Dus jij vindt die 480 pk sterke twinturbo zescilinder uit de straatversie van de Nissan GT-R een beetje magertjes, die automatische flipperbak nogal mieterig en die vierwielaandrijving een beetje te makkelijk. Misschien moet je dan maar eens nadenken over deze GT1-raceuitvoering die dit jaar eindelijk gaat rijden: die heeft een 5,6 liter grote V8 met 600 pk/651 Nm die via een handbediende zesbak alleen de achterwielen aandrijft. Yeah!
Nadeel is natuurlijk dat je er niet mee op de openbare weg mag rijden. Maar aan de andere kant, de politie is toch niet snel genoeg dus je kunt het net zo goed wel doen. Dankzij een hoop koolstofvezel carrosseriepanelen, plastic ruiten en natuurlijk het ontbreken van al die onnodige technologie weegt de racer namelijk slechts 1.350 kg tegen 1.720 kg voor de straatversie. Bij bochten zul je iedereen er makkelijk uit remmen dankzij de keramische stoppers met zes zuigers op elk 18″ gesmeed wiel. Het enige wat je verder misschien tegenhoudt is de aanschafprijs van omgerekend zo’n €496.500. Maar ach, dat moet je er maar gewoon voor over hebben.
Dit seizoen starten in ieder geval het Britse Sumo Power GT en het Zwitserse Swiss Racing Team met de nieuwe GT-R GT1. Verantwoordelijk voor de technische ondersteuning is Nissans huistuner Nismo.
The_12oach zegt
WA-HANT!
Gaaf ding zeg, ook hier is die spoiler oerfout maar superdik tegelijkertijd :D
jzaero zegt
Automotive Porn
revstars-net zegt
dik, dikker, dikst!
jack zegt
Zou je zoiets nu ook als particulier kunnen kopen? Je weet wel gewoon voor de “heb”?
E_Komenda zegt
Gelukkig is ie duurder dan welke 911 dan ook, dus kunnen we die discussie niet meer krijgen..
The_12oach zegt
@E_Komenda: Sorry, moest ik eventjes doen dit :D
1.25M Euros + VAT voor de RS Spyder LMP2 bak.
hoewel dat in heel andere klasses ligt natuurlijk.
Bazzl zegt
Me likie!
slappehap zegt
http://www.youtube.com/watch?v=N1Zwa07f0rg
http://www.youtube.com/watch?v=LT_gHrsdqQk
Laue zegt
Hij is er niet mooier op geworden. de specs zijn OK.
Phil zegt
@ Ruben Baeten,
Wat eindelijk gaat rijden ??
De GT-R heeft in 2009 al ik weet niet hoeveel races gereden in de FIA GT, zelfs dat ik hem gezien heb.
In Spa bij de 24h en de slotmanche in Zolder, enzovoort.
Dus de kinderziektes zullen er nu normaal gezien al uit zijn. En met Nismo als ondersteuning gaat dat denk ik wel goed komen met de GT-R, zeker als je de historiek van Nismo kent :-)
RubenBaeten zegt
@Phil: Waren dat niet oefenraces? Een quote uit mijn artikel van april 2009 (link onder ‘eindelijk’):
Toch zal het waarschijnlijk niet voor 2010 zijn dat de auto aan de start van GT1-races verschijnt, al start Nissan dit jaar wel in vier races (buiten het kampioenschap) om te kijken hoe de auto presteert.
Ik heb het niet op de voet gevolgd, dus ik kan ernaast zitten, maar ik krijg de indruk dat de GT-R pas dit seizoen officieel gaat starten.
Flapkees zegt
Vind spoilters op zulke auto’s juist er tof uit zien..
Michael zegt
@ Ruben Baeten
Ze hebben inderdaad al deelgenomen.
Maar omdat ze al in 2010-specificatie reden, maakten ze geen kans om races te winnen. Vanaf dit jaar zouden ze dat wel moeten kunnen. Het waren dus inderdaad een soort van oefenraces.
Merry zegt
Ik vind de tegenhanger uit Italie nog mooier.
Welke auto’s gaan er nou in de GT1 en GT2 rijden?
dit is de lijst die ik weet:
GT1
lamborghini murcielago
Nissan GT-R
Ford GT
GT2
Corvette ZR1
Porsche 997 GT3RSR
Ferrari 430(of wordt dit ook al de 458?)
saba zegt
wat een mega dikke bak zeg,…
marco0ow zegt
Ik zeg lekkah lekkah!!:D:D
Mairsil zegt
Op zich wel een stoer ding, maar het heeft, behalve het uiterlijk, weinig meer met de GT-R te maken. Die is toch vooral uniek door het briljante 4WD systeem, het ontzettende gemak waarmee hij snel te rijden is, en de lage prijs. Deze GT1 racer heeft geen van die dingen.
hayasugi zegt
‘die spoiler is zo fout’,’hij is er niet mooier op geworden’
jeeeez, it wasn’t made for looks, it was made for speed, ’t heeft een functie.
Ahura zegt
@hayasugi: haha precies. Alsof deze gemaakt is om mooi te zijn..
York zegt
Jaa jaa de politie kan jou niet pakken op snelheid.. Wel als je vast zit op eerste drempel.
P-Olivier zegt
ze reden vorig jaar ( 2009 ) ook al mee, maar net als de Ford GT40 in een configuratie voor 2010… meer gewicht en minder vermogen! Daarom dat deze nooit in het front van de strijd te zien waren!
HiphopHead zegt
Vette bak. Dit is zoooo Forza 3.
Ik heb de Spec-v voorzien met de motor van de GT500 GTR en een WALD BODYKIT erop gezet.
Die bak rijd ook nog eens hoe precies hoe ik verwacht dat die bak zou rijden> acceleratie is absurd, heel dicht bij de Veyron. topsnelheid mmm…389 km en t bochtenwerk is ongekend.
Vet.
xslaak zegt
gruwelijke auto, ik hoop dat hij ook in FM3 wordt opgenomen.
8C_Competizione zegt
Ziet er gruwelijk uit!
Maar voor €496.500 zou ik toch een hoop andere mooie auto’s kopen! Is misschien meer omdat ze hem ook moeten aanbieden om er mee te rijden in deze klasse?
@ Phil & Merry: De LFA rijdt zeker niet mee?
@xslaak: Dan had hij in de Forza 3 DLC: AutoWeek Car Show Pack moeten zitten denk ik… Mischien in GT5?
Vlugge Japie zegt
@ hayasugi
Haha inderdaad, zeuren over het uiterlijk van een racer, hoe achterlijk kun je zijn… Als ie maar snel is!
Phil zegt
@ Ruben Baeten,
Ja echt buiten klassement reden ze niet hoor, want ze stonden op het podium in de 24h van Spa als 3de plaats in de klasse GT1. Dus dat was achter de winnende Corvette van PK Racing en de 2de plaats van Vitaphone nr33. Dus prijzen kregen ze wel.
Anderzijds reden ze WEL buiten het klassement omdat ze geen punten hebben gescoord in het kampioenschap.
Dus eigenlijk Ruben heb je wel gelijk, het waren een soort van oefenraces.
Maar toch al sterk dat ze al een podium meegenomen hebben in de zwaarste race van het jaar (24h Spa) !!
Porsche_fan zegt
zoveel prijzen heeft de GT-R vorig jaar ook niet gewonnen
Evo500 zegt
@Porsche_fan:
Lees jij de andere comments wel?..
Phil zegt
@ Merry :
Voor een antwoord te geven op je vraag van welke auto’s gaan er nou in de GT1 en GT2 rijden?
dit is de lijst die ik weet :
GT1 :
Lamborghini Murciélago R-GT
Nissan GT-R
Ford GT
Corvette C6R
Maserati MC12
Aston Martin DBR9
GT2 :
Corvette ZR1
Porsche 997 GT3 RSR
Ferrari 430 GT2
Aston Martin DBRS9
BMW M3 GT2 ?????
Let wel op : De ‘oude’ GT1’s Corvette C6R, Maserati MC12 en Aston Martin DBR9 krijgen een soort kit voor 2010 wat resulteert in wat minder vermogen en dergelijke zodat ze gelijkwaardig zijn aan de echte nieuwe GT1’s zoals de Nissan, Lamborghini, en de Ford GT.
De Saleen S7-R wordt niet meer toegelaten ook niet met een kit voor 2010 !
luukvankaathoven zegt
Fick ja!
Mr. Dj M. zegt
Lekker dik ding!!
guzmann zegt
Ik dacht de de GT1 klasse op z’n retour was? Gezien de competitie in de GT2, zelfs Corvette is overgestapt.
Rick dos zegt
@guzmann:
My thoughts exactly. Komen ze niet een beetje laat voor het feestje? Onder het mom van: hoe meer zielen hoe meer vreugd, zou het mooier zijn als ze in de GT2 zouden uitkomen.
Maar goed…
Alfaxa zegt
@ phil
Aston Martin DBRS9 rijdt in de GT3, net zoals de Ferrari 430 Scuderia.
De Aston Martin V8 Vantage en Ferrari F430 rijden in de GT2.
Als je de GT2 klasse van de verschillende Le Mans Series meetelt, heb je wel wat meer auto’s.
GT2:
Lamborghini Gallardo LP560
Spyker c8 Laviolette
Ford GT
Panoz Esperante
Dodge Viper Competition Coupe
Jaguar XKR (komt dit jaar)
f348koenig zegt
Duur. De Lambo SV is dan een koopje. En mooier, een 1 kleur en zonder zwarte velgen svp!
NLBUURMAN zegt
ik vraag me wel af of er iets van die GT-R magie overgebleven, het blok is compleet anders!
Perfusion zegt
@NLBUURMAN: welke magie?
NLBUURMAN zegt
@Perfusion: gevoel dat je niet eens zo veel cilinders hebt, een grote 4-deurs sedan, terwijl die toch menige supersportauto er uit rijdt.
bpc zegt
deze reed toch vorig jaar al mee in de fia gt als promomodel ik zie niet goed wat hier nieuw aan is
Cantago zegt
Kijk, dat klinkt toch wel beter dan de huidige GT-R!
BananaFlip zegt
Prachtig, dit is hoe een racer hoort te zijn! Circuitbeesten zijn cool, en de GT-R is extreem cool. Zo’n combinatie is dan natuurlijk superduperextreem cool.
Fiat Coupe zegt
Deze gt-r ziet er ineens wel mooi uit, vooral in een matte kleur.