De Nissan 350Z haalt van zichzelf 300 pk uit zijn aluminium 3.5 V6 atmosferische motor. Voor tunert Car V2 was dit lang niet genoeg en zij besloten zich voor hun witte 350Z het dubbele als doel te stellen.
Hiervoor lieten ze 2 GReddy turbo’s aanrukken, terwijl de krukas en nokken standaard bleven. Met behulp van extra sterke zuigers, dikke 750cc injectoren en een overdruk van 24 psi wisten ze 624 pk op de achterwielen(!) te toveren. Dit is weliswaar wat minder dan de 1750 pk van Performance Motorsport, maar ik gok dat deze iets langer rijdt tot het het volgende onderhoud…
Onder de indruk? Hij is te koop (altijd binnen gestaan natuurlijk)!
Uitgebreide informatie en een fotoverslag staan op carv2.com (via buscatuning).
Nismo zegt
Twin-porno :D
mitsustiggie zegt
het blijft een renault motor
TomRS6 zegt
Wat een gave bak!en die velgen!
w0o0dy zegt
@mitsu: Nissan won er wel een award mee… dus wat is je punt?
stefan zegt
Nee sorry het is geen renault want nissan heeft deze motor voor zich zelf ontwikeld en renault had er niks mee te maken.
Rick dos zegt
Sorry, maar ik had ff niet het geduld om de pagina van V2 door te lezen……….iemand nog specs van dit ding toevallig?
Ziet er niet slecht uit. Alleen die zwarte rand aan de onderkant had voor mij niet gehoeven.
Citrofiel zegt
Leuk, maar idd, zoals Rick dos zei, wat zijn de specs?
w0o0dy zegt
filmpje van de Dyno test….
Safrane BiTurbo zegt
Turbo’s zijn de bom
w0o0dy zegt
met 640pk moet zo’n auto binnen de 11,5 seconden de 400meter met staande start kunnen afleggen…….
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Echt hele mooie auto. Ben er stil van……
Tom van Bergen zegt
Idd een leuk motortje. Echter niks speciaals, er zijn honderden van dergelijke projecten te vinden. Ik vind het wel knap als ze met twee injectoren 640pk halen zoals jullie aangeven. Het zullen wel 6 grote of 2 rijen van 6 kleinere zijn neem ik aan ;-)
Stephan zegt
Je hebt in Amerika toch ook zo’n woestijnrace (kan even niet op de naam komen). Dat ze proberen continu op topsnelheid te rijden en dan over een traject van een paar km uitrekenen wie het snelst heeft gereden. Daar stond toen een jap met een 350z ook met 2 turbo’s alleen dan 800 pk op de achterwielen meen ik.
stefan zegt
Je bedoelt de option stream z,hij was gecracht maar ze hebben weer een nieuwe gemaakt met nog meer pk volgensmij met iets meer dan 1000pk.
Tristan zegt
ja option stream, turbolag van hier tot peking maar over de 800 pk
Den Becker zegt
ik wil die
smoke zegt
@Tom: thanks, foutje.
De droge cijfers:
– 15 psi: 500 pk en 678 Nm koppel
– 18 psi: 565 pk en 781 Nm
– 24 psi: 624 pk en 914 (!) Nm.
Die dikke wielen zijn van Volk. Verdere specs hieronder, wat 0-100 tijden e.d. betreft kan ik niet veel zeggen, ze hebben hem meer op de dyno gehad denk ik. Maar als je ‘m koopt kan je het zelf uitzoeken natuurlijk!
ENGINE: VQ35DE Studded Mains / Heads.
– XT Pro CP Prototype Pistons Forged 8.5:1
– Crower Billet Rods
– ARP Head Studs/Main Studs
– GReddy Twin 18G Turbos
– Tial 38mm External Waste Gates
– AAM 3″ Race Spec Downpipes
– AAM Waste Gate Relocation Kit
– GReddy 3 Row Front Mount Intercooler
– TurboXS UTEC EMS and 4 BAR MAP sensor
– GReddy Oil Catch Tank
– HKS Type II Racing Blow-Off Valve
– AAM Billet Fuel Rails
– AAM Race Spec Swirl Tank Fuel System
– 750cc RC Engineering Fuel Injectors
– Aeromotive Fuel Pressure Regulator
– CAR V2 Custom 3″ Y-Pipe
– JIC-Magic Single Sided 3″ Race Exhaust
– NGK -2 Colder Iridium Spark Plugs
– Hondata VQ35 Lower Plenum Heat Sheild
– Hyper Earth Grounding Kit
– ARC Titanium Radiator Panel
– RPS Stage 3 with Synergy Flywheel
INTERIOR:
– Blitz FATT DC3 Turbo Timer
– Blitz SBC-ID Boost Controller
– Blitz Power Meter
– Defi 60mm Boost and EGT Gauges
– Defi Control Unit II
– Bride Ergo Seat/Sabelt Harness
– PLX Wideband O2 Meterr
CHASSIS/SUSPENSION:
– Tein Type Flex Coil over suspension
– StopTech Stage 3 355mm 4 Pot F/R
– JIC-Magic Carbon Fiber Strut Bar
– Volk Racing SF Challenge Rims
– Michellin Pilot Sport Tires
EXTERIOR:
– C-West Carbon Fiber Skirt Kit
– JDM Z33 Fairlady Smoke Side Markers
MardiV zegt
@Sir Smokealot
En hoeveel daarvan hou je over na 10.000 kilometer “spirited driving”? Ik blijf erbij, wanneer je 600 pk wilt, koop dan een blok dat daar op gebouwd is. Dat is vaak nog goedkoper ook…
CSL zegt
Ze moeten een keer proberen de 350Z zo licht mogelijk te maken, dan heb je pas lol.
DaMasta zegt
vet GRUWELIJK die carbonfiber bodykit,mooi velgen en de specs zien er ook goed uit, kortom een fijn autotje
Daan zegt
Mag volgende week woensdag weer een Nissan 350Z ophalen bij de importeur. Blijft ook in standaard-trim een coole auto vind ik. Twee hele dagen achter elkaar rijden met elke dag een ander fotomodel als passagier :-)
Laďa zegt
Prachtige auto. Die witte kleut past op 350Z. Meer PK!!!
Euphoric zegt
Jammer van de optische tuning, van een stijlvolle auto een bling bling mobiel gemaakt, maar dat is blijkbaar in!! Onder de motorkap natuurlijk leuk, leuk leuk!!!!
JANUS zegt
350Z = LELIJK
(Tot zover mijn wel onderbouwde en vreselijk goed doordachte mening !!)
Stefan zegt
Die 624 pk werd bereikt met racebrandstof van VP Fuels, met een octaangehalte van 117…
mark zegt
hij is leuk gedaan maar hoe krijg je mensen zo gek om dat te laten doen kost handen vol geld .
shivan zegt
vette wagen ziet er goed uit:D
Skyline.. zegt
I Just Love Tuners! (L)
kabouter plop zegt
super vette mooie nissan 350z
ik heb er zelf ook een van 450pk maa deze houd ik niet meer bij:P.
fabian zegt
Ben in het bezit van een zwarte 350Z met complete ombouw van Giacuzzo en 20 inch velgen. Mijn vraag: Weet iemand waar ik mijn motor met ongeveer 150pk kan verhogen? Woon in Duitsland momenteel, en het zoekt hier niet echt gemakkelijk. De tuner mag natuurlijk ook in Nederland zijn…
Ik hoor t graag
Groet van Fabian
Yo! zegt
http://www.dcsports.de
RTWP zegt
je_zus die motor man twee turbo’s en normaal heeft de 350z 2 uitlaten nu maar een ik vind t er wel cool uit zien:)
ronald zegt
Ik zag deze wagen van de week in rotterdam rijden, echt een mega wagen.. petje af
Kevin Tax zegt
Hee mooie wagen,
Is deze nog te koop? zoja wat is de vraagprijs..