De nieuwe Transporter wordt bijna net zo hip als een ID. Buzz, afgaande op deze teaser.
We kennen inmiddels de Volkswagen ID. Buzz, de nieuwe Multivan en de nieuwe California, maar het wachten is nog steeds op de nieuwe Transporter. Die komt op een ander platform te staan, namelijk dat van de Ford Transit.
In de aanloop naar de onthulling gooit Volkswagen er nog maar eens een teaser tegenaan. Die geeft een aardig idee wat we van het design kunnen verwachten. Ondanks de Transit-roots lijkt de T7 toch duidelijk de lijn voort te zetten van de vorige Transporters.
Interessant is dat de nieuwe Transporter ook een vleugje ID. Buzz meekrijgt. In de lijnen op de voorkant zijn duidelijk overeenkomsten te zien met de ID. Buzz. Dat gold ook al voor de Multivan. Dit doet Volkswagen bewust, om al hun busjes één familiegezicht te geven. De velgen (19 inch) lijken overigens ook veel op die van de ID. Buzz.
De T7 belooft dus een vlotte verschijning te worden. Bedrijfswagens beginnen steeds meer een uitgesproken design te krijgen en Volkswagen doet daar vrolijk aan mee. Waarschijnlijk is de T7 ook weer in two-tone te krijgen, net als de T6.1. Daarmee wordt het helemaal een hip busje.
We konden eerder al wat specificaties delen, maar die zullen we nog even herhalen. De nieuwe Transporter is vol te laden tot 1.330 kg en mag 2.800 trekken. Met de standaard wielbasis heb je tot 5,8 kubieke meter aan laadruimte.
Gaat de Transporter nu bijna onthuld worden dan? Nee, het duurt allemaal ontzettend lang, ondanks het feit dat Ford al een groot deel van het werk heeft gedaan. De marktintroductie is pas in het eerste kwartaal van 2025. Toch kunnen we al wel iets over de prijs zeggen: de T7 is bij onze Oosterburen alvast te bestellen, vanaf €36.780.
anthwan zegt
Nog geen 37.000€ bij onze oosterburen dat betekent hier met alle “boeven” belasting minimaal 57.000€.
AudiRS zegt
Bijzonder dat de T6.5 al lang niet meer te krijgen is en het nog steeds wachten is op de opvolger.
Dutchdriftking zegt
Nou inderdaad. Met het BPM verhaal had levering dit jaar heel belangrijk geweest.
alassad zegt
Waar is de huidige Multivan dan op gebaseerd?
machielvdd zegt
Die staat gewoon op het MQB-platform
KarelPoot zegt
Eindelijk een datum voor de ondernemer, ik heb nu de Ford gedaan, maar we rijden toch liever weer de luxe variant..
Ik ben ook benieuwd hoe en wanneer de Multivan weer terug komt, want die is niet meer te bestellen. Hopelijk met wat grotere accu zoals de Tiguan.
Zal helaas wel flink wat MRB worden…
smoked zegt
Waarom hebben ze multivan losgeweekt van de transporter? Onnodige ontwikkelingskosten lijkt me…
cossiekiller zegt
Een grote vaar-zeug…