-R.
maxx1 zegt
@primer: Nou je kan ook overdrijven hoor! voor al dat geld krijg je wel stoffen stoelen!!!!!! Alcantara of iets hebben ze nooit van gehoort denk ik :(
norge zegt
Zelfs met die Duitse meuk erin blijft deze auto het snelst rond de “ring” .Moet pijnlijk zijn…….
theblackstig zegt
@norge: “Wedden dat het later ook op de auto’s met het stuur op de juiste plaats komt? Heerlijk om Porsche’s en ander minderwaardig blik mee te pesten:mrgreen:”
Je krijgt nog geld van me…
norge zegt
@theblackstig: Haha bijna vergeten :) Koop er een biertje voor ;)
snorris zegt
Dit vind ik zo zonde.. Ht leuke aan de GTR was zo leuk omdat hij sportwagens bijhield terwijl hij vel praktischer was. Nu heb je geen achterbank en lelijke stoelen. Zorg gewoon dat die remmen en wielen te krijgen zijn op de gewone GTR en dan is hij perfect!
jeffreym3 zegt
@snorris: Daarom is dit ook een optie.. Als je je achterbank wilt houden neem je een ”normale” GT-R..
snorris zegt
@jeffreym3: maar dan heb je niet de betere remmen…
basjan zegt
jup het word een beetje teveel allemaal, altijd maar beter altijd maar ietsje sneller, leuk, maar kom gewoon eens met iets nieuws
jeffreym3 zegt
@basjan: Zoals? De GT-R is nog niet zo lang op de markt en doet het geweldig. Iets met winning team en veranderen..
Zie de 911 (991…). Ook al 60 jaar hetzelfde en nog steeds weten ze hem maximaal uit te melken. (over uitmelken gesproken.. Nissan komt met een leuk pakketje voor de GT-R en men noemt het gelijk uitmelken..)
basjan zegt
@jeffreym3: ik vind het geen probleem, maar porsche komt wel met nieuwe auto’s de hele tijd. (macan, cayenne, panamera, etc) waar nissan een beetje met de GTR en de 370z een beetje blijft hangen…
kickass zegt
Dat we deze heel vaak mogen zien !
integraturbo zegt
Dat van die stoel ziet er idd vrij kansloos uit, voor de rest een heerlijke wagen!
Destroyer-GT zegt
Je betaalt weer eens meer voor minder?
jeffreym3 zegt
@Destroyer-GT: Zijn er weinigen die dat niet doen. Met als toppunt de BMW M3 GTS.. 100k meer voor veeeeel minder en 30pk meer..
d15b2 zegt
Stoelen zien er goedkoop uit, zeker voor Recaro standaarden.
En die Rays velgen optie – konden ze met Rays niet meteen Volk TE37’s eronder leggen? Ik vind deze velgen zo “net niet”.
Onehp zegt
Flauwe zijsteun op die stoelen, de recaro’s in een opc/golf/lotus zien er veel beter uit.
Lichtere wielen en die vering kan wel de moeite zijn, maar dat fix je vast ook zelf voor veel minder €€€€€…
bozewolf zegt
Trek Pack, met extra bekerhouders, klapdienblaadjes in de stoelen, een koelkastje en een kleine magnetron.
Voor de hongerige GT-R rijder.
fiets zegt
Wanneer doen ze wat aan die velgen :(
ferrari94tr zegt
Waarom zo graag een Tack Pack
Tach Pack is speciaal voor de chinezen….
sebasjuhh zegt
Zo, kun je toch even een seconde sneller het circuit rond. c’mon
meneersander zegt
Nou, wij blij..
RubenPriest zegt
Al komen er nog duizend artikelen en updates van deze auto. I love it :D
stebar zegt
@Rechercheur
Bijna al de electronica onderdelen op je BMW komen uit Japan tot de alternator toe,en deze zijn echt niet achteraf geplaatst hoor of is Hitachi volgens jou duits.Dikwijls klets jij er zo maar wat uit hé.Maar soit voor je later mischien ook nog gaat discusieren over de scooters van BMW die nu net weer uit zijn ( trouwens mooie machienes )de motor is afkomstig van Kymco dat is nu net geen Japans maar Koreaans maar zeker geen Duits.
petrolgirl zegt
Dus we sparen maar weer even door. :)
mellie zegt
mooie bak hoor