Nadat er gisteren al twee plaatjes gelekt waren van de ultieme Nissan GT-R hebben we nu alle informatie en foto’s van de nieuwste GT-R. De 3.8-liter V6 is opgepompt tot 600 pk/652 Nm en een rondje Nürburgring doet deze krachtpatser in slechts 7:08.679.
Nissan verklapt helaas nog niet hoe snel de GT-R Nismo het sprintje van 0 naar 100 km/u doet, maar reken dat het indrukwekkend zal zijn. Dankzij verbeterde aerodynamica is er bij 300 km/u maar liefst 100 kilo extra downforce aanwezig.
Nissan zal de GT-R Nismo begin volgend jaar in Japan lanceren en in de loop van 2014 komt deze auto ook naar Europa en de Verenigde Staten. Kopers kunnen kiezen uit vijf verschillende kleuren: Brilliant White Pearl, Meteor Flake Pearl Black, Ultimate Metallic Silver, Vibrant Red en Dark Matte Grey.
Prijzen zijn helaas nog niet bekendgemaakt, maar je zult flink in de buidel moet tasten om een Nissan GT-R Nismo te kopen.
UPDATE – Een video van de recordronde van coureur Michael Krumm op de Nürburgring kan je bekijken op Autojunk.
Nissan is uiteraard ook de reguliere GT-R niet vergeten, want die auto heeft voor het komende modeljaar ook een kleine opfrisser gekregen. Geen extra vermogen, maar wel kleine verbeteringen. Hieronder een gallery.
Bwlian zegt
Tot iemand daadwerkelijk controleert of ze niet met extra boost rijden enz. neem ik zulke tijden met een korreltje zout.
Bwlian zegt
@Bwlian: Filmpje! Indrukwekkend waar hij vol op het gas kan blijven.
http://www.youtube.com/watch?v=sNAT_c3CLHw&feature=share&list=UUW47Uio6Y_pC_0No0Reak-g
Svda zegt
@Bwlian: Idd en bij de vorige versie was nogal wat aan gerommeld, dus korreltje zout idd.
tupperware zegt
@dahlback:
Daar gaan we weer, het is niet Duits dus zal er wel gesjoemeld zijn.
Face it, dit is gewoon een indrukwekkend apparaat waar onze oosterburen, (tenzij je 3x zoveel geld uitgeeft) geen antwoord op hebben.
aallex zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
escher93 zegt
Ik vraag me af waarom de GT-R in de eerste plaats niet zo is gerealesed. Bruut ding!
lamborgfan zegt
@escher93: uitmelken.nl
trident zegt
@lamborgfan: zou jij toch gewend moeten zijn met de zoveelste gallardo . Hypocriet!
lamborgfan zegt
@trident:
de vraag is: Ik vraag me af waarom de GT-R in de eerste plaats niet zo is gerealesed.
antwoord is: Uitmelken
Ik geef een antwoord op een vraag..
en de bedoeling van jouw comment ontgaat mij.
Bovendien, VAG kwaliteit kan jaren mee, zo vooruitstrevend zijn die jongens..
(a.u.b. je lijkt me niet de meest intelligente persoon op AB dus even een toelichting. Reageer hier niet op, want het sarcasme druipt van mn beeldscherm af.. Danku!)
Osca zegt
@lamborgfan: betere bouwkwaliteit? Voor zo ver ik weet fikken er meer Gallardo’s af dan GTR’s…
technopatat zegt
@lamborgfan: de gtr duidelijk ook. Jaren aan een stuk maken ze hem net een tandje beter en veel sneller!
De Gallardo update naar LP560 was prima! Toen waren ze voor mij echt af en perfect. Maar de laatste facelift en de 17 speciale edities zonder extra vermogen of updates zijn toch een veel grotere uitmelking dan een hard-core versie waar er talloze onderdelen aan zijn verbeterd!
Je noemt hem niet zeer slim, maar als jij 1 woord onterrecht gebruikt kom je zelf zeer slim over ;-)!
lamborgfan zegt
@technopatat: Dan gebruik ik het excuus van mn android telefoon..
berlinetta zegt
@lamborgfan: VAG-kwaliteit kan jaren mee. En daarom heeft de Gallardo de ene na de andere update gekregen zeker?
lamborgfan zegt
@berlinetta: Nee nee.. Dat is uitmelken. Even aandacht genereren voor media en nieuwe klanten aantrekken.
Er zijn maar 3 updates gemaakt
Superleggera, lp560 en 550-2 en ook daar weer een superleggera van..
Ja de overige 36 zijn likjesverf en hier en daar een pktje mee
lamborgfan zegt
@berlinetta: how heb last van mn android telefoon.
Wat ik wilde zeggen is dat ik persoonlijk vind dat er maar 3 updates zijn gemaakt
Met hier en daar een pktje meer of minser.
550-560 & 570
Voor de rest is er een beetje tupperware en verf op gelikt..
Mja.. Het werkt helaas, het volk wat die bende koopt is ook niet helemaal snugger.
Zolang zij kopen kunnen de vag boys doen wa ze willen..
trident zegt
@lamborgfan: Wie zei er wat over VAG`? voel je je aangevallen?
lamborgfan zegt
@trident: Naja.. had ik iniergeval toch gelijk dat ik je niet zo hoog had ingeschat, maar goed komt ie!
zou jij toch gewend moeten zijn met de zoveelste gallardo”,
Gallardo = Lamborghini = Onderdeel van VW groep, Wordt door veel mensen nog aangeduid als VAG (das van vroegah)
Deel 2:Wie zei er wat over VAG`? voel je je aangevallen?
Nee.. jij wel?
trident zegt
@lamborgfan: ik denk dat jij een beetje in de war bent kind hier neem een warme chocomel
fit4fun zegt
Die .679 van een seconde maakt voor mij echt het verschil ;-)
fit4fun zegt
Heeft iemand ooit wel eens een betrouwbare test gezien waarin een (niet-getunde) GT-R de 0 naar 100 inderdaad onder de drie seconde aflegde?
Blijft een uiterst indrukwekkende auto, maar ik zie al jaren een fors verschil tussen wat Nissan beweert en wat goede tests opleveren qua acceleratie tijden…
stanny zegt
@fit4fun: het is ook onder optimale omstandigheden hé.
Als je de “Most epic dragrace ever” deel I en II hebt gezien zie je toch dat hij niet moet onderdoen voor andere auto’s die gelijkaardige waarden beweren (en veel duurder zijn)…
De GT-R is gewoon een beest. Zeer benieuwd naar de prestaties van de nismo
pvanderw zegt
@fit4fun: Volgens een betrouwbare meting 3.3 op oude banden.
Simpson zegt
@fit4fun: Ach, het staat leuk in de brochure en als je er in zit ga je toch niet zitten meetellen.
Net als die parodieen van topgear over die launch control dingen, voordat je al die zaken hebt uitgevogeld en ingesteld zit de hyundai pony van je opa al op de 100.
560pkferrari zegt
@fit4fun: http://www.youtube.com/watch?v=4jOQFMlpdVI en dit is nog de ‘oude’ versie met 530 pk
mrrallycross zegt
De achterkant van een standaard gtr vind ik mooier
MARS zegt
“Prijzen zijn helaas nog niet bekendgemaakt”
Dat zien we wel in een volgend artikel, toch?
toyotafortuner zegt
Lekkker Lekker! Een GT-R is toch wel een eindbaas! De Nismo uitvoering bevestigt dit toch wel.
berlinetta zegt
@toyotafortuner: Klopt, eindbazen zijn meestal erg lelijk. Zie bijvoorbeeld Bowser.
thomcarspotter zegt
@berlinetta: lol!
burninrubber zegt
De styling is too much voor mij maar wat een extreme bak! Ik hoop dat Nissan hem nog beter heeft gemaakt dan we verwachten
Ram-G-maN zegt
Geen Aurora Flare Blue Pearl? *snob* :'(
Midnight Purple IV voor de eventuele Nissan GT-R NISMO SpecV II dan?
mierenneuker zegt
Hij geeft zelf aan dat er een paar stukken minder goed gingen, als die perfect waren hadden er nog een paar seconden af gekund
lambo4all zegt
@mierenneuker: no one cares :)
jeffreym3 zegt
Is er nog wat van het (vrij hoge) gewicht af gegaan?
agera zegt
Ik ben wel blij met de grens van 600 pk bekt lekker dan 590 of 595 pk. De Nismo is een geweldenaar al vind ik de “gewone” GT-R al bruut genoeg voor zover je kunt spreken kan gewoon.
De GT-R is een topproduct, bloedmooi en bloedsnel.
agera zegt
@agera: van gewoon ipv kan gewoon
TDI-goeroe zegt
best een rap rondje O_O
reinier73 zegt
GT-R heeft wel een snellere rondetijd dan de SLS Black Series, maar het filmpje van de SLS vind ik vele malen leuker!