Een berichtje aan een ieder die zich schuldig maakte aan aannames en vooroordelen.
Zaterdag einde dag verschenen er foto’s op Autojunk (gemaakt door @kuifje) van een Nissan GT-R die op pijnlijke wijze crashte op Circuitpark Zandvoort. Gisteren kwam daar een video van het voorval bij. In de comments ontpopte zich meteen een hevige discussie. Wat begon als een opmerking over de zichtbare kentekenplaten, mondde uit in speculaties over het al dan niet oplichten van verzekeringsmaatschappijen en wat dies meer zij. Speculaties die de waarheid geen eer aan doen, zo blijkt als de eigenaar van de GT-R zich meldt:
Goedenavond aan allen (ook de klootzakken die het allemaal beter weten)
Ik ben Mark van Schaick de eigenaar en verdrietige bestuurder van de GTR
even een paar statements
-ik ben geen topcoureur en zal dat ook nooit worden
-ik rij op het circuit sinds maart 2016 (ca 5 keer gereden)
-ik ben geen oplichter en hoef dus geen kentekenplaten af te plakken, betaal de schade dus gewoon zelf van eerlijk verdiend geld waarover reeds belasting is afgedragen
-ik ben geen crimineel, drugshandelaar oid
-deze schade doet ook mij heel zeer!Ik was zo blij met deze geweldige auto.
-Niels Langeveld zat inderdaad naast mij en heeft mij meerdere malen gewaarschuwd maar soms maak ik als een ezelin een aantal maal dezelfde fouten. Niels is een fijne vriend en een topcoureur waar 99,9% van jullie nooit tegen op zullen kunnen. De fout kon hij niet voorkomen dus hou je mond tegen mijn vriend.
-aan degenen die vinden dat ik er geen klote van kan wil ik zeggen dat dit mij niet boeit! Ik rij puur voor het enorme plezier en niet meer om te winnen.
Vrijdag reed ik door toedoen van Niels moeiteloos 2,01 en als ik niet was gecrasht, was ik zeker onder de 2 minuten gekomen.
-Als iemand nog goede gebruikte onderdelen heeft om mijn wagen weer op te knappen gaarne bericht sturen naar mark[apenstaartje]markvanschaick.nl
Even los van een zeker woordje in de eerste zin een uitstekende reactie. Het is gewoon een vervelend ongeluk waarbij een liefhebber zijn prachtige wagen crasht. En ook als je het geen prachtige wagen vindt, het blijft vervelend voor de eigenaar. Wij wensen Mark in ieder geval veel succes met het opknappen van zijn GT-R en hopen dat hij nog dit jaar met zijn Japanse racemonster de 2-minutengrens mag slechten!
rdamnn zegt
Prachtig antwoord van deze held, hoop dat je auto snel weer gemaakt wordt!
stfu zegt
@rdamnn: Een held? Dat woord wordt ook willekeurig gebruikt zeg.
willeme zegt
@stfu: als je een Nissan GT-R verkiest boven welke auto dan ook en hem af en toe uitlaat op een circuit vind ik het een held. Ben ik jaloers? Reken maar!! Dit is een autowebsite en de termen ‘Nissan GT-R’ en ‘Circuitparkzandvoort’ spreken net even wat meer tot de verbeelding dan ‘Nissan Leaf’ en ‘Vinexwijk’ ;)
Onehp zegt
@stfu: in een tijd dat heel veel rijdersautos hun overgroote deel van de tijd ergens onder een dekzeil staan in de hoop een bankrekening aan te dikken, of hun kilometers maken door enkel op zonnige dagen door drukbezochte winkelstraten te rijden waar hun gaspedaal wat aan de voetenmat blijft plakken met veel herrie (en nu en dan een brandje) tot gevolg dan is het jammer genoeg een beetje speciaal wanneer de genoemde auto wordt gebruikt waarvoor ie eigenlijk bedoeld is, en daarbij het risico en kostprijs van dit gebruik met ‘plezier’ wordt aanvaardt.
Een beetje autoheld dan toch?
stfu zegt
@Onehp: ah op die manier een held. Dacht over het feit dat ie zo (geirriteerd) reageerde..
mrporter zegt
Wat een (h)eerlijk antwoord. Je kun hier alleen maar respect voor hebben dan hij de moeite neemt om te reageren
mashell zegt
@mrporter: respect? Ik vind het anders best een beetje genant zoals hij reageert.
pomoek zegt
@mashell: Precies. Ik heb die ele discussie niet gevolgd maar het nodig vinden om te reageren en dan in je reactie zeggen dat het je geen klote interesseert wat mensen van je vinden. Ietwat in tegenstelling tot elkaar.
toniominestrone zegt
@pomoek: niet gevolgd maar wel zie ik een reactie van je voorbij komen, herkenbaar aan je azijnzeikerige stijl.
pomoek zegt
@toniominestrone: Goedemorgen! Altijd leuk om fans te ontmoeten! Ik had nog een vraag bij je neergelegd waar je nog niet op hebt gereageerd? Ik hoor het graag!
Erik zegt
@mashell:
mrporter heeft het alleen erover dat hij respect heeft dat Mark reageert op alle comments, mrporter heeft geen mening over de inhoud van de reactie van Mark. Een wezenlijk verschil!
mrporter zegt
@mashell: hij legt wel de schuld bij zichzelf neer wat een stukje zelfreflectie is waar ook veel mensen vaak moeite mee hebben. Je hebt gelijk dat hij niet echt subtiel is in zijn uitspraken, maar dat waren de mensen diencommentaar op hem hadden ook niet.
Erik zegt
De beste stuurlui staan aan ……………..
Succes Mark!
MARS zegt
@erik2907: zitten op autoblog! :)
Erik zegt
@mars: jij ook al? :-)
87sandyd zegt
Markie jongen, laat je nou niet kennen…
astra zegt
Volgens mij het beste antwoord wat je kan geven als eigenaar/bestuurder, al is het jammer dat het nodig is. Maar, zoals vrijwel altijd en zeker op internet, de beste stuurlui staan aan wal.
Hoop dat je, Mark, binnen niet afzienbare tijd van dit monster (in positieve zin!) kan genieten!
leaper035t zegt
Recht van antwoord heet zoiets. Nog vele fijne track days toegewenst!
berlinetta zegt
Ik heb de eerdere discussie over de crash niet mee gekregen, maar als ik dit zo lees dan was het weer van laag niveau zeg.
Hopelijk is de eigenaar snel weer te vinden op het circuit met een nieuw speeltje.
leaper035t zegt
@berlinetta: discutie begon enkele dagen geleden op Autojunk met verwijten en insinuaties. Behoorlijk laag niveau, zelden gezien op AB.
mercedesclk350 zegt
@leaper035t: heb het zitten teruglezen.
Ken je dat gevoel, dat je gewoon bijna kunt voelen dat je hersencellen verliest?
leaper035t zegt
@mercedesclk350: Nu wel. Helaas. Gelukkig zorgen andere artikels (dikwijls van @willeme) dan weer voor het omgekeerde effect.
misterdrogba zegt
Ik heb de discussies niet gevolgd. Maar het is al een spijtig ongeluk voor de man endan moet hij zich ook eens verantwoorden tegenover een paar internethelden..
Gaat hij nog proberen hem te repareren? Van de foto’s en video had ik het gevoel dat de GT-R total loss was. Ik wens hem veel succes!
pinut187 zegt
@misterdrogba: lees zijn antwoord nogeens.. Geeft antwoord op je vraag..
misterdrogba zegt
@pinut187:
heb z’n antwoord weldegelijk gelezen ik vroeg mij gewoon af of het de moeite is om die GT-R wel te repareren. Want op de foto’s zag het er niet best uit.
pinut187 zegt
@misterdrogba: dat is weer een ander verhaal..
bartteeuwen zegt
Heb alle kinderachtige ventjes gezien op autojunl. Hele discussies over kentekenplaten, en of het niet om verzekeringsfraude zou gaan. Losers zijn jullie.
Hoop voor de eigenaar dat de auto weer opgeknapt kan worden en dat hij hem weer kan gebruiken waarvoor hij is bedoelt, knallen op het circuit! En wie weet, wordt je ooit net zo goed als de coureur/vriend naast je;)
Succes.
viezefreddyw zegt
Mark, fouten maken we allemaal. Zoals dat ene moment dat ik de vangrail kustte met de geleende Cayman van mijn voormalige werkgever. Stomme beginnersfout van mij. Gelukkig kon mijn baas er om lachen en was hij blij dat ik niet gewond was. Ik ben ook blij dat jij niet gewond bent.
Er zullen altijd mensen zijn die het beter weten en denken het beter te kunnen. Hulde voor al je eerlijkheid en heel veel succes met het repareren van je mooie en zelf verdiende GT-R.
dirkiii zegt
Mooi gesproken.
En je vat het sportief op, chapeau.
hakenhaai zegt
Ik vind het sportief dat hij reageert.
Maar gemiddeld gezien is het sop de kool niet waard hier.
Volvo_440_turbo zegt
Velen van ons hebben waarschijnlijk al aan karting gedaan, wie is nou niet eens de banden in gevlogen op zoek naar de limieten? Moest dit nu op de openbare weg geweest zijn, dan konden de klootzakken met recht moord en brand schreeuwen…
shibby zegt
Mark: je hebt gelijk! Nu hopen dat je GTR weer snel circuitwaardig is!
ArnoldH zegt
Prima reactie aan iedereen met een grote bek, al zijn dat meestal gewoon internethelden die verder niks zeggen.
inbedrijf zegt
Koning!
VeniVidiVici zegt
Weet je wat ik nou leuk zou vinden… dat Mark de ECHTE autoliefhebbers op AutoBlog van tijd tot tijd op de hoogte brengt van het reparatie project (tenzij later blijkt dat de geweldige GTR total-loss is en er een nieuwe komt) maar ook dan… show us the awesome new car! :-)
TimD zegt
@venividivici: dit dus!!!
Tonnie zegt
Top reactie! Ik zou ’t soms anders verwoorden, maar dat terzijde. Succes met de reparatie van je bolide!
goodolddays zegt
Zeggen dat het je niks boeit wat andere zeggen maar wel een reactie plaatsen? Nee dan boeit het je niks…
rufctr01 zegt
AMEN!!!!!!!
spykerboy zegt
Mooi antwoord, maar een 2.01 met een GTR? dan heb je nog heel veel te leren (wat juist leuk is) ik weet van mensen die al een 2.07 rijden met een E36 325i met 190 pk….. verder enorm zonde van de crash, iets te wijd op het gras en dan ben je passagier (zelf ook 2x gehad op cpz, al dan niet op dit punt)
n54coupe zegt
@spykerboy: Geweldig dit.
Een straatauto vergelijken met een tijd van een trackgeprepareerde BMW met rolkooi, slicks, vering en remmen op een mooie zomerdag.
Een GT-R is een heel serieuze auto. Er is weinig dat dat bijhoudt qua tractie, maar is ook best gevaarlijk omdat alles echt heel hard gaat.
En het verschil tussen 2:07 en 2:01 is echt enorm.
GPZ is geen Nordschleife. Op 4,3km rij je 6 seconden niet zomaar dicht.
En zaterdag vond ik het nou niet echt trackday weer.
Het was koud. Heel lastig om temperatuur in je banden te houden.
Ik heb daar ook mijn auto eens verloren. Iets te snel op het gas, en weg achterkant op die kerb.
Gelukkig kon ik hem uit de vangrail houden, maar was wel gelijk helemaal wakker…
spykerboy zegt
@n54coupe: je hoeft mij dat niet uit te leggen hoor, ik begon als 15 jarige al aan mn race licentie op cpz, en nu bijna 10 jaar later kom ik nog steeds met regelmaat mijn rondjes afleggen.
tuurlijk weet ik dat dat beeld vertekenend is een straat auto vs prepped, maar dan ga ik uit van auto’s zonder full slicks, ik reed met mijne ook gewoon een 2.09 toen ik mijn licht geprepareerde E36 nog had… was geeneens een serieuze spec racer ofzo.
Dat de GTR een serieuze auto is, weet ik ook uit ervaring, vaak genoeg in meegereden, maar ook tig keer zelf achter het stuur van 1 gezeten (wat mij overigens helemaal niks deed maar dat is een andere discussie)
fanboy zegt
@spykerboy: Die GTR moet inderdaad meer dan makkelijk onder de 2 minuten kunnen. Maar zoals hij zei, is hij geen top coreur, en dat zijn de meeste van ons niet.
En hij is zeker niet de eerste die op dat punt even te wijd uit gaat en gras mee pakt met alle gevolgen van dien.
spykerboy zegt
@fanboy: klopt, ik heb op die plek ook 1x zo een fout gemaakt, gelukkig alleen een knipperlicht kapot gereden toen van mijn auto, kan veel erger zoals dit beeld bewijst
pomoek zegt
Deze meneer heeft, zo begrijp ik uit zijn reactie, zelf besloten zijn dure GTR over het circuit te jassen. Dat is zijn goed recht. Je plaatst jezelf dan wel in een positie dat er over je geoordeeld wordt. Als je dat niet wil, of als de oordelen je niet bevallen, dan moet je dit vooral niet doen.
Het punt is dat dit is wat we doen op autoblog. Lullen over auto’s en aanverwante zaken. En daarbij worden dus nogal wat oordelen geveld. En zo hoort het ook. Dat is leuk, leerzaam en soms irritant. En daar mag iedereen weer op reageren.
Dus Mark, als je dit leest: Ik vermoed dat je reactie een beetje is opgekomen uit frustratie en verdriet. Je voelt je afgezeken. En ja, dat gebeurd als je een auto als deze afschrijft. Mensen gaan over je oordelen. Suck it up. Hoort erbij. Streep onder zetten. En laat je in het vervolg niet zo kennen.
jiltjes zegt
@pomoek: dat is nu typisch ziek in deze maatschappij! Iedereen geeft ongevraagd een mening. Lekker anoniem verborgen achter een nicknam alles ongegeneerd van je af boeren. Omdat iemand het kennelijk financieel beter heeft, geeft dat nog niet het recht daar maar iets over te roepen. Als Mark je mening wil, zal hij er wel om vragen denk ik zo.
pomoek zegt
@jiltjes: Beste jongen, als Mark mijn reactie niet wil moet hij niet iets op dit blog zetten zo simpel is het. Nogmaals, op deze blog hebben we het over auto’s en aanverwante zaken. Iedereen die een account heeft mag hier zijn mening verkondigen. Net als dat jij dat nu doet. Of anderen daar behoefte aan hebben doet niet ter zake.
ponnie zegt
@jiltjes: Ziek he, die vrijheid van meningsuiting, tijd dat die eens ingeperkt wordt.
jiltjes zegt
@ponnie: zolang de fatsoens-norm niet wordt overschreden ben ik groot voorstander van vrijheid van meningsuiting.
unknown234 zegt
@jiltjes: Zoals je kan lezen uit zijn reactie gaat het er niet om dat hij het financieel beter heeft. Begrijpend lezen is hier erg lastig op ab. Misschien samen met n54coupe een avondje klaverjassen? Die drogredeneringen die hier de laatste tijd voorbij komen zijn echt om te huilen. Hoe je het ook went of keert, men heeft altijd een mening. Een nickname doet daar niet zo veel aan af. Om dan populistisch te gaan roepen dat de vrijheid van meningsuiting beperkt moet worden, dat zegt meer over jou dan over de rest.
pinut187 zegt
Dus Mark zit ook op AB, mooi toch? Succes met de reparaties…
n54coupe zegt
Hallo Mark.
Wat ongelooflijk spijtig van je trackauto.
Maar 2.01 in die temperatuur was wel een heel snelle tijd!
Goed bezig.
Hopelijk krijg je de GT-R weer recht en rijdbaar.
Succes ermee!
ghost zegt
Persoonlijk vind ik het echt absurd dat alles en iedereen hier zijn reactie en actie als het ware moet verantwoorden. Nu deze GTR-bestuurder maar ook bijvoorbeeld Kuifje zelf die een reactie had gegeven op het plaatsen van de foto’s of Stephane Kox omdat zij als goed oppervlakkig werd afgeschilderd. Het internet zal altijd vol blijven zitten met helden die zich schuil houden achter hun beeldscherm en kritiek hebben op alles en iedereen, jammer nogmaals dat diezelfde “internethelden” dan ook nog een reactie krijgen van de personen in kwestie, imo niet verdiend.
Design_Driven zegt
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Net als toen ik mijn Discovery verzoop bij het off roaden is het zuur maar je geniet in elk geval van je auto op manieren waar 99.9% van de bezoekers hier alleen maar van kunnen dromen.
Design_Driven zegt
@sketcher: @maximiliaan_mark: Had ook al reactie achtergelaten bij de foto’s met wat links naar ebay in Engeland (denk alleen niet dat de reactie wordt toegestaan omdat er links in zitten). Staan daar in elk geval 2 sloop GTR’s op waar je onderdelen van kunt kopen. Beide uit 2009. Even het kijken waard.
jacobt zegt
De volwassenen hier met circuit ervaring kunnen per reactie wel inschatten wat voor type achter het toetsenbord zit.
Vaak gaat het om jongens die zelf niet van de hoed en de rand weten, daarom ook zo veel uiteen lopende reactie’s.
Iedereen hier wil graag (net als het slachtoffer) over de circuits heen knallen met een supercar.
Dit is voor weinig mensen weg gelegd, de meest zure reactie’s komen van jongens die er het verst van af staan en het nooit voor elkaar zullen krijgen.
Wat je dan blijkbaar nog rest is wachten tot iemand anders een fout maakt en daar van achter je computerschermpje je afgunstige oordeel over vellen. Als het mannetje dan ook nog aandacht krijgt zal hem dat strelen vermoed ik. Liefst had hij midden in de belangstelling gestaan met een dikke Gtr maar dat lukt niet. Dan maar negatieve aandacht, dat is ook aandacht.
Verbaas u niet, verwonder u slechts!
Gulli zegt
Ik heb de discussie wel gevolgd, en kort gezegd ging het ongeveer zo;
User A plaatst foto’s van de betreffende auto. Paar van na de crash en paar van voor de crash. Op zich prima, niemand die hier aanstoot aan nam.
Vervolgens kwam User B op de proppen en begon User A voor alles dat los en vast zat uit te maken omdat deze het kenteken zichtbaar had in de foto’s. Dit triggerde zo’n beetje de hele rest van de discussie waarin iedereen en z’n moeder zich afvroegen waarom de kentekenplaat dan bedekt had moeten worden. Van de ene zal het puur interesse zijn geweest, van de ander meer wantrouwen (toegegeven, hiervan waren de reacties soms ver beneden peil). User B ging door met mensen persoonlijk aanvallen (mensen extreem dom noemen die ergens geen kennis van hebben getuigt niet van enige empathie) en dit wakkerde de discussie alleen maar aan.
Was de post op AB op dezelfde manier neergezet zonder gescheld dan hadden mensen gezegd; goh jammer, zonde, hoop dat je hem snel weer kunt fixen. Tip voor User B (je weet wie je bent), begin op internet nooit met schelden of mensen dom noemen, want je verergert het probleem alleen maar en krijgt 14 andere mensen over je heen, daarmee het onschuldige slachtoffer meenemend in de discussie.
n54coupe zegt
@gulli: Grappig dit.
User B (ik) noemde User A een minkukel voor het plaatsen van circuitcrashfoto’s met kenteken op een publiek forum/blog.
Mooi nederlands woord dat wat mij betreft te weinig gebruikt wordt.
Valt wat mij betreft zeker niet in de categorie “voor alles dat los en vast zat”.
Daarna vielen alle mislukte pedaalridders over elkaar om zo bijdehand mogelijk te doen. Iedereen begon allerlei insinuaties te maken.
Tuurlijk weet ik wie ik ben…
bassx zegt
@Gulli: en het mooiste is dat in de hele discussie niet te vinden is waarom je een kenteken wel of niet moet blurren. Althans, het goede antwoord staat er niet tussen.
unknown234 zegt
@bassx: Blijft mooi he? Mensen die van alles roepen, maar geen legitieme reden kunnen geven. Drogredeneringen zijn wel hip de laatste tijd dan krijg je op een forum standaard when-the-shit-hits-the-fan reactie.
hacker zegt
Als je zoals je het zelf stelt “geen topcoureur” bent en “slechts 5 keer op circuit hebt gereden” dan lijkt het me niet zo heel erg verstandig om dan toch maar zogenaamde toptijden te willen neerzetten. Het spreekwoord zegt oefening baart kunst en dat is bij snel rijden op circuit zeker niet anders. Met dit in het achterhoofd heb je dan zeker geen reden tot klagen als er na zo’n crash negatieve reacties komen. Ik heb het filmpje van de crash bekeken en dit gezien hebbende denk ik dat het commentaar nog zeer braafjes was.
kenner zegt
Binnenkort bij Jet Cars…
dare2think zegt
Mark, als medeliefhebber en eigenaar van een prachtige (rijders)auto wens ik je veel succes met het herstellen van je auto. Ik houd me aanbevolen voor foto’s van de opgeknapte GTR op Autojunk ;)
maferick74 zegt
Go Mark go, koopt wat ie wil, gebruikt waarvoor het gemaakt is en zit op de blaren als dat moet. Mag ik een volgende keer mee?
Rick-dos zegt
Ik geef hem alleen op één punt gelijk en dat is dat er hier allemaal klootzakken zijn, behalve ik dan, maar voor de rest…
Als je het je geen ruk interesseert wat anderen denken waarom dan een reactie als deze?
Dat je geen topcoureur bent hebben we inderdaad kunnen aanschouwen.
Voor de rest; lekker belangrijk allemaal. Ik zat ff aan mijn bammetje en wilde gewoon ff wat te doen hebben.
Gesnopen?! Vuile klootzakken dat jullie zijn…
koen0373 zegt
Je zou ook je excuses kunnen maken aan al die andere rijders, wiens tracktime je hebt verneukt omdat ze dat hok van je weg moesten slepen. Een trackday rij je voor de lol, op max 85% van je kunnen met respect voor anderen. Als je zo nodig wilt klokken en op 101% van je kunnen wilt rijden, huur de baan dan zelf af of ga competitie rijden. Konijn.
mark997gt3 zegt
@koen0373: bullshit. Op Trackday kan je prima op 100% van je kunnen rijden. Daar is het voor bedoeld. Op de openbare weg rustig en veilig. Zo hoort het. En als er iets fout gaat dan hoort dat erbij. Ook al gaat de baan dan een tijdje dicht. Dat zeg ik als mede Trackday rijder.
koen0373 zegt
@mark997gt3: Dat ben ik dus niet met je eens. Dat je tijdens races brokken maakt, dat snap ik. Bij een trackday is dat echt nergens voor nodig. Er valt namelijk niets te winnen, alleen maar te verliezen. Vraag maar aan meneer van Schaick, die er helaas iets meer dan alleen een deuk in zijn ego heeft overgehouden.
koen0373 zegt
@mark997gt3: Aanvullend; e.e.a heeft ook te maken met het feit dat het niveau van trackday deelnemers vaak nogal behoorlijk van elkaar verschilt. Dan kun jij misschien prima op 100% rijden, maar dat wil niet zeggen dat het konijn dat ineens een creatief rempunt vindt of niet zo’n heel erg ideale lijn jou heeft zien aan komen stormen. Vandaar die 85%.
jacobt zegt
Wat hacker aangeeft is correct.
Geen top coureur en wel zo gedragen.
Gelukkig veeg je niemand anders van de baan, altijd link op zulke dagen met mensen die top tijden willen noteren.
Als ik je volgende keer tref op de baan laat ik je snel voorbij. Maar met een vriendelijke duim?
E34M5Touring zegt
Het enige wat me opvalt is, je geeft aan dat een begenadigd coureur je meermaals gewaarschuwd heeft. Iemand waarvan je zelf aangeeft dat hij bovengemiddeld goed kan sturen. Waarom negeer je zo’n gast dan? Ik heb zelf op Spa gereden. Ook met een GT4 coureur met bijzonder veel car control. En hij gaf bij mij ook aan dat ik soms te gek deed. Dan ga ik niet denken, fuck jou ik jakker plankgas door. Als zo’n kerel aangeeft (meermaals in jouw geval) dat het zo niet goed afloopt en je blijft dan toch door jakkeren…. Tja… Wat betreft alle ‘meningen’, welcome to the internet…
Dutchdriftking zegt
Kijk, als je zo’n wagen gebruikt waarvoor hij bedoeld is, en er dan een groter risico mee loopt dan de gemiddelde boulevard cruiser dan ben je ook gewoon een baas!
freek09 zegt
Weer spiegeling van de maatschappij waar in wij leven. Vreselijk dat iedereen tegenwoordig zijn ongezouten menig kan geven van achter een schermpje. Wees eens van aardiger tegen elkaar.
drdrift zegt
Bij deze nodig ik mark GRATIS uit voor een volle dag een driftcursus te volgen op weeze. Ik stel een bmw 328i driftspec beschikbaar en aanhet eind van de dag (of misschien al eerder?) doe jij het juiste op het moment bij overstuur. Dat leer je overigens het beste met bv. Een ford sierra met 120 pk, dan een 325i en zo bouw je dat op qua power en snelheid. Dus mark welkom en neem Niels gerust mee.
mark997gt3 zegt
@drdrift: ik heb ook wel interesse in (betaalde) drift cursus. Waar kan ik me inschrijven?
drdrift zegt
@mark997gt3: ik weet niet of het de bedoeling is dat ik hier commerciële mededelingen doe…??? Anders geef ik graag de website, autoblog help
kniesoor zegt
@drdrift:
Ik vermoed, dat Niels al kan driften. Ik ga maar eens aan Mark vragen of ik mee mag.
drdrift zegt
@amghans: ow niels zal zeker kunnen driften en powersliden, maar zandvoort is lastig om dat te oefenen, dat kun je beter vanaf de basis oefenen op een groot bij voorkeur nat gespoten terrein en dat hebben wij; als sinds 1998 ?
esprit84 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
esprit84 zegt
@esprit84: back to jalopnik it is.
TimD zegt
Walgelijk hoe mensen het ALTIJD beter weten, ik hoop dat je de GT-R snel weer de oude kunt maken! wellicht een idee op Total Car Concept te contacten, ik ben daar met mijn EX-GTR meerdere malen geweest.. die hebben er echt verstand van! Ik heb zelf de GTR nooit op zijn max willen en kunnen rijden, maar ik weet wel dat hij soms onverwachts uit de hoek kan komen, heb er in 12 maanden tijd 16.000km mee gereden, heb hem weg gedaan omdat ik hem zat was…. nu heb ik meerdere malen per maand mega spijt… ( doe hem dus nooit meer weg! :D )
desjonnies zegt
Beste Mark, ik zou zelf in Engeland voor onderdelen gaan kijken, er zijn veel gesoecialiseerde bedrijven die complete auto’s ontmantelen, zelfs auto’s die geen schade hebben.
Dat komt omdat de verzekeringspremie in Engeland gloeiend duur is, een £ 6000 is echt normaal daar.
Een bestelbus is zo gehuurd en en het laagseizoen is de reis Calais – Dover goed te doen.
Wel voltanken voor je de boot opgaat!
Ik heb al van alles opgehaald voor Impreza’s tot en met complete bodies aan toe.
M.vr.gr, desjonnies
maximiliaan_mark zegt
@drdrift. Wat een ontzettend aardig aanbod!!Waar heb ik dat aan te danken?
Is dit echt serieus of een grap?Kan ik je bellen voor een afspraak?Mijn mailadres is [email protected]
3246cm252kw zegt
@Mark van Schaick heel veel succes met de auto! Heel lullig! Ze zeggen het overkomt de besten…. laat al die klaplopers maar spame achter der computertje vandaan, gewoon jalousie dus u wel zo’n mooie auto kan rijden en zij niet.