De uitzwaaiversie van de Nissan 370Z Nismo is nog niet zo oud, maar krijgt toch een update voor modeljaar 2015.
De nieuwe 370Z Nismo krijgt een nieuwe spoiler (kleiner), nieuwe buitenspiegels, nieuwe voorbumper en dagrijverlichting. Ook de diverse rode Nismo details moeten ons attenderen op het feit dat we met de nieuwe versie te maken hebben. Vergelijkbaar met hetgeen Nissan bij de Juke heeft gedaan. Ook in het interieur zijn trouwens wat kleine wijzigingen te zien, waaronder nieuwe stoelen en meer multimediamogelijkheden.
De 3,7-liter V6 van de 370Z Nismo levert nog steeds 344 pk (op de achterwielen), al werd het onderstel wel iets aangescherpt. Meest belangrijk is echter dat de 370Z nu ook met zeventraps automaat te bestellen is.
toyotafortuner zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
OT: heerlijk dikke apparaat! Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de opvolger van de 370Z.
Svensson zegt
@toyotafortuner: Ik ben vooral benieuwd naar de IDx Nismo!
nibor zegt
Verder een nog dikkere versie van een al super dikke auto. Ik zal dit altijd boven een (om maar een wat te noemen) TT verkiezen.
nibor zegt
@RRenault: @toyotafortuner was me al voor zie ik.
viezefreddyw zegt
Mooie bak, maar toch heeft de 370Z mij nooit zo kunnen bekoren zoals de 350Z wel deed.
dondeboer zegt
@viezefreddyw: Mee eens, ik vind de styling te wat te gezocht, de 350 heeft rustigere lijnen.
Ram-G-maN zegt
Prachtige velgen. Kun je ze ook onder een GT-R krijgen?
Edge zegt
Ik hoop dat de spoiler van de “oude” 370Z Nismo hier gewoon op de optielijst staat. Vond die grotere spoiler toch wel goed staan
tupperware zegt
Laatste regel had wat mij betreft mogen beginnen met “minst belangrijke”. dit is bij uitstek een auto waarbij je zelf in de bak wil roeren.
Jammer dat je ze zo weinig ziet, een zwaar onderschatte auto die veel meer plezier biedt dan een 0000 TT of een C-coupé.
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
Lijkt me een van de leukste dagelijks bruikbare speelauto’s. Vind het alleen jammer dat ze vanaf de 300zx naar een v6 zijn overgestapt. Maar zou vast wel goed zijn voor de gewichtsverdeling, Wat kost zo’n ding nou nieuw in Nederland?
tupperware zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel:
Dankzij de CO2 heffing begint het feestje hier bij 79900, vergelijkbaar met een TT-RS dus.
De Nismo staat voor 88900 in de lijst.
baasbas zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Als je de top of the line Nismo versie wil… en die wil je, dan moet je 90 mille meenemen. Dat is wel serieus geld. Bijna Cayman GTS geld. En misschien wil iemand een TTRS Plus (Nèèh…;-))
Ik zou zelf toch zeker een F-Type overwegen. Meer GT ipv stuurwagen, maar sja.. die heeft toch ook een paar overtuigende kwaliteiten….
rob5nismo zegt
Verry nice de nismo editie
jrk68 zegt
Een auto die hoog op mijn verlanglijstje stond, stond ja, daar staat nu de F-type.
peke zegt
Altijd inderessante wagen geleken, maar ben geen Nissan fan. En veel te duur.
Nee voor dat geld genoeg anders!
tupperware zegt
@peke:
Gooi die vooroordelen eens overboord en ga er mee rijden, dan pas kan je een weloverwogen uitspraak doen.
Zoveel alternatieven zijn er niet als je een goed sturende coupé zoekt met een beetje vermogen voor 80K.
peke zegt
@tupperware
Vooroordelen? Heb ik iets verkeerds gezegd? Heb in meer auto’s gereden dan menig ander (en nee niet om stoer te doen want Ze waren niet van mijzelf, gevolg van mijn werk), maar ik ben gewoon niet zo enthousiast.
Mag toch?
Zal mijn uitspraak iets nuanceren: Voor dat geld voor mij genoeg anders.