![Nieuwe Volkswagen Golf R lijkt wat tammetjes](https://www.autoblog.nl/files/2020/04/golf-8-gti-rood-970x609.jpg)
De nieuwe Volkswagen Golf 8 R is bijna incognito.
Na de Golf GTD, GTE en natuurlijk de GTI is het nu wachten op de Golf R. Volkswagen is begonnen met het ondernemen van tests op de Nürburgring. Het YouTube-kanaal Auto Addiction wist actiebeelden van de hete hatchback te schieten.
[bbmediaclip clipID=”3723174″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
Mede door Europese wetgeving en de toevoeging van een benzinepartikelfilter klinken auto’s tammer dan ooit. Prima voor een doorsnee auto, maar bij een hot hatch of een sportwagen verwacht je enige vorm van drama. De video van deze Volkswagen Golf R geeft wat dat betreft weinig hoop.
De hatchback, die naar verwachting 330 pk gaat leveren uit een 2.0-liter turbomotor, danst met hoge snelheid over de ‘Ring. Normaal gesproken hoor je wat actie uit de uitlaten. Helaas is het verrassend stil. Op wat bandengeruis na valt er amper wat te horen.
Nu is dit nog een prototype en kan de uiteindelijke productieauto met wat meer kabaal komen. De beelden geven echter weinig hoop. Wil je tot rust komen, dan is het kijken van de video een goede aanrader. De Golf vliegt door het beeld, terwijl de vogels vrolijk fluiten in het bos. Wie had gedacht dat de vogels meer geluid zouden produceren dan een hot hatch met meer dan 300 pk?
Nuja. Ze klonken sowieso nergens naar. Ook al heb je die lui die ze nog uitrusten met blèrpijpen. T zorgt er alleen maar voor dat die natte scheet nóg harder klinkt.
@toyotafortuner: uhm die natte scheet is juist de Unique selling point voor de betere Witte de with / Coolsingel scheur neus.
@dedude: ik vind dat altijd zo super cool! Lekker een pilsje nuttigen bij de witte aap en ondertussen super duper mega coole auto’s voorbij zien komen! Vooral broem broem broeeeeeeem echt heel leuk. Leuk volk
Hahaha ja. Is ook mijn favoriete hobby. Vooral ook omdat je de hele avond DEZELFDE knuppels ziet.
Ik rij rondjes. Alleen maar rondjes
@dedude: tip; kan je drankspelletje van maken. Iedereen kiest een auto uit en elke keer dat jouw gekozen auto voorbij komt moet je drinkem
@toyotafortuner: wat rij jij eigelijk zelf? Toch wel benieuwd naar
@apenkop: en hoe is dit relevant aan t feit, dat ik vind dat een Golf R nergens naar klinkt? Moet ik een auto hebben om een mening te hebben? En wie ben jij eigenlijk om dat te bepalen?
@toyotafortuner: Ik vermoed dat we met een eigenaar / huurder van een Golf hebben te maken die niet snapt dat sommige mensen een andere voorkeur of mening hebben… Er is overigens maar één Golf R die goed klinkt, maar dan moet je er wel 32 achter zetten.
@johnhert: Je zal vast gelijk hebben. Heerlijk origineel toch weer: Je geeft je mening, iemand is het er niet mee eens en vraagt daarom wat voor een auto je rijdt
@toyotafortuner: Toch wel curieus. Wat voor auto heb jij?
@toyotafortuner: Ja nu wil ik het ook weten!
Sowieso klinkt als vooroordeel. Oftewel, je mening stond al vast. Jammer joh maar dit is geen mening
Hij lijkt toch alleszins minder last te hebben van flatulentie.
Een VW Golf is toch altijd incognito?
Erg lelijk diie 5 lampjes vooraan. Alsof ie een skin rash heeft.
@ericd: ja, echt unbelievable, right?
Als hij standaard al goed zou klinken is er voor de klant geen motivatie om het optionele akrapovic-systeem a € 3500,00 (inkoop de helft of zelfs minder) aan te kruisen op de bestellijst.
Verwar je nou niet een mooie klank met een luide klank? Akrapovic is vooral een dure manier om een luide blérpijp te bestellen, prima voor wie geld teveel heeft en zijn buren wil pesten maar voor de rest niet echt nodig.
Klopt, heb je helemaal gelijk in, harder is zeer zeker niet gelijk aan beter, Helaas is dat niet besteedt aan de doelgroep van Akrapovic.
@basman147: Insinueer je nu dat men geld verdient aan de verkoop van opties? Dat zou walgelijk zijn!
Een zogenoemde “snelle” golf heeft nooit goed geklinkt…
@petroldrinker: een R32 klinkt toch best lekker
@lenn29: of de G60…
Geklinkt. Even terug naar school jij..
Helaas is het verrassend stil. Op wat bandengeruis na valt er amper wat te horen…
Ik hoor de hele tijd een vogel ?. Denk een grapje van de sound engineers van VW ?
Het gaat tegenwoordig niet om het geluid maar hoe hard de klappen zijn bij schakelen of het geknetter bij gaslos. Allemaal bijzaken ipv motor/uitlaat concert. Het is nog net dat er geen vlammen uit de uitlaat komen…
vermoedelijk hopen ze dat je, zoals bij een T-Roc R, die optionele uitlaat aanvinkt.
Autoblog, jullie video integratie is ook al kapot in de app. Net als vele andere dingen.
Ik was op een klus bezig waar de rechterbuurman een Porsche Macan had met een ‘sportuitlaat’ en de linkerbuurman een RS6 met ‘sportuitlaat’ . Als die ’s ochtends van huis gingen leek het net of ze een lek uitlaatsysteem hadden.
Als ik afga op de klankverandering voor en na de partikelfilter van de Mini Cooper S, moet je hier niet veel beter verwachten.
Ik blijf echter denken dat de partikelfilter niet de oorzaak is, maar de strengere aanpak van de homologatie.
Die in het filmpje is een vermomde ID3…
Die VAG-scheetjes, dat was het ook al niet helemaal. Het is dan wel de vraag waarom je dan nog een ‘hot-hatch’ zou kopen.
@jippie: praat svp voor jezelf. Ik geniet er dagelijks van en de meeste mensen die ik ken vinden het ook leuk/grappig. Geeft net wat meer cache aan de auto zonder echt ordinair te worden.
@stefje: “zonder echt ordanier te worden” ???
@johnhert: *ordinair
@johnhert: bij normaal rijden/schakelen hoor je het niet. Dus 99% vd tijd valt het niet op. Niks ordinairs aan.
Kansloze opmerking en vervuld van jaloezie
Voor een golfje die mooi richting de 80k nieuwprijs gaat is het niet heel spannend. Liever een drie jaar oude M3/4, C63, giulia QV dan voor die 80k.
Ach ja, zelfs de nieuwe RS3 klinkt nergens naar. Komt door de OPF.
Ze maken de overgang gewoon wat draaglijker. Als benzine auto’s ook naar niets meer klinken. Is dat argument ook weer van tafel ?. Bestel die ID3 maar vast.