Jazeker! Alleen dienen afmetingen in dit geval juist wat kleiner te zijn. Hoewel de veelbesproken Nissan GT-R menig sportwagen het snot voor de ogen rijdt, kan één ding niet onbesproken blijven: z’n walgelijke gigantische proporties.
Een en ander wordt pijnlijk duidelijk als de grote Nissan naast een Honda NSX wordt geparkeerd. Het effect zou overigens nog groter zijn geweest, als de NSX niet over het (overbodige) spoilerpakketje beschikte. Uiteraard is het bekend dat Japanners geilen op saai gevormde sedan’s met 400 pk-plus getunede motoren, maar geef mij maar een auto die zowel de prestaties als het uiterlijk van een echte sportwagen heeft. De brede Latina-ass van de GT-R kan ik nog wel waarderen, maar het is vooral de hoge voorpartij waar ik niet warm van kan worden (via: jalopnik).
Of heb ik het helemaal mis en zijn Amerikaanse proporties (LxBxH) juist enorm stoer?
thijs zegt
gebruiksgemak, ruimte, veiligheid, nieuwe (meer?) techniek?
ik vind hem mooi, niet té..
ach t gaat om de rij eigenschappen toch?
:-)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Tja, heeft vooral weer met regelgeving te maken…
Pijlvormige auto gaan er toch helemaal uit, vanwege het feit dat er bepaalde ruimte tussen de harde delen van de motor en de motorkap moet zitten.
Moet wel zeggen dat het ene merk dat beter (de GT-R!!) beetpakt dan de andere (Peugeot…)!
Zephyr zegt
Ik heb beetje het gevoel dat men beetje aan het mierenneuken is over deze GT-R.
Als we de vorige generatie Skylines er bij gaan halen en dan de vergelijkingen maken, is de GT-R een meer lopende lijnenspel dan de vorige Skyline. Noch lomp, noch walgelijk proportioneel.
Heeft volgens mij weinig met smaak te maken, maar beetje met bekrompenheid naar de Nissan GT-R toe.
Poekie Lauda zegt
Dat is niet echt bijzonder representatief, alle auto naast een een andere lage auto lijken veel groter. En daarnaast schijnt het bij de GT-R niet echt uit te maken, hij rijdt nog steeds alles zoek :P
MRTN zegt
ik sluit he volledig aan bij de mening van evo, hij is wel leuk, maar te groot, het lijkt meer op een rivaal van rs4/m3/c63amg
Djivy zegt
Dan is deze foto toch veel relevanter:
http://jalopnik.com/photogallery/huge35/1000723082
Denis zegt
Spoilerpakket? Die achterspoiler van de NSX is standaard aanwezig…
Josje zegt
ach, gewoon een schaalmodel? :D
1: 0,8 ?
Webber zegt
En toch heeft ie zo’n goede performance.
Denkt dat de concurrentie zichzelf toch een aantal vragen moet gaan stellen.
phil zegt
het is ook geen rasechte supersportwagen. Nissan gaat ervan uit dat er dagelijks wordt gereden met die dingen en dan is een ruime cockpit best handig, niet?
STJ zegt
”als de NSX niet over het (overbodige) spoilerpakketje beschikte”
Weet je wel dat dit een NSX type R hij is helemaal standaard alleen de velgen zijn veranderd.
”Uiteraard is het bekend dat Japanners geilen op saai gevormde sedan’s met 400 pk-plus getunede motoren”
En de Duitsers zogenaamd niet kijk maar naar de M5, R6 en E63AMG. Ik heb echt gemerkt in de artiekels die jij schrijft dat je echt een slecht beeld van de japanners hebt en onvoldonde kennis.
Edman zegt
Jij hebt ’t mis. Accepteer het maar dat deze Jap een goede is :)
Stiggie zegt
@Djivy; Ik maar denken dat een R34 ook best wel groot is, maar als ik deze foto’s zie, geef me dan die R34 maar.
Nu vind ik deze vergelijking in dit ARTIKEL (@STJ) wel erg extreem.
volgens mij kun je met een Q7 over een nsx heenrijden zonder wat te raken
Thijs zegt
De R34 is ook echt een forse auto hoor. Vergis je daar niet in, je hebt daar nog steeds heerlijk de ruimte.
Maar wat maakt het uit dat de auto zo groot is. Dat geeft extra voordelen, vergeet niet dat de originele Skylines als luxe sedans op de markt werden gebracht. Vandaar de ruimte, een luxe sedan is geen kleine auto. De GT-R is een vervolg op de Skylines, dus vandaar dat hij nog steeds niet klein is.
De NSX werd als betaalbare sport auto op de markt gebracht. De “Every day Ferarri”. Sportauto’s zijn niet groot, als we kijken naar de Ferrari’s uit die tijd zie je dat die ook bescheiden in omvang zijn.
Dus jah als je een mug naast een olifant zet dan lijkt de olifant inderdaad wel erg groot.
evo zegt
@STJ: ieder z’n
meukmeug… ;)RenesisHP zegt
Een lichtvoetig weggedrag is heel erg prettig. Geef mij die NSX maar.
Pannekoek zegt
does size matter?
Yeah, sometimes it does. ;)
Kyanite zegt
De GT-R is lelijk, prestatie’s zijn wel super. Als ik zou moeten kiezen tussen de NSX of de GT-R wordt het toch de NSX, dat is echt een beauty ondanks de leeftijd. Kwam pas de R34 tegen en die vond ik al behoorlijk groot, als je de foto van Djivy bekijkt is de GT-R nog groter, beetje jammer van Nissan.
Ringfan zegt
Sign of the times… Doe je niks aan…
En is het echt heel erg?
Zoepie zegt
blablabla?
Wat maakt de grootte nu uit, waarom zou je er uberhaupt een artikel aan wijden? De mensen die hem kopen zullen vanzelf wel merken of hij te groot is eenmaal ze die wagen moeten parkeren.
Thijs zegt
Ik denk dat met de huidige SUV generatie de mensen die deze auto kopen weinig problemen hebben met het formaat hoor. Bovendien is de auto in amerika een buitengewoon beschaafde auto qua proporties.
Tim zegt
Ach , we willen toch allemaal de grootste hebben . Niet?
joey zegt
lijkt nu wel of ze op alle punten proberen de GT-R naar beneden te halen, alleen omdat het een nissan is…….
Racer X zegt
Een Honda NSX Type-R is toch wel mijn favoriete Japanse sportwagen ooit. Daar kan geen GT-R aan tippen. Prachtig, dat gedrongen en gespierde silhouet. De GT-R oogt naast de ranke NSX wel heel erg lomp. Jammer.
Jesper zegt
Doe mij die NSX maar, de Type-R en dan daar de allerdikste versie van, wel zonder al die tupperware s.v.p. ;)
Arie Nap zegt
Het zal me niets verbazen als de Nissan GT-R een lagere luchtwrijvingscoëfficient heeft dan de NSX
Patrick zegt
Weer een staaltje van suggestieve stemmingmakerij. Het ganse onderwerp is een uiting van Evo zijn persoonlijke mening, en wie zat daar nu eigenlijk op te wachten? Stelde er zich iemand vragen bij het formaat van de GT-R? Had er iemand problemen met het formaat van de GT-R? De NSX is een model van 18 jaar geleden, het is Evo misschien ontgaan, maar alle auto’s zijn op die tijd gegroeid.
Scar zegt
Tzijn allebei knappe wagens, even afwachten wat de afmetingen van de toekomstige NSX gaan zijn. Die zal misschien ook een stuk groeien.
RScosworth zegt
Het moet een ieder toch anderhand wel duidelijk zijn hoe goed deze auto zou moeten zijn? Als men over dit soort zaken begint is de wanhoop wel heel groot.
Kyanite zegt
@RScosworth
Ford moet gewoon weer de RS Cosworths op de markt zetten, Fiesta RS Cosworth, Focus RS Cosworth en Mondeo RS Cosworth. Weer de vertrouwde vierwiel-aangedreven wagens met een lekker turbo-blok, dat zou een feest zijn.
frank mine's gtr zegt
Hallo, ik heb er in gezeten en omheen gelopen en van alle kanten bekeken, maar het formaat is geen issue. in het echt is het een heel indrukwekkende auto en van binnen de beste sport auto qua zitpositie en houding. In het wit is het echt een plaatje. Zo jammer dat wij in europa hem pas vanaf april 2009 kunnen krijgen. En dan ook nog even het prijsverschil. 73000 duitsland 69000 zwitserland 114000 stom nederland. Maar wie 5000 aanbetaald kan vanaf april 2008 al deelnemen aan gtr evenementen. gr
Patrick zegt
De Cosworth terug, liefst inclusief oversized achterspoiler, doen!!!!!
RScosworth zegt
@ Kyanite
Uhm ik had het over de GT-R in mijn reactie, of heb ik wat gemist. Natuurlijk ben ik het volledig met je uitspraak eens maar ik kan het niet helemaal koppelen aan het hier bovenstaande artikel. ;)
Armada zegt
@ Patrick
Als we dan toch bezig zijn mogen ze deze ook reincarneren:
Davidov zegt
Die NSX ziet er toch stoerder uit vind ik :P
Tombnolz zegt
Ben ik geschrokken! Ik had er helemaal geen idee van dat die GT-R zo’n reus was. Leuk om dat eens via foto’s in de verf te zetten. Meer van zulke vergelijkingen!
wilco zegt
Wat een gezeur over zn afmetingen. Het is gewoon een mean machine, niks mis mee.
Kyanite zegt
@RScosworth
“Het moet een ieder toch anderhand wel duidelijk zijn hoe goed deze auto zou moeten zijn?” Het was meer als reactie op jouw reactie en je naam :) De RS Cosworths zijn nog steeds de ultieme wagens, zou graag willen dat ze weer terug komen. De Delta HF Intergrale is ook erg leuk, maar een beetje onbetrouwbaar qua techniek.
The Honda Spirit zegt
De NSX is gewoon de mooiste auto ooit en daarmee basta….en met z’n schamele 300 pk’tjes uit z’n 3.0 V6 zoner turbo’s en z’n fantastische gewicht en verdeling ervan gewoon uniek in z’n soort.
Hoe durven jullie deze vergelijking uberhaupt te maken. De foto zal wel door een of andere marketing maf van Nissan zijn gemaakt, ze zijn d’r gewoon bang voor.
monk zegt
khad em liever naast die 350z zien staan
Citrofiel evil twin zegt
GRRR ik ben echt kwaad op Honda.
Terwijl de concurrentie (Nissan met de GT-R) goed bezig is met het maken van sportwagens…
Zit Honda op zijn gemakske te knoeien terwijl ze beter wat verder zouden doen aan de nieuwe NSX.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/20/honda-bevestigt-nsx-voor-2010
Ik heb altijd al van de NSX gehouden met zijn felle gespierde kont.
Terwijl vroeger Honda een sportief merk was met de CRX,NSX,…
Zijn ze nu bij wijze van spreken saai want echt wie zit er nu te wachten op een nieuwe FITT? ;) :)
Ivanovic zegt
de nissan gt-r ziet er echt vet uit, vooral de achterkant met de spolier en uitlaten.
STJ zegt
@The Honda Spirit
Sorry maar de GT-R is een veel groter legende dan de NSX, ze zijn bij honda eerder bang voor de GT-R want ik zie nog steeds geen nieuwe NSX.
Supreem zegt
Er scheelt toch iets met de front end van die GT-R. Op dze foto ziet het er al heel wat beter uit:
Kan iemand me trouwens zeggen waarom die voorzijde de productie niet heeft gehaald?
Race_Kees zegt
@Supreem:
Het heeft waarschijnlijk ermee te maken dat ze hem ‘mooier’/slicker wilden maken of er komt nog een ruigere GT-R mét koelgaten.
En dan sta je natuurlijk weer voor lul met je standaar GT-R wagentje…:P
Thijs zegt
Het hoe en waarom weet ik niet, maar ik ben het met je eens dat de voorkant van de concept een stuk mooier was. Helemaal zoals hij op je foto staat vind ik hem prachtig.
Hextrasher zegt
Geef mij die NSX maar ^_^
Patrick zegt
Eventjes een verduidelijking, de GT-R wordt omschreven als een auto met ” z’n walgelijke gigantische proporties”. Eventjes de cijfertjes er bij halen, de GT-R is 4.65 meter lang. Een volbloed Italiaanse Ferrari 612 is maar liefst 4.90 meter lang. Wie zei ook al weer dat de GT-R walgelijke proporties aannam?
En nu jullie antwoorden die beginnen met: “ja maar”
CSL zegt
Maakt die GT-R ook even zwaar als een NSX-R(1200kg) Dan weet ik het wel ;)
Daytona zegt
zo als ie naast de nsx staat vind ik de vormgeving van de nsx toch een stukkie bruter!!!
Kyanite zegt
@Patrick
Ja maar het blijft een lelijk hok, leuke prestatie’s dat zal ik niet ontkennen, maar het ziet er niet uit.
Mic zegt
Hij is alleen niet langer…
Patrick zegt
@Kyanite: beauty is only skin deep.
Rotary zegt
Hij is groot… so what? Gewoon niet aan je vriendin/vrouw vragen of zij de auto even wil parkeren :P
Hij is lelijk… dat is een mening… ik vind m wel mooi :)
En hij is snel… en dat is niet te ontkennen…
MrSelected zegt
Een NSX is gewoon een kleine wagen, mijn Civic is daarnaast zelfs nog groot.
http://jalopnik.com/assets/images/gallery/12/2008/02/medium_2265595576_fda8080f30_o.jpg
Na deze foto is het toch wel duidelijk dat de R35 best groot is, want de R34 is beslist geen kleine auto. Leuk opgevallen, maar eigenlijk boeit het niets. Dat ding is ontworpen om hard te gaan, niet om in de Bijenkorf garage te kunnen parkeren.
Die NSX is wel erg leuk, zou ik elke keer weer kiezen boven een R35.
jasper zegt
japanse auto’s zijn saai, hoe mooi ze m ook proberen te maken ze blijven saai omdat het uit japan komt. ik heb niks tegen japanse mensen alleen ik vind ze saai. En ik denk dat het komt doordat hun autos met berekeninen worden gemaakt en niet met mooie schetsen van designers.
Stijn zegt
Size does matter. Een Ferrari 355 is net zo knap door zijn klein formaat, en vooral door zijn beperkte hoogte. Wat een auto een sportwagen maakt is voor mij dat kikkerperspectief, vanuit een laag standpunt naar gezinswagenskijken als waren het SUV’s. Als je naast een sportwagen van 1,20m staat lijk je ook wel een reus!
gekke turbo zegt
@Kyanite en Armada
als ze toch bezig zijn kunnen ze deze ook meenemen met het reincarneren.
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Tradition_News/goodwood2.jpg
Maar dan zonder de glad makerij, zoals dat gebeurt is bij de delta, 500 of mini. Gewoon op de markt brengen zoals ie ooit bedoelt was; een blok op wielen met superieure wegligging en met enorm veel vermogen.
On-topic: ik weet niet wat het is met de GTR. Hij heeft immense prestaties, waarschijnlijk een puike wegligging en toch……
Het is een auto die het nodige X-FACTOR mist. Dat laatste beetje, dat alleen sommige auto’s hebben.
Rick dos zegt
In vergelijking met een X5.
Geen kleintje dus.
Interessant? Nee.
Maar daar en boven is het interessant dat ie goedkoop is, snel is, veel pk’tjes heeft? Dat kan je toch ook aan je reet roesten, want betalen kan je het toch niet, ookal is die zo spotgoedkoop. Toch?
Peugeot 407 coupe zegt
Ja dus? wat maak dit uit? die nsx is tien jaar oud, de gt-r is nieuw. nieuwe auto’s zijn nu eenmaal groter dan oudere.
Patrick zegt
@jasper: dom dommer domst, en dan komt jij.
-edit: en om dan in zo’n kleine zin toch nog een spelvaut te produceren is ook weer knap…-
jasper zegt
die bak is gewoon nutteloos groot, wrrom zouden jappaners groote auto’s maken terwijl ze de kleinste mensen op aarde zijn??
-edit: let op de spelling s.v.p.-
Patrick zegt
En Jasper heeft de kleinste hersenen ter wereld, domme jongen toch.
Chorizo zegt
Nou ja, neem eens een 70’s 911 en kijk naar de nieuwe, de oude kan er haast twee keer in! Geen alleenstaand fenomeen. Als de constructeurs het gewicht naar beneden willen krijgen dan zullen moeten doen wat Ferrari met de Millechille wil doen : auto kleiner maken, dus lichter.
Ben best wel te vinden voor de GT-R, begrijp me niet verkeerd, maar als ik de NSX ernaast zie denk ik spontaan : hé ja, ging die niet zowel de 911 als heel Ferrari met de grond gelijk maken?
Resultaat vandaag de dag : zowel Porsche als Ferrari doen het beter dan ooit, NSX is uit de handel genomen. Mmmh. Dat plaatst de hype rond de GT-R wel in proportie nee?
@Patrick
Kom kom, je weet niet hoe oud hij is. Voor een 8-jarige is hij best pienter. :-)
evo zegt
De link van Djivy is wel een interessante. Oh boy…
Patrick zegt
@Chorizo: voor een 8-jarige is hij best racistisch en bevooroordeeld.
lincoln zegt
@Patrick .. waarom vind jij het nodig anderen op hun tekortkomingen te wijzen ?? (ik lees het altijd wel met een big smile hoor) ..
maar je zou andere mensen toch ook een beetje kunnen helpen i.p.v. afkatten ..
ach nee .. laat maar ook .. afkatten is leuker ..
IlCuoreSportivo zegt
Het blijft gewoon een lelijke auto, ik kies voor de nsx. Rijdt ook fijner denk ik, thans to Ayrton.
Maarten zegt
in vergelijking met de R34 is hij echt wel ongelooflijk groot! iets té zelfs!
gekke turbo zegt
kijk na die foto van evo weet ik wat het is met de GTR. De R34 was een op de sedan/coupe (een ‘standaard’ model) gebasseerde auto met prestaties van een sportwagen. Niet helemaal, maar wel een beetje vergelijkbaar met de rs6, m5, e63. De R35 is een opzichzelf staand model ook met sportwagen prestaties, maar en een grote maar ( de maar waar nissan waarschijnlijk de mist in ging) hij heeft de proporties van een grote sedan waar ze de sportwagen look op hebben geplakt.
kijk bijvoorbeeld naar de doorgetrokken koplampen, deze zijn vooral te vinden op sportief gelijnde coupe’s en ook de gaten aan de zijkant zijn ook meestal voor auto’s van het kaliber van een corvette en niet voor op een soort auto als de GTR.
Endlezz zegt
Als hij van binnen even groot is als van buiten is het allemaal goed voor mij. Ik ben 2m groot en pas niet in de meeste sportwagens. Het mag voor mij dus allemaal wat groter :)
Endlezz zegt
Voor er reacties komen van andere grote mensen: bij mij zijn in verhouding vooral m’n bovenbenen lang, wat lastig is in de meeste auto’s (ik zit met m’n knieën zo tegen het stuur of dashboard en in sommige auto’s kan ik amper richtingaanwijzers gebruiken). Ik beweer niet dat alle 2m grote mensen diezelfde problemen hebben.
RenesisHP zegt
Size does matter.
Hoeveel mensen hebben er nu al problemen om op hun eigen rijbaan te blijven rijden? Auto’s worden steeds groter en de wegen groeien niet mee. Daarbij stikt het in de steden van smalle straatjes waar je bijna niet doorheen komt.
Bij een vriend van mij in de straat staat regelmatig een H2 met twee wielen op de stoep geparkeerd, en dan nog steekt hij uit tov andere auto’s.
Oke, een GT-R is geen Hummer, maar hij is niet echt klein.
Kyanite zegt
@lincoln
Cheers, sommige mensen, zoals Patrick, zijn gewoon een beetje te snel aangebrandt als andere kritiek hebben op een auto die zij wel mooi vinden. Maar ik moet zeggen dat de GT-R nog steeds een lelijk hok is, prestaties zijn erg leuk, maar het oog wil ook wat.
@Endlezz
Met 1.90m ben ik ook niet de kleinste, Porsche 911 past perfect, meeste Ferrari’s niet.
realist zegt
dacht je dat ze deze wagen gebouwd hebben voor de benelux misschien ?
deze wagen heeft de look afmetingen voor de vs meer en nl om naast corvettes ,cammaros en pontiac te staan . daarmee laat hij kwa wegligging en prestaties allen ver achter zich.
verder om te concureren tegen duitse technologie @ bmw& porche,audi wat prestaties betreft.
ook is deze wagen prachtig te combineren voor dagelijks gebruik je krijgt er tenminste een bak bier in en hebt een gemakkelijker instap zeker ten opzichte van bvb die nsx en andere lage en kleinere sportwagens.
40+ stellen dat op prijs en dit is eerder het marktsigment die zich dat kan permiteren dat het modale @blog publiek die zegt te groot ,willen opvallen met merknamen etc…
RenesisHP zegt
@realist.
Maar hij is zo saai. zZzZz
Patrick zegt
@ realist: volgende keer misschien nadenken alvorens je uit je nek zwetst.
Lengte Gewicht
—————————–
GT-R 4,65m 1740kg
Corvette 4,46m 1420kg
realist zegt
@ mx5 daar houden we net van daarom rijden we met saab
ik kan me gerust iets permeteren in de orde van het sigment gt-r doch wat moet ik daarmee op de weg? welke meerwaarde heb ik waar ik 30-50&70 klm/hu mag rijden (belgië) en dit in vast verkeer net geen file.
RenesisHP zegt
@Patrick.
Een Corvette is een sportwagen, de GT-R een sportcoupe.
Neem dan een andere auto voor je vergelijking.
Patrick zegt
Godverdomme mx5-owner, ik heb de Corvette er niet bijgehaald, dat was die realist, jij hebt werkelijk problemen om te lezen denk ik.
Maar goed, ik bn die problemen met jou ondertussen gewend, ik zal realist eventjes citeren, dan hoef je geen moeite te doen om het op te zoeken:
“deze wagen heeft de look afmetingen voor de vs meer en nl om naast corvettes ,cammaros en pontiac te staan.”
De zinsbouw trekt ook op geen zak, blijkbaar hoef je niet intelligent te zijn om jezelf een dure auto te kunnen “permeteren”.
RenesisHP zegt
@realist.
Persoonlijk vind ik een Saab minder saai dan dit.
Patrick zegt
Trouwens, permeteren, is dat iets doen per meter?
RenesisHP zegt
@Patrick.
Shit, sorry, my mistake. :oops:
Ik zal niet de beroertste zijn om dat toe te geven.
@realist.
Je ziet het al.
Patrick zegt
’t is goed, jij mag jezelf dat permeteren.
RenesisHP zegt
@Patrick.
Hoeveel meter?
Patrick zegt
Dat blijft gelijk, zolang het maar permeter is.
Tim zegt
Jongens toch , hier gaan we weer. Weer zovele duffe comments over die wagen zijn uiterlijk. Smaken verschillen nu eenmaal van mens tot mens , maar worden we hier wijzer van als we weten wie hem mooi vind en wie niet???
Nee dus , dus kappen met die zever.
Plaats anders eens een foto van jullie wederhelft hier op autoblog , dan gaan we pas kunnen lachen.
Patrick zegt
Ok, als je er dan toch om vraagt, maar kom niet klagen:
Chorizo zegt
Ik hoop maar dat het een stokbrood is, wat ze daar vastheeft.
Patrick zegt
Neen, dat is een Chorizo.
Zie je wel dat size matters.
Tim zegt
Patrick,
Ik zou willen lachen , maar dit doet me walgen :)
Ach zolang je er maar gelukkig mee bent
Patrick zegt
Met onze dochter is het spijtig genoeg misgelopen:
jampa zegt
ik vind de GT-R echt een ontzettend niet uit te spreken lelijk misbaksel eersteklas!
RenesisHP zegt
@Patrick.
Lekkere dingen hoor!!
Patrick zegt
Jampa: gebruik je fantasie en beeld je in dat er vier nullen ophangen vooraan, je zal hem plots veel mooier vinden.
Bij de GT-R is het uiterlijk een weerspiegeling van de spirit van deze auto, grof en eigenwijs………….ik krijg plots zin in de GT-R
lincoln zegt
@Patrick .. ha ha ha ..
maar spijtig om te horen dat het met jullie dochter mis is gelopen ..
en eerlijkheidshalve kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het aan de moeder kan liggen .. die lijkt me o.k. ..
bozewolf zegt
Zeker niet de meest mooie ’tomobiel. Ziet er wel “cool” uit maar niet mooi. Zelfde verhaal met de 32,33,34.
Doe mij maar die NSX.
Citrofiel evil twin zegt
De GT-R zal een goede concurrent zijn voor de Chevrolet Camaro. ;)
Citrofiel evil twin zegt
Citrofiel evil twin zegt
@mx5-owner (of wie dan ook);
Je waarneming klopt niet helemaal.
“Een Corvette is een sportwagen, de GT-R een sportcoupe.
Neem dan een andere auto voor je vergelijking.”
Het doet er niet toe of het een sportcoupé of wat dan ook is.
Het zijn alletwee supercars en je kan ze perfect vergelijken (op het internet staat het er ook trouwens vol van).
http://answers.yahoo.com/question/?qid=20080130230810AAM1y83
En nog iets ik versta toch iets anders onder de naam sportcoupé.
Vb;
Seat SportCoupé Bocanegra
Mercedes-Benz C-klasse Sportcoupé
etc
Of neem ik het te letterlijk?
RenesisHP zegt
@Citrofiel evil twin.
Eigenlijk had ik moeten zeggen GT.
Een Corvette is de Amerikaanse visie van een sportwagen(waarmee je ook goed kunt toeren door het enorme koppel onderin), de GT-R is toch meer de snelle reisauto waarmee je ook onnoemlijk hard naar je vakantiebestemming kan rijden en dat allemaal met de (kleine)kids en bagage achterin.
Echte overeenkomsten zijn er niet echt tussen de twee, behalve het feit dat het ze allebei geschikt zijn voor dagelijks gebruik.
Citrofiel evil twin zegt
@mx5-owner ;
Hoezo geen vergelijking?
Denk eens logisch na een Corvette wordt veel vergeleken met een Porsche en een Porsche met een GT-R so what’s te difference?
eric jan nissan zegt
wat doen we moeilijk met z’n alle
t gaat toch om de presaties of de techniek
RenesisHP zegt
@Citrofiel evil twin.
Als je het zo bekijkt, zal het wel.
Alleen ben en blijf ik het er niet mee eens. Dat is persoonlijk en dat zal niet veranderen.
Thijs zegt
Zeg Patrick, een beetje vriendelijker mag ook wel he. Verwoedde discussie is niet erg, maar een beetje respect voor de ander heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
Patrick zegt
Thijs, als jij niet kunt leven met de manier waarop ik reageer dan zit jij met een probleem, niet ik.
Juppe zegt
Mensen zeuren hier wel over de grootte van de GT-R (ik zal niet beweren dat ie niet groot is), maar zijn hier wel mensen die ooit een NSX in levende lijve hebben gezien? Die is namelijk erg klein. (Een CRX is ook niet groot)
chorizo zegt
@Juppe
Groot en klein zijn natuurlijk relatief, maar de vorige (skyline) GT-R was toch geen kleintje, en als dan blijkt dat de huidige groter is..
Juppe zegt
Mee eens, maar het is nogal makkelijk om ‘m naast een NSX te zetten. Als je begrijpt wat ik bedoel.
P.S. Blijft altijd mooi, zo’n NSX.
w0o0dy zegt
Zullen we er maar eens wat cijfers bijpakken? De zaken een beetje in verhouding zetten.
Een Ferrari 599 GTB is die ook HUGE? l x b x h 4,66m x 1,96m x 1,34m
Is een DB9 groot of klein of goed van formaat? 4,70m x 1,88m x 1,32m
Nissan GT-R: 4,66m x 1,90m x 1,37m
Een Bentley Conti GT die is wel groot en ook een 4 zitter…. maar is dan ook groter. 4,80m x 1,92m x 1,39m.
Een andere 4 zitter, de 612 Fiorano is langer, breder en nauwelijk lager.
De Bmw M6 is een auto voor 4…. ook een stuk groter: lengte 4,87m x 1,86m x 1,38m
De GT-R is zeker niet klein, maar HUGE is relatief en in vergelijking met andere 2+2 sportwagens is de auto helemaal niet extreem groot. Maar ook niet klein. Hij lijkt wel wat fors op de foto’s, maar dat valt in de praktijk ook wel weer mee. Als je er naast staat lijkt de auto niet veel groter dan een M3 (en het scheelt dan ook niet zoveel).
Oftwel… beetje spijkers op laag water dit.
Patrick zegt
Oftewel, bashen.
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Man een NSX is al een slagschip als wij er naast staan. ;)
Floris zegt
Interessant? Nee.
LC zegt
@chorizo De R34 (de vorige generatie) is klein een paar maanden terug zag ik er 1, ik was behoorlijk verbaasd om zijn formaat. (Golf3-ish)
w0o0dy zegt
@Mx-5 owner: dat klopt…. maar simpelweg vergeleken met de overige 2+2 sportcoupés/sportwagens is de GT-R helemaal niet zo enorm. Kleiner dan de meeste 2+2’s zelfs, alleen vrij breed en een beetje aan de hoge kant.
RenesisHP zegt
@wOoOdy.
Vergeleken met de overige 2+2’s valt het inderdaad mee. De auto hoort dan ook echt in die klasse.
Alleen vind ik persoonlijk die auto’s ook oversized. Ik reed laatst naast een DB9 in de Maastunnel, de wegen zijn daar smal en het gevolg was dus ook dat hij vrijwel constant bij ons op de rijbaan zat. Beetje te groot dus voor het mooie. Overigens wel een hele mooie auto, maar dat is hier niet terzake.
Robbert zegt
Ben ik de enige die het wel leuk vindt zo’n groot racemonster? :P
Daar rij je dan in je kleine bakkie en dan zie je dit ding in je achteruitkijk spiegel.
Lijkt me geweldig. ^^
CSL zegt
Naar mijn mening heeft die perfecte afmetingen voor een auto die ook dagelijks mee moet gaan. Alleen hij hoefde niet zo hoog te zijn. Maar voor de rest top.
rider zegt
ja hij is idd erg groot in verhouding tot die NSX. maar hetzelfde is ook het geval bij ferrari. zet de 575 en de 599 maar eens naast elkaar. die 599 lijkt wel een hoge limousine in verhouding tot de 575. dus ook hier duidelijk de invloeden van de wetgeving icm andere intepretatie van het aerodynamisch werk. de designers laten zich veel meer door de aerodynamica beinvloeden. wat ook bij dit vergelijk met die honda overduidelijk is geworden.
chorizo zegt
@LC
@Juppe
Me lijkt dat het punt is, dat wat nu op stapel staat te gebeuren, is dat de auto’s kleiner, lichter gaan worden, om tegemoet te komen aan de emissienormen en de wensen aan de consument (geen snelheid inboeten), en dat het daarom ietwat bevreemdend is om te zien dat Nissan met zijn laatste tour de force een zwaardere, grotere auto heeft gebouwd.
Of : stel je voor dat dezelfde techniek in de maten van een R34 zaten : sneller en potentieel zuiniger. Neemt natuurlijk niet weg dat de huidige concurrentie het niet veel beter doet : waarom een Maserati twee ton moet wegen kan me niemand uitleggen..?
Maarten zegt
hierin valt de ‘grootte’ net iets meer mee.. ’t lijkt me allemaal wat gezichtsbedrog op vlak van positie van de camera enzo..nuja..groter zal hij allesinds wel geworden zijn, daar twijfel ik niet aan..
triksiemarc zegt
Tjonge, wat een gedoe over de grootte. Dit ding is zwaar en groot maar veegt de vloer aan met een porsche 911 gt3 en een BMW M3. Tja daar sta je dan met je dure GT3 die door een jappie word afgetroefd….
Bakpao zegt
Het lijkt wel of de laatste 4 generaties lkaar afwissellen in vetheid
– r32 – bruut
– r33 – opgeblazen r32
– r34 – bruut
– r35 – opgeblazen r34 met gekke lampjes en luchtgaten
Koen zegt
een nsx is laag genoeg om onder slagbomen te rijden (heb t zelf gezien bij een parkeergarage) dus het lijkt me niet de juiste auto om een andere sportwagen mee te vergelijken.
ik vergelijk ook geen audi r8 met een ford mustang
Ik heb de gtr naast een porsche gt3 gezien en in beide gezeten, en hij is idd wat groter, maar je zit er ook 10x fijner in!
de gtr heeft een CW-waarde van 0,27(!!!!!) mede dankzij de ervaring van Lotus in aerodynamica. dat doet geen enkele versie van de “o zo slanke” NSX, of zelfs porsche dan ook na!!!!! (dit is ook de reden dat de brute luchtinlaten van de concept zijn weggehaalt)
@ de mensen die zeggen dat een nsx onovertreffelijk is met gewichtsverdeling enz., ga eens youtuben, de R34GTR reedt de nsx al zoek op t circuit!
oude skylines zijn niet groot,
kijk maar eens naar deze link, een 350Z is geen grote auto:
http://www.dreamcarcompany.com/Images/350ZmeetsSky.gif
de nieuwe nsx komt er toch wel aan, neem maar van me aan dat deze auto op de lichten na niks met een s2000 te maken heeft:
http://minds-farm.blogspot.com/2007/05/new-nsx-spy-shots.html
hopelijk deze keer een echte ferrari killer?
voor de mensen die een NSX kopen moeten niet zeuren over de voorkant van deze auto, want het enigste dat je zal zien is de achterkant!
materiaal genoeg dus om over te discussieren, maar waarom heeft iedereen het idee dat ie z’n favoriete auto moet verdedigen?
het zijn beide mooie wagens en zal dus op smaak aankomen.
Ik zou zelf voor de gtr kiezen omdat ik als ik het hier lees dat er (omdat veel mensen hier m beter schijnen te vinden) meer NSX’en zouden rondrijden als gtr’s ;-)
plus vind ik dat de gtr z’n tijd (net als de r34 toen hij uit kwam) ver vooruit is.
je bezorgt voor de helft van t geld iemand met n gallardo gruwelijke koppijn (van t balen) bij t stoplicht (lukt een nsx niet)
in de bocht rij je lancer evo of RS4 zoek (lukt een nsx niet)…
Koen zegt
overigens is de nsx wel n mooie wagen met ongetwijfeld veel rijplezier, alleen voor de prijs dat hij hier kostte kon je veel ander leuk spul kopen…