We moeten nog even geduld hebben voordat er een volledig nieuwe Nissan GT-R (R36) komt, maar nu al is duidelijk dat Nismo een veel dikkere vinger in de pap gaat krijgen.
De huidige GT-R werd ontwikkeld onder de bezielende leiding van Kazutoshi Mizuno, maar hij is onlangs vertrokken bij Nissan. En als we de geruchten mogen geloven komt dat niet alleen omdat hij bijna de pensioengerechtigde leeftijd bereikt had, maar ook omdat hij niet zo blij was met de toenemende invloed van Nismo.
Nismo is momenteel al bezig om op basis van de huidige GT-R een extra snelle versie te bouwen, maar bij de volgende GT-R krijgt men een belangrijkere rol. Dat wordt bevestigd door Andy Palmer van Nissan:
“As we come to the next generation of GT-R – because that will be a brand-new vehicle – you will probably see a lead coming from Nismo and a follow coming from the passenger car company, rather than the other way round. GT-R is somewhat the halo car of Nismo, so it is natural that they would lead the development of that in future.”
Aangezien Nismo momenteel al verantwoordelijk is voor het ontwikkelen van de raceauto’s op basis van de GT-R ligt het voor de hand dat ze ook meer betrokken zijn bij het gehele proces.
Geruchten dat de volgende GT-R een hybride aandrijflijn krijgt worden ook steeds sterker. Dit wordt onder andere gevoed door een samenwerking tussen Williams Advanced Engineering en Nismo. Voor de R35 GT-R Nismo zou Williams helpen met de aerodynamica, maar in toekomstige modellen zou het vliegwiel van Williams toegepast kunnen worden. (via: motoring.com.au)
ralf zegt
Bij de Board of Management van Porsche zitten ze bij het horen van dit nieuws nu al te zweten als wijlen Michael Jackson in een peuter speelzaal.
StijnB zegt
@ralf:
Ja, want sinds de GT-R op de markt is kan Porsche zijn wagens niet meer aan de straatstenen kwijt raken… *kuch*
MLTB zegt
@StijnB: Lol, touché
qashqow zegt
Deze gaat effectief terug in de tijd als hij de Nurburgring doet: zo snel is ie…
SimonMc zegt
@qashqow: Zou ie dan eigenlijk niet in de toekomst moeten uitkomen?
volvoturbo zegt
Hoeveel sneller kan t nog zou je bijna zeggen. Bijzonder wat ze met de huidige GTR hebben neergezet.
stanny zegt
Mmm de volgende GT-R mag nog even wachten, het huidig model is nog steeds cool en supersnel! Ben nog altijd onder de indruk van wat Nissan met dit model gepresteerd heeft.
tuning zegt
@stanny: Mee eens en het nieuwe model (R36) komt pas uit in 2018 als het goed is, dus dat zit ook wel goed.
gop1 zegt
Ik heb de documentaire van National Geographic gezien met Kazutoshi Mizuno. Die man weet echt waar hij het over heeft, zeer jammer dat hij weg is. Vraag me af hoe dat nu zonder hem gaat.
berlinetta zegt
@gop1: Als hij niet wist waar hij het over had dan had hij ook niet de leiding gehad he Captain Obvious?
gop1 zegt
@berlinetta: Moet ik hier serieus op in gaan?
st3fan zegt
@gop1: Dat heb ik ook gezien. Waarom is hij weg eigenlijk?
deladude zegt
@st3fan: Doe eens artikeltje lezen…
celica89 zegt
Hoe sneller de R36 komt des te sneller de prijs van de R35 zal dalen. Dat zou betekenen dat me droom sneller zou uitkomen.. GT-R voor de oprit.. :-)
agera zegt
@celica89: Jij hebt ook een punt, mijn grootste autodroom is ook het kopen van de r35 GT-R, dus hoe sneller de R36 komt hoe sneller de prijs van de R35 daalt. Aan de andere kant vind ik niet dat de R35 aan vervanging toe is, omdat deze gewoon superieur is.
Osca zegt
@agera: De R35 mist iets wat de R32/34 superieur maakt hehe :p
agera zegt
Deze GT-R r35 is zo ongelofelijk goed, snel,mooi en heeft een prachtige techniek dat ik liever heb dat ze de R35 nog een poosje in productie behouden. Een zeer grote fan ben ik van deze auto, de GT-R is voor mij de beste sportwagen.
deladude zegt
Als Nismo met dit ding nou helemaal over the top gaat hebben ze goud in handen. Mits de prijs niet overdreven wordt, wordt dit episch!
toyotafortuner zegt
Maakt niet uit wanneer hij komt. Hij zal vast weer geweldig worden, die nieuwe GT-R! Maar k ben bang dat een eventuele hybride motorisering hem veels te zwaar maakt.