• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]

Auteur: carmiggelt, gepost 27 januari 2014 om 23:00 – 25 Reacties

Afbeelding Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]Afbeelding Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]Afbeelding Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]Afbeelding Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]Afbeelding Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]Afbeelding Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]Afbeelding Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]Afbeelding Nissan GT-R Alpha 16 heeft slagtanden [gallery]

Deze R35 lust je rauw
Dit pk-kanon eet supercars als ontbijt.

Als het om het opfokken van GT-R’s gaat, dan moet je bij AMS Performance zijn. Haar Alpha 12 deed een kwart mijl in 9,05 seconden, haar Alpha 12+ was zo mogelijk nog extremer. En nu is daar de Alpha 16. *Hààààlelujah*

Volgens de tuner zelf is dit pakket het allerbeste wat ze te bieden hebben. Het exemplaar op de foto’s werd door de sleutelaars klaargestoomd voor dragraces, maar moest tegelijk ook een comfortabele cruiser worden.

En dus werden er een ander brandstofsysteem, een nieuw spruitstuk, 1300 cc injectoren, een aangepaste ophanging, een Alpha Race intercooler, Advan wielen en een uitlaat van 102 millimeter opgeschroefd. En dat is slechts een deel. Het resultaat? 1600 pk onder je rechtervoet.

Met dat oerend hard in een rechte lijn razen zal het wel snor zitten. Maar je moet toch een verdomd steady voetje hebben om zo’n monster comfortabel te kunnen cruisen.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • Video: Nissan GT-R sleept Volvo vrachtwagen door de sneeuw
  • Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
    Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

ams-performance, gt-r, Nissan, r35, tuning

Vorig bericht: « Te koop: beestachtige Ford Focus RS500
Volgend bericht: Nissan onthult een driecilinder met 400 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. stancedjetta zegt

    27 januari 2014 om 23:10

    Wat een monster.. IK WIL M!

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      28 januari 2014 om 15:54

      @stancedjetta: BMW M? Haha

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    27 januari 2014 om 23:13

    Sowieso lastig te bepalen of dit een comfy cruiser zal zijn, zonder pics van het interieur ;)

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      28 januari 2014 om 07:29

      @RRRobert: interieur is standaard, heeft zelfs nog airco en straatlegale banden.

      Login om te reageren
  3. Robert zegt

    27 januari 2014 om 23:16

    BTW, een uitlaat van Ø 102 mm… moet je iedere ochtend eerst onder je auto kijken of er geen ongedierte o.i.d. in is gekropen.

    Login om te reageren
    • noordafrikaanseteringlijeropsportschoenen zegt

      28 januari 2014 om 00:13

      @RRRobert:
      Dat komt wel goed hoor, bij het starten wordt alles al eruit gekatapulteerd, laat staan als je even revt.

      Login om te reageren
  4. cayenneturbo zegt

    27 januari 2014 om 23:32

    zotte wagen! ben wel benieuwd hoe lang dat motorblok zou meegaan met zoveel pk ;)

    Login om te reageren
    • bottestudent zegt

      28 januari 2014 om 00:00

      @cayenneturbo: Langer dan je denkt.

      http://www.youtube.com/watch?v=XRAnBgQ_B7M

      Login om te reageren
  5. mclarenf1lm zegt

    27 januari 2014 om 23:38

    En het uiterlijk ziet er nog vrij standaard uit, je zou hem bijna een sleeper noemen.

    Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      28 januari 2014 om 00:50

      @mclarenf1lm: Tot hij een keer gas geeft.
      http://www.youtube.com/watch?v=YwYAITo93pA

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      28 januari 2014 om 08:54

      @mclarenf1lm: Inderdaad, viel mij ook al op. Chapeau!

      Login om te reageren
  6. agera zegt

    27 januari 2014 om 23:50

    Een beter titel zou zijn; alle supercars zullen ten prooi vallen aan de GT-R

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    28 januari 2014 om 00:20

    De remmen zien er wel erg klein uit voor 1600 pk.

    Login om te reageren
  8. Specht zegt

    28 januari 2014 om 00:32

    1600pk en dan 2 van die kneuzige open luchtfilters? Zet er dan gewoon een carbon airbox op die rechtstreeks koude buitenlucht pakt.

    Login om te reageren
    • florisf89 zegt

      28 januari 2014 om 01:02

      @Specht: hadden ze dat niet allang gedaan als ze net zo “slim” als jou zouden zijn?
      Denk dat de mensen die hier aan sleutelen alles tot in de puntjes hebben uitgewerkt qua optimalisatie van dit beest.

      Kan niet wachten totdat we dit ding in actie gaan zien!

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 januari 2014 om 01:10

      @Specht: ik denk dat dit effiecienter is ivm dubbele turbo setup

      Login om te reageren
  9. stj88 zegt

    28 januari 2014 om 03:54

    Allemaal heel leuk en nutteloos dit, voor betere all round tuning en auto’s die ook snel zijn op de track en niet alleen in een rechte lijn. Kijk ik liever na JDM tuners zo als Mine’s, HKS of Trust!

    Login om te reageren
  10. 2cool4school zegt

    28 januari 2014 om 07:06

    0-100 in 1 sec, 0-200 in 2 sec?

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      28 januari 2014 om 07:28

      @2cool4school: 0-60mph 1,78 sec, 60-130mph 2,91 sec

      Login om te reageren
      • stanny zegt

        28 januari 2014 om 07:31

        @stanny: BTW: De AMS alpha omega doet: 0-60 mph 1,72sec en 60-130mph 2,67 sec

        Login om te reageren
  11. rob5nismo zegt

    28 januari 2014 om 08:29

    Ziet er puik gelast uit dat aluminium

    Login om te reageren
  12. Benny_Weisz zegt

    28 januari 2014 om 09:00

    Valt ‘ie binnen de 20% categorie? Anders hoef ik ‘m niet!

    Login om te reageren
  13. notsobig zegt

    28 januari 2014 om 09:11

    “Maar je moet toch een verdomd steady voetje hebben om zo’n monster comfortabel te kunnen cruisen.”
    Ligt eraan maar net aan wat ze gedaan hebben met het motor management. Ze kunnen het bijvoorbeeld zo gemaakt hebben met een knopje in het interieur die je om kan zetten, waarmee het aantal pk’s sterk gereduceerd wordt en/of de motor veel minder fel reageert…

    Login om te reageren
  14. robert110 zegt

    28 januari 2014 om 11:28

    En toch een redelijk anoniem uiterlijk. Wat een prachtwerk.

    Login om te reageren
  15. fortuna zegt

    28 januari 2014 om 20:03

    En nog maar eens een GT-R met remschijven die verkracht zijn. Je moet ze eerst opwarmen voor je erop stampt, sukkels. Learn how to run racing gear.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North