Morgen zal de nieuwe Ferrari-site tijdens de GP van Australië live gaan. En die site heeft een aantal leuke features.
Eén van de meest bijzondere opties is de Maranello Experience. Daarmee is het mogelijk virtueel door de Ferrari fabriek in Maranello te rondwandelen. Via de GT & Sport cars section kunnen eventuele klanten (en liefhebbers) hun favoriete Ferrari bolide naar eigen smaak aanpassen. Talloze veranderingen kunnen aangebracht worden aan zowel het exterieur en het interieur. Vervolgens kun je de auto rondscheuren over het Mugello Circuit waarbij Michael Schumacher advies geeft hoe je de ideale lijn moet volgen.
Het Formule1 gedeelte van de site is uitgebreid met de mogelijkheid om tijdens de race een aantal gegevens van de auto’s live te kunnen volgen vanaf een digitale pit-wall. Ook zullen de coureurs regelmatig een blog bijhouden voor wie alles wil weten over de dagelijkse sleur van Kimi Räikkönen en Felipe Massa.
Ferrari lanceert nieuwe website www.ferrari.com
Een nieuwe virtuele wereld om de legende van het Steigerend Paard te ervaren
Maranello/Dordrecht, 27 maart 2009 – Op zondag 29 maart lanceert Ferrari, tegelijk met de start van het nieuwe Formule 1 seizoen, haar nieuwe website www.ferrari.com. Deze spectaculaire nieuwe portal vormt de toegang tot de wereld van het Steigerende Paard. De site biedt bezoekers niet alleen een totaal nieuwe lay-out, maar werpt tevens een zeer spectaculaire en ultieme blik achter de schermen van Ferrari.
Ferrari was één van de eerste bedrijven die al vanaf het begin van de jaren negentig aanwezig was op het web. Nu lanceert Ferrari de nieuwe www.ferrari.com portal om er zeker van te zijn dat de miljoenen tifosi en liefhebbers wereldwijd die iedere dag inloggen, de Ferrari-ervaring online beleven. Die ervaring zal verschillend van aard zijn, afhankelijk van het feit of de bezoeker een klant, een liefhebber van nieuwe of klassieke auto’s, een autosportfan, een kenner of een liefhebber van een luxueuze levensstijl is. Het merk met het Steigerende Paard is uiteraard absoluut uniek in de wereld omdat het simpelweg niet een sport-, auto- of luxemerk is. In feite combineert het merk alle drie deze kenmerken en nog veel meer: een legende, een icoon dat exclusiviteit en prestige heeft veranderd in een levensstijl.
Met de nieuwe website www.ferrari.com biedt Ferrari bezoekers een spectaculaire opening naar de wereld van het Steigerende paard. Er is nu meer content dan ooit tevoren met als resultaat dat liefhebbers van Ferrari, met welke insteek en van welke leeftijd ook, zich dichter bij Maranello zullen voelen door simpelweg in te loggen. www.ferrari.com biedt een zeer uiteenlopende content die geheel in lijn is met de unieke stijl van Ferrari. De nieuwe site heeft niet alleen een innovatieve makeover gekregen wat betreft de lay-out en graphics, ook biedt de site nu nog meer dan voorheen een zeer uitgebreide content die bezoekers in staat stelt om zich virtueel te verdiepen in het merk.
Uiteraard heeft het Steigerende Paard ook op internet zijn kenmerkende exclusiviteit behouden door voor haar klanten een eigen gedeelte in te richten. Dit gedeelte is speciaal gereserveerd voor eigenaren en biedt hen een exclusief communicatiekanaal met de onderneming naast de gebruikelijke trajecten.
Naast de uitgebreide, interactieve content met informatie over en exclusieve foto’s van de GT-modellen en sportwagens, het F1 team, het laatste nieuws over onder meer het bedrijf en de Ferrari Store, biedt www.ferrari.com een compleet nieuwe feature: de Maranello Experience.
De Maranello Experience stelt bezoekers in staat om een complete virtuele rondleiding te krijgen over het Ferrari-complex. Bezoekers komen binnen via de legendarische poort op de Via Abetone, zoals dit in werkelijkheid ook gebeurt. Vervolgens volgt een virtuele rondleiding door verschillende nieuwe gebouwen die zijn ontworpen door ’s werelds meest toonaangevende architecten, zoals Renzo Piano, Massimiliano Fuksas en Jean Nouvel. Van ieder gebouw zijn vele foto’s (360°), videoclips en exclusieve teksten beschikbaar, die de bezoeker meenemen in de unieke sfeer waar ’s werelds meest fascinerende auto’s worden gebouwd. Een privilege dat normaal gesproken enkel is voorbehouden aan de ‘happy few’.
De virtuele ervaring stopt echter niet bij de Maranello Experience. Wanneer bezoekers het GT- en sportautogedeelte betreden, worden zij direct meegenomen naar een typisch Italiaanse ‘piazza’- een eerbetoon aan de beroemde Campidoglio in Rome. Bezoekers treffen een spectaculair overzicht aan van alle huidige modellen, waarbij kan worden ingezoomd op specifieke details van zowel het in- als exterieur. Het is tevens mogelijk om de auto geheel naar wens te personaliseren door de gewenste kleur te kiezen en persoonlijke opties toe te voegen. Wanneer bezoekers klaar zijn met het samenstellen van hun Ferrari kunnen zij op de sleutel drukken om het spectaculaire geluid van de 8- of 12-cilinder te ervaren.
Indien de bezoeker zijn auto geheel naar eigen wens heeft samengesteld en is ingestapt, kan hij wegrijden voor een virtuele testrit op het Mugello Circuit om de fantastische rijervaring van een echte Ferrari te beleven. Gebruikers kunnen hun rijvaardigheden vergelijken met die van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, die alle modellen persoonlijk op het circuit heeft gereden. Hij adviseert de virtuele bestuurders over het volgen van de ideale lijn om de bochten zo snel mogelijk af te werken. Een unieke ervaring!
Een andere bijzondere feature op de site is de manier waarop fans op de hoogte worden gehouden van de laatste ontwikkelingen over het F1 team, waarbij de rijders onder meer een blog bij houden. Dit gedeelte opent daadwerkelijk de deuren van de GES-racedivisie, waarbij liefhebbers toegang krijgen tot de meest geheime delen binnen Scuderia Ferrari.
Ook tijdens de GP’s zal de site meer sensatie bieden. Bezoekers kunnen de raceprestaties nu comfortabel volgen vanaf de virtuele pitmuur waar de informatie (telemetrie) van alle raceauto’s binnenkomt. Ze kunnen zelfs de raceresultaten vergelijken met de eerdere resultaten van Michael Schumacher in dezelfde GP. Ook zien bezoekers het advies van officieel Ferrari-testrijder Marc Genè.
De nieuwe site biedt verder een compleet nieuwe Ferrari Store winkelervaring. Dankzij een brochure van topkwaliteit met meer dan 2.000 artikelen kunnen kopers zich nu volledig overgeven aan hun passie voor Ferrari. Hier vinden ze de mooiste cadeaus voor zichzelf en hun dierbaren in drie verschillende werelden: ‘Scuderia Ferrari’, ‘Kids’ en ‘Prancing Horse’.
Dit zijn slechts enkele van de vele nieuwe features van een site die speciaal is ontworpen om de vele liefhebbers en fans optimaal van hun passie te kunnen laten genieten. Een site die Ferrari-eigenaren bovendien toegang biedt tot een exclusief gedeelte om continu contact te kunnen hebben met Maranello.
Om de dialoog met de fans wereldwijd nog verder te versterken komen er naast de bestaande Italiaanse en Engelse versies ook een Chinese (Mandarijns) en Japanse versie beschikbaar. Daarnaast onderzoekt Ferrari de mogelijkheden om in de nabije toekomst een Arabische Ferrari-site te lanceren
Yeelen zegt
ik vond altijd al dat de ferrariworld website wat achter stond
Jochempie zegt
Zou tijd worden ook!
Jorden zegt
oke beter!!! :D :D :D
Was idd wel nodig een ferrari waardige website
rogue zegt
Dus dit is de grote verrassing? :x
Nick zegt
De oude Ferrari world website deed me denken aan een oude Telnet terminal server.
Okee, het slaat nergens op maar zo ouderwets leek het. :P
Jochem zegt
daamn, ik heb zin in
Trouwens, die beelden van de auto’s kunnen zo van gt5 komen volgens mij
Janbart zegt
eindelijk hebben ze eens een deftige site
Citrofiel zegt
Leuk, al die nieuwe features. Nadeel: Mijn oude pc kan al die steeds mooiere websites niet zo goed aan. :P Zal er toch eens een nieuwe moeten komen…
Esprit_de_Flandre zegt
Dus met al die promotie daarrond ligt die site morgen direct plat. Dat wordt boeiend…
Dennis zegt
eindelijk! ziet er knap uit ook.
kowalsk zegt
Als groot voorstander van mooie websites ben ik hier erg blij mee! Ik ga zeker even kijken als hij online is.
‘exterieur en het interieur’ moet zijn ‘exterieur als het interieur’.
Alfisti zegt
Dit ziet er toch wel weer gelikt uit! :) Net als de autootjes zelf :D De vorige (nu nog huidige) site is ehh, nogal verwarrend, maar dit is toch wel vet. Zeker de features van de rondleiding en CarConfigurator. Nice! :D
572 zegt
ziet er heel erg interessant uit!
Emile_Benz zegt
Zal ik dan maar ’t balletje opgooien? … Ferrari zuigt!!!
Vinny_93 zegt
@Emile_Benz: Zet jij eerst maar eens zo’n onderneming op nadat je coureur was bij Alfa.
Ferrari is zo overgewaardeerd omdat het vroeger zo te gek was om een Ferrari te hebben dat iedereen het wou. Dus is het nu echt zo’n nep-fan-merk.
Als jij een andere reden hebt om Ferrari te haten, laat het me alsjeblieft weten!
Maar, ik ben zelf ook meer een Mercedesfan hoor, daar niet van.
BananaFlip zegt
Ziet er voor Ferrari-begrippen behoorlijk cool uit.
@ Emile_Benz
Ik deel je mening wel een beetje, maar is dit niet een heel klein beetje afgezaagd? :D
Vinny_93 zegt
Dan zou ik direct ff een F430 configuren trouwens.
C6.R zegt
Mooi hoor, Ferrari zuigt maar Mercedes niet!? :lol:
Ontopic: kom maar op met die site! Ik herinner me nog wel enorm lang geleden de eerste Ferrari configurator, dan kon je het model ook langs het strand of op het circuit bekijken….
emiel_sl_65 zegt
wat is de site waar dat je het kan gaan bekijken??
ik denk dat het een schitterende site word!!
gr
Joost19 zegt
Leuk hoor:)
Patrick zegt
FORZA FERRARI!!!
Bert zegt
Ferrari zuigt Emile Benz… Maar Mercedes SLIKT…
Yeelen zegt
hij is er nu al hoor!
Yeelen zegt
of nee.. ik was te voorbarig
hij is er nog niet, sorry
Meneer zegt
Hij staat er!
Bobel zegt
Leuke site, maar dan configureren stelt teleur. Dan maar de Porsche site.
Grenada zegt
Nu al online.
Emile_Benz zegt
@ Vinny_93:
M’n opmerking was met ’n grote :wink: bedoeld… :wink:
Echter vind ik de Ferrari-oldtimers mooier dan de nieuwe. De nieuwe lijken, in tegenstelling tot de historische modellen, welhaast geen emotie meer uit te stralen. Tenminste dat vind ik. En Ferrari begint zo onderhand een massaproduct te lijken i.p.v. iets exclusiefs. :?
Benjamin1 zegt
Leuk, ben nog altijd geabonneerd op de Ferrari Nieuwsbrief, niet dat daar iets boeiends in staat natuurlijk.
semihhh zegt
site is zzoooo slecht,, registeren lukt al de ganse dag nie !!!
Vinny_93 zegt
@Emile_Benz: Leuk om te zien dat je toch echt een auto
fankenner bent.Doe je goed ;)
Mtyn zegt
Hij is helaas nog een beeeeetje sloom (A) Maar mooie site!
Nick` zegt
Echt een toffe site! Maar als je geen fatsoenlijk internet hebt zul je er weinig plezier aan beleven vrees ik. Vooral dat Virtual Racing is leuk, kun je via de site Ferrari’s painten naar je eigen smaak en er dan mee racen :D