Volgens Auto-Motor-und-Sport lanceert Volkswagen in 2007 een complete lijn met nieuwe TDI motoren. Er zijn zowel nieuwe drie als viercylinders in ontwikkeling. De nieuwe generatie zal sterker zijn en efficienter met de brandstof omgaan.
Hopelijk zijn ze ook stiller, want met name daarin blinken de VAG diesels niet uit. Naar verluidt alle huidige drie en viercylinder TDI’s worden vervangen door de nieuwe generatie blokken.
Sir Smokalot zegt
Dat geluidsprobleem komt doordat VW geen common-rail techniek gebruikt, maar directe injectie.
Voordeel is dat je meer vermogen kan genereren, maar nadeel is dat je meer geluidsproductie hebt.
Dit is voor mij wel goed nieuws, ik was sowieso al aardig onder de indruk van hun 1.9-reeks met verschillende vermogens (90, 110, 130, 160 pk). Dit was al niet lullig, ik ben erg benieuwd wat voor schep hier nog bovenop gaat komen!
Sir Smokalot zegt
Sorry foutje, common-rail is uiteraard ook directe injectie, ik bedoelde een pompverstuivertechniek.
My bad.
Wouter zegt
Nog een foutje: commonrail techniek is in principe geavanceerder. Vermogens voor de verschillende sterke diesels ontlopen elkaar niet zo veel, allemaal net boven de 80 pk per liter (Alfa 2.4, BMW 2.0, VAG 1.9, Toyota’s 2.2). Alleen de 535d heeft dankzij twee turbo’s duidelijk meer pk’s per liter, iets meer dan 90.
Sacha zegt
Hopelijk zit er wel een roetfilter op, anders komt ie Amsterdam niet meer in. Daar is namelijk alleen nog maar ruimte voor hybride auto’s en stinkende oude snoeken.
kees zegt
mensen niet liggen te mauwen want je weet er hele maal niks van af want jullie zijn een stel prutsers 1e klas:-D want vw is the best and audi rs6
Jeroen zegt
Ben t volledig eens met Kees’ reacit evan 30 Oktober…. VAG, “The best Diesel ever”…. kan g1 andere tegenop…