Niet zonder winterbanden althans, met z’n awd en low-profile asfaltplakkers.
Dit schept natuurlijk een heel nieuw licht op de vraag of je voor awd óf winterbanden gaat. Met awd en Potenza’s, Pzero’s of aanverwanten kom je namelijk nergens. Natuurlijk moet je winterbanden nog steeds met achterwielaandrijving combineren, awd lijkt helaas geen stand te houden. Nee, dan heb je in de sneeuw meer controle en plezier met een oude Volvo durf ik wel te stellen. Met winterbanden, of zelfs met iets beter op lelijk weer berekende zomerbanden.
Als we straks allemaal tot onze kruin in een nieuwe ijstijd zitten heb je dus niet zo gek veel aan je hi-po supercar. Niet zonder de spikes om hem aan de grond te houden in ieder geval. En nu niet meer zeggen dat winterbanden geen functie hebben. (mirror)
Mikkel zegt
Lachen.. Wel vette kleur en nummerplaat btw..!
HTJ zegt
wat was hij denkende?
Laat ik eens even met mijn (relatief) nieuwe GT-R in de sneeuw gaan raggen?
Michel 350z zegt
Hoezo hebben winterbanden geen zin. Als ik nu nog zomerbanden onder de auto heb zitten kan ik je vertellen dat ik de afgelopen 2 weken me auto kon laten staan omdat ik gewoon niet van de plek kom.
Ik heb nu Vredestein wintrac extreme winterbanden en ik kom nu aardig van de plek vanuit stilstaand
tom zegt
wielen zien er cool uit
autogier zegt
haha leuke nummerplaat maar als je winterbanden hebt kan je beter slippen in de sneeuw
w0o0dy zegt
Ehm, het ding rijdt/drift ondanks teveel gas gewoon over een parkeerplaats… wat is het probleem? Ik ben voor winterbanden als er sneeuw ligt, maar dit gaat helemaal niet zo slecht.
Enne winterbanden en achterwielaandrijving is niet beter dan awd en winterbanden… misschien wel leuker, maar niet beter.
Michel 350z zegt
@w0o0dy:
Ohhhww het is zeker niet beter. Ik heb wel aardig wat momentjes gehad de afgelopen paar weken :shock:
Maar leuker is het zeker wel als je wilt driften dan :mrgreen:
wimpie zegt
aparte kleur
BXL zegt
@HTJ
Te zot voor woorden gewoon, stel je voor dat hij was ontploft?! Moesten we weer een GT-R missen… whei
Simon zegt
haha leuk dat vrachtwagen geluid eronder:P
w0o0dy zegt
Carrera 4s met goede winterbanden…. ook all over the place als je wat teveel gas geeft.
http://www.youtube.com/watch?v=3p_ffGs33jA
Cantago zegt
@w0o0dy: Nou! Die oogt toch aardig goed controleerbaar! Vooral als je hem in op 0.15 zo gruwelijk hard door de bocht ziet komen! Dat kan je met zomerbanden gewoon echt vergeten! Nee, ik blijf bij mijn eerste keus, winterbanden kopen;)
911GT2 zegt
@Cantago: +1 de 4 s doet precies wat de bestuurder wil!
Cantago zegt
@911GT2: Juist;)
E_Komenda zegt
@w0o0dy:
Welke auto is niet “all over the pace” als je teveel gas geeft in de sneeuw? Die Carrera 4S geeft mij een veel betere indruk dan de GT-R wat betreft sneeuwrijden. Ookal zit de motor bij de Porsche helemaal achterin.
w0o0dy zegt
@E_Komenda: die carrera 4s weegt minder en heeft WEL WINTERBANDEN… dus is het logisch dat het beter gaat. Maar ook op winterbanden is het best een handvol als je veel gas geeft.
E_Komenda zegt
@w0o0dy:
Ik vergleek het filmpje van de Carrera 4S al met het filmpje van de GT-R met winterbanden. Had gehoopt dat je dat nog wel zou begrijpen..
w0o0dy zegt
@E_Komenda: In het japanse filmpje van GT-R World ligt de snelheid hoger en is de auto veel beter onder controle dan die 4 s ondanks het hogere gewicht….. kijk tussen 0:37 en 0:59 en bij 1:14…. zwabberen en netjes corrigeren, maar de auto doet het zeker niet zomaar vanzelf.
Het filmpje van de Ring met de Gt-r is niet helemaal representatief want de gast achter het stuur heeft de auto mogen lenen en rijdt er dus voor het eerst mee in de sneeuw (en dan gelijk de Ring op….)
E_Komenda zegt
@w0o0dy:
Zwabberen en netjes corrigeren; check dan dit even van 0:30 tot 4:15.
http://www.youtube.com/watch?v=uHXsndBWj3Y&feature=related
Maar zoals je al zei, de auto doet het niet zomaar vanzelf.
En voor een echte vergelijking moet je een filmpje van de 997 Turbo mkII hebben in de sneeuw op winterbanden. Maar ik schat zo dat die het niet echt slecht zal doen..
w0o0dy zegt
@E_Komenda: een auto met turbo is in principe veel moeilijker in de sneeuw omdat het koppel niet gelijkmatig opgebouwd wordt maar relatief plotseling stijgt. Daarnaast is een modern 4wd-systeem soms moeilijker omdat de electronica de hoeveelheid koppel kan varieren en dat maakt gecontroleerd driften ook lastig. Dat zie je ind e video van de GT-R op de Ring ook goed…. Een 997 turbo staat niet bekend als een makkelijke auto op de limiet, wel redelijk makkelijk een stuk van de limiet… lijkt me op zich niet de ideale auto voor op de sneeuw. Een gewone Carrera is erg goed doseerbaar en kun je met veel feedback en gevoel rijden… of de turbo het goed zou doen op sneeuw… ik denk het niet en ik genk ook niet echt beter dan de GT-R die een betere balans heeft (ook al is ie eigenlijk te zwaar voor spelen in de sneeuw.
E_Komenda zegt
@w0o0dy:
Nu zeg je dus eigenlijk dat de Turbo en GT-R wat minder geschikt zijn voor in de sneeuw. Nou, volgens mij doen die twee het in de sneeuw beter als een achterwielaangedreven auto met een vergelijkbaar vermogen. Plus die electronica zal je juist helpen de auto uit een drift te houden (of weer recht te krijgen). En zou je willen spelen, dan kunnen dat soort systemen meestal wel (voor een groot gedeelte) uit.
w0o0dy zegt
@E_Komenda: het probleem zit em in de turbo’s.. Ze zullen beter uit de voeten kunnen dan een rwd met vergelijkbaar vermogen als die ook een turbo-motor heeft maar minder goed dan een awd met vergelijkbaar vermogen als de motor atmosferisch is. Doseerbaarheid is veel beter omdat bij een groter toerenbereik het vermogen en koppel lager is en gelijkmatiger wordt opgebouwd.
E_Komenda zegt
@w0o0dy:
Ik snap je punt, maar een beetje bestuurder kan dit soort turbo-motoren best wel doseren. Het zijn geen auto’s meer met Turbogaten van tig jaar geleden.
wooter zegt
Ik dacht ‘m al te herkennen uit de EVO…
http://www.gtr.co.uk/forum/126992-ok-its-not-midnight-purple.html
DIPSHIT zegt
hetzelfde met een cayenne met zomerbanden hoor, dat schuift als een schaatser in de sneeuw, geen stoppen aan.
Michel 350z zegt
Lig het aan mij of klinkt die Carrera 4 een beetje als een schooter
Reageer zegt
GT-R doet het alleszins beter dan een Porsche Turbo in de sneeuw…
http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/allradsysteme-zehn-modelle-im-traktionsvergleich-1582354.html
En geen van beide doet het zo goed als een Audi S4, jawel.
w0o0dy zegt
GT-R met winterbanden eronder in de sneeuw… winterbanden maakt wel een groot verschil.
http://www.youtube.com/watch?v=MQlnGB5KsoE
Maarten zegt
GT-R diesel zo te horen :P
w0o0dy zegt
En een beetje spelen op de Ring met winterbanden eronder.
http://www.youtube.com/watch?v=0ojLVqApQ5M
witte480 zegt
Wat een lelijke kleur!!!
Thom zegt
je moet die velgen kijke!
te vet
Michel 350z zegt
Ik wil weer naar de Ring. Als het lekker weer is dan
Diablo zegt
http://www.diablomotor.com/2010/01/15/lamborghini-jota-fotos-espia/
Bomkat zegt
@witte480
Geen zorgen, kleur is een wrap. Standaard is deze auto donker grijs. De eigenaar houdt een verslag bij in EVO, zit inmiddels ook al een andere chip in.
hamaa zegt
Ik zag er 1 op wintersport :O
Stephan zegt
Wat een kut geluid die GTR, lijkt wel een tractor.
sauerpraum zegt
@Stephan:
heb toch sterk het vermoeden dat er buiten het beeld een tractor stationair loopt te draaien, anders is het wel een vaag geluid voor zo’n auto
e_v_r zegt
Welke auto komt er in die omstandigheden wel goed van z’n plek… totale waanzin
w0o0dy zegt
@e_v_r: welke denk je? Deze dus!
http://www.youtube.com/watch?v=rdBr_MccNLU
bozewolf zegt
Awesome kleurtje!!
MRStephan zegt
Hatsekidee, vanmiddag mijn nieuwe Bridgestone Potenza’s gemonteerd, zal eens kijken hoe dat gaat en anders laat ik hem wel weer even staan..
Ralph zegt
Hatseflats tingeling!
Nwe. Goodyear F1 Eagles op de voorwielen…
Nog steeds evenveel grip als de versleten Uniroyal Rainsports.
Weinig dus! Laten staan gaat me wat te ver, gewoon rustig aan dan kom je er wel.
Die GT-R zoekt gewoon de limiet op qua grip op een parkeerplaats is niet de echte wereld.
Zomerbanden in de winter door de koude temperatuur is gewoon glijden PUNT UIT!
AWD
RWD
FWD
@Stephan doe mij zo’n trekker dan maar…
floris zegt
de 997 4s doet het prima in de sneeuw… beter idd dan de nissan maar dit is hopelijk te wijten aan de banden.
je moet geen wonderen verwachten van honderden pk’s op sneeuw… sneeuw is sneeuw dus glad
Osca zegt
leuk kleurtje :D
Flapkees zegt
Zeer lekker kleurtje.. :)
robbie zegt
Valt het niemand op dat deze GT-R PAARS is…????
Ahura zegt
@robbie: nee niemand heeft het over de kleur gehad.. aardig filmpje btw. Maar ik heb het nu wel gehad met al die winter-topics
jzaero zegt
@robbie: Ja gaaf toch!
GOD zegt
@ robbie
nu je het zegt ja inderdaad. wow!!! vette shit ouwe.
dat me dat niet was opgevallen. je bent echt scherp vandaag.
:lol:
akif7 zegt
gewoon all-seadon banden kopen net als mij heb je geen gezeur van winter of zomer banden :D
porsche_fan zegt
tja toch maar een 911 Turbo nemen he!!:D
timberleek zegt
hier gewoon zomerbanden.
tis me veel te duur om ook nog wintersloffen te kopen. er zitten net nieuw zomers onder.
jack zegt
als we dan toch winterfilmpjes plaatsen:
http://www.youtube.com/watch?v=DT9jDR4EVQs&feature=related
Bagdad zegt
Kstem in, zomerbanden zijn nutteloos met awd in de sneeuw. kem net op een een recht stuk mijn bmw beschadigd. khad die tractie controle beter weer opgezet na wat te stoeien. tegen 60km per uur op de sneeuw beginnen schuiven. kwas in zijn derde een burn out aant doen. opeens liep het mis.
Megakix zegt
Hé, een vrachtwagen (riep mijn dochter uit de kamer…)
super zegt
“Dit schept natuurlijk een heel nieuw licht op de vraag of je voor awd óf winterbanden gaat”
kun je met awd harder remmen dan?
Ra1kkoneN zegt
Ik ben nog steeds van mening dat zomerbanden het ook prima doen. Sure, je achterkant breekt af en toe een beetje uit. Maar dat leer je vanzelf opvangen. Rij zelf met rwd met maatje 265 zomerbanden er om heen. Heb nog maar 1x vast gestaan en ik rij iedere dag.
Redwane zegt
leuk kleurtje
Henk zegt
Met dit weer, zijn zomerbanden duidelijk beter! Sneeuw is weg, dus ook weg met die slappe banden. Om marketing redenen zijn ze sneeuwbanden, winterbanden gaan noemen en dat is dan een dikke $domper$ geworden voor de reclame kijkende mens!
thomas zegt
sneeuw tussen velgen ziet er cool uit
nummerbord godzilla
BananaFlip zegt
Zo zeg, die GT-R heeft wel een beetje een zwaar dieselgeluid…
mickkleijwegt zegt
ik ga nu niet zeggen dat winterbanden geen zin hebben kan ik ook niet over oordelen want heb ze zelf nooit gehad, maar ik heb in hele dikke pakken sneeuw gereden met me zomerbandjes.. geen enkel probleem ook uit stilstand. ook de gladheid geen enkel probleem. en ik heb geen bijzonder auto geen 4wd gewoon een voorwiel aangedreven seat.
M Power!!! zegt
Check dit dan! de 750i xDrive op zomerbanden… “ik krijg hem gewoon niet om” geweldig!!!
http://www.autoweek.nl/video/1645/Rij-impressie-BMW-750i-xDrive