Dat Nissan achter de schermen bezig was met het ontwikkelen van een NISMO-uitvoering van de GT-R wisten we al een tijdje, maar details ontbraken (helaas) nog.
Andy Palmer, executive vice president bij Nissan, heeft alvast wat details vrijgegeven. Zo verklapt Andy dat hij in Japan al met de auto heeft gereden (lucky bastard!) en dat we de onthulling nog dit jaar kunnen verwachten. Reken maar op de autoshow van Tokyo die in november plaatsvindt. Andere interessante opmerkingen waren de volgende:
“The majority of the exterior changes are aero and downforce related,”
“The production car record at the Nurburgring is the gold standard, and we expect to lower that.”
Dat dit de snelste Nissan GT-R ooit gaat worden is natuurlijk geen verrassing. Wel zijn we benieuwd wat Nissan allemaal uit de hoge hoed gaat toveren om de GT-R nog sneller te maken.
Wat extra vermogen uit de geblazen V6 peuteren lijkt redelijk voor de hand te liggen en wellicht valt er her en der ook nog wat gewicht te besparen. Ondertussen zit de concurrentie ook niet stil en Porsche zal op basis van de nieuwe 911 met vele snelle varianten komen zoals de GT3 en Turbo. (via: autocar.co.uk)
norge zegt
Niks geen sentimentel heritage gedoe, gewoon de beste sportwagen ter wereld bouwen. In your face Porsche.
euro95 zegt
@norge: Gast.. niet zo stoer over porsche :P heb je er sws wel eens ingereden?? ja, fanboy meldt zich aan.. ;)
sebasjuhh zegt
@euro95: Natuurlijk niet. Hij droomt ervan. Daarom loopt hij z’n frustraties te uiten!
agera zegt
@sebasjuhh: Geef mij die Nissan GTR maar, daar droom ik over.
autobart zegt
@sebasjuhh: Net zoals alles van Volkswagen AG, hij droomt er van in een Audi TTRS te rijden…
Osca zegt
@norge: pff of en sentimentele herritage gedoe en de beste sportwagen ooit! R34Ztune <3
lemans96 zegt
@norge: Op de circuits word dit monster, indrukwekkend als ie is, nog steeds afgedroogd door de goeie ouwe 911. Al helemaal als de 991GT3 RSR in de GT3 klasse verschijnt, zal Nismo alle zeilen bij moeten zetten om ze bij te houden. ;-)
ropbp zegt
@lemans96: er is een klein verschil. Als je een sportauto na 50 jaar geploeter nog steeds niet op winnaars niveau hebt, ben je dus niets waard. Nissan heeft een nieuwe auto met nieuwe technieken ontwikkeld en dat ding wordt een winnaar. Let maar op.
PS op deze na, heb ik HE-LE-MAAL niets met Niksan
lemans96 zegt
@ropbp: “Als je een sportauto na 50 jaar geploeter nog steeds niet op winnaars niveau hebt”
?
Hebben wij het hier over dezelfde auto? De Porsche 911 toch hè? Moet ik je hier de hele lijst met overwinningen laten zien?
Om er even een paar te noemen: 24 uur van Daytona 1973, ’75, ’77 en 2003, overall. 24 uren van Spa 2003 overall, Parijs-Dakar 1984 overall… En dit zijn nog de grote overwinningen. Als we beginnen over klasse-overwinningen en overwinningen van 911 gerelateerde modellen, zoals de 934 RSR’s of de 935’s dan heb ik aan deze blogpagina niet genoeg…
ropbp zegt
@lemans96: tjonge….. En dat voor een opgevoerde Kever. Wat een boel zeg!
sebasjuhh zegt
@ropbp: Uitgeluld.nl
ropbp zegt
@sebasjuhh: ik?
kickass zegt
Zo hoor ik het graag!
maartenmercedes zegt
Hoe ziekelijk hard moet dat ding wel niet gaan op de schleife!?
w0o0dy zegt
@maartenmercedes: rond de 7:10 kun je wel vanuit gaan..
w0o0dy zegt
Ik gok op meer downforce en dan kan het gewicht iets omlaag (tyrepressure per square inch is zo ongeveer heilig voor Mizuno) en wellicht 4ws en nog slimmere diffs vooral voor de vooras. Denk dan aan zoiets als op de nieuwe Golf gti en Ferrari 458 (terug naar ATTESA E-TS Pro maar dan ook met e-diff op de vooras). En ongeveer 590pk en 670Nm hopelijk.
lemans96 zegt
@w0o0dy: Ik vrees dat 4ws niet word toegestaan door de FIA. De McLaren MP4-12C GT3 mocht ook geen gebruik maken van zijn high tech wielophangingsysteem…
w0o0dy zegt
@lemans96: de Nismo uitvoering in dit verhaal is een straatuitvoering (itt wat het plaatje suggereert ) dus dan kan 4ws wel en het zou de beste oplossing zijn tegen onderstuur, een van de minst prettige eigenschappen van de huidige GT-R.
bozewolf zegt
@w0o0dy:
“een van de minst prettige eigenschappen van de GT-R sinds de R32”
Fixed!
rotjeknor zegt
@w0o0dy: 670Nm, daar zit ‘ie nu al tegen volgensmij.
Jochempie zegt
Nu ik heb gezien dat de Russen rondrijden met een 1700 pk sterke GT-R valt ieder nieuwtje over een speciale GT-R mij tegen..
rhellema zegt
Laat ze dan ook de berg electronica, welke er zorg voor draagt dat iedere malloot met dit ding kan rijden, uit dit hok verwijderen. Dan hou je tenminste een echte wagen over!!!
Jochempie zegt
@rhellema: Why make it worse?
sjaakk zegt
@rhellema: Ja, zoals welke andere nieuwe auto?
rhellema zegt
@sjaakk: Net wat je zegt! Alle nieuwe auto’s zijn veel teveel volgepropt met zulke vangnetten. Vergelijk bijvoorbeeld de 1e Porsche 911 Turbo maar eens met de huidige!
Jochempie zegt
@rhellema: goed toch?
ropbp zegt
@rhellema: die 1e 911 was dan ook levensgevaarlijk om in te rijden. Tijd en techniek gaan door. Of draai jij ook nog van die bakeliet 75 toeren platen?
rhellema zegt
@ropbp: Ik heb idd nog van die 75 toeren platen ja. Toch nog maar eens op zoek voor een geschikte platenspeler. Tijd om de cd speler een schop te geven!
w0o0dy zegt
@rhellema: als jij de huidige GT-R in minder dan 8minuten de Ring rond krijgt zonder te crashen mag je terug komen met je domme praat…
rhellema zegt
@w0o0dy: Durf je het tegendeel te beweren dan?
w0o0dy zegt
@rhellema: ja, prove me wrong I dare ya!
rhellema zegt
@w0o0dy: Ik heb je blijkbaar op je teentjes getrapt. Het enige wat ik wil zeggen dat ik helemaal niets heb met dit soort auto’s. Ik ben meer een type voor auto’s zonder ABS, ASR en weet ik het wat voor elektronische rommel.
w0o0dy zegt
@rhellema: ik rij een Mx-5 zonder enig elektronisch hulpstuk, trust me I understand. Maar als je denkt dat een GT-R makkelijk op volle snelheid gereden kan worden dan snap je het simpelweg niet. Dit is een supersportwagen en dan moet jij serieus kunnen rijden want anders ga je er hard af. Ja de 4wd helpt met het onder controle houden maar zelfs met esp aan is dit op volle snelheid nog spannend zat.
Silverarrow zegt
“[i]The production car record at the Nurburgring is the gold standard, and we expect to lower that.[/i]”
Lower wat? Het ronderecord of de standaard?
Wrx23 zegt
@Silverarrow: wat denk je zelf..
Silverarrow zegt
@Wrx23: Geen idee Sheldon, enlighten me…
ckaka zegt
@Silverarrow: Het onderwerp van de zin is “the production car record at the Nurburgring”….die dus! Ze vervolgen met een verwijzing naar de eerste zin dus hierbij het antwoord op je vraag.
Silverarrow zegt
@ckaka: Serieus…?
ckaka zegt
@Silverarrow: is het te moeilijk om te begrijpen of ben je op je piemel getrapt?
Silverarrow zegt
@ckaka: Denk het eerste, maar ben er nog niet helemaal zeker van. Leg ’t anders nog eens uit.
fit4fun zegt
Nieuwe GT-R krijgt een 7 traps automaat en minimaal 600 pk stond in de AutoBild van deze week. Huidige is al een poosje op de markt.
lemans96 zegt
Heerlijk bruut geval dit. Ik ga er van genieten op de europese GT races die we nog gaan zien dit jaar.
akataro zegt
ik hoop 620pk, 330 km per uur 2,5 naar dehonderd
ronin1130 zegt
Ik denk dat er al een paar beginnen te zweten bij de concurrentie…
toyotafortuner zegt
Hellz yeah! De GT-R is en blijft de beste sportwagen! En als Nismo versie kan het alleen maar beter worden! Benieuwd naar het eindresultaat..
heidekonijn zegt
Spierballengerol van Nissan en fanbois alike. Een vraag blijft onbeantwoord : als ze de buitenkant veranderen, waarom laten ze hem zo lelijk?
nissangtrr35 zegt
Kom maar op. Veyron killer 2?