Tja, dat Nissans nieuwe GT-R een erg snelle auto is, was na alle geruchten en nieuwsberichten al wel bekend. Dat bij een test met een geleende GT-R met slechts 1500 mijl op de teller er een snellere 0-60mph uit de bus kwam dan de door Nissan zelf opgegeven 3,5 seconden is echter spectaculair nieuws.
Edmunds inside line heeft in Japan een privé GT-R mogen lenen en heeft op een vliegveldje, dat qua asfalt niet helemaal ideaal was, de eerste echte test kunnen uitvoeren met de nieuwe GT-R. De meetapparatuur hadden ze meegenomen en door de “geheime” launchcontrol te gebruiken wisten ze zelfs de tijd die Nissan zelf naar buiten heeft gebracht nog te verbeteren. De auto was standaard, de banden ook en het asfalt was wat smerig. De journalisten van Edmunds denken dan ook dat op een echt goed stuk asfalt de gegevens nog spectaculairder zullen zijn.
Hoe spectaculair zijn de cijfers? Hoe goed is de nieuwe GT-R? Hou je vast!
0-96 Km/u in 3,3 seconden
400 meter met staande start in 11,6 seconden (dezelfde tijd als de 911 turbo waarbij de journalisten schatten dat er een snellere tijd gehaald kan worden op goed schoon asfalt) met een eindsnelheid van 192 km/u.
Remmen doet de nieuwe GT-R ook al vrijwel net zo goed als de 911 turbo, maar dan wel de 911 met de optionele keramische remmen! Vanaf 96km/u staat de auto in 31,2 meter stil, zo’n 30 centimeter meer dan de 911 turbo.
Nou draait het bij auto’s natuurlijk niet echt om de snelheid in rechte lijn… dus is er ook een slalom test gedaan en ook daar bleek dat de 911 turbo het nakijken heeft. De GT-R zette een gemiddelde snelheid door de slalom neer van 116,6 kilometer per uur (72,9 mph) sneller dan de 997 turbo en sneller dan de Corvette Zo6. In feite heeft alleen de 2008 Dodge Viper ooit een hogere snelheid laten noteren op de slalomtest… De journalisten waren niet alleen onder de indruk van de snelheid, maar waren vooral aangenaam verrast over het gemak waarmee de auto zich in bochten laat smijten, geen spoor van onbalans of nervositeit, gewoon knetterhard en onder controle…
Oftwel… de nieuwe GT-R, een superkanon voor maar 70.000 dollar… get one now! ;)
Oh toch even de video zien en het verhaal van Edmunds inside line zelf lezen? Klik hier!
skinnybmw zegt
Knap van Nissan!
Carrera R zegt
jammer dat ie zo verdomde lelijk is.. een auto met 0 klasse/stijl
NiNja! zegt
Top snelheid?
w0o0dy zegt
@NiNja!: waarschijnlijk is de topsnelheid 309km/u, maar die hebben ze niet gemeten in deze test.
InfinteNissan zegt
Tja, nissan kickt weer eens ass. Prachtig werk!
@ carrera r
Wat vind je er zo lelijk aan? Ik zie aan veel auto’s lelijke dingen, maar ik vind dit meer een kunstwerkje op wielen. De spyshots van de gtr v spec vind ik niet moeders mooiste, maar deze zeker wel.
Joost zegt
Idd een gedrocht, maar nu ik hem zo in het rood zie valt het wel weer mee!
Citrofiel zegt
Ik krijg er de rillingen van. Hoe heeft Nissan dit voor elkaar gekregen?! Voor dit geld?! :o Fantastisch. In Top Gear Magazinen stond een artikel over de techniek van de GTR, en daar zit toch behoorlijk wat high-tech nieuw gedoe in. Knappe koppen bij Nissan!
w0o0dy zegt
@Citrofiel: dat er geen Porsche, BMW, Audi, Lamborghini, Ferrari of Aston Martin op de badge staat scheelt een boel…… waarom denk je dat die merken zulke (absurd) hoge winstcijfers laten zien?
Alwood zegt
sow! die zijn goed met auto’s bouwe!
en deze wagen heeft zeker wel stijl… ook is een porsche minstens net zo’n laboratoriumwagen. Alleen een corvette is nog lekker kaal zonder 1001 snufjes.
Lijkt me wel mooi om in zo’n nissan andere wagens het snot voor de ogen te mogen rijden :D
Jaap zegt
Woeeefffff, dás een kanon zeg! Ding gaat iets van €120.000 euro kosten had ik ergens gelezen. Wel veel geld, maar je krijgt dan wel héél wat onder je kont :)
StormRAM zegt
Eat your heart out Porsche! :P Knap stukje techniek van Nissan :D Was laatst heel blij toen ik een nieuwe 911 turbo in t wild zag, maar nu kan ik niet wachten op de gt-r :D Zeker int rood istie supercool!
Citrofiel zegt
@ w0o0dy; O ja! Natuurlijk. Scherp… Men betaalt voor status/merk… Ik blijf het dom vinden. :(
barbus lover zegt
de vorige (skyline)GTR’s waren mooier, deze is lelijk, is misschien wel snel maar ik denk dat ie na 10.000km toch wel aan een renovatie toe is enzo =D
w0o0dy zegt
@barbus: renovatie? Wtf? Nissan heeft een uitstekende reputatie als het over de Skylines gaat…. Legendarisch ander woord is eigenlijk ontoereikend.
barbus lover zegt
jep maar de vorige waren goed
degelijk, snel en mooi
deze is alleen snel. zegen ze
RScosworth zegt
Ik vind dit eerlijk gezegd heel wat indrukwekkender dan die supertor van VW gemaakt in France waar ik nog geen enkele rondetijd van gezien heb.
Ik was in de veronderstelling dat het fenomeen Skyline uit het vorige milennium een eenmalige streek was maar nu flikken ze het bij Nissan weer.
Op de foto staat hij er zo bescheiden bij en dan te bedenken dat het zo’n draak van een wagen is, klaar om verweerd te worden uit de Europese racerij en natuurlijk de autowereld zelf met als überslappe rede: hij heeft geen stijl.
Dit is voor mij een van de auto’s met de meeste stijl ooit, namelijk de ultieme sportiviteit. Dit is de definitie van voorsprong door techniek. Ik hoop dat deze auto net zoveel herrie gaat schoppen als zijn legendarische voorganger!
dirk zegt
ik zelf( dit is persoonlijk) vind de Nissan GT- R niet mooi.
maar deze prestatie’s mogen er zijn hoor.
hier kan Porsche nog wel eens last van gaat krijgen.
jamesBrown zegt
Ben ik de enige die zich erover verbaast dat de Viper (!) sneller was met slalommen?
Armada zegt
@ W0o0dy
Ik denk dat de prijs van de wagen ook deels te maken heeft met de uiteindelijk te verkopen aantallen.
Hoe meer je ergens van verkoopt, hoe goedkoper het uiteindelijk wordt voor een fabrikant.
Doordat ze van deze Nissan waarschijnlijk aardig wat grotere aantallen gaan verkopen kunnen ze de prijs ook wat lager houden. Ik realiseer me natuurlijk ook wel dat dit niet het volledige verschil verklaart, maar dat is dan weer wat anders.
Windhoos zegt
Qua specs stukken sneller dan zijn voorganger, maar wat looks betreft….
Ik vind eigenlijk alleen de kont een vooruitgang, maar alleen al voor de specs is dat uberding het eigenlijk al meer dan waard :-D
SimonMc zegt
Ik kan daar maar 1 ding op zeggen : WOW!
Vind het wel grappig dat iedereen zei : ” die 0-60 mph tijd kan niet kloppen!”.
Wel, ze hebben gelijk, de tijd is nog beter :D.
Wederom zijn ze erin geslaagd een auto te verbeteren die onmogelijk verbeterbaar werd geacht !
RScosworth zegt
@ jamesBrown
Waarschijnlijk niet aangezien er heel veel mensen zijn die anno 2007 nog steeds denken dat de wegligging van een Corvette of Viper slecht is. De Sovjet-Unie heet tegenwoordig ook gewoon Rusland btw.
w0o0dy zegt
@armada: denk je dat Porsche een beperkt aantal turbo’s wil verkopen of gewoon zoveel mogelijk? Als de prijs 40.000 lager zou zijn, zouden ze er misschien meer van verkopen? tja keuzes…..
Voor zover ik weet zit er meer handwerk in deze GT-R dan in de productie van de 911, dus als het om aantallen en kostprijs gaat zou je denken dat de GT-R duurder zou zijn dan dat ie is.
RScosworth zegt
@ Armada
‘Ik denk dat de prijs van de wagen ook deels te maken heeft met de uiteindelijk te verkopen aantallen.
Hoe meer je ergens van verkoopt, hoe goedkoper het uiteindelijk wordt voor een fabrikant.’
Dan zijn het bij Porsche wel hele grote afzetters dan! ;)
Citrofiel zegt
@ RScosworth; Hoezo eenmalig? Er zijn genoeg skylines geweest hoor. http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline Vanaf de R31 zijn er GTR’s geweest. Dus dat zijn er al 4. Niet één…
En tijden van de Veyron: Op de Nurburgring heeft hij een rondje gedaan in 7:40 over de Nordschleife: http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times
RScosworth zegt
@ w0o0dy
Ok jij krijgt alle lof. ;)
STJ zegt
Ik weet echt niet hoe mensen de GT-R lelijk kunnen vinden, maar smaken verschillen.
VonStroke zegt
Prachtige auto! Waar teken ik?
(wel vreemd dat zo’n ongesofisticeerd als de Viper sneller is :P )
JPM zegt
Hahhahaha, het feit dat een Dodge Viper een slalomtest wint zegt voor mij genoeg om dit met een vleugje ironie te nemen.
Tim zegt
Viper goed in slalommen??
RScosworth zegt
@ Citrofiel
Zo ver was ik anderhand ook wel dat er verschillende uitvoeringen waren. ;) Het ging mij vooral om het bannen uit de kampioenschappen. Van die rondetijd van de Veyron was ik nog niet op de hoogte btw.
SimonMc zegt
Zo te zien is er wel degelijk een vrij groot verschil tussen een 0-60 mp/h tijd en een 0-100 km/h tijd.
In zijn artikel claimt hij 0-60 mp/h te hebben gedaan in 3.4 seconden in een porsche turbo.
Ook ziet hij wel “een zo geavanceerd remsysteem als de porsche turbo op de GT-R beschikbaar komen”.Bedoelt hij daar nu mee dat je in de toekomst ook optioneel voor een keramisch remsysteem zou kunnen kiezen?
Jan zegt
on-topic: Wow das snel! Vind het sowieso een sublieme wagen!
off-topic: Hoe komt het dat als Belgen “dommer” zijn dan Nederlanders dat de top 3 van ‘Het groot Nederlandse dictee’ toch uit 3 Belgen (Vlamingen in casu) bestaat…?! ;) Net gezien op het late nieuws…
Luc D. zegt
De viper die zo goed was in die slalom test, was een afgeleide van de oreca viper die heel wat potten heeft gebroken in de verschillende FIA disciplines.
Het soort mij op autoblog uitermate dat velen hier liever kopiëren dan even wat kritisch voor zichzelf te denken.
Amerikaanse wagens zijn helemaal zo slecht niet en Japanse wagens zijn dat zeker niet. Je moet natuurlijk wel geen appelen met peren vergelijken.
dekster zegt
Ik weet wel dat dit beter is dan een Porsche turbo enzo, maar bij de turbo staat er Porsche op en bij de GT-R staat er NISSAN op, you choose ;)
dekster zegt
@Jan
Dat komt omdat Belgen niet dommer zijn dan nederlanders. ;)
dekster zegt
Meer zelfs, ze zijn slimmer :)
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
DOE MIJ FF DIE DATSUN!!!
w0o0dy zegt
@Citrofiel: die tijd is van de site van Fastestlaps.com afgehaald omdat het niet een echt gereden tijd is. Ik geloof dat het een schatting was… of zoiets…in ieder geval geen betrouwbare meting.
@JPM: de Viper deed het anders wel sneller dan de meeste geteste auto’s, inclusief de 997 turbo en de M3 csl…..
Overigens is de claim niet waar…. ik kwam op hun site de nieuwte Exige tegen en die zette een hogere snelheid neer…. maar niet heel erg veel sneller (74,mph is het nieuwe record van de Exige, maar wel op Yokohama semi-slicks)
Xavier zegt
impressionant
Citrofiel zegt
@ w0o0dy; Ow… Heeft er dan nog niemand met een Veyron op een circuit gereden?!?!?! :o Dat lijkt me heel vreemd… Dat VAG het verbiedt op TopGear is tot daar aan toe, maar verbieden ze het ook de eigenaren van Veyrons of zo?
@ RScosworth; Oke, die rondetijd van de Veyron is dus nep…
@ dekster; Onderbouwing? ;) En dan bedoel ik niet alleen dat dictee, want spelling is niet alles…
Windhoos zegt
Vreemd, volgens mij neemt wikipedia normaal gesproken alleen maar feiten over w0o0dy
Skyline.. zegt
Liefde op eerste gezicht.
Citrofiel zegt
@ Windhoos; Sarcasme? Wikipedia wordt gemaakt voor én DOOR zijn gebruikers. Dus foutjes kunnen erin sluipen, en die worden er pas uit gehaald als ze worden opgemerkt én aangegeven aan een mod. Dat doen veel mensen niet. Dus ik denk wel dat w0o0dy gelijk kan hebben.
Davidov zegt
Dan ben je sneller weg bij het stoplicht dan een Enzo, genaaid (voor de Ferrari eigenaar dan) :D
w0o0dy zegt
@windhoos: er is volgens de mensen van fastestlaps.com geen bewijs, maar ik laat me graag overtuigen, dus als jij het kan vinden…….
Ik gok dat niemand zijn Veyron wil riskeren en ook niet erg happig is om de auto “door het ijs te zien zakken”.
Windhoos zegt
Het was meer een soort van geloofsovertuiging, maar kennelijk ten onrechte……
Larrs zegt
Dus de slogan klopt wel van Nissan. :P
fr@nk01 zegt
En dan te bedenken dat Nissan een nog spectakulairder (straat i)exemplaar klaar heeft staan…de GT-Rs…met 70 pk meeri, ter vergelijk: Porsche 911 GT2 heeft 530 pk, de “standaard” GT-R heeft slechts 480 pk.
Tijdens de showrit op de Nortschleife voor de intern. pers-presentatie kwam de GT-R (op zn sloffen..)slechts 6 seconden tekort op de de porsche…
Nissans strategie..lijkt hetzelfde als die van de Skyline… , echter nu met open vizier, een waardige opvolger een vechtmachine zoals geen ander een ware:
SAMURAI…
bob zegt
Hehe .. een Amerikaanse auto de beste en snelste in de slalom test … maakt mij niet uit of het een iets gekietelde versie was :D
Pannekoek zegt
Gek hé?! Dat ie zo snel is.. Hij produceert 475 pk aan de wielen..
A few days ago we were talking about Nissan wanting to get the GT-R to an SAE-certified 480hp so it would match the Porsche 911 Turbo, one of its chief rivals. It looks like that should be an easy feat if the dyno numbers coming out of Japan today are solid – and it looks like they are. According to testing done on a Dynapack dynamometer, the new GT-R pumps 482PS (475hp) to all four hubs, with torque peaking at 580Nm (428lb-ft) at the hubs.
Assuming parasitic drivetrain losses around 15% – although the loss could be even larger given the GT-R’s all-wheel drive platform – that would put power at the crank around 550hp and 495lb-ft of torque – absolutely insane numbers for a 3.8L engine, twin-turbo or not. Suspicious? Head on over to NAGTROC, the North American GT-R Owners Club forums, where poster Chuck H has links to photographic evidence of the testing, complete with shots of the dyno screen.
While these numbers seem to fit more aptly with the GT-R’s 3800lb curb weight and its scorching ‘Ring times, it still seems odd that a car with a drag coefficient of 0.27 would top out at anything under 200mph with 550hp under the hood. Maybe there’s more to this story than meets the eye. We’ll keep you updated as things unfold.
vintrist zegt
tsja, maar het is en blijft een nissan hé. Een porsche daarintegen. Passion and soul, en de waarde van porsche?! Kom bv met je nissan maar eens aan bij een klant als accountant of met je porsche. Deze indruk verschilt sterk hoor. En daarbij het prijsverschil zal hem ergens zitten hoor, maak je maar niet ongerust.
Citrofiel zegt
Persóónlijk vind ik Porsche óók geen passion and soul hebben hoor… Dus dat is geheel persoonlijk, blijkt.
GJ zegt
Deze mogen ze zo op de oprit zetten en als ik 120 mille had stuk te slaan zou ik hem toch serieus overwegen. Een Porsche zou ik echter ook niet versmaden. Waarom altijd of-of en niet en-en?
InfinteNissan zegt
@ vintrist
Als je als accountant(!) bij je klant aankomt in een porsche? Dan weet ik wel wat ik zou denken ja. Die gozer licht me op waar ik bij sta.
Windhoos zegt
Een Porsche zou ik nou ook niet bepaald meteen zien als ideale zakenauto. Daarvoor bouwt men Jags, Audi’s, BMW’s en Mercedessen (imho)
bob zegt
@infintenissan Precies …
atanaz zegt
Deze auto gaat in Jappan 70 000 euro’s kosten en hier zal dat met alle bla bla bla’s ongeveer tussen de 90 000 en 100 000 euro’s kosten. Nou als ik eerlijk mag zijn vind ik de spesificatie’s superRRRR maar Status? Is het t zelfde als een M3 of C 63 AMG? Voor dat geld wie zou er een Nissan nemen als je een BMW of een BENZZZ kunt nemen.
fr@nk01 zegt
Daar zit m juist in…”ongerust” is een foute uitdrukking.
Integendeel, “daar heb je weer zon uitslover met zn porsche, waar zou ie nou zn poen vandaan hebben…nou niet van mij dus…”
Maar ok, “tis m waard mwah…hoeveel 265d tegen 120d….geef mij er maar 2…in euh parelmoer-wit enne diamant-zwart…hou ik nog 25.000 euro over.
Denk daar nog ff over na…doeiiii.
fr@nk01 zegt
70.000 duitse euro”s….mafkees ik bedoel…attenoi.. uhh attenaz.
een NISSAN dus…geef me ie maar.
fr@nk01 zegt
…aan je taalgedrag te zien rij je momenteel in een Datsun micra….
fr@nk01 zegt
Dexter jongens,…is een belg, tja…maar hij heeft dit keer wel gelijk, waarom doen ze t zo goed met dictee…
fr@nk01 zegt
…laat ze maar winnen die belgen hebben het al zo moeilijk….of…is dat toch die vlamingen/wallonie strijd …kan erg frustrerend zijn…
atanaz zegt
haha FR@NKENSTEIN wat ben je toch grappig.. owjah mijn auto is geen micra of wat dan ook, een SEAT Leon FR.. een dieseltje. en waar rij jij in? een Yugo?(voor de mensen die het niet kennen is een joegoslavische automerk)
Mooi auto GT-r van nissan echt lekker driften heerlijk.. super specs, maar my love gaat gwn naar de M3. wrm? I dont knowwww
fr@nk01 zegt
Onderschat me euh hem niet he…driften… its the champ…you know, this GT-R…
Als je mij beter kende (autoblog), weet je waarin ik rij zowel prive als zakelijk…jij rijdt dus duits…atanaz, zo heet je dus echt..sorry.
Porsche Fan zegt
Geef mij maar gewoon een 911 turbo :D
Boy zegt
Waarom denken jullie dat er al weer een gefacelifte turbo op de ring rond rijd? Om die lelijke nissan weer voor lul te zetten. En eerder dat nissan dan weer met een tegen antwoord komt zijn we 8 jaar verder.
rider zegt
die japanners flikken het hem weer! wat een prestatie zeg! nu is het nog even wachten op die dikke V-Spec versie. die zal menig supercar bezitter versteld doen staan. dat doet deze standaard versie eigenlijk ook al. maar verwacht daar ook maar heel veel van. 70pk meer en minder gewicht. hij maakt de naam van zijn ilustere voorganger nu al waar, Godzilla!
Christiano zegt
Ik wacht de test van autovisie wel af om te kijken of het allemaal niet een ietsjepietsje overdreven is? Verder een pracht auto, voor dat geld. Een soort Herrie in supercar-land!
C200 Kompressor zegt
Best leuk dat deze NIKSAN bloed snel is, geeft mij toch een PORSCHE en al is PORSCHE minder snel dan die NIKSAN.
fr@nk01 zegt
Gelukkig hebben we nixan jou nietszeggende onzin taal euh..”c200compressie”
Ga lekker buitenspelen met je dinkytoy.
Poekie Lauda zegt
Toen stond er in eens ‘Nissan’ op een van mijn favoriete auto’s :lol:
Maar hoe krijgt Nissan dat voor elkaar? :shock: ongeloofeloos!, en dan komt er nog een V-Spec aan (waarschijnlijk de nachtmerrie van elke Porsche bezitter)
Maar dit kan Porsche denk ik niet over zich heen laten gaan, en aangezien de vergelijking tussen deze en de 911 Turbo al meerdere keren gemaakt is verwacht ik een kleine revisie voor de 911 Turbo
Qua styling vind ik hem echter wel geslaagd, vooral in het zilver ziet ‘ie er goed uit :P
fr@nk01 zegt
..snik..waarheid is hard, he “boy”…sterkte.
Ringfan zegt
@ W0o0dy en Armada
Misschien moet er nog net geen geld bij en hopen ze dat het succes van deze wagen “afgeeft” op de rest van hun vloot… Dat kan een verklaring zijn…
Misschien is het ook wel zo dat Porsche gewoon heel veel verdient… Hoe waren de resultaten van 2006? Ik meen te herrineren dat het een recordbedrag was…
Barry330cd zegt
@Atanaz: Deze Nissan is veruit te prefereren tov een C63 AMG of een M3. Hij is zoveel sneller, extremer en ook nog eens exclusiever en daarbovenop nog eens technisch superieur qua aandrijving, daar kan geen status tegenop als je een echte liefhebber bent.
rob gym zegt
hele mooie engoede prestaties , mijn complimenten aan nissan
Lp640 zegt
De GT-R zette een gemiddelde snelheid door de slalom neer van 116,6 kilometer per uur (72,9 mph) (punt..? komma..?) sneller dan de 997 turbo en sneller dan de Corvette Zo6.
116,6 kmph sneller dan de…. lijkt me heel snel :P
Boy zegt
Een porsche turbo is voor echte mannen en die nissan is voor pubers!
Windhoos zegt
@Boy, dan is de Nissan volgens mij de ideale auto voor jou……………
Tain zegt
Ik durf te wedden dat renault hier voor een groot deel achter zit, die hebben behoorlijk wat ervaring in de autosport. En Nissan valt immers onder Renault.
Ook heeft renault aangegeven rond 2010 weer met Alpine terug te komen, dus het lijkt me wachten op de renault versie van zo’n auto als deze.
Valleyman zegt
Een waardige opvolger hoewel ik het stoere uiterlijk mis, het gaat hier om prestaties en die liegen er niet om.
En oh ja, een Viper en een Vette, die draaiden hun eerste races toerkes rond de Porsches en Bmw’s en … met hun fantastische bochtengedrag, leer misschien eens allemaal rijden voor je oordeel velt over een wagen ;-)
Natuurlijk in de Veyron waar de computer rijdt is het makkelijk praten…
Valleyman zegt
@Boy : yeupz right on want als je een SPORTwagen koopt voor de SPORTprestaties ben je een puber met klein pikkie, als je er een koopt om de patser uit te hangen ben je een man.
Volvo_440_turbo zegt
Als hij in hernemingen ook zo stoer is, dan wil ik hem wel hebben, want dat nul tot honderd gedoe interesseert me in feite zo niet…
W zegt
Haha zo is dat!!
sus zegt
In het stukje persartikel staat wel dat hij 475 pk aan de wielen heeft.
Terwijl de Porsche turbo er 480 aan de blok heeft als ik het goed voorheb.
Natuurlijk wel goed gezien van Nissan.
Want persoonlijk dacht ik dat hij 480 pk aan de krukas had omdat bij 99%
van de wagens zo uitgedrukt wordt omdat dat meer tot de verbeelding sprekende cijfers zijn.
Dan staan er natuurlijk nog eens 70 paardjes te trappelen waar niemand weet van heeft.
of ben ik mis en/of de enigste die het zo laat doorheeft ?
CSL zegt
Hij is gewoon bruut. Ik vind hem niet eens lelijk. Oke hij is erg duur voor een Nissan. Maar als je kijkt naar de prestaties dan valt dat wel mee. Ik hoop niet voor hem dat die zo begint en eindigt netals de NSX.
Aan de andere kant vind ik hem gewoon te zwaar. Zwaarder dan een 4deurs BMW M5 maar met minder vermogen! Daarom lijken mij de opgegeven prestaties niet te kloppen. Maar het overwegen zeker waard! Alleen mijn keuze zal het nooit worden. Drie redenen: 1. Nissan!! 2. Te zwaar 3.Nissan!!.
Dus als ze met minstens een 1400kg versie aan komen, wil ik wel een testritje in maken.
GJ zegt
@ Tain, check de historie van Nissan even en je weet dat dit niet van renault afkomstig is.
midi zegt
@sus, dat zou idd een hoop verklaren. Als die 475 pk aan de wielen gemeten is ipv het meer gebruikte vermogen aan de krukas. Want zoals CSL al aangeeft vind ik de prestaties buitengewoon goed voor een auto met een dergelijk grote massa. Dus speelt Nissan eigenlijk een beetje vals door deze auto te vergelijken met een 911 Turbo terwijl hij significant meer vermogen heeft. Maar het is ze vergeven.
Wollie zegt
Leuk zo’n sportwagen van het merk wat wij kennen van de grijze Micra’s en donkergroene Almera’s. Wat gaat dat betekenen in verkoopcijfers?
Fred zegt
Jammer dat die nissans altijd zo lelijk zijn (behalve dan misschien de 350z), vooral in het rood is hij niet om aan te zien met die zwarte bumper. Misschien is het nog wat in het zwart dan zie je hem niet zo goed.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Echt een mooie auto met briljante technieken, bij dit model is het een kwestie van ”je vind het mooi of foei lelijk”, Of ik dit een knappe prestatie vind op motorsport gebied? Nee dat niet, wat meer gewichtsbesparende maatregelen hadden wel op z’n plaats geweest.
Waardige opvolger van de GT-R34? DUIDELIJK!
Chief_S5 zegt
Dag dag 911 Turbo. Wie zou ooit zeggen dat een Nissan sneller is dan een topmodel van Porsche..? Maar toch is het zo als ik dit lees. Nissan zet de legende voort. Het design vind ik ook zeer geslaagd. Dit is gewoon een auto die het allemaal heeft. Alleen dat niet, ik heb nl. wat te weinig geld.. :P
fr@nk01 zegt
Snik, snik, de waarheid is hard he “Boy”…wordt je eindelijk eens een vent, mag je te toch wel hopen..iig, sterkte heb je hard nodig.
SimonMc zegt
@Tain: Nissan werkt samen met renault.Is toch wel iets totaal anders als ” er onder vallen”.
w0o0dy zegt
Ik verbaas me een beetje over de opmerkingen met de strekking dat de cijfers niet zouden kloppen of dat deze GT-R veel meer vermogen zou hebben dan de opgegeven 473pk….. De auto heeft een double clutch automaat zoals vw’s DSG (maar ongetwijfeld nog wat slimmer) en een enorm geavanceerd 4wd systeem gekoppeld aan een motor die vanaf lage toeren meer dan 450nm levert met een piek van bijna 600nm….. Door de 4wd en de launchcontrol is de auto gruwelijk snel vanaf de lijn, er is immers veel vermogen en koppel en super tractie. Daarnaast heeft de auto een ongelofelijk goede CW waarde van 0,27 (welke vergelijkbare auto komt in de buurt?) die helpt bij hoge snelheden…. Dus super tractie, korte versnellingen en een lange 5 en 6 voor een hoge top, geholpen door de lage cw…
In een andere test hebben de journalisten de 911 turbo tegen de GT-R laten rijden op de snelweg in Duitsland en daar was de 911 op sommige snelheden de GT-R de baas…. maar overall en vooral bij bochten was de 911 zoveel moeilijker hanteerbaar dat de GT-R vrijwel niet bij te benen was.
Een M6 zou met 0,29 als CW en een lager koppel en iets meer vermogen 330 halen? Dan is de top van deze GT-R verhoudingsgewijs laag als je de cw waarde meeneemt. Waarschijnlijk heeft de auto verder dus ook redelijk korte versnellingen voor optimale prestaties bij accelereren en circuitrijden….
fr@nk01 zegt
Wow @train, jij bent goed op de hoogte van autokennis, op zich niets om je voor te schamen, maar ga geen onzin rond bazuinen.
Uit je duim zuigen doen kleine kinderen, mocht je nog onder die leeftijd vallen…geef me het mobielnummer van je mammie even…
607 zegt
Mijn diepste respect voor Nissan. Ik wist het gewoon, mijn vader en vrienden maar zeggen van dit wordt niks en No Way dat die sneller is dan een Porsche Turbo, maar ik dacht dan altijd terug aan het zalige tijdperk Skyline GT-R en wist dan altijd dat deze auto gewoon goed moest zijn. En ik zal het nog eens zeggen : onderschat Nissan NIET !! En goedkoop door de naam Nissan ? Ja ze moeten het goedkoper houden dan bv Porsche, maar Nissan had ook een ijzersterke reputatie van de Skyline hoog te houden hoor, één van de beste sportwagens van zijn tijd. Maar 3,3s en dat voor 1700kg, daar gaan mijn ogen pas van open, dat is klasse. Mijn respect gaat hier naar toe ipv naar die Veyron !
fr@nk01 zegt
Een M6 die 330 haalt…komt uit fabeltjes krant, de enige in Europa die een dergelijke topsnelheid tracht te ontwikkelen in een productie auto is mogelijk Porsche met een 911 gt2/ 997.
(Top Gear sept 2007)
607 zegt
@ fr@nk01
Het gaat hier over de Nissan hé, mooi citaat van Top gear, but stick with the topic ;-p
w0o0dy zegt
nog een feitje: Nissan lists lateral g’s at 0.99g (weinig straatauto’s die dat halen)
daisy zegt
renault zit niet achter dit project (tain) de man die hier verantwoordelijk voor is .is een jap die ook alle voor gaande skyline,s heeft ontwikkeld ook al heeft renault staat daar buiten
607 zegt
Inderdaad, Renault heeft nu maar eens NIETS hiermee te maken. En maar goed ook. Kijk gewoon naar de oude Skyline’s R32, R33 en R34 GT-R toen werkten ze zelfs nog niet samen met Renault en die auto’s zijn ook legendarisch geworden. En doe ook zo voort Nissan vraag gewoon nooit hulp aan Renault, want op dit gebied van auto’s kennen die niks !
Rick dos zegt
De PK output zit op de wielnaven….
http://www.nagtroc.com/forums/R35-Dyno-t20782.html
Het vergelijk met de turbo gaat dus inderdaad niet op.
Ikzelf zie dit meer als concurrent voor de Corvette. Waar iedereen ook bij schreeuwt meer bang for the buck! Alleen heb ik liever deze auto dan de Corvette. Alhoewel het wel een heel hoog Fast and furious gehalte heeft.
w0o0dy zegt
@Rick dos: normaal testen ze op een rollerbank maar ook daar wordt het gemeten vermogen aan de hand van standaard gegevens over weerstand teruggerekend naar een aantal pk’s aan de krukas. De plaatjes zeggen dus niet al te veel….
Misschien heeft de GT-R idd wel veel meer vermogen, maar heeft Nissan er belang bij om de cijfers die ze zelf vermelden kunstmatig laag te “quoten”? Ik denk het niet. Als de auto echt veel meer dan 500pk had dan zou de topsnelheid door het vermogen en de combinatie met de geweldige CW waarde veel hoger uitkomen dan 310km/u.
CSL zegt
De specs kloppen van geen kanten. Het vermogen zou eerder uitkomen op zo’n 590pk’s.
w0o0dy zegt
@csl: waarom zou Nissan dan beweren dat het veel minder is?
En als die motor idd 590pk zou leveren dan zou dat tamelijk uitzonderlijk zijn voor een productie v6 van slechts 3,8liter En dan zou geven de cw waarde de topsnelheid eerder richt 350 gaan.
w0o0dy zegt
moet zijn “richting 350 km/u”
Rick dos zegt
“It’s fairly likely that Nissan’s 480hp goal is intended to keep pace with its key rival, the Porsche 911 Turbo, which checks in at an SAE-verified 480hp. The Porsche still holds the edge in torque with a tarmac-turning 460lb-ft (623Nm) compared to the GT-R’s 434lb-ft (588Nm). And the 911 Turbo can be fitted with an optional Sport Chrono Turbo package that bumps torque up to a massive 505lb-ft (684Nm) thanks to a temporary overboost function.”
DirkZandvliet zegt
Zouden er in de toekomst nou echt mensen gaan twijfelen of ze een Nissan GTR gaan kopen, of een Porsche Turbo ?
Denk dat de GTR helemaal geen concurrent is van de 911 Turbo, omdat het een ander publiek aanspreekt.
w0o0dy zegt
Een stukje software dat ik heb zegt dat de GT-R met 409kw (556pk aan de krukas) wel in ongeveer 3,5 seconden naar 100 km/u gaat en dat de auto dan op een tijd van 11,3 uit zou komen voor de sprint over 400m met staande start. Maar dan is de eindsnelheid maar liefst 209km/u en uiteindelijk zou de GT-R dan op een topsnelheid uitkomen van ruim 332km/u…… Zoals altijd afhankelijk van wat aannames, maar de cijfers sluiten goed aan bij de metingen uit deze test……
Oftwel het zou idd kunnen dat de auto veel meer pk’s heeft. Maakt de prijs van de Porsches trouwens wel weer een stuk minder logisch…. 550pk voor een 120k en dan ook nog eens een superweggedrag? Koopje van de eeuw!
Ganryu zegt
Mensen, mensen, het is heel simpel…Wil je knoerthard rijden dan koop je een Nissan GT-R. Wil je toeren met je vriendin, dan koop je een Porsche. Wil je je kinderen mee, dan een BMW. Heb je een haastklus ? Dan een Benz AMG station. En de rest mag vliegen vangen met de raam open in hun Gti-tje.
Latorrrrr
w0o0dy zegt
@Ganryu: het is nog simpeler! Als je vooral geeft om status of het imago en je er geen probleem mee hebt veel teveel te betalen, dan koop je de Porsche.
Als je voor een schappelijk bedrag en supersportwagen zoekt die ook dagelijks gebruikt kan worden dan is dit op het moment de beste keuze.
Kabeljauw zegt
Porsche 911
De opel kaddett onder desportwagens.
Iedereen met een beetje geld heeft er een
fr@nk01 zegt
Nissans taktiek met de Skyline was immer bij navraag lagere waarden op te geven dan de werkelijkheid…en verraste iedermaal de concurrentie volledig.
Gewoon standaard beleid.
fr@nk01 zegt
@dirk zandvliet, Hoe bedoel je met ander publiek…ik weet toevallig het koperspubliek van de 350Z…gewoonlijk goed in de slappe was verkerende en in vilawijken wonende hoog opgeleide burgers.
Hoe staat het met porsche kopers…
Juppe zegt
Die testbank gegevens zou ik niet te veel waarde aan hechten. Het ligt er maar net aan welke waardes de operator invult voor aandrijflijn verliezen, omrekenfactoren, temperatuur etc. etc. Ik zie geen eens een fatsoenlijke blower voor de koeling, dus het zal een korte run zijn geweest.
Bij inertia testbanken zijn er nog meer factoren welke meespelen. Maar dat was deze niet zo te zien. Maar ik hecht er iig weinig waarde aan. Dat soort banken zijn leuk om verschillen te meten als je iets aan de afstelling hebt gedaan. Absolute waardes over pk’s komen er niet uit.
CSL zegt
Jongens geen ruzie gaan maken, aangezien de meesten van jullie er nooit 1 kunnen betalen en/of bezitten. Je moet al blij zijn als je de volgende keer een wat sportievere diesel krijgt. Dus ga a.u.b. niet uitleggen wat voor een status Porsches,Ferrari’s etc… hebben.
Iemand die perse een snelle Porsche wilt, koopt er 1. Iemand die perse een snelle Mercedes wilt koopt een AMG etc..En iemand die een snelle Nissan(veel jappaners) wilt, koopt deze.
Meestal is concurrentie alleen maar beter voor de consumenten. Maar ik denk niet dat Porsche door zo’n auto de prijzen van haar auto’s gaat aanpassen. Terwijl ze de afgelopen tijden alleen maar meer concurrenten erbij krijgen.
Rick dos zegt
@Kabeljauw
Als de 911 de Kadett onder de sportwagens is. Wat wordt dit dan wel niet? De Panda onder de sportwagens ofzo?
@Juppe
Het is ook maar indicatief. Maar het resultaat zegt opzich al een hoop natuurlijk. Het is afwachten wat voor SAE certificering het krijgt.
Jinx zegt
Waar gaat het hier eigenlijk om?
Nissan wil laten uitschijnen dat de Porsche Turbo de grote concurrent is, maar de facto is er dag en nacht verschil tussen het koperspubliek! De nieuwe NSX 2010, de Corvette en de Viper lijken me meer de echte concurrenten… That’s the way is,
Rick dos zegt
Exactly my thoughts…
fr@nk01 zegt
“De NISSAN PR Divisie houdt zich al maandenlang in stilte gehuld.
Technische informatie worden slechts zeer beperkt uitgebracht.
De vnl. buitenlandse pers en technischi komen voltallig mbv geavanceerde meetaparatuur met absolute specificaties en fabelachtige testresultaten uit, in opperste staat van opwinding. Verbazing en diep respekt heerst alom.”
“Ondertussen wacht de GT-R telg quasi verveeld, bescheiden en gelaten af, maar vergis je niet..oh zo zelfbewust en daagt een ieder potentiele concurrent uit, zonder ook maar een blik van interesse te gunnen of tonen van enige zichtbare emotie, ten alle tijden klaar om toe te slaan…
Het bloed van de befaamde SKYLINE familie stroomt uit de aders van dit oude 35e
generatie GT-R geslacht..en de wereld zal het weten ook.”
“Cijfers zijn slechts meetbare getallen, geen telg die daar om maalt..een direkte confrontatie daar is deze pure volbloed op uit…”
De geschiedenis herhaalt zich wederom echter dit wilskrachtig exemplaar,… deze telg wil HISTORIE schrijven.
Rick dos zegt
“technischi”
…..geeft maar aan hoeveel waarde je aan die quotes moet hechten….
Scooperdepoep zegt
sex on wheels.
fr@nk01 zegt
@Rick Dos, ..helemaal nix, kan je ook uit “mijn story” halen.
maar uhe..als alleen fan van bmwees, toch.. is dit te simplistisch gesteld…jammer.
fr@nk01 zegt
oh ja, waarom wordt er steeds verondersteldt dat Nissan alleen de Porsche op de kOrrel heeft…ben ik bij geen enkele “Nissan presentatie” tegengekomen.
Dat de pers de 2 noemen en koppelen kan je Nissan niet verwijten.
Het verleden toont aan dat de gt-r werd achtervolgt v.v. door ongeacht welk merk.
fr@nk01 zegt
Huh…@607…wahh, ik heb het over de GT-R… en jij, ohw bedoel je dat stukje over de M6.
Ja, hehe..mijn reaktie op “wooody 19.46”.
Waanzinnige auto he, die Datsun.
fr@nk01 zegt
@junior, dus geen prestaties…om het gewicht: wat een nonsens uitspraak.
Bmw met hun zgn hightech en megagewicht, zijn naruurlijk wel prestaties..
Zielige geesten hier…
Henne zegt
Nette tijden hoor!!!
Trouwens de GT-R is nooit een R31 type geweest.
Dat was de GTS-R met een RB20DET-R met enkele turbo en 210pk.
De eerste echte GT-R kwam in de R32. Daar ligt namelijk de befaamde RB26DETT in met 276pk volgens het boekje.
Deze heeft ook het HICAS 4wd systeem.
De R35 zoals ie in de volksmond genoemd wordt is de eerste met een V6.
Billi bob zegt
Waarom moeten wij 1,765,345,433,222.95 Euros aan BPM betaalen wat de Uber Nissan in Nederland meer kost dan een 911 ???? wie is de minister van verkeer? kunnen wij hem weg stemmen? BPM vrijstelling voor straat racers? something… anything…. HELP… emmigreren naar America….. dat is em
thug zegt
deze nissan is nog maar de kleinste van de drie en jullie maken het zo druk….
haha
Nissan had deze auto ook onder de naam INFINITY uit kunnen brengen, dan had hij ook een betere status, waarom ze dat niet gedaan hebben is volgens mij om te laten zien dat een supercar hoeft niet helemaal zo duur te zijn…. een sportauto moet gewoon betaalbaar blijven…
ook al zou ik het geld voor een porsche hebben, zou ik toch voor de GTR gaan, het heeft betere performance, kost veel minder en heeft inmiddels ook het imago….
fr@nk01 zegt
Jongens (off-topic)
ben er weer, moest ff een dagje Duitsland in, moet zeggen, heeft me best bevallen. Fijne autobahnen, hoewel…teveel betonplaten op sommige stukken, wel luitgebreid fruhstuk, heerlijk….
Weer eens echt genoten van mn lease Accord 2.2
, blijft 1 van de beste middeklassers een echte soepel draaiende rijmachine..TOP ..beter dan menig andere (vul zelf maar in).
@kabeljouw e.a.
de panda onder de sportwagens…is de oude m3—- ;)
fr@nk01 zegt
…en nu weer terug tzu holland, amsterdam…bist spater und machts guht…
w0o0dy zegt
video van Edmunds met de GT-R tijdens de introductie
http://www.youtube.com/v/zMAhIBclVts&rel=1
w0o0dy zegt
Even een stukje van de Review van TopGear, met de 997 turbo als vergelijkings materiaal.
“But driving these two cars back-to-back, it’s not long before you realise that the Nissan makes it seem old-fashioned. The GT-R’s balance and body control is extraordinary through faster, bumpy bends that will have the 911 unsettled enough to have the driver lose confidence – not only a good driver, but a fairly regular enthusiast driver like myself.
I had a number of heart-in-mouth moments in the Turbo trying to keep up with the GT-R, even with the Porsche’s suspension set to its harder ‘sport’ setting. It still seems soft, and there’s a bouncy lack of balance in the way the suspension controls the body, and the way the big engine slung out the back threatens to swing round. By contrast, I never felt anything but natural solidity in the Nissan, adjustable and fluid.”
w0o0dy zegt
Car and Driver heeft inmiddels ook een test gedaan met de GT-R en ook zij waren onder de indruk.
“Also, the steering feels vague, especially midcorner. Correction: We thought it was vague until we took a couple of laps in a 911 Turbo, Nissan’s benchmark for the GT-R. Side by side, the Porsche feels overboosted and numb. Maybe it was jet lag and the seemingly endless variety of semi-radish-like vegetables served at Japanese meals, but from our early drive, it looks as though the GT-R might actually have a leg up on the 911 Turbo.”
fr@nk01 zegt
“Van 0-96,5 km/h in niet 3,5 sec maar in (volgens eerste test) 3,3 sec… ”
http://www.youtube.com/watch?v=yDoJdQXmw…
cardesigner@USA zegt
ZR1!!!!!!!!!!!!
Kenny zegt
Ja,de vraag is natuurlijk wat je allemaal al gaat vervangen hebbgen als je er 150.000km opzitten hebt.
Daar blijven de Duitsers toch betrouwbaarder.
Windhoos zegt
@Kenny,
Wat een bullshit. Hoewel ik wel duits minded ben kan ik nog neutraal genoeg zijn om toe te geven dat japanners nog steeds de beste techniek in huis in hebben……..