De schrik van de 911 is officieel verkrijgbaar in Nederland en heeft dus ook een prijskaartje gekregen. Hoeveel moet je ophoesten om een auto te kopen die in 3 seconden naar de honderd schiet? Laten we het zo zeggen: een bepaalde Nederlandse rockzangeres zit nu te huilen in een hoekje.
De Nissan GT-R in zijn oorspronkelijke vorm was al een sensatie, maar de facelift belooft nog veel meer moois. De belangrijkste verbeteringen op een rijtje:
– Meer vermogen: 530 pk om precies te zijn
– Het koppel stijgt van 588 naar 612 Nm
– 0 – 100 km/uur in 3,046 seconden
– De topsnelheid is gestegen naar 315 kilometer per uur
– Betere wegligging dankzij aanpassingen aan het onderstel
– Grotere remmen
– Ander rubber van Dunlop, speciaal voor de GT-R: SP Sport MAXX 600 DSST CTT
– De verbeterde aerodynamica zorgt voor 10 procent meer downforce
– Een nieuw interieur
Ohja, en hij is ook nog schoner en zuiniger, dus vanaf nu hoef je je ook als hippie geen zorgen meer te maken over de aanschaf van een GT-R. Het definitieve oordeel vellen we als Wouter ermee gereden heeft, maar het heeft er alle schijn van dat dit een nóg leukere en snellere auto is geworden dan het al was. Geen Playstation 2 maar een Playstation 3, als het ware. Maar wat zijn de kosten van dit moois?
Voor de Nissan GT-R Premium Edition betaalt u 126.900 euro incl. BTW/BPM. De GT-R Black Edition kost 128.900 euro incl. BTW/BPM. Koopje toch? Als je een Porsche 911 Turbo S wil krijg je evenveel pk’s, dezelde topsnelheid en je bent drie tienden trager bij de honderd. En daar betaal je dan bijna een ton meer voor. Wat zal die Anouk balen zeg. Voor de échte fijnproever is er overigens ook nog de Egoist, prijzen daarvan worden niet genoemd.
jack_abarth zegt
“Ja maar Porsche heeft emotie”…
Inderdaad, een prijs om van te janken.
Nissan FTW!
Lan_Evo zegt
@jack_abarth:
Haha en het grappigste is nog wel dat ze allemaal slaafjes van de marketing afdeling zijn met ‘emotie’ etc. en zelf hebben ze het niet door. Je bent ook nog vergeten dat Porsche een ‘rijke historie’ heeft. (begonnen als KdF-wagen, maar rijke historie niettemin)
jack_abarth zegt
@Lan_Evo:
Ja klopt, historie en emotie.
Dat zijn ook 2 van die termen om het verleden van Alfa Romeo recht te praten.
Dingen recht praten, of het beter verwoorden is in mijn ogen toch wel iets typisch Nederlands.
Schoonmaakster -> Interieurverzorgster
Kapper -> Haarstylist
Vrachtwagenchauffeur -> Beroepschauffeur
Etc…
PyroZnype zegt
@jack_abarth: Vrachtwagenchauffeur=> Besturende functie in de logistiek.
hectorae86 zegt
@jack_abarth: Gaan we nu een merk dat constant iets moois op de middenklasser markt wil brengen, vergelijken met een merk dat al 70 jaar dezelfde auto (steeds op 1 detail iets veranderd) maakt?
Porsche is een marketing-geile organisatie, dat weigert met iets origineels te komen, zolang het oude met een kleine verandering goed blijft verkopen.
Iets waar ik ze geen ongelijk in geef natuurlijk, maar erg aantrekkelijk vind ik het persoonlijk niet…..
Megakix zegt
@Lan_Evo: …historie…wat klets je nou joh, alsof je daardoor een beter gevoel in je autootje hebt ? :lol:
Lan_Evo zegt
@Megakix:
Sarcasme, leer het herkennen. :P
C220AMG zegt
Het is natuurlijk wel een mooie wagen maar het doet me toch minder dan een 911 het is naar mijn idee een beetje emotieloos en dat gevoel heb ik bij porsche niet. Maargoed het is wel een dikke ton voor ’n vergelijkbare prestaties. Gelukkig hoef ik me niet druk te maken om een dergelijk kwestie!
Jimmie zegt
Voor die ton meer heb je wel een representatieve auto waar je in gezien kan worden.
autogekk zegt
@Jimmie: Ik denk dat meer mensen bewondering hebben voor de GTR dan voor de Porche…..
Jayceon zegt
@autogekk: Een autokenner zal misschien meer bewondering hebben voor de GTR. De gemiddelde mens zeker niet. Het merk “Porsche” heeft bij de gemiddelde mens een veel rijkere lading dan “Nissan GTR”. Niet iedereen wil het meeste “bang” voor zijn “bucks”. Status doet de gemiddelde mens nu eenmaal meer dan specs.
highperformance zegt
@Jimmie: Dat denk ik ook. Deze GTR staat verreweg hoogenoteerd in mijn (voor zover van belang) hotlist. Maar met een 911 (al twijfel ik wel bij een Turbo S met die uitdossing) kan je komen voorrijden in bepaalde gevallen. De GTR gaat nimmer beschaafd overkomen….. eigenlijk ook wel heerlijk, maar geeft Porsche toch een voorsprong.
Stel: je gaat je nieuwe vriendinnetje ophalen bij haar ouders en pa rijdt een Saab 9-5 omdat dat bij zijn beroep hoort. Een Porsche is dan nog wel te verkopen, maar een GTR toch niet. Andere vraag is: “is dat erg?”…..
Orichy zegt
Maar misschien vindt Anouk deze Nissan GT-R niet mooi genoeg, geld speelt voor haar geen rol hier in.
Mooie cijfer en de beste sportauto die je kunt bedenken. Top.
Orichy zegt
@Orichy: Mooie cijfers, natuurlijk.
Acacio zegt
@Orichy:
Als geld geen rol zou spelen zou ik ook voor de porsche gaan.
jelmer zegt
Omdat er zo weer een front ontstaan van iedereen die beweert dat een GT-R een afstandelijke ding is met een rijbeleving die qua intensiteit nog geëvenaard wordt door: Echt niet (en ik heb er wel in gereden). Deel I was fantastisch, twijfel er niet aan of de facelift nog vetter is.
dujokke zegt
Ja inderdaad, Porsche is bij ons, welgestelde europeanen, een veel sterker luxemerk dan een Nissan. Elk klein kind weet dat een Porsche staat voor snelheid, geen kat kent de term GT-R, buiten de kenners. Misschien komt hier verandering in wie weet…
SHFT zegt
@dujokke:
Maar omdat er één op elke straathoek staat geven normale mensen (lees: mensen die niet met wagens bezig zijn) er geen moer meer om.
De Nissan is iets fris, al komt het nog steeds op smaak aan natuurlijk.
martijnmarto zegt
Als ik het geld had…….
jelmer zegt
Omdat er zo weer een front ontstaan van iedereen die beweert dat een GT-R een afstandelijke ding is met een rijbeleving die qua intensiteit nog geëvenaard wordt door een PlayStation: Echt niet (en ik heb er wel in gereden). Deel I was fantastisch, twijfel er niet aan of de facelift nog vetter is.
CSL zegt
Waar geeft nissan op dat de GT-R 0 – 100 km/uur in 3,046 seconden doet?
En nog veel belangrijker wat zijn de 0-200 tijden.
Wie behalve leaserijder kijkt nu nog naar 0-100 tijden.
CasperH zegt
@CSL: in hun officiële persbericht.
CSL zegt
@CasperH:
heb je linkje?
Megakix zegt
@CSL: staat gewoon op internet…
CasperH zegt
@CSL: we krijgen die dingen in de mail, de perssite van Nissan kan je googlen.
Panther zegt
@CSL: de snelste testtijd 0 – 60 mph ( 97 km/u) met launch control is 3.2 s zonder 3.8s.
paulusrx7 zegt
toch lullig dat je eruitgerenden wordt door een auto die een ton minder kost en stukken exclusiever is (elke kalende man met een dikke pens en een midlife crisis heeft er 1.
en kom niet aanzetten met emotie en dat soort taal dat is lulkoek om de prijs op tedraven.
bowie zegt
@paulusrx7: Zo? zijn al die kalende mannen met een dikke pens en een midlifecrisis zo rijk dan in Bovenkarspel(of in heel Nederland)….?
PCCB zegt
@paulusrx7: Het leven is meer dan alleen stoplichtsprintjes en argeloze veralgemeningen.
paulusrx7 zegt
@bowie:
nou ik zie vaker een 911 dan een gt-r en als ik dan zie wat erin zit is dat vaak een ouwe kerel.
@PCCB: dat weet ik maar voor 100.000 euromunten kun je nog een leuke aardige 2e auto bijkopen.
Pordon zegt
@paulusrx7: Komt omdat je eerst hard moet werken om veel geld te verdienen dus meestal zijn de mensen die een auto kopen van ruim boven een ton al wat ouder.
neal zegt
wat is dat zonder BPM? dan ken ik de prijs ongeveer voor Belgie :)
Megakix zegt
@neal: …lulhannes…kunnen ze jou niet ‘bannen’ ? :lol:
highperformance zegt
@neal: wat een gemene opmerking ;-) het zij u gegund beste zuiderbuur….
benro zegt
Ja Porsche staat bij ons europeanen misschien meer als een luxemerk, maar exclusief is Porsche zeker weten niet. Porsche heeft in de loop der jaren alleen maar 911’s doorontwikkeld. Zie je een Porsche dan is het negen van de tien keer een 911, zie ik een Nissan GT-R dan denk ik aan iets exclusiefs.
Bo1972 zegt
Wat zijn die prestaties echt waard……ik denk in nederland relatief weinig. Je gaat er nooit de oorlog mee winnen. Daarom is looks, de indruk die je bij andere mensen wil wekken veel belangrijker. En tja….het is en blijft een nissan. En je kunt niet zeggen dat het een beauty is van buiten en van binnen.
PCCB zegt
Van mij mag hij nog zo snel rijden, ik vind de GT-R gewoon niet mooi. En ja, voor dat geld heb ik ook wat meer luxe en status dan een Nissan. Een RS5 of M3 is wat dat betreft een beter compromis. De prestaties zijn indrukwekkend, maar laten we eerlijk zijn, op de openbare weg heb je er weinig aan.
w0o0dy zegt
0-60mph in 2,8 en 2,9 in de tests.van Motortrend en InsideLine en 0-123mph in 11,1/11,2 dus 0-200 in ong 11,3 sec. Iets langzamer dan de 911 turbo S dus….
CSL zegt
@w0o0dy:
Dus volgens jou extreme cijfers heeft hij 11.3-2.9sec= 8.4 sec nodig van 100-200. Dat is wel erg snel, maar niet echt imposant als je hem verglijkt met bijvoorbeeld de 6jaar oude BMW M6.
Die doet 100-200 in slechts 8.6sec. Dan heeft de M6 GÉÉN dubbele koppeling transmissie, GÉÉN korte gearing, GÉÉN 0.26cw, GÉÉN 530pk/612NM. Dus waar blijven al die NM’s/pk’s die prachtige lage CW als je ze nodig hebt in de GT-R ?!
db87 zegt
Nissan GT-R is de auto van de eeuw als het gaat om prijs/prestatie verhouding in de supercar klasse.
spijkerhard zegt
Heerlijke auto niets dan lof.
Even een aantal zaken weerleggen:
Hoe dom moet je zijn om Porsche exclusiever te vinden dan Nissan? Sommige mensen hier spreken zichzelf in 1 post gewoon tegen….raar. Het is al gezegd maar vooruit: een GT-R is echt VELE malen exclusiever dan een 911.
‘Op de openbare weg heb je er weinig aan’? Je hebt helemaal gelijk, aan een iets minder snelle Porsche heb je VEEEEEEEEEEEEEEl meer….toch?
En dan nu de allermooiste: GT-R van binnen en van buiten lelijk. WHAHAHAHAHA dit kan alleen door een lelijkerd getypt zijn. Het exterieur laat ik in het midden (vink zelf wel mooi) maar het interieur is (voor oosterse begrippen) echt wel mooi hoor. Zeer waarschijnlijk praat ddiegene dit beweerd van niet uit zo`n kont zoals de meeste wanne be (autoloze) figuren hier….
Jammer.
heyhuub zegt
Volgens mij had Road & Track de Turbo S in 2.6 seconden naar de 96 gekregen.
Deze GT-R is dan weer een stukkie sneller op circuit.
surpass zegt
Ik vind de prestaties van deze auto erg indrukwekkend.
Maar met deze auto kun je toch niet met goed fatsoen bij
een klant komen aanrijden. Het uiterlijk is echt heel erg
lelijk. En dan het interieur, dat bruine leder doet nog
vermoeden dat het luxe is, maar over de vormgeving is
niet echt nagedacht. Ik zeg niet dat de porsche een ton
meer waard is, maar mooier en representatiever is hij wel!
highperformance zegt
@surpass: Niet per definitie lelijk (al is dat niet betwistbaar). Ik hou er wel van als je kunt zien of je met een brute auto te maken hebt. Tis alleen verre van representatief. Daarin scoort een 911 gewoonweg beter.
Merry zegt
@surpass: hoezo?
Mensen die de GT-R niks vinden(auto haters)zullen een Porsche ook patser/pooier of midlifecrisis wagen vinden.
En als je bij een jong bedrijf aankomt zullen ze kijken ja met afgunst of uit waardering.
Het zelfde als een Porsche, dikke BMW of Benz.
Iedereen is anders en als je van alle voor oordelen af wil zijn koop je een Audi, dat zal ook wel de reden zijn dat Audi zo populair is.
Niemand durft meer uitbundig te zijn.
BaySideBlueBoy zegt
Haha, de redactie had ook aan mij kunnen vragen hoe duur de revisioned GT-R is. :D Ik wist begin januari al wat de bedragen waren. Het is misschien ook handig om te weten dat je eerst een voorschot van €5000,- moet afrekenen bij het ondertekenen van een koopcontract. ;) De rest betaal je bij aflevering.
RuVi zegt
@BaySideBlueBoy:
ze stonden ook al een aantal weken op de site van nissan…..
Een voorschot is normaal bij auto’s van deze klasse. Bij auto’s als ferrari of bentley is dit wel hoger, zeker als er vreemde kleuren besteld worden.
wanneer wordt jouw gt-r geleverd?
BaySideBlueBoy zegt
@RudyV: Eind september, het is voorlopig nog een schatting door de dealer. Gelukkig kun je leverings status online volgen. Helaas geen live cam beelden van de build, ik meen dat Spyker dat wel deed. De GT-R wordt dan ook op een lopende band gemaakt.
RuVi zegt
@BaySideBlueBoy:
pfff dat is nog een lange zit!
Is het trouwens jouw R34 die te koop staat bij Vischer in Amsterdam?
BaySideBlueBoy zegt
@RudyV: Klopt!
jack_abarth zegt
@BaySideBlueBoy:
Heb ‘m net even opgezocht.
DAMN, wat een beauty!!!
Zo kom je ze jammer genoeg niet meer tegen.
De gemiddelde Skyline begint betaalbaar te worden en dat is te merken ook…
Lan_Evo zegt
@jack_abarth:
R34 GT-Rs zijn nog steeds flink aan de prijs hoor volgens mij, toch minstens wel zo’n 30.000 voor een goed exemplaar. De GT-Ts etc. daarintegen worden wel steeds goedkoper, vanaf 6000 pond op Pistonheads.
jorden zegt
the rich peeps met een midlife crisis hebben nou eenmaal niet hetzelfde gevoel als een puber met een GT-R.
de GT-R is van nissan en komt uit azie, dat is voor een boel mensen de rede dat ze niet eens een proefrit in de GT-R willen maken.
midasracer zegt
Ik denk dat de aanschafwaarde op zich niet relevant is (als je het hebt liggen!). Je zult ook moet kijken naar afschrijving. Ik heb het niet uitgezocht, maar iets zegt me dat een Porsche minder snel afschrijft dan een Nissan. Ook als is het een supercar. Je betaalt meer, maar je krijgt er ook meer voor terug en aan het eind van de rit is de astronomische km prijs van de Porsche toch het laagst.
highperformance zegt
@midasracer: verschil van een ton in prijs heeft behoorlijk wat tijd nodig om te overbruggen in afschrijving. Percentage gewijs doet de 911 het onwaarschijnlijk beter, maar als klant merk/voel je alleen de absolute getallen.
w0o0dy zegt
@midasracer: denk ff na…. 50% van ruim 2ton is ongeveer net zoveel als 80% van 130mille… dus alleen als de porsche na zeg 8jaar nog 50% vd waarde heeft (lukt niet) EN de GT-R in dezelfde tijd 80% afschrijft (zal waarsch minder zijn in werkelijkheid) is de afschrijving in absolute euro’s gelijk… terwijl je 8jaar rente en hogere verzekering voor de porsche eigenlijk ook zou moeten rekenen. Lulverhaal dus… de Porsche is en blijft VEEEL duurder.
midasracer zegt
@w0o0dy: Je hebt gelijk, dan maar de nieuwe GTS, 140 mille, 408pk, 4,4 sec. en een top van 304. Kan ik prima mee leven. Zonder enige vorm van ervaring heb ik het idee dat een Porsche een wat natuurlijker rijbeleving geeft, terwijl de GTR meer kunstmatig is met al zijn computers. Ik hoop dat op een dag nog een keer te mogen ervaren.
w0o0dy zegt
@midasracer: het grote verschil is het sturen, op dat vlak kan er weinig aan de 911 tippen. Maar vergis je niet… de 911 turbo (s) is net zo afhankelijk van de computers en systemen.. alleen geen groot display met info. Qua rijden zorgen de systemen voor de uitstekende wegligging, ook bij Porsche.
Daveee zegt
zozo, de GT-R krijgt er 530 pk bij. Hoeveel heeft hij nu dan??
bowie zegt
@Daveee: Waar staat dat dan?
Megakix zegt
@Daveee: 485
Freewarefreak zegt
Wat een beest! Nog beter en sterker geworden! En zeker met de nodige (interieur) updates nog begerenswaardiger! De enige Jap die ik echt graag zou willen bezitten, ik vind hem wel prachtig. En dan niet alleen de specs, ook de looks.
@iedereen: Als je de vergelijking aan gaat met Porsche en dan gaat roepen dat Porsche meer status e.d. heeft.. dan heb je gelijk.. maar dan ga je volledig voorbij aan het feit dat er aan beide merken een prijskaartje hangt. En die kun je niet vergelijken. Wat dat betreft ben ik enorm blij dat deze auto bestaat. Zodoende word de “super-leaque” ook bereikbaar voor de “middenklasse” zoals Pim Fortuyn dat zo mooi kon zeggen. En dat is toch een dikke “thumbs up” voor Nissan waard.
Megakix zegt
Waarom staat er ‘2012’ boven de foto’s ???
Geweldige kar !
BaySideBlueBoy zegt
@Megakix: In de USA denkt men een jaar voor te lopen in modelrevisiejaren. :? In de rest van de wereld is het MY2011.
Je kunt deze nieuwe GT-R beter identificeren aan de typenummer DBA-R35, de vorige GT-R had typenummer CBA-R35. ;)
Smokey zegt
pfft, voor die €130.000 koop ik wel een gewone 911. Gaat hard zat, heeft uitstraling, zit degelijk in elkaar en die haalt de 300 bijna. I don’t care about those few seconds, maar ik wil wel een stukje degelijkheid. Plastic rommel zo’n GTR. Bah!
Net bij Ekris Leidsche Rijn een mooie M6 occasion gezien, aii, net prijsje ook ;-)
laucas zegt
Een Porsche zie ik elke dag wel een paar keer terwijl ik de GT-R pas een enkele keer ben tegen gekomen (toevallig dezelfde). Beetje fanboy bullshit om dan met argumenten te komen als ‘de Porsche is exclusiever’, ja vet niet dus.
En als we het over emotie hebben, vind ik beide niet bijzonder hoog scoren. Vind het stoere design van de Nissan wel geslaagd en wat betreft geluid vind ik de GT-R zelfs mooier klinken dan de elf.
rvssax zegt
Emotie wel in een (Duitse) Porsche.
Maar niet in een Nissan. Japanners kunnen toch ook emotie hebben?
DePannekoek zegt
Wat is er nieuw aan het interieur dan?
Freude_am_Fahren zegt
Tja, Porsche is helaas meer een statussymbool dan wat anders… Ok, ik moet toegeven, als de prijs niets uit zou maken, zou ik toch voor de Porsche gaan, die is toch mooier… Alhoewel, alle rijke mannen kopen in hun midlifecrisis een Porsche…
henkdetank zegt
Een Porsche is veel tijdlozer en heeft iets meer stijl, met een japanse Nissan rij je over 5 – 8 jaar voor paal of voor joker, daarbij is de kwaliteit van een Porsche veel beter….maar voor de Need for speed en X-box generatie is het een leuk apparaat….
Merry zegt
@henkdetank: heb je er weer 1, heb je wel eens naar een boxer van 8 jaar oud gekeken?
Dan ziet de gemiddelde S2000 van het zelfde jaartal er veel beter uit.
Tuurlijk zijn er een paar all-time classics van Porsche die altijd speciaal blijven.
Maar een standaard 911 uit 2000 is gewoon een 10 jaar oude rag bak en zien er meestal ook zo uit en staan meestal op een woonwagen kamp.
Waar een skyline GT-R uit 2000 meestal bij een liefhebber staat en mooi staat te zijn op een oprit.
SimonMc zegt
@Merry: Het is Boxster, boxer is een type motor.
Merry zegt
Heel die duffe discussie weer over emotie en goed voorkomen en in gezien worden enzo.
Fuck it een GT-R koop je niet omdat je een imago wil hebben, die koop je omdat je wil blazen en een goede auto wil hebben.
Ik ken niemand die de sier wil maken bij de bank(of wat voor gedonder dan ook) met een GT-R.
Ja dan moet je een Porsche kopen, en zelf die dingen zijn ordi.
Ik vind eigenlijk een wagen kopen voor het imago al treurig, maargoed.
En dan denken mensen wat over je, nou en???Ik ken trouwens ook niemand die een baan heeft dat je een bepaald type/model wagen moet kopen voor het imago ofzo, ja misschien dat je een 14% bijtelling wagen moet hebben maar dat komt meer omdat je baas een krent is.
En bouvakkers rijden busjes en combo’s maar dat heeft niks met imago te maken.
Ik kan me ook geen enkele situatie voorstellen dan je je moet schamen voor het hebben van een GT-R mits je naar een milieu-conventie gaat ofzo, en zelfs dan zou iedere GT-R bezitter nog geen schaamte hebben.
feije zegt
Echt een goede prijs voor die auto!
Toch zou ik eerder een audi R8 kopen met wat kilometers. Daar kan je in gezien worden, dit blijft toch een ‘petjesauto’.
Merry zegt
@feije: nee een Audi heeft echt de uistraling ja, van een tandarst.
En hoeveel van deze “petjes” kunnen een GT-R betalen?
De niewe WRX STI zou ook een petjes wagen zijn, ik ken niemand van ongeveer 23(wat toch de leeftijd is van een petje) die 64.000 euro kan betalen voor een auto.
Ik zie zelf ook veel mensen in m’n bedrijf en als ik weer z’n gozer in een net niet pak zie aankomen in een Audi weet ik meestal weer genoeg.
Dus wat zegt dat?
tripple zegt
hoe kan een 911 een betere imago hebben, als die door een GTR in alle opzichten wordt verpletterd..
SimonMc zegt
@tripple: Ik denk dat je het woord “imago” eens moet opzoeken…
DePannekoek zegt
Ik denk dat de meeste mensen die een GT-R kopen die keuze maken vanwege de prijs, niet omdat ze ‘ook wel een Turbo S konden betalen, maar geen porsche wilde’.
huge zegt
In Duitsland kost de Egoist het dubbele van een normale GT-R: http://www.autobild.de/artikel/nissan-gt-r-egoist-vorstellung-1553708.html
W1ck3D-78 zegt
0 tot 100 interesseert me sowieso weinig. Of je nu met een Porsche of met een GT-R rijdt, je staat in dit land toch samen in de file :(
ardonjr zegt
Grappig dat iedereen hier elkaar loopt af te katten.. maar heren (en dames?) over smaak valt gewoon niet te twisten. En dat is maar goed ook, want anders reden we allemaal in een Fiat 500 of iets dergelijks. Zo moeilijk is het toch niet om de mening van een ander te respecteren? De ene heeft liever een Porsche, de ander liever een GT-R.. ik zou me persoonlijk in allebei niet schamen.. maar geld is helaas niet mijn grootste vriend.. :$
bozewolf zegt
lmao @ alle mafketels die zeggen dat dit een petjesauto is of plastic rommel.
Kortzichtige sukkeltjes. Snel weer terug naar het toilet, deur op slot en de Audi folder erbij. En rukken maar.
warddebever zegt
Als mijn auto aan vervanging toe is dan wordt het ongetwijfeld de GT-R. Mijn vrouw is nog niet overtuigd van het uiterlijk maar ik vind hem meer en meer uitstraling hebben.
laucas zegt
@warddebever:
Zoals WouterT al zei, als je een GT-R koopt heb je nog genoeg geld over voor een S5 voor het vrouwtje! (Vergeleken met de prijs van de 911 turboe) Die ze ongetwijfeld WEL mooi zult vinden.
Jantje_555 zegt
je hebt niets verteld over de toevoeging van de LED dagrijlichten…
SimonMc zegt
@Jantje_555: Is dat iets positief dan?
As_long_as_it_is_fast zegt
Haha, gezien het meeste al uitgelicht is in de discussie, zal ik het even hebben over die prijs en de BPM. Een dikke 125k in Nederland. Ik denk dat we hier in België dus kunnen stellen dat de GT-R slechts 90-100k zal kosten. Het spijt me Noorderburen, wij kunnen voor 125k dus een GT-R en misschien nog een Golf R kopen ook. :D
Jantje_555 zegt
In België kost de GT-R Black edition 91 000 zie ik op de configurator van Nissan.be
idd echt een koopje
As_long_as_it_is_fast zegt
@Jantje_555: Dan kopen we ons nog een scirocco R erbij ofzo, toch?
PCCB zegt
Persoonlijk vind ik het, autoliefhebber zijnde, onwaardig te zien hoe iedereen elkaar iedere keer zit af te beuken omwille van 2 auto’s. Is het altijd zo dat het ene persé goed is, en het andere automatisch slecht? Zo zwart-wit zit nu eenmaal niets in elkaar. Ieder heeft zijn eigen mening en de wereld biedt genoeg alternatieven om gelukkig over te zijn. Men heeft nu eenmaal iets nodig om over te praten en mekaars frustraties op af te reageren zeker?
RuVi zegt
@PCCB: helemaal mee eens! ik vind beide auto’s super!
roger zegt
Diegene die een Porsche turbo S kan kopen, zal echt niet naar een Nissan gaan kijken !
Als je droomt van een 911 turbo S, en niet kan betalen, dan komt misschien een Nissan in zicht.
warddebever zegt
@laucas
Klopt !
Maar we gaan niet elke verplaatsing met 2 aparte auto’s maken omdat ze de GT-R niet mooi vindt.
Zelf zal ze niet met de GT-R rijden.
henkdetank zegt
@ Merry
Maak je niet druk of neem nog een valiumpje, gelukkig kan ik me een echte auto veroorloven en hoef me niet druk te maken om een Boxer van 10 jaar oud ?? Wat voor brommer heb jij ??
Osca zegt
Porsche exclusief ? nee.
Geef me 1 dag en ik maak meer dan 50+ foto’s van verschillende porsches ¬¬
tot nu toe nog geen enkele keer de GTR gezien , jammer :(
BaySideBlueBoy zegt
@Osca: Daar komt eind deze jaar ongetwijfeld verandering in! ;)
Osca zegt
@BaySideBlueBoy:
Dan wordt dat de eerste :p
@Acacio:
hoeveel verschilt een turbo van een normale 911 uiterlijk?
een niet kenner zou ze gewoon Porsche noemen .
Bij nissan kan je zien dat het zo’n achterlijke pixo/nnote/quasquai of een GTR .
probleem van de porsche is ze lijken teveel opelkaar !
Acacio zegt
@Osca:
Hoeveel Turbo’s (s) zie jij elke dag? Ik niet heel veel.. Porsches kom je idd regelmatig tegen maar ik denk dat je toch echt wel vaker Nissans tegenkomt.. Niet appels met peren vergelijken ;)
killioq zegt
zo jammmer dat die velgen anders zijn geworden. vond die oude altijd wel wat hebben, maar deze vindt ik echt niks
Yabbanoname zegt
Lekker technische auto, waar t op stuk gaat is dealershap/onderhoud. In Belgie begint de GTR op 83K (excl ingebruiksname tax), maar die ene dealer in Zaventem (Merckx) die t land moet bedienen is volgens de forums nou niet echt een dealer waar je mee wegloopt.
Tja, daar gaat t beste product me kapot.
Jammer voor de GTR, zo blijft t wel een exoot in elk geval. Voor t dagelijkse werk maar gewoon een 911 dus, P dealer in Antwerp is er ook niet 1 om mee weg te lopen, maar onderhoud kan op meer dan 1 plek …
Yabbanoname zegt
Oja, exclusiviteit: hier in t topje van Belgie, alle smaken van Porsche elke dag te zien, van Turbo S, tot GT3RS en een enkele keer een Carrera GT. GTR, ehhh, ehhh, nou, eehh, ik heb m 2x gezien, maar niet hier in de buurt. Is wellicht voor velen t “verkeerde” merk. Jammer, verdient beter eigenlijk.
Justawheelchairguy zegt
Jemig,wat hou ik van deze wagen! Lekker hoor Nissan, best raar toch,dat een merkt dat de mega lekkere GT-R maakt, ook de bouwer is van die Juke..
pug206 zegt
Nice car, en mensen smaken verschillen idd, maar om nu een porsche 911 exclusief te noemen pfff kom ff naar amsterdam dan, daar vliegen de 911’s je om de oren evenals de turbo’s!! en een GTR zie ik echt heel weinig zelfs niet in de pc hoofd straat. En de cijfers zijn niet intessant als je ze vergelijkt met andere supercars, maar vergelijk ze is op een circuit als die GPS gestuurde begrenzer eraf gaat!! Dan blijven er weinig 911 jes over denk ik.
Bo1972 zegt
Mensen die de woorden lelijk zouden gebruiken bij deze auto neem ik ook niet serieus. Maaaaaar, met alles respect wanneer je deze auto naast een Aston Martin zet dan is het een enorm groot contrast kwa aantrekkelijkheid. Als je dan nog gaat beweren dat een Nissan aantrekklijker is, zou ik maar eens een bril gaan kopen…..of een cursus visueel inzicht.
pug206 zegt
@Bo1972… Idd daar heb je een punt de Nissan is op een hele andere manier mooi maar mooier dan een Aston NOT
Dimglor zegt
Toch wel een zeer leuke wagen… Altijd leuk hoe ze Porsche “aftroeven” :-)
Bo1972 zegt
Mensen die auto’s kopen in deze prijsklasse kijken in het algemeen meer naar de looks. Ik denk dat mensen die dit soort auto’s niet kunnen betalen ( Ook ik kan het niet betalen) misschien meer focussen op de prestaties.
Ferdinand1 zegt
“Als je een Porsche 911 Turbo S wil krijg je evenveel pk’s, dezelde topsnelheid en je bent drie tienden trager bij de honderd.” In de praktijk doet de normale Turbo al 0-100km/h in 3,1. Wat zal de Turbo S dan doen..?? Als we het dan toch over tienden hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=W-6JUvqhLK8&feature=related
unknown234 zegt
@ iedereen over uistraling en dergelijke.
Jullie als autobloggers kunnen een gt-r meer waarderen.
Zie het als wanneer een een chickie iemand ziet toeteren in een gt-r, ze zal hoogstwaarschijnlijk denken; wat is dat voor speelauto? grow up.
Doe je dat in je porsche dan is de kans aanzienlijk groter dat ze even lacht.
Dat is waarschijnlijk hoe het merendeel van de bevolking op deze planeet denkt.
Het is net zoals een volkswagen phaeton die beter was gemaakt dan een mercedes op 100 verschillende punten, en toch is deze aanzienlijk minder verkocht.
Zeker omdat deze auto te goed is? Nee het oog wil ook wat, en de gemiddelde mens zal zich eerder associëren met een porsche dan een nissan (als je geld hebt). Hoger tupperware gehalte, voor de niet-kenner.
Persoonlijk zou het me geen moer interesseren welke van de 2 ik zou mogen hebben..allebei gaan ze hard zat. Ik zou alleen in die nissan toch wel ff wat vaker op het gas hangen dan in de porsche. Waarom? Heeft toch meer de uitstraling te maken om het er om te doen.
Als je echt hard wil koop dan een auto om mee te drag racen. Je schijnt er mee in 1 seconde naar de honderd te kunnen, voor als je toch zo’n getallenfreak bent..
Ben je misschien nog wel goedkoper uit ook, maar hoeveel dragraces je dan kan doen is een ander verhaal
MichaelvdBroek zegt
deze wagen is gewoon veel dikker als een porsche, wat een gave bak, en wat een vermogen en koppel! :D
pug206 zegt
Ach zoals ik al zei, hier in oud zuid zie je porsches net zoveel als een golf dus niet echt boeiend!
sir_smokalot zegt
Oud-Zuid? Oh die superdure/fokking dure buurt:
http://www.youtube.com/watch?v=S9lQfuBJ1ag
pug206 zegt
Klopt idd die super fokking dure buurt,om het ff op jouw manier te zeggen. Maar wat wil je met deze totaal onzinnige toevoeging zeggen?
Cantago zegt
JE wordt zo doodgegooid met Porsches, doe mij deze maar;) Graag in het matzwart om niet zo op te vallen!