



Onschuldig is hij absoluut niet.
Terwijl sommige bedrijven zich het bloed uit de naad werken om een nieuwe auto zo snel mogelijk op de markt te brengen met een tuningspakket, nemen anderen liever hun tijd. Gemballa, bijvoorbeeld, komt ruim tien jaar nadat het de Mirage GT voor het eerst presenteerde met waarschijnlijk een van de laatste van de 25 om te bouwen exemplaren.
Hoewel de tuner in zijn Facebook-bericht
niets zegt over het productienummer, kan het niet anders dan dat het hier om een van de laatste exemplaren gaat. Door de jaren heen hebben we namelijk allerlei verschillende Mirage GT’s gezien.
De Mirage GT in kwestie lijkt op het eerste gezicht weinig interessant te zijn, maar zijn onopvallende kleurstelling is misleidend. In werkelijkheid heeft Gemballa meer dan duizend uur aan werk in deze hevig aangepaste Porsche Carrera GT zitten. De tuner heeft voor de buitenzijde allerlei custom en bespoke onderdelen gemaakt, om de machtige supercar nog spectaculairder voor de dag te laten komen. Een luchthapper op het dak, nieuw bumperwerk, flinke luchtinlaten, deuren van carbon, een gigantische spoiler: als je het kunt bedenken, dan zit het waarschijnlijk op de auto.
Ook de krachtbron is niet buiten beschouwing gelaten. De van oorsprong 612 pk sterke 5,7-liter V10 is in de Gemballa goed voor 680 pk. Wie achter het stuur durft plaats te nemen – grote kans, gezien hoe net het interieur eruitziet – mag het vermogen met de hand naar de achterwielen roeren.
Zo jammer dit…
@goodolddays: moet je eens voorstellen dat dit ooit een prachtig mooie originele CGT was…
Dit was vroeger mijn nr.1 favoriete auto
Nu twijfel ik tussen dit en een standaard CGT
Zonde van je geld
Het geluid blijft mij het meest verbazen van dit ding! Heerlijk
Zonde dat Uwe Gemballa al een tijdje niet meer onder ons is, vond de creaties altijd erg gaaf, denk aan de Avalanche en Tornado. Gewaagd maar ook heel gaaf!
@ghost: inderdaad, met die dikke bodykits en grote spoilers. Ik vond ze ook stiekem ook verschrikkelijk gaaf.
Lekker origineel houden zo’n Carrera GT, is veel te mooi en worden alleen maar meer waard.
Als je wilt gummen in een schreeuwerig jasje pak je maar een Corvette ZR1, die zijn bovendien veel sneller.
@janjansen: vond hem vroeger ook mooi… tot ik een GT naast een 918 zag staan. Hij leek vrij gedateerd toen. Het v10 geluid van de GT is wel niet te overtreffen(enkel een LFA komt in de buurt)
Buiten de gele koplampen vind ik hem eigenlijk best wel ok.
Zolang er geen oude banden onder liggen is het allemaal goed.
De CGT heeft geen tuning nodig, al moet ik wel bekennen dat de Mirage GT een goddelijk geluid heeft! Maar het standaard is al pure p*rno!
https://www.youtube.com/watch?v=lpYdKc3qnjk
Hier zouden ze hoge boetes op moeten heffen. Kapitale, onvervangbare, toekomstige klassiekers verpesten.
@wouterjeuring: boeie, een auto is uiteindelijk ook maar een ding. In de jaren 60 werd er ook gewoon rondgescheurd met Ferrari 250 GTO’s en niemand die er naar omkeek of ieder boutje nog wel origineel was.
Gewoon doen met je auto wat je wilt. Wordt het wegdek een stuk gezelliger van
@wouterjeuring: Gelukkig doen ze dat niet. Was erg zonde geweest als auto’s als de Ferrari 250 breadvan niet bestaan hadden omdat er boetes stonden op het aanpassen van exclusieve auto’s. Dat was namelijk ooit een 250 swb, nu een van de meest gewilde verzamel auto’s. Plus dat er van die carrera gt best veel gebouwd zijn.
Tja ik zie de CGT liever puur. Bij voorkeur niet in geel, maar ik zou hem er niet om laten staan… ;)
Ben normaal geen tunings freak, maar moet zeggen dat ik de Gemballa GT goed te pruimen vindt.
Moet een beetje aan Max en de Maximonsters denken met die gele ogen
Ik vind dit juist super super gaaf. Echt heel tof en mn droom auto
Superlekker dit! Wel een andere kleur erop, deze bijvoorbeeld: https://www.autoblog.nl/gemballa-mirage-gt-heeft-moeite-met-parkeervakken