Nissan Motorsport International Limited (of kortweg NISMO) heeft het Club Sport pakket dat het heeft onwikkeld voor de R35 GT-R wereldkundig gemaakt. Met een focus op gewichtsbesparing en een betere handling, moet dit pakket de toch al niet trage GT-R nog een stukje vlotter over het circuit laten boenderen.
Onderdeel van het pakket zijn onder andere verstelbare Bilstein Damptronic dempers. Dit gaat ten koste van het rijcomfort, maar dit maakt op het circuit uiteraard geen bal uit.
Onder de auto prijkt een set gesmede Rays velgen, in de maten 20 x 9,5 voor en 20 x 10,5 achter. De velgen zien er een stuk saaier uit dan het originele lichtmetaal dat bij de R35 wordt geleverd, maar dit is een kwestie van smaak.
Om de velgen heen liggen Bridgestone RE070R run-flats, in de maten 225/40 en 285/35.
Voor een verdere gewichtsreductie is er een lichtgewicht uitlaatsysteem gemonteerd dat zorgt voor een gewichtsbesparing van 5 kilogram. Aan de achterkant vinden we verder een koolstofvezel bodemplaat die turbulentie tegen moet gaan, en slipstreamen door de concurrentie moet tegengaan.
Tot slot krijgen de stoelen een update (of eigenlijk zijn ze gestript), waarbij de electronica uit de zetels is verwijderd, wat een verdere gewichtsreductie van 6 kg oplevert. Uiteraard zorgen NISMO-logo’s rondom voor de herkenbaarheid van het Club Sport pakket.
Maarrrr… Zoals een bekend spreekwoord al zegt: ‘elk voordeel heb z’n nadeel’.
Ten eerste het kostenplaatje van het pakket: 5.460.000 Yen, omgerekend een dikke 34.000 euro. Ten tweede zal het pakket alleen in Japan beschikbaar zijn, bij 12 geautoriseerde Nismo-dealers.
Met name de prijs doet denken over het voordeel van het Club Sport-pakket, zeker als we weten dat Nissan zijn, eveneens lichtere, GT-R Vspec in oktober in Parijs zal presenteren.
wotevajjjj zegt
34k ? voor een uitlaat wat wieln en een stoel ?
smoke zegt
Vergeet de superstugge vering-demping niet.
RenesisHP zegt
Kijkend naar de velgmaat rijdt deze auto op relatief smalle voorbanden.
Die velgen zullen overigens ook geen flikker wegen.
jampa zegt
hmm dit lijkt me een nutteloze meerwaarde
RenesisHP zegt
@Sir Smokalot.
Die banden/velgen zijn extra duur.
klaas jan zegt
ze kunnen maar niet stoppen
smoke zegt
@mx5/rx8owner
Duur, maar wel erg generic qua design. Waarschijnlijk krijgt de Vspec dezelfde Bridgestones eronder trouwens.
Audiofreak zegt
gewoon lekker wachten op de V-spec
thom zegt
Auto 7.7 miljoen Yen
Wielen, dempers, uitlaat en stoelen 5.4 miljoen Yen
WTF ?!?!?
http://jdmasia.wordpress.com/2008/04/08/the-cost-of-a-nissan-gt-r-around-the-globe/
RenesisHP zegt
@Sir Smokalot.
Die banden zullen wel echt goed en echt duur zijn, maar dan heb je ook wat.
Ik rij zelf met Bridgestone Potenza RE050A. Dat is al fenomenaal. Ik mag toch verwachten dat deze ook zo goed presteren.
Die saaie velgen zitten er ook echt niet voor de sier. Ze wegen gewoon geen drol.
In mijn zoektocht naar velgen ben ik tot de conclusie gekomen dat de meest eenvoudige velgen vaak het minst wegen.
Een beetje mooie velg weegt gewoon veel.
Ik heb zelf driftvelgen voor de rx8 op het oog. Deze zijn wat zwaarder en steviger uitgevoerd. Ideaal voor de urban jungle en stoeprandjes. Deze wegen net zoveel als mijn huidige velg met spoorverbreder. Die spoorverbreders heb ik met de nieuwe velgen niet meer nodig.
Ik twijfel alleen nog wel even, dus waarschijnlijk plaats ik pas volgende zomer nieuwe velgen.
Dit heb ik op het oog.
a. zegt
eeehh.. dat uitlaat systeem? nee soryy
Stef zegt
Sorry, maar de allermooiste en beste velgenserie ooit (TE37) lelijk noemen? Al zou je de velgen niet mooi vinden, dan zou je uit respect voor hun staat van dienst die dingen nog moeten willen begeren!
Lichtgewicht, met een ‘high rigidity’, wat dus inhoudt dat jouw lichte velgen tevens niet snel zullen buigen of meegeven als er veel druk op staat, iets wat bij 9 van de 10 andere lichte velgen wel gebeurt, en dankzij zijn gewicht dus juist een perfecte keus is omdat andere velgen met een ‘high rigidity’ vaak veel meer wegen.
Voor Diego Maradonna breng je ook respect op ook al snuift ie coke, toch?
Timmy zegt
Volgens mij zijn dat typische nismo velgen. Als je gaat kijken bij de 350z dan zijn dat zelfde soort. Dacht al dat ik ze van ergens herkende.
http://www.edmunds.com/insideline/do/MediaNav/articleId=119709/firstNav=Gallery/photoId=37094
Ach voor kwaliteit moet betaald worden zeker. Je neemt toch ook liever een amg dan eentje met alleen maar een kit. Of een M of een rs. Zijn gewoon de huistuners. Dus kennen ze door en door en daar moet dan weer voor in de buidel getast worden e.
Zou ook even wachten op de V-Spec. Gaat ook wel aardige duit kosten maar gaat wel fabriek af zijn.
Dennis16v zegt
@ Stef
Op deze opmerking zat ik te wachten..
Volk is gewoon duur spul.. maar staat wel garant voor kwaliteit…
Melvivio zegt
het irritante is wel, de auto zal er rond het circuit wel sneller van worden, zeker, maar net als de uitlaat, 5 KG lichter. das een keer goed naar de wc en geen ontbijt voor de gemiddelde amerikaan
Het is zo weinig, en persoonlijk, op wat velgen na bijvoorbeeld, vind ik een auto standaart vaak netter dan met die tupperware rioolbuizen erop en eraan
Audiofreak zegt
de standaard velgen van de GT-R waren toch speciaal ontworpen dat de band er niet af floept in bochten???
CSL zegt
En een nieuwe R35 GT-R kost daar 37000 euro!
Deze onderdelen voegen niet eens wat toe aan de auto.
Dan maar liever zelf dingen aan veranderen. Zoals een set carbonnen wielen misschien?
timberleek zegt
hier zullen de japanners wel warm voor gaan lopen.
die geven zoveel geld uit aan hun auto’s
tot wel 2/3 van hun jaarsalaris.
dan hebben ze weer wat bijzonders
maar ik vind het te duur.
toch mogen ze de auto best op de oprit laten staan met de sleutels in de brievenbus
technopatat zegt
een beetje als wat de gt3 rs is voor de gt3 … nie volledig nutteloos, maar ik zou het zeker niet willen op mijn gtr :)
Timmy zegt
@audiofreak, maar nismo is hun binnenhuis tuner, dus veronderstel dan dat het wel een meerwaarde heeft, of dat ze tegelijkertijd hebben kunnen ontwikkelen en dat die functie mee overgenomen is van de standaard velgens. Maar dat deze nog lichter zijn, en lichter is altij beter voor de snelheid.